ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ

Πώς τα εμπορικά κέντρα βοηθούν στην κερδοφορία της Lamda Development

Published

on

Το εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι - Πηγή: Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος

Τα εμπορικά κέντρα – “διαμάντια” της Lamda Development φέρνουν κέρδη στην εταιρεία και βοηθούν από την πλευρά τους στη χρηματοδότηση των μεγάλων επενδύσεων της εταιρείας στο Ελληνικό.

Το 1ο τρίμηνο του 2022 βελτιώθηκε σημαντικά η λειτουργική κερδοφορία της Lamda Development με τα συνολικά ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα να αυξάνονται κατά 42% στα 13,1 εκατ. ευρώ.

Σε αυτά συνέβαλαν σημαντικά τα 3 μεγάλα εμπορικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τα EBITDA των malls να παρουσιάζουν αύξηση 59% σε σχέση με το 2021, στα 15,4 εκατ. ευρώ.

Εξαιρετικές επιδόσεις για τα 3 malls της Lamda

Τα κέρδη EBITDA των The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos το Α’ Τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €15,4εκ, αυξημένα κατά 59% έναντι του 2021.

Σημειώνεται ότι η λειτουργική κερδοφορία EBITDA των Εμπορικών Κέντρων το Α’ Τρίμηνο 2021 είχε επιβαρυνθεί σημαντικά λόγω (α) της αναστολής λειτουργίας τους για συνολική περίοδο περίπου 2 μηνών και (β) της νομοθετικά προβλεπόμενης παροχής μειώσεων στα μισθώματα (κατά ποσοστό 40%) των καταστηματαρχών/μισθωτών για το σύνολο της περιόδου του Α’ Τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος).

Αντίθετα, το Α’ Τρίμηνο 2022 τα Εμπορικά Κέντρα λειτούργησαν με ελάχιστους μόνο περιορισμούς λόγω της πανδημίας ενώ δεν εφαρμόστηκε καμία νομοθετικά προβλεπόμενη μείωση στα μισθώματα.

Αναφορικά με τους βασικούς δείκτες των Εμπορικών Κέντρων για το Α’ Τρίμηνο 2022, επισημαίνονται τα εξής:

  • Η μέση πληρότητα των Εμπορικών Κέντρων παρέμεινε αμετάβλητη έναντι της περιόδου προ της πανδημίας, σε επίπεδα περίπου 99%.
  • Ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων των Εμπορικών Κέντρων το Α’ Τρίμηνο 2022, παρά τις αντίξοες συνθήκες στην οικονομία αλλά και ειδικότερα στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, λόγω της ενεργειακής κρίσης και των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, παρουσίασε μείωση 18% έναντι της αντίστοιχης περιόδου το 2019.
  • Επισημαίνεται όμως ότι η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε 31% έναντι του 2019, επιβεβαιώνοντας την αυξητική τάση που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Εξαμήνου 2021 μετά τη σταδιακή χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Advertisement

TRENDING