ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ηλεκτροκίνηση: Τουλάχιστον 3.000 απλοί σταθμοί φόρτισης για πανελλαδική κάλυψη σύμφωνα με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

Published
6 έτη agoon
By
NewsroomΤα σημεία στα οποία είναι αναγκαίοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τους τύπους και τις προδιαγραφές τους, μελέτησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
“Υλοποιήσαμε για τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) μια πλήρη μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης σε όλους τους εθνικούς άξονες εκτός από τα νησιά, τουτέστιν σε όλες τις εθνικές οδούς με τους κύριους συνδετήριους άξονες, μια μελέτη που δείχνει πως για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μεικτά χιλιόμετρα, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε από 80 έως πάνω από 100 σταθμούς ταχυφόρτισης και τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να μιλάμε για τις ανάγκες στις πόλεις” δήλωσε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM”, o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του 11μελούς Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ). Ο κ.Μπεκιάρης τόνισε δε πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου.
Για να ολοκληρώσει τη μελέτη, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) χρησιμοποίησε, όπως εξήγησε ο κ. Μπεκιάρης, ένα ειδικό πρόγραμμα, “ένα πολύ εξειδικευμένο λογισμικό, στο οποίο εισάγουμε τις μετακινήσεις, που γίνονται σήμερα, αλλά και εκείνες που προβλέπουμε πως θα πραγματοποιούν (σ.σ. οι πολίτες και χρήστες Ηλεκτρικών Οχημάτων- EV) αύριο, με στοιχεία τα οποία συλλέγουμε στο πεδίο”, όπως ανάφερε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ. Το λογισμικό αυτό λειτούργησε συνδυαστικά με στοιχεία, με τα οποία οι επιστήμονες μπορούν να δουν “με βάση και τον τύπο και το μείγμα των οχημάτων, που προβλέπεται ποιες ανάγκες θα υπάρχουν στο μέλλον στη φόρτιση”.
Χρόνος φόρτισης, ασφάλεια, δυνατότητες ρευματοδότησης κύρια στοιχεία που πρέπει να διακριβωθούν
Την ίδια ώρα, ο κ.Μπεκιάρης εξήγησε πως, στον ανεφοδιασμό, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη και με ηλεκτρικά σύνολα: “εάν το όχημα μας (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) σε ένα βενζινάδικο είναι πίσω από το προηγούμενο, θα υπάρχει ο πελάτης που θα πάρει τη βενζίνη του και θα φύγει σε μερικά λεπτά, εάν όμως είμαστε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη και να υπάρχει ταχυφορτιστής, κάθε αυτοκίνητο μπροστά μας σημαίνει ένα 20λεπτο αναμονής κατ’ ελάχιστον” εξήγησε ο Έλληνας επιστήμονας, “για αυτό το λόγο μιλάμε για πολλαπλές θέσεις ταχυφόρτισης (σ.σ σε ένα σημείο)” τόνισε.
Ένα άλλο σημείο προσοχής, που χρειάστηκε να ενσωματωθεί στις συνισταμένες της μελέτης, είναι ότι σε κάθε σημείο με ταχυφορτιστές απαιτείται να μελετηθεί και η ανάγκη σε φορτία μέσα από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, αφού “μια τέτοια θέση καταναλώνει σημαντικό ρεύμα”, και για την κάλυψη της ανάγκης απαιτείται “ηλεκτρική τάση που δεν υπάρχει παντού”. Μαζί με τη χωροθέτηση και την ασφάλεια, όλα τα παραπάνω “είναι ζητήματα που πρέπει να λυθούν (σ.σ προκειμένου να γίνει η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης που αναφέρει η μελέτη)” τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.
Σε αναμονή επιλογής του συνολικού στρατηγικού σχεδίου για τη χώρα
Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές δυνατότητες υλοποίησης του δικτύου που περιγράφει η μελέτη του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών, ο κ. Μπεκιάρης -ερωτηθείς σχετικά- απάντησε πως εφόσον υπήρχε σε ένα υποθετικό σενάριο η χρηματοδότηση για να στηθεί το παραπάνω δίκτυο, θα απαιτείτο σε τεχνικό επίπεδο “ένα διάστημα έξι μηνών έως ενός έτους”.
Όσο δε για τις πιθανές ατραπούς, μέσα από τις οποίες η Ελλάδα θα μπορούσε να αποκτήσει το συγκεκριμένο απαραίτητο δίκτυο φόρτισης EV οχημάτων, ο Έλληνας επιστήμονας εξήγησε πως σε όλον τον κόσμο σήμερα ακολουθούνται διάφορα μοντέλα δράσης και στρατηγικές.
“Είναι θέμα επιχειρηματικού μοντέλου και χρημάτων, η Εσθονία για παράδειγμα, που είναι μια μικρή και όχι πλούσια χώρα, έκανε διαγωνισμό και προς παραχωρησιούχους και τη δουλειά πήρε μια μεγάλη εταιρία, που ανέπτυξε δίκτυο 120 ταχυφορτιστών και τουλάχιστον 6000 σταθμών φόρτισης σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας μέσα σε ένα χρόνο. Το αντάλλαγμα ήταν να μπορεί να εκμεταλλεύεται τους συγκεκριμένους σταθμούς με συγκεκριμένη τιμή ρεύματος για μεγάλο διάστημα, 30 και πλέον χρόνων.
Είναι θέμα της Πολιτείας να βρει τη βέλτιστη λύση για την Ελλάδα και να τη θεσμοθετήσει, ώστε με ένα στρατηγικό σχέδιο που ήδη εκπονείται -και το πλάνο είναι να είναι έτοιμο τον Ιούνιο- να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε πραγματικά” εξήγησε και πρόσθεσε ότι “ακόμη και στην ίδια χώρα μπορεί κανείς να βρει πέντε και έξι μοντέλα (σ.σ. που ακολουθήθηκαν για την εγκατάσταση φορτιστών/ταχυφορτιστών)”.
“Το κράτος παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς πρέπει να ορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού, π.χ ποια είναι τα σχέδια που επιτρέπονται και ποια όχι, αν θα πάμε σε συνολική ρύθμιση τύπου Εσθονίας ή σε πολλαπλές (σ.σ επί παραδείγματι ανά Περιφέρεια) με κοινούς όρους τεχνολογικούς και προδιαγραφές”, προσέθεσε ο κ. Μπεκιάρης ερωτηθείς για τους όρους με τους οποίους μπορούν να κινητοποιηθούν οι εξελίξεις στον τομέα.
Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών δεν παρέλειψε να αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρχει και η τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας αλλά “και κάτι που κρίνεται ως σημαντικό, τα κίνητρα”. Κίνητρα που κατά τον κ. Μπεκιάρη σχετίζονται με την ελάχιστη π.χ. απόσταση του ενός σταθμού φόρτισης από τον άλλον ή/και με ένα εγγυημένο ποσοστό κέρδους στην τιμή του ρεύματος.
“Υπάρχει ανάγκη ακόμη και για ανώτατες τιμές ώστε να μην υπάρξει αισχροκέρδεια” ώστε να μην επικρατήσει ένα καταστροφικός για μεμονωμένα σημεία φόρτισης, πόλεμος τιμών”, τόνισε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, ενώ πρόσθεσε πως η κρατική χρηματοδότηση θα είναι ενδεχομένως απαραίτητη για σημεία όπως “π.χ. για ένα μικρό νησί της χώρας”.
Ολοκλήρωση τοπικών μελετών και νέα σημεία φόρτισης στη Θεσσαλονίκη
Την ίδια ώρα και στο πλαίσιο της επέκτασης των σταθμών φόρτισης στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπεκιάρης ανήγγειλε μια νέα δυνατότητα φόρτισης, που έρχεται σύντομα για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.
“Εγκαθιστούμε τον Ιανουάριο και ανοίγουμε για το κοινό έναν μεγάλο σταθμό φόρτισης με δύο ταχυφορτιστές και πολλούς ταχυφορτιστές στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, σταθμό που θα είναι ο πρώτος του τύπου στη Θεσσαλονίκη” σημείωσε, προσθέτοντας πως έχει ετοιμαστεί και παραδοθεί και μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης “ώστε να καλυφθεί το πού πρέπει να μπορεί κάποιος να βάλει σταθμούς φόρτισης, για να δύναται να καλύψει ευέλικτα τη Θεσσαλονίκη”.
Σε ό,τι αφορά τέλος, την υλοποίηση τέτοιων σταθμών για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Μπεκιάρης τόνισε πως το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ σήμερα βοηθά τις δημοτικές αρχές και στην αναζήτηση κονδυλίων που μπορούν να έρθουν “μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, μέσω έργων ευφυών πόλεων κ.ο.κ.”.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
You may like
-
Διαγωνισμός για μεγάλο ακίνητο γραφείων στο κέντρο της Αθήνας από τον ΔΕΔΔΗΕ – Σε ποιά περιοχή αναζητά
-
Mega κτίριο γραφείων στην Αθήνα αναζητά ο ΔΕΔΔΗΕ – Ποιές οι προδιαγραφές του ακινήτου
-
Έπιασαν μερίδιο 10% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε.
-
Καλπάζουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
-
[VIDEO] Αστυπάλαια, το πρώτο “smart & sustainable island” της Μεσογείου
-
Παρουσιάστηκε η νέα επένδυση της Volkswagen για την “πράσινη” και αυτόνομη Αστυπάλαια

Επεκτείνεται και στα έργα real estate η ΕΚΤΕΡ – Ποιά είναι τα 2 έργα – σημαίες

Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Πώς επιλέγουν κατοικία προς ενοικίαση οι Έλληνες το 2025 – Τι δείχνουν οι τάσεις και ποιές οι διαφορές μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Ακίνητο στο Ρέθυμνο παραχώρησε η ΕΤΑΔ – Πώς θα αξιοποιηθεί από το Δήμο Μυλοποτάμου

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Ρόδο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

“Στα σκαριά ” νέο έργο επέκτασης ξενοδοχείου στο Ηράκλειο

Συνεχίζει την επένδυση στο real estate η Alpha Bank – Ποιά ακίνητα αξιοποιεί και ποιός ο ρόλος της Alpha Real Estate Services

Πώς προχωρά η αξιοποίηση του ιστορικού ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη από τη Dimand – Τα πλάνα για το Συγκρότημα 2 και ο ρόλος του Υπουργείου Πολιτισμού

Ξεκινά η μεγάλη οικιστική επένδυση της MIBS στον Πειραιά – Στην ΕΚΤΕΡ το έργο ανακατασκευής

Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Τα 5 νέα ξενοδοχειακά openings της Radisson σε Αττική, Πελοπόννησο και νησιά – Πώς επεκτείνεται και στην ηπειρωτική Ελλάδα

The Ellinikon: “στα σκαριά” μια ακόμη νέα γειτονιά με κατοικίες στην ανατολική πλευρά της έκτασης – Τι θα περιλαμβάνει το East Village

“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Νέο κτίριο στην Καισαριανή απέκτησε η Premia Properties – Πώς θα το μετατρέψει σε φοιτητικές κατοικίες

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στη Σαντορίνη – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η μεγάλη οικιστική επένδυση της MIBS στον Πειραιά – Στην ΕΚΤΕΡ το έργο ανακατασκευής
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Τα 5 νέα ξενοδοχειακά openings της Radisson σε Αττική, Πελοπόννησο και νησιά – Πώς επεκτείνεται και στην ηπειρωτική Ελλάδα