Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πως η περίπτωση της Εγνατίας αναδεικνύει τον ρόλο της συντήρησης των έργων

Newsroom

Published

on

 

Με αφορμή την έλευση του Μητρώου Υποδομών και την εφαρμογή πλέον ελέγχων και συντήρησης, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στα δημόσια έργα. Ένα παράδειγμα μεγάλης υποδομής που απαξιώνεται σταδιακά είναι αυτό της Εγνατίας Οδού. Ο άξονας που μεταμόρφωσε τις οδικές μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα, είναι ίσως ένα «θύμα» και ο ίδιος της έλλειψης που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια, στην ορθή συντήρηση των υποδομών.

Πρόσφατα, υψηλόβαθμο στέλεχος στο πεδίο των παραχωρήσεων, σημείωσε στο ypodomes.com, το γεγονός αυτό λέγοντας το πως ένα έργο με κόστος κατασκευής 6δισ.ευρώ, έχει απαξιωθεί λόγω της κατάστασης που βρίσκονται τα μεγάλα κυρίως τεχνικά έργα. «Εδώ βλέπουμε και τη διαφορά μεταξύ των αυτοκινητόδρομων που παραχωρήθηκαν και της Εγνατίας που έμεινε στο δημόσιο. Όπου και να κοιτάξεις οι διαφορές είναι θηριώδεις, στην κατάσταση των σηράγγων, των γεφυρών, του οδοστρώματος. Μα για να δώσει κάποιος προσφορά για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας θα πρέπει να ξέρει πόσα χρήματα πρέπει να δαπανήσει για να την επαναφέρει σε άριστο επίπεδο. Όσο περισσότερα χρήματα χρειαστεί να δαπανήσει, τόσο μικρότερη θα γίνεται και η αξία της παραχώρησης» είπε χαρακτηριστικά.

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

Η βαριά συντήρηση που απαιτείται ουσιαστικά θα κρίνει το τίμημα που θα δοθεί στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό. Προς το παρόν το «νούμερο» αναζητείται. Έχουν ακουστεί υπερβολικά μεγάλα νούμερα αλλά σημαντικά μικρά σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινητόδρομου. Όταν αποκαλυφθεί το πραγματικό κόστος για την ανακαίνιση ουσιαστικά του άξονα με πιστοποιημένες σήραγγες και γέφυρες τότε θα έχουμε μία πρώτη εικόνα.

Αυτά τα χρήματα θα είναι ουσιαστικά, όσα δεν έδωσε το Ελληνικό Κράτος, για να τον συντηρεί, όπως κάνουν τώρα οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι. Αν λοιπόν τα δώσει ο ιδιώτης, δεν θα αφαιρεθούν από το τίμημα; Εξίσου σημαντικό είναι και το κόστος της μελλοντικής συντήρησης, αλλά αυτό είναι ίσως το πιο εύκολο «πρόβλημα».

Αν υποθέσουμε ότι αυτό το Μητρώο Υποδομών είχε λειτουργήσει από το 2010, έτος που ουσιαστικά λειτούργησε για πρώτη φορά ολοκληρωμένη η Εγνατία Οδός, και οι έλεγχοι-συντήρηση ήταν του επιπέδου που είναι οι παραχωρημένοι αυτοκινητόδρομοι, σήμερα τι αξία θα μπορούσε να λάβει το Ελληνικό Δημόσιο από την προσδοκώμενη ιδιωτικοποίηση;

Με λίγα λόγια, όσα χρήματα δεν δαπανήθηκαν για να είναι η Εγνατία Οδός, εφάμιλλη της Αιγαίου ή της Ιόνιας, δεν τα γλύτωσε, θα τα χάσει (και είναι δεδομένο αυτό) από τις ανάγκες αναβάθμισης που θα καθοριστούν από τον διαγωνισμό.

Εδώ λοιπόν προκύπτει ένα συμπέρασμα, με βασικό οδηγό την περίπτωση της Εγνατίας Οδού. Δεν γίνεται συντήρηση; έρχεται απαξίωση. Το μοντέλο αυτό το ζήσαμε έντονα την τελευταία 20ετία και λόγω της ανάπτυξη πολλών υποδομών στη χώρα από τα Ευρωπαϊκά πακέτα, τώρα βλέπουμε και τα αποτελέσματα τη μη χρηστής λειτουργίας τους.

Έχουμε εικόνα για παράδειγμα σε τι κατάσταση είναι σχεδόν το σύνολο των Βιολογικών που κατασκευάστηκαν στη χώρα; Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να το μάθουμε μιας και παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι όσοι κατασκευάστηκαν και λειτούργησαν, οι περισσότεροι από αυτούς λόγω έλλειψης συντήρησης (και λόγω κρίσης για να μην το ξεχνάμε) υπολειτουργούν.

Η συντήρηση των Δημόσιων Υποδομών είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο και η περίπτωση της Εγνατίας Οδού το αναδεικνύει σε όλο του το μεγαλείο. Για αυτό το λόγο το Μητρώο Υποδομών, εφόσον καταφέρει να λειτουργήσει σε βάθος χρόνου, είναι ικανό να αποτελέσει ένα από τα ισχυρότερα όπλα, ανάπτυξης και διατήρησης του πλούτου σε υποδομές που έχει ήδη η χώρα μας.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
RESIDENTIAL1 ημέρα ago

Την GREENHILL VOULA εξαγόρασε η Τεχνική Ολυμπιακή – Ποιό οικιστικό έργο στα Νότια Προάστια αποκτά

REDS AE
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προς ολοκλήρωση η εξαγορά της REDS από την ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Ποιό το ποσοστό της σήμερα

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κω

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Αλεξανδρούπολη

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στους Παξούς

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στα Κουφονήσια

Οικιστικό έργο στον Πειραιά - Πηγή: ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Ολοκληρώνονται εντός του 2025 από Greca Developments – ΕΠΙΚΥΚΛΟΣ τα πρώτα κοινά οικιστικά έργα στον Πειραιά

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Πάρο – Δείτε σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ηράκλειο Κρήτης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην πόλη του Ηρακλείου – Δείτε πού

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Με 9 νέα ξενοδοχεία “έκλεισε” το 2024 για τις Κυκλάδες – Ποιά έργα πήραν “πράσινο φως”

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τα νέα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας – Δείτε τις 4 νέες 5άστερες ξενοδοχειακές επενδύσεις που βρίσκονται “στα σκαριά”

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Alexander The Great Hotel - Πηγή: Hotel Investment Partners
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τα 3 μεγάλα ξενοδοχειακά deals της Blackstone στην Ελλάδα το 2024 – Πώς εδραιώνεται με όχημα τη HIP στο τουριστικό real estate

Πηγή: AKTOR
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Πώς θα υλοποιηθεί το mega deal AKTOR – PRODEA για τα 56 ακίνητα 600 εκατ. ευρώ

REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Σε νέα εποχή από σήμερα η BriQ Properties μετά την απορρόφηση της Intercontinental International

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χαλκιδική

Κουφονήσια - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Πώς “τρέχουν” το έργο Dimand και ΤΕΡΝΑ

Το πρώην εργοστάσιο της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας των αδελφών Ρετσίνα - Πηγή: Google Maps
REAL ESTATE3 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε το πρώην εργοστάσιο Ρετσίνα στον Πειραιά – “Στα σκαριά” η αξιοποίησή του ακινήτου

Μακέτα από το νέο data center της Microsoft στα Σπάτα - Πηγή: ΜΠΕ / Microsoft
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] “Στα σκαριά” η επένδυση της Microsoft για το νέο data center στα Σπάτα – Πού θα γίνουν τα άλλα 2

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα “μεταμορφωθεί” η είσοδος του Πειραιά με τη νέα μεγάλη επένδυση Piraeus Gate – Πού θα γίνει

Το Logistics Park της BriQ Properties στον Ασπρόπυργο - Πηγή: BriQ Properties
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο logistics center της BriQ στον Ασπρόπυργο

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο το Riviera Tower

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο εμπορικό πάρκο που άνοιξε στην Πάτρα – Ποιές μεγάλες εταιρείες επένδυσαν

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ2 μήνες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL2 μήνες ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 μήνες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).