Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε αρχικά στάδια ψηφιακής ωριμότητας οι ελληνικές εταιρείες

Newsroom

Published

on

Σε πολύ αρχικά στάδια της διαδικασίας, που οδηγεί στην ψηφιακή ωριμότητα, βρίσκονται σήμερα οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Για παράδειγμα, μόνο οι έξι στις δέκα έχουν ένα ξεκάθαρο πλάνο ψηφιακής στρατηγικής, το οποίο – σε κάποιες περιπτώσεις – σχετίζεται και με την επιχειρηματική στρατηγική. Μία στις τρεις έχει σχεδιάσει πολύ πρόσφατα – δηλαδή τα τελευταία δυο χρόνια – αυτήν την στρατηγική, ενώ μόλις το 1/3 μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει, ήδη, περάσει από τα πολύ αρχικά στάδια του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Πάντως, η πλειοψηφία των εταιρειών βρίσκεται σε ψηφιακή εγρήγορση: 8 στις 10 αναμένουν σημαντικές “ψηφιακές” αλλαγές και ανακατατάξεις στον κλάδο τους. Ωστόσο, μόνο οι μισές από αυτές προετοιμάζονται επαρκώς για την αντιμετώπιση των επερχόμενων αλλαγών από υπάρχοντες ανταγωνιστές και νεοεισερχόμενες startups. Επίσης, μόνο δύο στις δέκα χρησιμοποιούν σχετικές μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων και διαχείρισης αλλαγών, όπως design thinking, agile, lean, κ.λπ. Τέλος, μόνο μία στις δέκα έχει έντονο το στοιχείο της καινοτομίας στην κουλτούρα της είτε αυτό αφορά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, είτε στο ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο.

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει μακροχρόνια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Καθηγητή Γεώργιο Ι. Δουκίδη, η οποία καταγράφει τα χαρακτηριστικά των 100 περίπου ελληνικών εταιρειών, οι οποίες εμπλέκονται σε πρωτοβουλίες ψηφιακού μετασχηματισμού.

Στάδια μετασχηματισμού
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι εταιρείες που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ελλάδα είναι, κυρίως, μεγάλες: τα 2/3 έχουν πάνω από 250 άτομα προσωπικό και €50 εκατ. κύκλο εργασιών. Επίσης, είναι ηγέτες στον κλάδο τους και έχουν επιχειρηματικό ιστορικό βάθος, καθώς έξι στις δέκα έχουν πάνω από 15 έτη λειτουργίας.

Επιπρόσθετα, οι εταιρείες, που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, έχουν έντονη εξωστρεφή δραστηριότητα: οι επτά στις δέκα διαθέτουν οργανωμένη επιχειρηματική δραστηριότητα και εκτός Ελλάδος. Επιπλέον, έχουν οργανωμένα ψηφιακά κανάλια, αφού πέντε στις δέκα αξιοποιούν ουσιαστικά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ διαθέτουν και αναβαθμισμένα τμήματα Πληροφορικής, καθώς οι μισές έχουν ορίσει CIO (Chief Information Officer) στην ηγετική διοικητική ομάδα και μάλιστα, δύο στις δέκα έχουν ήδη οργανωμένο τμήμα/ομάδα ψηφιακού μετασχηματισμού.

 

Εμπειρία των πελατών

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός διαρθρώνεται σε τρεις διαστάσεις: εμπειρία των πελατών, επιχειρηματικές διαδικασίες, επιχειρηματικό μοντέλο. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες του δείγματος επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στην πρώτη διάσταση, το μετασχηματισμό της εμπειρίας πελατών και συγκεκριμένα στα πρώτα επίπεδα της “κατανόησης του πελάτη και της συμπεριφοράς του”, του “αυτοματισμού της διαδικασίας πώλησης” και της “αναβάθμισης της εμπειρίας του πελάτη στα σημεία επαφής”.

Στη δεύτερη διάσταση, των επιχειρηματικών διαδικασιών, γίνονται, επίσης, κάποιες πρώτες οργανωμένες προσπάθειες με έμφαση στην “ψηφιοποίηση των διαδικασιών”, στην “υποβοήθηση της εργασίας των στελεχών” και στη “διοίκηση μέσω επιχειρηματικών επιδόσεων”.

Όσον αφορά την τρίτη διάσταση, το μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μοντέλου, οργανωμένες προσπάθειες υπάρχουν μόνο από πολυεθνικές επιχειρήσεις.

 

Ψηφιακές τεχνολογίες

Οι εταιρείες που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, πέρα από τα γνωστά ERP συστήματα, που αξιοποιούν πλήρως σε όλες τις λειτουργίες τους, δίνουν έμφαση στα CRM (Customer Relationship Management) συστήματά, όταν επικεντρώνονται σε καταναλωτές και στα SCM (Supply Chain Management), όταν έχουν βιομηχανικές μονάδες ή ανήκουν στον κλάδο του χονδρεμπορίου.

Από τις αναδυόμενες ψηφιακές τεχνολογίες δίνουν έμφαση στις κινητές εφαρμογές (mobile systems) με επικέντρωση στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, αλλά και στην άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ εργαζομένων, καθώς και στα κοινωνικά δίκτυα για αυτές που έχουν B-C πελατοκεντρική στρατηγική. Δευτερευόντως επικεντρώνονται στην επιχειρηματική αναλυτική/μεγάλα δεδομένα για την καταγραφή και αξιοποίηση των κρίσιμων δεικτών απόδοσης (KPIs) καθώς και στις υποδομές/πρακτικές για cloud υπηρεσίες και ψηφιακή ασφάλεια.

 

Τα προβλήματα

Τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, είναι ποικίλα. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η εύρεση ανθρώπινου δυναμικού με τις αναγκαίες ψηφιακές δεξιότητες είτε σε τεχνικό επίπεδο (προγραμματιστές, τεχνικοί ασφάλειας, αναλυτές δεδομένων) ή στους χρήστες σε όλα τα τμήματα, αλλά και στα διευθυντικά στελέχη, που θα τρέξουν τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Στη δεύτερη θέση αναφέρονται ενδοεταιρικά προβλήματα, που αφορούν την έγκριση των αναγκαίων υψηλών τεχνολογικών επενδύσεων, την αναβάθμιση της διεύθυνσης Πληροφορικής, του ρόλου του νέου τμήματος ψηφιακού μετασχηματισμού και του υπευθύνου του.

Στο μεταξύ, η ασφάλεια των δεδομένων βρίσκεται υψηλά στη λίστα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού. Τέλος, ένα από τα σοβαρά πρόβλημα είναι η ανταπόκριση των πελατών και συνεργατών στις νέες αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες, που σχετίζεται με την δική τους ψηφιακή ετοιμότητα, αλλά και στην αναγκαιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

 

Συνεργασίες

Στις προτεραιότητες για την επιτυχή υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στην πρώτη θέση είναι οι στρατηγικές συνεργασίες με τις εταιρείες Πληροφορικής για ολοκληρωμένες υπηρεσίες/υποδομές, αλλά και στην τεχνογνωσία που πρέπει να έχουν οι εταιρίες αυτές σε θέματα αλλαγών, αναδιοργάνωσης.

Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά την ενεργή εμπλοκή του top-management στην όλη διαδικασία, ώστε να δοθεί η σχετική προτεραιότητα στις επενδύσεις, στις προσλήψεις, αλλά και στην σύνδεση των ψηφιακών πρωτοβουλιών με απτά επιχειρηματικά αποτελέσματα.

 

Πηγή: sepe.gr

 

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ώρες ago

Πιστοποιήθηκε με LEED το νέο εμβληματικό κτίριο γραφείων της Trastor στο Μαρούσι

To Sokio Central στην οδό Πραξιτέλους - Πηγή: Oikos Developments
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Επεκτείνει τις ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Αθήνα η Sokio Hotels – “Στα σκαριά” και νέο ξενοδοχείο μαζί με τη Wyndham στο κέντρο της Αθήνας

Σάμος, Πυθαγόρειο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σάμο

Εικόνα αρχείου - Design by Canva Pro
RESIDENTIAL17 ώρες ago

Επεκτείνεται στο real estate ο Όμιλος Καστελόριζο – Ποιά νέα οικιστικά έργα σε Φιλοθέη και Γλυφάδα προχωρούν

Τα σχέδια για το νέο πολυτελές ξενοδοχείο της Μπλε Κέδρος στην περιοχή του Μακρυγιάννη - Πηγή: Ble Kedros
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ17 ώρες ago

Ολοκλήρωσε η Μπλε Κέδρος την πώληση του νέου υπό κατασκευή ξενοδοχείου στο Κουκάκι – Ποιό το τίμημα της συναλλαγής

To νέο πολυτελές Radisson Blue Zaffron Resort στη Σαντορίνη - Φωτό: Radisson Hotels
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Την πώληση του Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη διερευνά ο Όμιλος Φάις – Τι αναφέρει για την ανάκληση της συγχώνευσης

RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Ομολογιακό 25 εκατ. ευρώ από την ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στην GreenHill Voula Estates για την οικιστική επένδυση στη Βούλα

To private club της Orilina Properties στο Ελληνικό - Πηγή: Orilina Properties
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Στην ΕΚΤΕΡ η κατασκευή του Yacht Club της Orilina Properties στο The Ellinikon

Σάμος, Πυθαγόρειο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σάμο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Προχωρά το επενδυτικό πλάνο της Paralos Hospitality στη Νότια Κρήτη

Sokio Flisvos, Trademark Collection by Wyndham - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Πολυτελές θέρετρο και ιδιωτικές κατοικίες της Four Seasons στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Four Seasons
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Athenaeum Eridanus - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον

Ρόδος - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago

5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Punda Resort Paros - Πηγή: Radisson Hotel Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο resort Radisson στην Εύβοια και ακόμη 4 νέα openings σε όλη την Ελλάδα έως το 2026 – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS3 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 80 στην Αργυρούπολη - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).