Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΙΕΛΚΑ: Σούπερ μάρκετ, το κύριο κανάλι αγορών για τους Έλληνες

Newsroom

Published

on

Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι αγορών το σουπερμάρκετ λόγω της εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ποικιλίας προϊόντων και ουσιαστικής εξυπηρέτησης. Το συμπέρασμα αυρό προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Αναλυτικότερα, το σημείο πώλησης που επισκέπτονται όλοι οι καταναλωτές είναι το σουπερμάρκετ, με μόλις το 1% να δηλώνει ότι δεν επισκέπτεται ποτέ κάποιο σουπερμάρκετ.

Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ τρεις φορές ανά εβδομάδα ή περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει δυο ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον πέντε επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.

Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε, η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.

Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.

Συγκεκριμένα καταγράφεται ότι κατά Μ.Ο. ο καταναλωτής αγοράζει από 14 έως 16 φορές την εβδομάδα κάποιου είδους τρόφιμα από κάποιο από τα εξεταζόμενα σημεία πώλησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 21% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 23%, η λαϊκή αγορά το 10% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο περίπου επίσης το 10%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού καθώς π.χ. ο φούρνος-αρτοπωλείο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι χαμηλότερης αξίας. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγράφεται στο σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, στο οποίο άλλωστε ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών. Μπορεί οι αλυσίδες σουπερμάρκετ να έχουν περίπου το 21% της επισκεψιμότητας στις αγορές τροφίμων, αλλά επίσης έχουν περίπου το 53% της συνολική δαπάνης των νοικοκυριών, κάτι το οποίο αντικατοπτρίζει αφενός το σημαντικά μεγαλύτερο μέσο καλάθι στις αγορές από το σουπερμάρκετ συγκριτικά με τα υπόλοιπα σημεία πώλησης, αφετέρου την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου όγκου των αγορών στο δίκτυο της οργανωμένης λιανικής. Πρακτικά αυτή η καταγραφή μεταφράζεται σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα, τόσο από την πλευρά του καταναλωτή – ο οποίος αξιοποιεί πιο αποδοτικά τόσο χρόνο, όσο και τα χρήματα του – όσο και από την πλευρά της επιχείρησης (σουπερμάρκετ) – η οποία μπορεί να προσφέρει καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών στον αγοραστή.

Ο Έλληνας καταναλωτής αξιολογεί πολύ υψηλά την αγοραστική εμπειρία στα σουπερμάρκετ σε ποσοστά άνω του 80%. Η ασφάλεια των αγορών είναι το πιο δυνατό σημείο, ενώ ακολουθούν η άνεση των αγορών, η ποικιλία και εξυπηρέτηση. Η σχέση ποιότητας-τιμής που είναι το κύριο ζητούμενο στη διαδικασία λήψης απόφασης σημείου πώλησης επίσης αξιολογείται θετικά από το 82% του κοινού.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Νάξος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στη Νάξο

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
LOGISTICS17 ώρες ago

Ολοκληρώθηκε το mega logistics center του Σκλαβενίτη στον Ασπρόπυργο – Ποιές άλλες επενδύσεις δρομολογεί

Το ακίνητο της Μπλε Κέδρος στην οδό Ασκληπιού 96 στα Εξάρχεια - Πηγή: Google Maps
RESIDENTIAL17 ώρες ago

“Στα σκαριά” 8 μεγάλες επενδύσεις της Μπλε Κέδρος – Σε ποιές περιοχές επενδύει σε κατοικίες και ξενοδοχεία

Μήλος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ17 ώρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS17 ώρες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ηγουμενίτσα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Εγκρίθηκε νέο έργο επέκτασης ξενοδοχείου στην Ηγουμενίτσα

Χίος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στη Χίο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Το νέο κτίριο γραφείων MOB1 της Hellenic Properties στο Μαρούσι - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago

Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” κτιρίου γραφείων MOB1 στο Μαρούσι – Που βρίσκεται το ακίνητο

Εικόνα αρχείου - Design by Canva Pro
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Σε φάση σταδιακής ωρίμανσης η ελληνική αγορά ακινήτων – Για ποιά ακίνητα καταγράφεται αυξημένη ζήτηση

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Ποιά τα νέα δεδομένα στη φορολόγηση των ακινήτων μετά τη ΔΕΘ – Τι αλλάζει προς το ευνοϊκότερο

Πηγή: Δήμος Χαλανδρίου
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

Ποιός είναι ο δεύτερος πιο περιζήτητος Δήμος στην Αττική για αγορά κατοικίας μετά το κέντρο της Αθήνας

Το ακίνητο στη συμβολή των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Οικονομίδου στην Τρίπολη όπου θα κατασκευαστεί νέο ξενοδοχείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ημέρες ago

Ξεκινά σύντομα από τον Όμιλο AKTOR η κατασκευή του νέου ξενοδοχείου στην Τρίπολη

To Galini Wellness Spa & Resort στα Καμένα Βούρλα - Πηγή: Mitsis Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ανοίγει ο “δρόμος” για τις επενδύσεις του Ομίλου Μήτση στη Λουτρόπολη στα Καμένα Βούρλα

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ημέρες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Το ακίνητο στην οδό Ερμού 98 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Άνοιξε ο “δρόμος” για νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο της Ερμού – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

H περιοχή που θα υλοποιηθεί το Triopetra Project - Πηγή: Εmerald Developments
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για το πολυτελές Triopetra Project στο Ρέθυμνο – Πού βρίσκεται και τι θα περιλαμβάνει το οικιστικό έργο

Το νέο κτίριο γραφείων MOB1 της Hellenic Properties στο Μαρούσι - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago

Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” κτιρίου γραφείων MOB1 στο Μαρούσι – Που βρίσκεται το ακίνητο

To Ξενία Κύθνου - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Προχωρά η διαδικασία για την έναρξη της μεγάλης επένδυσης για τη μεταμόρφωση του πρώην Ξενία Κύθνου – Ποιός είναι ο επενδυτής

Τα Μεσόγεια από ψηλά - Design by Canva Pro
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

Προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία για το νέο Data Center στα Μεσόγεια – Ποιές εταιρείες επενδύουν

Τα σχέδια για το νέο πολυτελές ξενοδοχείο της Μπλε Κέδρος στην περιοχή του Μακρυγιάννη - Πηγή: Ble Kedros
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Άλλαξε “χέρια” το νέο υπό κατασκευή ξενοδοχείο της Μπλε Κέδρος στο Κουκάκι – Ποιά είναι η Vivium Holding

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS17 ώρες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ7 ημέρες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 80 στην Αργυρούπολη - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

KERANIS Residences - Πηγή: Mercan Greece
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Στη “γραμμή εκκίνησης” το Keranis Residences με κατοικίες, γραφεία και καταστήματα στον Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ιστορικό ακίνητο

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).