Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μείωση 8,1% στο δείκτη βιομηχανικής παραγωγής τον Νοέμβριο 2019

bizness.gr

Published

on

Βιομηχανία

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τον Δείκτη Βιομηχανικής Παραγωγής, με μήνα αναφοράς τον Νοέμβριο 2019, η εξέλιξη του οποίου, σύμφωνα με προσωρινά και διορθωμένα ως προς το πλήθος των εργάσιμων ημερών στοιχεία, έχει ως εξής:

Ο Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής του μηνός Νοεμβρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2018, παρουσίασε μείωση 8,1% έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.

Ακόμη, ο μέσος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη της περιόδου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,1%.

Επιπρόσθετα, ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής του μηνός Νοεμβρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2019, παρουσίασε μείωση 3,6%.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΒΕΠ: Η Ελλάδα πρέπει να γίνει μια πιό ετερογενής οικονομία

bizness.gr

Published

on

Ερμού, Αθήνα

«Η Ελλάδα, με τα περίπου 60 δισ. ευρώ ευρωπαϊκούς πόρους που της αναλογούν, τα επόμενα χρόνια πρέπει να βρει νέους καινοτόμους τρόπους για μια έξυπνη, πράσινη, κοινωνική βελτίωση και ανάπτυξη μιας πιο ετερογενούς οικονομίας».

Αυτό αναφέρει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, στις προτάσεις που έστειλε στο πλαίσιο της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης του σχεδίου για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, που έχει καταθέσει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στην επιστολή σχετικά με τις ανάγκες, τις προκλήσεις, τους στόχους, την κατανομή και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα του «ΕΠΑ 2021-2025», του προέδρου του επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, στον αρμόδιο υπουργό, Άδωνι Γεωργιάδη, και τον υφυπουργό, Ιωάννη Τσακίρη, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι: «Μετά από μια δεκαετή αναζήτηση βιώσιμου οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης, η οικονομική επιβίωση της χώρας μας εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, από τα έσοδα των τουριστικών υπηρεσιών. Όμως σχεδόν πάντα, η υπερβολική εξάρτηση από έναν ή δύο πυλώνες συνοδεύεται συχνά από υποανάπτυξη σε άλλους τομείς της οικονομίας, όπως η αγροτική παραγωγή, η μεταποίηση, η βιομηχανία, η ναυτιλία και το εμπόριο.

Το νέο μίγμα οικονομικής ανάπτυξης μπορεί και πρέπει να περιλαμβάνει επενδύσεις στην ψηφιακή μεταρρύθμιση, την ενέργεια, τα logistics, τα ευρυζωνικά δίκτυα, την υγεία, την παιδεία, την εξειδίκευση εργαζομένων και, βεβαίως, την αγροδιατροφή σε συνδυασμό με τη κλιματική αλλαγή, την πράσινη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία.

Το ΕΒΕΠ θεωρεί πως οι παρεμβάσεις και προτάσεις των επιμελητηρίων πρέπει να ληφθούν υπόψη, παρά το γεγονός πως οι διατάξεις του σχεδίου καλύπτουν όλες τις αναπτυξιακές ανάγκες και δυνατότητες σε εθνικό επίπεδο, που χρηματοδοτούνται από τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πιστοποιήθηκαν τρία ξενοδοχεία της Phāea Resorts για την ασφαλή επαναλειτουργία τους

bizness.gr

Published

on

Τα ξενοδοχεία Agapi Beach Resort και Cretan Malia Park, a member of Design Hotels™ της εταιρείας Phāea Resorts αξιολόγησε η TÜV HELLAS (TÜV NORD), στα πλαίσια της υπηρεσίας Safe Restart που διαθέτει ο Φορέας. Αναμένεται τις επόμενες ημέρες, κατά το άνοιγμά του στις 15 Ιουλίου, η αξιολόγηση του Blue Palace, a Luxury Collection Resort and Spa της ιδίας εταιρείας.

H αξιολόγηση των παραπάνω ξενοδοχείων, μιας από τις κορυφαίες ξενοδοχειακές εταιρείες της Κρήτης, αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της εμπιστοσύνης στην υπηρεσία Safe Restart που διαθέτει η TÜV HELLAS (TÜV NORD) και έρχεται σε συνέχεια της πολυετούς συνεργασίας των Phāea Resorts με τον μεγαλύτερο Φορέα Επιθεωρήσεων και Πιστοποιήσεων στην Ελλάδα.

Ο έλεγχος Safe Restart πραγματοποιείται αποκλειστικά σε εν λειτουργία ξενοδοχεία και σε τιμές κόστους, από στελέχη της TÜV HELLAS (TÜV NORD) τα οποία διαθέτουν μακρόχρονη εμπειρία σε Επιθεωρήσεις Συστημάτων Διαχείρισης Ξενοδοχειακών Μονάδων και κατάταξης καταλυμάτων σε αστέρια. Επιπλέον, η εξειδικευμένη υπηρεσία του Φορέα Πιστοποίησης βασίζεται σε Εθνικές Νομοθετικές Απαιτήσεις και Κατευθυντήριες Οδηγίες και Συστάσεις και κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, έχοντας ολοκληρώσει τον έλεγχο, η TÜV HELLAS (TÜV NORD) εκδίδει αναλυτική αναφορά που περιλαμβάνει τη συμμόρφωση των εταιρειών και των εγκαταστάσεων με τις τρέχουσες νομοθετικές απαιτήσεις.

Η κ. Uxue Αzpiroz, Vice President Food και Διευθύντρια Γραφείου Κρήτης της TÜV HELLAS (TÜV NORD) δήλωσε σχετικά: «Η αξιολόγηση των ξενοδοχείων της Phāea Resorts με βάση την υπηρεσία Safe Restart έρχεται ως επιστέγασμα της συνεργασίας με τα ξενοδοχεία της εταιρείας που ξεκίνησε το 2002. Η TÜV HELLAS (TÜV NORD) ξεκίνησε προσφέροντας υπηρεσίες πιστοποίησης στα συστήματα διαχείρισης ποιότητας και ασφάλειας των τροφίμων και πλέον συνεργάζεται με τη Phāea Resorts σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών του Φορέα μας όπως στην κατάταξη σε αστέρια και στις τεχνικές επιθεωρήσεις των ανελκυστήρων και των παιδικών χαρών. Η έμπρακτη δέσμευση της διοίκησης και του συνόλου των στελεχών και εργαζομένων της Phāea Resorts για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων αλλά και την παροχή υπηρεσιών υψηλότατης ποιότητας την κατατάσσουν στην κορυφή των τουριστικών προορισμών.

Ο κ. Χαράλαμπος Φωσκολάκης, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας τόνισε σχετικά: «Η εταιρεία Phāea Resorts, έχει εργαστεί συστηματικά για την προετοιμασία επαναλειτουργίας των ξενοδοχείων της τον Ιούλιο του 2020, με έμφαση στην υγειονομική θωράκισή τους με πρωτόκολλα υγιεινής και λειτουργίας, σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία, τον ΕΟΔΥΥ, τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, προχωρήσαμε στην εξειδικευμένη αξιολόγηση “SAFE RESTART” της TÜV HELLAS (TÜV NORD), για τα 3 ξενοδοχεία της εταιρείας˙ Cretan Malia Park, a member of Design Hotels™, Agapi Beach Resort και Blue Palace, a Luxury Collection Resort and Spa, για την ασφαλή επανεκκίνησή τους και τη διασφάλιση του μέγιστου βαθμού της επιχειρησιακής ετοιμότητας στη λειτουργία. Στην έναρξη της λειτουργίας των ξενοδοχείων την 1η Ιουλίου 2020, πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες επιθεωρήσεις για την λήψη της αναλυτικής αναφοράς και της Βεβαίωσης Συμμόρφωσης.

Μετά από μια περίοδο έντονης προετοιμασίας, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για τη λήψη της εξειδικευμένης αξιολόγησης “SAFE RESTART” της TÜV HELLAS (TÜV NORD), η οποία πιστοποιεί την ετοιμότητα μας να περιορίσουμε στο ελάχιστο τον κίνδυνο μετάδοσης του υιού και να συμβάλλουμε και εμείς από τη πλευρά μας στην ασφαλή επανεκκίνηση του τουρισμού στη χώρα μας».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 6 αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων στα FMCG

bizness.gr

Published

on

Καλάθι σούπερ μάρκετ

Έξι βασικές αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στη μετά κορονοϊού εποχή καταδεικνύει η έρευνα της Nielsen, «Shopper Shifts to a New Normal». Η έρευνα διεξήχθη συνολικά σε 32 αγορές, εκ των οποίων 13 ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων διαβίωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς, αγγίζοντας το 7%. Η τάση που παρατηρείται είναι ανάλογη με την ευρωπαϊκή τάση.

Παράλληλα, το lockdown επιτάχυνε την είσοδο του Έλληνα αγοραστή στο διαδικτυακό κανάλι για αγορές ειδών μπακαλικής. Η έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του lockdown είχε αναδείξει ότι το 22% των Ελλήνων αγοραστών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των μεγάλων διαστημάτων παραδόσεων. Επιλέγοντας αρκετοί από τους νέο εισερχόμενους στο κανάλι να συνεχίζουν να αγοράζουν online, είχαν βελτιωμένη εμπειρία στην υπηρεσία παράδοσης αναβαθμίζοντας σταδιακά και την συνολική αγοραστική εμπειρία. Πλέον η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα καθώς επίσης δηλώνουν μέσο χρόνο παράδοσης 2 ημέρες.

Σύμφωνα με την Nielsen, η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα. Ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων.

Η κινητικότητα αυτή σε συνδυασμό με την αναδιαμόρφωση των παραγόντων που διαφοροποιούν τους λιανέμπορους λόγω της εμφάνισης της πανδημίας, δηλαδή προσθήκη τήρησης κανόνων υγιεινής και μέτρων ασφάλειας, εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη σχέση των αγοραστών με την κάθε αλυσίδα.

Το ότι το 38% των αγοραστών αναζητούν πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές, υπογραμμίζοντας την ζωτικής σημασίας αναθεώρηση στρατηγικών προώθησης. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)» (+153%) – τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.

Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων, το οποίο οδήγησε σε χαμένες ευκαιρίες τόσο για τους λιανοπωλητές όσο και για τους κατασκευαστές. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid-19: Απολυμαντικά χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων.

Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις.

Η εμφάνιση του κορονοϊού έφερε αλλαγές και στον τρόπο ζωής. Συγκεκριμένα, σημαντικό μέρος των αγοραστών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Επίσης, 8 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending