Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ηλεκτροκίνηση: Τουλάχιστον 3.000 απλοί σταθμοί φόρτισης για πανελλαδική κάλυψη σύμφωνα με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

Newsroom

Published

on

Τα σημεία στα οποία είναι αναγκαίοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τους τύπους και τις προδιαγραφές τους, μελέτησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

“Υλοποιήσαμε για τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) μια πλήρη μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης σε όλους τους εθνικούς άξονες εκτός από τα νησιά, τουτέστιν σε όλες τις εθνικές οδούς με τους κύριους συνδετήριους άξονες, μια μελέτη που δείχνει πως για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μεικτά χιλιόμετρα, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε από 80 έως πάνω από 100 σταθμούς ταχυφόρτισης και τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να μιλάμε για τις ανάγκες στις πόλεις” δήλωσε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9FM”, o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του 11μελούς Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ). Ο κ.Μπεκιάρης τόνισε δε πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου.

Για να ολοκληρώσει τη μελέτη, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) χρησιμοποίησε, όπως εξήγησε ο κ. Μπεκιάρης, ένα ειδικό πρόγραμμα, “ένα πολύ εξειδικευμένο λογισμικό, στο οποίο εισάγουμε τις μετακινήσεις, που γίνονται σήμερα, αλλά και εκείνες που προβλέπουμε πως θα πραγματοποιούν (σ.σ. οι πολίτες και χρήστες Ηλεκτρικών Οχημάτων- EV) αύριο, με στοιχεία τα οποία συλλέγουμε στο πεδίο”, όπως ανάφερε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ. Το λογισμικό αυτό λειτούργησε συνδυαστικά με στοιχεία, με τα οποία οι επιστήμονες μπορούν να δουν “με βάση και τον τύπο και το μείγμα των οχημάτων, που προβλέπεται ποιες ανάγκες θα υπάρχουν στο μέλλον στη φόρτιση”.

Χρόνος φόρτισης, ασφάλεια, δυνατότητες ρευματοδότησης κύρια στοιχεία που πρέπει να διακριβωθούν

Την ίδια ώρα, ο κ.Μπεκιάρης εξήγησε πως, στον ανεφοδιασμό, υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη και με ηλεκτρικά σύνολα: “εάν το όχημα μας (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) σε ένα βενζινάδικο είναι πίσω από το προηγούμενο, θα υπάρχει ο πελάτης που θα πάρει τη βενζίνη του και θα φύγει σε μερικά λεπτά, εάν όμως είμαστε σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ακόμη και να υπάρχει ταχυφορτιστής, κάθε αυτοκίνητο μπροστά μας σημαίνει ένα 20λεπτο αναμονής κατ’ ελάχιστον” εξήγησε ο Έλληνας επιστήμονας, “για αυτό το λόγο μιλάμε για πολλαπλές θέσεις ταχυφόρτισης (σ.σ σε ένα σημείο)” τόνισε.

Ένα άλλο σημείο προσοχής, που χρειάστηκε να ενσωματωθεί στις συνισταμένες της μελέτης, είναι ότι σε κάθε σημείο με ταχυφορτιστές απαιτείται να μελετηθεί και η ανάγκη σε φορτία μέσα από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, αφού “μια τέτοια θέση καταναλώνει σημαντικό ρεύμα”, και για την κάλυψη της ανάγκης απαιτείται “ηλεκτρική τάση που δεν υπάρχει παντού”. Μαζί με τη χωροθέτηση και την ασφάλεια, όλα τα παραπάνω “είναι ζητήματα που πρέπει να λυθούν (σ.σ προκειμένου να γίνει η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης που αναφέρει η μελέτη)” τόνισε ο κ. Μπεκιάρης.

Σε αναμονή επιλογής του συνολικού στρατηγικού σχεδίου για τη χώρα

Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές δυνατότητες υλοποίησης του δικτύου που περιγράφει η μελέτη του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών, ο κ. Μπεκιάρης -ερωτηθείς σχετικά- απάντησε πως εφόσον υπήρχε σε ένα υποθετικό σενάριο η χρηματοδότηση για να στηθεί το παραπάνω δίκτυο, θα απαιτείτο σε τεχνικό επίπεδο “ένα διάστημα έξι μηνών έως ενός έτους”.

Όσο δε για τις πιθανές ατραπούς, μέσα από τις οποίες η Ελλάδα θα μπορούσε να αποκτήσει το συγκεκριμένο απαραίτητο δίκτυο φόρτισης EV οχημάτων, ο Έλληνας επιστήμονας εξήγησε πως σε όλον τον κόσμο σήμερα ακολουθούνται διάφορα μοντέλα δράσης και στρατηγικές.

“Είναι θέμα επιχειρηματικού μοντέλου και χρημάτων, η Εσθονία για παράδειγμα, που είναι μια μικρή και όχι πλούσια χώρα, έκανε διαγωνισμό και προς παραχωρησιούχους και τη δουλειά πήρε μια μεγάλη εταιρία, που ανέπτυξε δίκτυο 120 ταχυφορτιστών και τουλάχιστον 6000 σταθμών φόρτισης σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας μέσα σε ένα χρόνο. Το αντάλλαγμα ήταν να μπορεί να εκμεταλλεύεται τους συγκεκριμένους σταθμούς με συγκεκριμένη τιμή ρεύματος για μεγάλο διάστημα, 30 και πλέον χρόνων.

Είναι θέμα της Πολιτείας να βρει τη βέλτιστη λύση για την Ελλάδα και να τη θεσμοθετήσει, ώστε με ένα στρατηγικό σχέδιο που ήδη εκπονείται -και το πλάνο είναι να είναι έτοιμο τον Ιούνιο- να μπορέσουμε να το υλοποιήσουμε πραγματικά” εξήγησε και πρόσθεσε ότι “ακόμη και στην ίδια χώρα μπορεί κανείς να βρει πέντε και έξι μοντέλα (σ.σ. που ακολουθήθηκαν για την εγκατάσταση φορτιστών/ταχυφορτιστών)”.

“Το κράτος παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς πρέπει να ορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού, π.χ ποια είναι τα σχέδια που επιτρέπονται και ποια όχι, αν θα πάμε σε συνολική ρύθμιση τύπου Εσθονίας ή σε πολλαπλές (σ.σ επί παραδείγματι ανά Περιφέρεια) με κοινούς όρους τεχνολογικούς και προδιαγραφές”, προσέθεσε ο κ. Μπεκιάρης ερωτηθείς για τους όρους με τους οποίους μπορούν να κινητοποιηθούν οι εξελίξεις στον τομέα.

Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών δεν παρέλειψε να αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρχει και η τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας αλλά “και κάτι που κρίνεται ως σημαντικό, τα κίνητρα”. Κίνητρα που κατά τον κ. Μπεκιάρη σχετίζονται με την ελάχιστη π.χ. απόσταση του ενός σταθμού φόρτισης από τον άλλον ή/και με ένα εγγυημένο ποσοστό κέρδους στην τιμή του ρεύματος.

“Υπάρχει ανάγκη ακόμη και για ανώτατες τιμές ώστε να μην υπάρξει αισχροκέρδεια” ώστε να μην επικρατήσει ένα καταστροφικός για μεμονωμένα σημεία φόρτισης, πόλεμος τιμών”, τόνισε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ, ενώ πρόσθεσε πως η κρατική χρηματοδότηση θα είναι ενδεχομένως απαραίτητη για σημεία όπως “π.χ. για ένα μικρό νησί της χώρας”.

Ολοκλήρωση τοπικών μελετών και νέα σημεία φόρτισης στη Θεσσαλονίκη

Την ίδια ώρα και στο πλαίσιο της επέκτασης των σταθμών φόρτισης στην πόλη της Θεσσαλονίκης, ο κ. Μπεκιάρης ανήγγειλε μια νέα δυνατότητα φόρτισης, που έρχεται σύντομα για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων.

“Εγκαθιστούμε τον Ιανουάριο και ανοίγουμε για το κοινό έναν μεγάλο σταθμό φόρτισης με δύο ταχυφορτιστές και πολλούς ταχυφορτιστές στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, σταθμό που θα είναι ο πρώτος του τύπου στη Θεσσαλονίκη” σημείωσε, προσθέτοντας πως έχει ετοιμαστεί και παραδοθεί και μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης “ώστε να καλυφθεί το πού πρέπει να μπορεί κάποιος να βάλει σταθμούς φόρτισης, για να δύναται να καλύψει ευέλικτα τη Θεσσαλονίκη”.

Σε ό,τι αφορά τέλος, την υλοποίηση τέτοιων σταθμών για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Μπεκιάρης τόνισε πως το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ σήμερα βοηθά τις δημοτικές αρχές και στην αναζήτηση κονδυλίων που μπορούν να έρθουν “μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, μέσω έργων ευφυών πόλεων κ.ο.κ.”.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά

REDS AE
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια

Οικιστικό έργο στον Πειραιά - Πηγή: ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ηράκλειο Κρήτης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Alexander The Great Hotel - Πηγή: Hotel Investment Partners
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ

REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL2 μήνες ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 μήνες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).