ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Οι μεγάλοι στόχοι Καραμανλή για τα μεγάλα έργα και τις συγκοινωνίες το 2020
Published
5 έτη agoon
Με μία χρονιά πρόκληση έρχεται αντιμέτωπος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Το 2020 είναι η χρονιά στην οποία το στοίχημα θα είναι η ανάσταση του κατασκευαστικού κλάδου και η ανασύνταξη των μεταφορών, με ιδιαίτερη αναφορά στις αστικές συγκοινωνίες, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Έχοντας πλέον 6 μήνες στο τιμόνι του υπουργείου, ο κ.Καραμανλής θα επιχειρήσει οι στόχοι του ετέθησαν από την αρχή της υπουργείας του, να αρχίσουν να εκπληρώνονται ένας-ένας.
ΤΑ ΚΑΥΤΑ ΜΕΤΩΠΑ
Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι αδιαμφισβήτητα η ολοκλήρωση του διαγωνισμού της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το έργο της Αττικό Μετρό, με κόστος 1,8δισ.ευρώ είναι η ναυαρχίδα των δημόσιων έργων της χώρας για αυτή τη νέα δεκαετία. ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο. Για να φτάσουμε στις υπογραφές, θα πρέπει να οριστεί ημέρα κατάθεσης προσφορών και να μην διαρκέσουν πολύ τυχόν προσφυγές των διαγωνιζόμενων. Είναι το απόλυτο έργο του 2020.
Ένας δεύτερος στόχος είναι να τρέξουν με μεγάλες ταχύτητες τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο χρόνος κυλά αντίστροφά και μετά την απόφαση του ΚΑΣ για το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ θα πρέπει, γρήγορα οι διαδικασίες υλοποίησης να “γκαζώσουν”. Ερώτημα αποτελούν οι τυχόν προσφυγές στο ΣτΕ που θα επιφέρουν νέα χρονική υστέρηση στο έργο.
Η οριστική επίλυση του γρίφου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι το τρίτο στοίχημα του υπουργού. Η δηλωμένη πρόθεση του να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα σε όλες τις πτυχές του. Θα χρειαστεί να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εταιρειών που έχουν ήδη συμβάσεις, η έγκριση της Κομισιόν, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, των τραπεζών που τη χρηματοδοτούν και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων. Όλες οι παραπάνω διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.
Ακόμα ένα δύσκολο έργο αποτελεί για τον Κώστα Καραμανλή, η υπόθεση ένταξης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Η δηλωμένη απόφαση του ιδίου και του Πρωθυπουργού κ.Μητσοτάκη, υποδηλώνει την πρόθεση να τρέξουν οι διαπραγματεύσεις και το έργο να μπει σε πορεία κατασκευής εντός του 2020.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και ιδιαίτερα η επίλυση του γόρδιου δεσμού της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα είναι επίσης ένα δύσκολο επίτευγμα. Ο υπουργός, έχει δηλώσει την επιθυμία του να υλοποιηθεί το έργο με ένα βιώσιμο πλάνο το οποίο αποκλείει την υπογειοποίηση κατά 9χλμ. Θα πρέπει να βρεθεί ο κοινός δρόμος με την τοπική κοινωνία για να γίνει εφικτό από την ΕΡΓΟΣΕ να τρέξει ένα διαγωνισμό που θα φέρει επιτέλους το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα. Εδώ η δηλωμένη αντίθεση του δήμου Πατρέων, είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα.
Ζήτημα σοβαρό αποτελεί και ο προγραμματισμός σειράς σιδηροδρομικών έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα παρά το γεγονός της παρουσίας πλείστων έργων στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, σε επίπεδο μεγάλων έργων δεν έχουμε υπογραφές. Θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και να τρέξουν τα έργα για την ολοκλήρωση του σταθμού της Αθήνας, την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος και οι εργολαβίες για την λειτουργία της διπλής γραμμής από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Στην ουρά υπάρχουν και άλλα έργα που θα πρέπει να ενεργοποιηθούν.
ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ
Σε επίπεδο νέων έργων ο υπουργός ΥΠΟΜΕ έχει βάλει στόχο την ανάταξη του κατασκευαστικού κλάδου με μία νέα γενιά. Στο πλαίσιο αυτό, στην πρώτη γραμμή έρχεται ο ΒΟΑΚ, έργο για το οποίο αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις σύντομα. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από άλλο αυτοκινητόδρομο με παραχώρηση προκειμένου να χαρακτηριστει βιώσιμο. Η προετοιμασία είναι σε πλήρη εξέλιξη. Ο υφιστάμενος διαγωνισμός θα πρέπει να θεωρείται νεκρός.
Παράλληλα θα τρέξουν αντιπλημμυρικά έργα 350εκατ.ευρώ στους 5 αυτοκινητόδρομους της χώρας. Έχει ήδη εξαγγελθεί και απομένει η ολοκλήρωσης της προετοιμασίας για να ενεργοποιηθούν τα απαραίτητα έργα. Την ίδια ώρα θα πρέπει να τρέξουν και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί για τα 10 αντιπλημμυρικά έργα με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται επίσης η προώθηση σε δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας, έργο 230εκατ.ευρώ.
Σε επίπεδο προετοιμασίας, ο Κώστας Καραμανλής διερευνά τις δυνατότητες που υπάρχουν για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με όλα τα σενάρια να είναι ανοιχτά. Τελευταία προσθήκη θεωρείτα η Σήραγγα Αργυρούπολης η οποία αποτελεί κρίσιμο κρίκο για την επένδυση του Ελληνικού. Το 2020 θα είναι χρονιά-σταθμός για την τύχη των επεκτάσεων που συζητιούνται εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
Με ταχύτητα τρέχει και η προετοιμασία για το μεγάλο νέο-ΣΔΙΤ για το fly-over της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που φιλοδοξεί με αυτό το έργο να την κάνει “Αττική Οδό”. Το κόστος του, που φτάνει τα 300εκατ.ευρώ το κάνει ένα από τα μεγάλα έργα της δεκαετίας και θα αφορά και τη συντήρηση-εκμετάλλευση του δρόμου.
Σε επίπεδο ωρίμανσης διαγωνισμών, το επιτελείο του υπουργού, καλείται να τρέξει το ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, σε μία περιοχή που έχει να επιδείξει άλματα στο τουριστικό και όχι μόνο προϊόν της, εν ολίγοις απόρροια των επενδύσεων αλλά και του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Δεν θα κλείσει μέσα στη χρονιά αλλά θα πρέπει να φτάσει σε επίπεδο οριστικών μελετών και ΜΠΕ.
Επίσης αναμένουμε την κατάληξη μετά από 4 χρόνια του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος. Το μεγάλο αυτό έργο, έχει ένα σημαντικό επίπεδο ωρίμανσης και με την έγκριση της ΜΠΕ, πάμε για κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και ίσως οριακά να έχουμε και ανάδοχο μέσα στη χρονιά. Για υπογραφές, το πιθανότερο είναι να πάμε το 2021.
Στην κορυφή της ατζέντας του υπουργού είναι και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδου. Η παράταση για τις 26 Ιουνίου, φημολογείται πως θα είναι η τελευταία. Εδώ έχουμε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων της χώρας.
ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ 2020
Ο Κώστας Καραμανλής αναμένεται να κόψει κορδέλες σε τουλάχιστον 3 έργα. Η πρώτη κορδέλα θα αφορά την επαναλειτουργία, αυτή τη φορά με διπλή γραμμή και νέους σταθμούς του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Μετά θα πάει δύο φορές στον Πειραιά για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Τραμ μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά και της επέκτασης του Μετρό μέχρι τη Νίκαια. Αν και θεωρητικά είναι δύσκολο, ίσως επιτευχθεί και η ολοκλήρωση των συστημάτων στο σιδηρόδρομο και στα τέλη του 2020 έχουμε το βελτιωμένο δροολόγιο των 3 ωρών και 30 λεπτών μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η ΑΝΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Αν σε επίπεδο έργων υπάρχει ανοχή χρόνου από την αγορά, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις συγκοινωνίες. Η κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν είναι η πρέπουσα και έχουν ήδη προγραμματιστεί παρεμβάσεις.
Από εχθές ενεργοποιήθηκε η σύμβαση των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ για να διορθωθεί η κωμικοτραγική εικόνα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Η προσθήκη 100 λεωφορείων θα εξομαλύνει τα σοβαρά προβλήματα και στην ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι Θεσσαλονικείς από τον ανεπαρκή στόλο που κινείται στους δρόμους της πόλης.
Ο Κώστας Καραμανλής, μετά την ακύρωση του διαγωνισμού για τα 750 λεωφορεία, έχει θέσει σε προετοιμασία, ένα ακόμα μεγαλύτερο διαγωνισμό για περίπου 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα λήξουν την σημερινή αποκαρδιωτική κατάσταση.
Τα λεωφορεία της Αθήνας σε πολλές περιπτώσεις είναι πλέον “αντίκες” και με εμφάνιση που δεν αρμόζει σε πρωτεύουσα Ευρωπαϊκής χώρας. Ο διαγωνισμός είναι απολύτος απαραίτητος και έχει κινήσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων βιομηχανιών παραγωγής λεωφορείων.
Στο Μετρό σε επίπεδο καθημερινότητας έχουμε την εξαγγελία Καραμανλή για την αναβάθμιση των 15 συρμών 8ης γενιάς της Γραμμής 1 του Μετρό, κόστους 80εκατ.ευρώ. Το κονδύλι “βρέθηκε” στο ΕΣΠΑ και αναμένεται να τρέξει ο διαγωνισμός για τον εκμοντερνισμό τους και την μετατροπή τους σε σύγχρονους συρμούς Μετρό με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και μία δεύτερη ζωή. Οι συρμοί θα εξομαλύνουν την κατάσταση που επικρατεί στα καθημερινά δρομολόγια της Γραμμής 1 που ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό.
ΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ
Τέλος, μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην ολοκλήρωση του προβληματικού διαγωνισμού για το Θριάσιο 1. Οι αλλεπάλληλες επιστολές με την Κομισιόν, έχει δείξει την σοβαρότητα της κατάστασης και στο επιτελείο του υπουργού έχει δοθεί προτεραιότητα στο λύσιμο ακόμα ενός παζλ που θα φέρει σε επίπεδο υλοποίησης ένα από τα πλέον φιλόδοξα έργα για το μεγαλύτερο Εμπορευματικό Κέντρο στην Ελλάδα. Παράλληλα μαζί του θα πρέπει να ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 που θα πάρει τα σκήπτρα με τις υπογραφές, όντας το μεγαλύτερο Logistics Center στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.
Πηγή: ypoodomes.com
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Νέα εποχή από σήμερα στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους – Πρεμιέρα για το ενιαίο e-pass
-
Εθνικοποιεί προσωρινά τις σιδηροδρομικές γραμμές της η Ουαλία
-
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το “σταθερό τιμόνι” στις κατασκευές – τα μεγάλα έργα και οι νέες επενδύσεις 4 δισ.ευρώ
-
Στα δημόσια έργα και τις υποδομές βασίζεται ο Τζόνσον για τη διάσωση της βρετανικής οικονομίας
-
Ανοίγει ο δρόμος των επενδύσεων με την ολοκλήρωση του Ε-65
-
Οι μεγάλες κατασκευαστικές αποτυχίες της 10ετίας στην Ελλάδα
Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά
Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα
“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω
Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη
Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς
Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια
Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει
Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού
Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”
Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate
Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ
Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International
“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική
“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια
[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower
[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν
Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens
Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει
Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι
[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”
-
REAL ESTATE3 ημέρες ago
[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου
-
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago
[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate