Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται και στην Ελλάδα το emergency food για περιόδους πανδημίας ή φυσικών καταστροφών

Newsroom

Published

on

Τρόφιμα για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως αυτή της πανδημίας ή φυσικών καταστροφών φτάνουν στη χώρα μας, για πρώτη φορά, τον Δεκέμβριο. Πρόκειται για το emergency food, όπως το αποκαλούν οι Αμερικανοί. Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα προϊόντα αυτά είναι ευρέως γνωστά αφού οι ακραίες καιρικές συνθήκες επιβάλλουν στους πολίτες, ειδικά των απομακρυσμένων περιοχών, να είναι καλά προετοιμασμένοι. Για την ώρα μάλιστα οι βασικοί προμηθευτές της παγκόσμιας αγοράς δεν σταματούν να παράγουν αφού τα αποθέματά τους έχουν εξαντληθεί.

«Είναι μια μεγάλη βιομηχανία τροφίμων που ανθεί στην Αμερική κατά κύριο λόγο. Στην Ευρώπη υπάρχουν δυο-τρεις εταιρείες και πρόκειται για προϊόντα που αφορούν την επιβίωση σε πολύ δύσκολες συνθήκες» λέει στο Αθηναϊκό – Πρακτορείο Ειδήσεων ο εμπορικός αντιπρόσωπος μιας από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρείες στον κλάδο, Γιώργος Θεοδώρου. «Είναι τρόφιμα ειδικής επεξεργασίας που το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι αποθηκεύονται εύκολα σε κανονικές συνθήκες και κυρίως έχουν πάρα πολύ μεγάλη διάρκεια λήξης. Δηλαδή κάποια από αυτά λήγουν 25 χρόνια μετά», προσθέτει ο εισαγωγέας που τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια δραστηριοποιείται στον χώρο της ανδρικής ένδυσης.

«Την περίοδο της καραντίνας, λόγω της κατάστασης, μου ήρθε η ιδέα. Στην Ελλάδα υπάρχει πληθώρα αγροτικών προϊόντων στα οποία τα περισσότερα σπίτια έχουν πρόσβαση και η εφοδιαστική αλυσίδα γενικά λειτουργεί καλά. Βλέπουμε όμως, ότι μετά από όλα αυτά στην κουλτούρα του Έλληνα μπαίνει η λογική του: λαμβάνω τα μέτρα μου», περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Θεοδώρου.

Στην Ευρώπη, οι εταιρείες που παράγουν αυτού του είδους τα τρόφιμα εδρεύουν στην Γερμανία και την Αγγλία ενώ η Ελβετία ασχολείται κυρίως με τη διατήρηση αποθεμάτων νερού προς πώληση, για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

«Είναι ακριβώς όπως πρέπει να έχεις ασφάλεια υγείας, συνταξιοδοτικές εισφορές ή πυροσβεστήρα» αναφέρει η γερμανική εταιρεία παρασκευής τροφίμων στην ιστοσελίδα της και συνεχίζει:

«Πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως δεν χρειάζονται ασφάλεια υγείας όταν είναι υγιείς, δεν χρειάζονται κάποιο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα όταν είναι νέοι και δεν χρειάζονται σύστημα πυρόσβεσης όταν δεν υπάρχει φωτιά. Εάν ποτέ δεν είχες φωτιά στο ίδιο σου το σπίτι, τότε δεν μπορείς να γνωρίζεις το μέγεθος της σημασίας να έχεις έναν ανιχνευτή φωτιάς ή το πιο απλό σύστημα πυρόσβεσης».

Στην ιστοσελίδα του Ομοσπονδιακού Γραφείου Πολιτικής Προστασίας της Γερμανίας (BBK), υπάρχουν συστάσεις τα νοικοκυριά να έχουν επάρκεια τροφίμων για τουλάχιστον δυο εβδομάδες και συγκεκριμένα, προϊόντα που μπορούν να διατηρηθούν εκτός ψυγείου.

Μεγάλες περιοχές σε όλη την Ευρώπη έχουν επηρεαστεί από διακοπές ρεύματος τα τελευταία χρόνια. Το αποτέλεσμα ήταν οι φούρνοι να μην μπορούν να λειτουργήσουν, πολλά προϊόντα που βρίσκονταν στη συντήρηση να χαλάσουν και τα σούπερ μάρκετ να έχουν ξεπουλήσει μέσα σε 48 ώρες ό,τι είχαν στα ράφια.

Η επιδείνωση του καιρού, οι απεργίες και οι διακοπές ρεύματος είναι μερικοί καθημερινοί λόγοι οι οποίοι μπορούν να περιορίσουν τον καθέναν από την πρόσβαση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι πλημμύρες στην περιφέρεια της Φρανκφούρτης, τον Ιούνιο του 2013 απομόνωσαν ολόκληρες περιοχές και χιλιάδες άνθρωποι επηρεάστηκαν. Το ίδιο συνέβη στην Αυστρία και την Τσεχία.

Έναν χρόνο πριν η Υπηρεσία Πολιτικών Έκτακτης Ανάγκης (MSB) της Σουηδίας έστειλε προς τους πολίτες ενημερωτική μπροσούρα προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι σε περιπτώσεις κρίσεων όπως: φωτιές, καταιγίδες, κυβερνοεπιθέσεις και στρατιωτικές συγκρούσεις.

Σε έρευνα που ακολούθησε το 63% είπε πως η ενημέρωση τους έκανε να σκεφτούν περισσότερο το πώς θα χειρίζονταν μια τέτοιου είδους κοινωνική κρίση. Νέοι ηλικίας 18 εως 34 ετών και πολίτες άνω των 65 χρόνων ήταν οι δυο κατηγορίες που είχαν αρχίσει να σκέφτονται περισσότερο ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

«Είναι καλό να βλέπουμε ότι το ενημερωτικό φυλλάδιο έκανε τέτοια εντύπωση σε τόσο πολύ κόσμο και ειδικά στους νέους ανθρώπους», είχε δηλώσει ο γενικός διευθυντής της Σουηδικής Υπηρεσίας Πολιτικών Έκτακτης Ανάγκης, Dan Eliasson.

Οι πρακτικές αυτές εκ μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών και φυσικά η πανδημία Covid-19 κάνουν τις εταιρείες παραγωγής τροφίμων έκτακτης ανάγκης να παράγουν διαρκώς και να δίνουν μεγάλη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Η ποιότητα των πρώτων υλών, η επεξεργασία και η προετοιμασία του φαγητού, όπως και το υλικό των συσκευασιών καθορίζουν αν το προϊόν θα κρατήσει για δυο, πέντε, δέκα, δεκαπέντε ή εικοσιπέντε χρόνια.

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα χωρίζονται σε κατηγορίες. Η κατάταξη τους στην εκάστοτε κατηγορία εξαρτάται από τη θερμοκρασία και τη διάρκεια της παστερίωσης. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία και μεγαλύτερη η διάρκεια, τόσο περισσότεροι μικροοργανισμοί και βακτήρια σκοτώνονται. Το ποσοστό θανάτωσης αποτυπώνεται στο F-Value, μονάδα μέτρησης της παστερίωσης. Όσο μεγαλύτερο είναι το F-Value τόσο περισσότερο καιρό μπορεί να διατηρηθεί ακέραιο το προϊόν.

Οι κονσέρβες που αγοράζουμε στο σούπερ μάρκετ είναι πάντα πλήρως ή μερικώς διατηρημένες. Οι παρασκευαστές αυτών των προϊόντων προτείνουν το φαγητό να έχει καταναλωθεί μέσα σε έξι με εικοσιτέσσερις μήνες, αφού το F- value είναι συνήθως χαμηλό. Όσο ανεβαίνει το F- value ανεβαίνει και το κόστος της παραγωγής αφού χρειάζεται περισσότερη ώρα και μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας.

Τα προϊόντα μπορούν να καταναλωθούν χωρίς κίνδυνο και πολύ αργότερα από την ημερομηνία λήξης, αναφέρουν οι παρασκευαστές του emergency food. Η ημερομηνία που αναφέρεται στη συσκευασία δεν αποτελεί ένδειξη πως το φαγητό θα έχει χαλάσει, αλλά, κυρίως ορίζει το σημείο μέχρι το οποίο δεν θα έχει χάσει την ποιότητα και τη γεύση του.

Ενδεικτικό της παμπάλαιης πρακτικής της αποθήκευσης τροφίμων για έκτακτες ανάγκες είναι δημοσίευμα της γερμανικής welt τον Ιούλιο του 2002, σύμφωνα με το οποίο ένας άνδρας 84 ετών βρήκε στο γκαράζ του κιβώτιο με είκοσι κονσέρβες ψωμί, από τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η αρμόδια αρχή εποπτείας τροφίμων της πόλης Ζίγκεν εξέτασε το ψωμί και το χαρακτήρισε ως «ακόμα βρώσιμο».

Οι σύγχρονες τεχνολογίες επιτρέπουν πλέον γεύματα προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις του καθενός. Οι εταιρείες παρέχουν δηλαδή από συσκευασμένα πρωινά με μπισκότα και τηγανίτες, μέχρι μακαρόνια με κιμά και πακέτα για vegetarian και vegan. Σύμφωνα με τους παρασκευαστές, οι μερίδες περιλαμβάνουν, όλες τις θερμίδες και τις βιταμίνες που χρειάζεται ένας άνθρωπος ανάλογα με τα κιλά του. Η τιμή του πακέτου για έναν ενήλικα, με όλα τα γεύματα μιας εβδομάδας (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) είναι τα 150 ευρώ. Τα πακέτα ποικίλουν και έχουν διαμορφωθεί για τις ανάγκες κάθε οικογένειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club - Πηγή: Premia Properties
REAL ESTATE18 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέα mega αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties – Σε ποιούς 5 τομείς θα επενδυθούν τα κεφάλαια

Rocca a Mare Heraklion - Πηγή: Accor
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ανοίγει το 2025 στην Κρήτη το πρώτο ξενοδοχείο Handwritten Collection της Accor στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Premia Properties
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Σε μικρή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με διανομή δωρεάν μετοχών προχώρησε η PREMIA Properties

Ρόδος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Ρόδο

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Piraeus Retail Park - Φωτό: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 ημέρες ago

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Golden Milos Beach House by Domotel - Πηγή: Domotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

REAL ESTATE4 ημέρες ago

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Τα έργα στο Μινιόν - Φωτό: POOL / ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ / EUROKINISSI
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Το ακίνητο της οδού Κοραή που θα ανακαινίσει η Dimand για την Piraeus Bank - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL4 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Πηγή: Blend Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

Η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή μονάδα στην Κύμη Ευβοίας - Πηγή: ΥΠΕΝ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

The Syndesis Hub - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL4 ημέρες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Γορτυνίας 7 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

Πηγή: LAMDA Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

To οικιστικό έργο της Ten Brinke στην οδό Άρτης 13 στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).