Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε θέση μάχης οι μνηστήρες για το έργο-μαμούθ της προμήθειας 750 λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Newsroom

Published

on

Μέσα στο επόμενο 10ήμερο και με τα περιθώρια του χρόνου για την απαραίτητη ανανέωση του στόλου να στενεύουν, θα πατηθεί το κουμπί για τον διαγωνισμό των 750 νέων λεωφορείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται οι υπογραφές από ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ για να δώσει το σήμα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο χρόνος πάντως μετράει αντίστροφα για τον απαρχαιωμένο στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Στην Αθήνα ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων να είναι τα 13,9 έτη και των τρόλεϊ τα 15,3 έτη.

Με την προϋπόθεση ότι η διαγωνιστική διαδικασία δεν θα κολλήσει δικαστικά, πράγμα που θα αποτελέσει βέβαια έκπληξη για τέτοιου μεγέθους προμήθεια, αξίας 461 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε η παραλαβή των πρώτων λεωφορείων να καλύψει την υποχρεωτική απόσυρση άνω των 220 οχημάτων στα τέλη του 2020 από τον στόλο της ΟΣΥ.

Δυο διαγωνισμοί, ένα μεγάλο έργο
Υπό την ομπρέλα ενός μεγάλου έργου θα προχωρήσουν εντωμεταξύ για λόγους επιλεξιμότητας, οι δυο διαγωνισμοί για νέα οχήματα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα συνολικά 750 και του ΟΑΣΑ για ακόμη 92 οχήματα. Αν και αναμενόταν ότι ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ θα είχε ήδη κόψει το νήμα, το μίγμα της προμήθειας που προβλέπει μεγάλο αριθμό πετρελαιοκίνητων λεωφορείων δεν άναβε το πράσινο φως της χρηματοδότησης. Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός περιλαμβάνει 80 οχήματα ντίζελ και 12 ηλεκτρικά.

Η ολοκλήρωση των δυο διαγωνισμών θα φέρει ανανέωση στον στόλο της Αθήνας σε ποσοστό άνω του 30% και στην Θεσσαλονίκη περί του 60%. Βεβαίως η εμπειρία δείχνει ότι αντίστοιχοι διαγωνισμοί κρατούν χρόνια. Για παράδειγμα ο τελευταίος διαγωνισμός προμήθειας λεωφορείων του ΟΑΣΑ χρειάστηκε πάνω από 2 χρόνια για να κατακυρωθεί.

Εντωμεταξύ, στο πρωτογενές αίτημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, για τον διαγωνισμό των 750 λεωφορείων, φαίνεται ότι πρόκειται για την προμήθεια 490 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη 260 οχήματα, συνολικής αξίας 461 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια της σύμβασης, η οποία περιλαμβάνει και τη συντήρηση των οχημάτων, ανέρχεται σε 17 χρόνια. Επίσης, μέρος του διαγωνισμού, όπως φαίνεται και αποτελούν και παρελκόμενα, όπως οι σταθεροί φορτιστές βραδείας φόρτισης.

Σύμφωνα με όσα είχε πρόσφατα πει σε δημοσιογράφους ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας, το πρώτο όχημα αναμένεται να φτάσει επτά μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Από τις διατυπώσεις του πρωτογενούς αιτήματος, όπου διευκρινίζεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση για 15 έτη από την παραλαβή κάθε οχήματος, συνάγεται ότι η παραλαβή της προμήθειας θα ολοκληρωθεί σταδιακά σε δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της προμήθειας, αυτή εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την

οριστική ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020. Αναμένεται ότι το μίγμα της χρηματοδότησης θα «κλειδώσει» στα τέλη του 2019, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο έχει αποσπάσει, σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, τη δέσμευση της ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση έως του 75% του προϋπολογισμού, που αφορά όμως αποκλειστικά τα οχήματα φυσικού αερίου και τα ηλεκτρικά.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού
Αντικείμενο της Σύμβασης, όπως αυτό εκτενέστερα περιγράφεται στις «Τεχνικές Προδιαγραφές» και στα λοιπά τεύχη του Διαγωνισμού, είναι η προμήθεια Αστικών Λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση – επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους.

Αναλυτικότερα:

– Προμήθεια 100 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)

– 200 απλών αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)

– 190 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης).

– Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι 190 σταθερών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία).

– Εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων «ως κατασκευάσθη» (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).

– Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα ΤΜΗΜΑΤΑ της Σύμβασης).

– Παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης δοκιμών, επαλήθευσης επιδόσεων και θέσης σε λειτουργία στο δίκτυο, στις οποίες ο Ανάδοχος θα αποδείξει τη δυνατότητα της Προμήθειας να τηρεί τις Τεχνικές Προδιαγραφές (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Παροχή εκπαίδευσης στο κατάλληλο προσωπικό των Φορέων Λειτουργίας των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη εξοικείωση με το σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανίχνευση βλαβών των οχημάτων και των παρελκόμενων αυτών (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
REAL ESTATE14 ώρες ago

Επενδυτικό Οδηγό Real Estate παρουσίασε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE15 ώρες ago

Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση του ακινήτου ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη – Τί θα περιλαμβάνει

Elounda Hills - Πηγή: Mirum Hellas
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

[ΦΩΤΟ] “Πρόσω ολοταχώς” για το Elounda Hills – Τι θα περιλαμβάνει η επένδυση των 700 εκατ. ευρώ στο Λασίθι

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 ημέρα ago

Νέο deal Trastor – Prodea για κτίρια γραφείων 69 εκατ. ευρώ – Ποιά γνωστά κτίρια θα αλλάξουν “χέρια”

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο έργο για ξενοδοχείο στην Ζάκυνθο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει

Ιωάννινα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στα Ιωάννινα – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Δρομολογείται νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Υψηλές “πτήσεις” για την Trade Estates το 2024 – Αυξημένα έσοδα και κέρδη, συνεχίζονται οι επενδύσεις

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ3 ημέρες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στη Λέσβο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Το Golden Hall - Πηγή: Eurokinissi / Παναγοπούλου Γεωργία
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Νέο ρεκόρ κερδοφορίας για τα 4 εμπορικά κέντρα της Lamda Development το 2024 – “Στα σκαριά” τα 2 νέα malls στο Ελληνικό

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ακίνητο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Προχωρούν 17 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Πού θα γίνουν

Η επένδυση της Dimand στο Βοτανικό - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

Προχωρά η μεγάλη επένδυση της Dimand για το νέο Votanikos Business Park – Πώς θα αξιοποιηθεί το πρώην ακίνητο της Softex

Άποψη του Πειραιά - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 2 νέες σημαντικές τουριστικές επενδύσεις του Πειραιά – Που θα γίνουν τα νέα ξενοδοχεία

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα - Πηγή: Dromeus Capital / A&M Architects
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα επένδυση “πράσινων” γραφείων SouthPoint στην Καλλιθέα – Ποιά εταιρεία επενδύει

Elounda Hills Marina - Πηγή: Mirum Hellas
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Προχωρά και με τη “βούλα” το 5άστερο Elounda Hills στο Λασίθι – Σε 5 φάσεις η ολοκλήρωση της mega επένδυσης

Το νέο 5αστέρων Infinity Porto Heli στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Mold Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη mega επένδυση του νέου Six Senses στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Άποψη της Ιθάκης - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Γ. Κονταρίνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

Ποιό μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει mega τουριστικές επενδύσεις – Δείτε τις 2 πιό πρόσφατες

DATA4 Athens Campus - Πηγή: DATA4
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ3 ημέρες ago

Ξεκίνησε η μεγάλη επένδυση της DATA4 για data center στην Παιανία – Πού θα γίνει το Campus Athens

Το ιστορικό ακίνητο του ΦΙΞ στη Δυτική Θεσσαλονίκη - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
REAL ESTATE5 ημέρες ago

Πώς τοποθετείται η Dimand με νέα ακίνητα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Ποιά ακίνητα θα αξιοποιήσει

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στο Χαλάνδρι - Πηγή: Ten Brinke Residential
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Ολοκληρώνεται και η οικιστική επένδυση στο τριπλό έργο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

To ακίνητο προς αξιοποίηση στην Ιερά Οδό 61 - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Νέο έργο της Ten Brinke “στα σκαριά” στην Πλατεία Αμερικής

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η μεγάλη επένδυση για τα “πράσινα” κτίρια γραφείων The Grid στο Μαρούσι

Petra Salis - Πηγή: AVAX Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η νέα πολυτελής οικιστική επένδυση της AVAX Development στην Κρήτη

To νέο retail park της Trade Estates στην Πάτρα - Πηγή: Trade Estates
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε το νέο retail park στην Πάτρα λίγο πριν την ολοκλήρωση των έργων – Ποιές εταιρείες επενδύουν

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς θα γίνει η νέα γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς προχωρά το μεγάλο έργο της Dimand για τα νέα Δικαστήρια του Πειραιά

The Grid - Πηγή: EY
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς προχωρά το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων The Grid στο Μαρούσι

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).