ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
Apple, το brand που αντέγραψαν περισσότερο οι κυβερνοεγκληματίες – Όλη η λίστα

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΗ Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point® Software Technologies Ltd., δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι επωνυμίες που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, στις προσπάθειές τους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμών.
Σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.
Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα, η Chase Bank ανέβηκε στην έκτη θέση, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.
Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).
Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020
Οι μάρκες κατατάσσονται βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing.
- Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
- Netflix (9%)
- Yahoo (6%)
- WhatsApp (6%)
- PayPal (5%)
- Chase (5%)
- Facebook (3%)
- Microsoft (3%)
- eBay (3%)
- Amazon (1%)
Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.
Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Apple
- Netflix
- PayPal
- eBay
Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Netflix
- Apple
- Chase
Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
- Yahoo
- Microsoft
- Outlook
- Amazon
«Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους χρήστες, πραγματοποιώντας εξελιγμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μέσω email, διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αντιγράφουν αναγνωρισμένα brands που γνωρίζουν ότι θα έχουν μεγάλη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο και αξιοποιούν τις αλλαγές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού στη συμπεριφορά των χρηστών», δήλωσε η Maya Horowitz, Διευθύντρια Πληροφοριών και Έρευνας Απειλών στην Check Point. «Το phishing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως απειλή τους επόμενους μήνες, ειδικά καθώς οι εγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους φόβους και τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν βασικές υπηρεσίες από τα σπίτια τους. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί και επιφυλακτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα».
Η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Σε εξέλιξη η κατασκευή του πρώτου data center της Microsoft στα Σπάτα – “Στα σκαριά” και το δεύτερο στην Παιανία
-
[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2
-
Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα τρία νέα data centers της Microsoft στα Μεσόγεια – “Πράσινο φως” για το πρώτο στα Σπάτα
-
“Πράσινο φως” για το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα – Προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία
-
Σε RENCO και ΤΕΡΝΑ το έργο 100 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου Data Center της Microsoft στα Σπάτα
-
[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα γίνει το νέο Data Center της Microsoft στα Σπάτα – Τι θα περιλαμβάνει

Ενδιαφέρον από 11 σχήματα για την Ακτή και Κάμπινγκ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής – Πώς προχωρά ο διαγωνισμός του Υπερταμείου

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στην Χίο – Δείτε πού θα γίνει

Στην Κρήτη ανοίγει τον Ιούλιο το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο allsun της γερμανικής alltours στην Ελλάδα – Σε ποιές άλλες περιοχές επεκτείνεται

Αναβαθμίζεται σε 4άστερο το ξενοδοχείο του Χιονοδρομικού 3-5 Πηγάδια στο Βέρμιο – Εγκρίθηκαν τα έργα εκσυγχρονισμού

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ποιές είναι οι 6 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις και αφίξεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης – Ποιές εταιρείες επενδύουν

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Εύβοια

Ποιό είναι το βασικό πρόβλημα στην ελληνική αγορά κατοικίας – Προσφορά υπάρχει αλλά δεν συμβαδίζει με τη ζήτηση, τι δείχνει έρευνα

Τι προβλέπουν για την ελληνική αγορά real estate 5 μεγάλοι παίκτες της αγοράς

Νέο πακέτο μετοχών της Trade Estates πούλησε ο Όμιλος Fourlis – Κάτω του 50% πλέον το ποσοστό του στην ΑΕΕΑΠ

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

“Πράσινο φως” σε 3 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο Hilton Garden Inn στη Λεωφόρο Συγγρού

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ημέρες ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ7 ημέρες ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει