Ανοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το 2ο τρίμηνο του 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε €481 εκατ. Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο εξαμήνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,5% και ανήλθε σε €980 εκατ. Από τις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, εκείνες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων σε επίπεδο 2ου τριμήνου ήταν οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 10,9%), οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 8,7%) και τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 2,8%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά συνολικά επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες της αγοράς οι τέσσερις κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ενώ οι τρεις βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά το 2ο τρίμηνο του 2019. Αναλυτικά, η μεγαλύτερη κατηγορία – από πλευράς αξίας – ήταν οι Τηλεπικοινωνίες, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% και ανήλθαν σε €147 εκατ. Στη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία για τον κλάδο, τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,9% στα €122 εκατ., ενώ στα Προϊόντα Πληροφορικής, η τρίτη πιο ισχυρή κατηγορία της αγοράς, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 2,8% στα €97 εκατ.
Στον αντίποδα, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά το πρόσημο ήταν αρνητικό το 2ο τρίμηνο του 2019 κατά 12% με τις πωλήσεις να κατέρχονται στα €68 εκατ. το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι πωλήσεις στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 8,6% και βρέθηκαν στα επίπεδα των €6 εκατ., ενώ οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών μειώθηκαν κατά 1,7% στα €6 εκατ.
Προϊόντα Πληροφορικής
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων συνέχισαν τη θετική τους πορεία κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, ενώ αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables. Πάντως, το πρόσημο των πωλήσεων στην κατηγορία της κινητής τηλεφωνίας συνέχισε να είναι αρνητικό και το 2ο τρίμηνο του 2019.
Στα Προϊόντα Πληροφορικής, οι οθόνες συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, γεγονός που συνδέεται με την άνοδο του gaming. Ανάλογα θετική ήταν και η πορεία των πωλήσεων πληκτρολογίων, γεγονός που, επίσης, συνδέεται με την άνοδο του gaming. Επίσης, οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν αύξηση και το 2ο τρίμηνο του 2019, επίδοση που και αυτή συνδέεται με την περαιτέρω διείσδυση του gaming.
Στο μεταξύ, τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την αύξηση – σύμφωνα με τους αναλυτές – έπαιξαν και οι προσφορές. Επίσης, το gaming ευθύνεται και για τη σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων σταθερών υπολογιστών, με την κατηγορία να ευνοείται και από το λανσάρισμα νέων μοντέλων.
Πάντως, μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Mobile PCs ήταν πτωτική. Επηρεασμένη από την παραπάνω πτώση, αρνητικό πρόσημο για το 2ο τρίμηνο του 2019 παρουσίασε και η κατηγορία Point-ing.
Ηλεκτρονικά αγαθά
Στο μεταξύ, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, οι κατηγορίες Loudspeakers και AHS κατέγραψαν σημαντική αύξηση, βοηθούμενες από τις έντονες προσφορές. Αντίθετα, πτώση παρατηρήθηκε στην κατηγορία της τηλεόρασης, αφού το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο διαδραματιζόταν το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου. Πτώση παρατηρήθηκε επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο. Αρνητικό πρόσημο παρουσίασαν, επίσης, τόσο τα πολυμηχανήματα, όσο και οι εκτυπωτές.
Τέλος, ο κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων σημείωσε αρνητικό πρόσημο για το 2ο τρίμηνο του 2019.
Πηγή: sepe.gr