Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε θέση μάχης οι μνηστήρες για το έργο-μαμούθ της προμήθειας 750 λεωφορείων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Newsroom

Published

on

Μέσα στο επόμενο 10ήμερο και με τα περιθώρια του χρόνου για την απαραίτητη ανανέωση του στόλου να στενεύουν, θα πατηθεί το κουμπί για τον διαγωνισμό των 750 νέων λεωφορείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται οι υπογραφές από ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ για να δώσει το σήμα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο χρόνος πάντως μετράει αντίστροφα για τον απαρχαιωμένο στόλο των αστικών συγκοινωνιών. Στην Αθήνα ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων να είναι τα 13,9 έτη και των τρόλεϊ τα 15,3 έτη.

Με την προϋπόθεση ότι η διαγωνιστική διαδικασία δεν θα κολλήσει δικαστικά, πράγμα που θα αποτελέσει βέβαια έκπληξη για τέτοιου μεγέθους προμήθεια, αξίας 461 εκατ. ευρώ, θα μπορούσε η παραλαβή των πρώτων λεωφορείων να καλύψει την υποχρεωτική απόσυρση άνω των 220 οχημάτων στα τέλη του 2020 από τον στόλο της ΟΣΥ.

Δυο διαγωνισμοί, ένα μεγάλο έργο
Υπό την ομπρέλα ενός μεγάλου έργου θα προχωρήσουν εντωμεταξύ για λόγους επιλεξιμότητας, οι δυο διαγωνισμοί για νέα οχήματα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα συνολικά 750 και του ΟΑΣΑ για ακόμη 92 οχήματα. Αν και αναμενόταν ότι ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ θα είχε ήδη κόψει το νήμα, το μίγμα της προμήθειας που προβλέπει μεγάλο αριθμό πετρελαιοκίνητων λεωφορείων δεν άναβε το πράσινο φως της χρηματοδότησης. Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός περιλαμβάνει 80 οχήματα ντίζελ και 12 ηλεκτρικά.

Η ολοκλήρωση των δυο διαγωνισμών θα φέρει ανανέωση στον στόλο της Αθήνας σε ποσοστό άνω του 30% και στην Θεσσαλονίκη περί του 60%. Βεβαίως η εμπειρία δείχνει ότι αντίστοιχοι διαγωνισμοί κρατούν χρόνια. Για παράδειγμα ο τελευταίος διαγωνισμός προμήθειας λεωφορείων του ΟΑΣΑ χρειάστηκε πάνω από 2 χρόνια για να κατακυρωθεί.

Εντωμεταξύ, στο πρωτογενές αίτημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, για τον διαγωνισμό των 750 λεωφορείων, φαίνεται ότι πρόκειται για την προμήθεια 490 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη 260 οχήματα, συνολικής αξίας 461 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια της σύμβασης, η οποία περιλαμβάνει και τη συντήρηση των οχημάτων, ανέρχεται σε 17 χρόνια. Επίσης, μέρος του διαγωνισμού, όπως φαίνεται και αποτελούν και παρελκόμενα, όπως οι σταθεροί φορτιστές βραδείας φόρτισης.

Σύμφωνα με όσα είχε πρόσφατα πει σε δημοσιογράφους ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας, το πρώτο όχημα αναμένεται να φτάσει επτά μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Από τις διατυπώσεις του πρωτογενούς αιτήματος, όπου διευκρινίζεται ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση για 15 έτη από την παραλαβή κάθε οχήματος, συνάγεται ότι η παραλαβή της προμήθειας θα ολοκληρωθεί σταδιακά σε δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση της προμήθειας, αυτή εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και δεν υφίσταται ανάληψη νομικών δεσμεύσεων μέχρι την

οριστική ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Π.Π. 2014-2020. Αναμένεται ότι το μίγμα της χρηματοδότησης θα «κλειδώσει» στα τέλη του 2019, καθώς το αρμόδιο Υπουργείο έχει αποσπάσει, σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, τη δέσμευση της ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση έως του 75% του προϋπολογισμού, που αφορά όμως αποκλειστικά τα οχήματα φυσικού αερίου και τα ηλεκτρικά.

Το αντικείμενο του διαγωνισμού
Αντικείμενο της Σύμβασης, όπως αυτό εκτενέστερα περιγράφεται στις «Τεχνικές Προδιαγραφές» και στα λοιπά τεύχη του Διαγωνισμού, είναι η προμήθεια Αστικών Λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η προμήθεια παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) αυτών και η συντήρηση – επισκευή των αστικών λεωφορείων και των παρελκομένων τους.

Αναλυτικότερα:

– Προμήθεια 100 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m, κατηγορίας EURO VI (Τμήμα 1 της σύμβασης)

– 200 απλών αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου 12 m (CNG), με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 330 (Τμήμα 2 της σύμβασης)

– 190 απλών ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων 12m, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320 (Τμήμα 3 της σύμβασης).

– Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι 190 σταθερών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 130, ήτοι, σύνολο 320, 13 κινητών φορτιστών βραδείας φόρτισης, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 9, ήτοι, σύνολο 22 και 19 ταχυφορτιστών, με δικαίωμα προαίρεσης άλλων 13, ήτοι, σύνολο 32, για τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία (εντάσσεται στο Τμήμα 3 της Σύμβασης και αφορά στα ηλεκτρικά λεωφορεία).

– Εκπόνηση όλων των μελετών και σχεδίων που απαιτούνται από τις Τεχνικές Προδιαγραφές της Σύμβασης, καθώς των τελικών σχεδίων κατασκευής των λεωφορείων «ως κατασκευάσθη» (as built) (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).

– Προμήθεια όλων των εγχειριδίων, των τεχνικών εγγράφων και των εικονογραφημένων καταλόγων εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, την λειτουργία, την συντήρηση, την γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και των φορτιστών (αφορά στο Τμήμα 3), καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος (αφορά σε όλα τα ΤΜΗΜΑΤΑ της Σύμβασης).

– Παροχή υπηρεσιών εκτέλεσης δοκιμών, επαλήθευσης επιδόσεων και θέσης σε λειτουργία στο δίκτυο, στις οποίες ο Ανάδοχος θα αποδείξει τη δυνατότητα της Προμήθειας να τηρεί τις Τεχνικές Προδιαγραφές (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Παροχή εκπαίδευσης στο κατάλληλο προσωπικό των Φορέων Λειτουργίας των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ώστε να εξασφαλιστεί η απόλυτη εξοικείωση με το σχεδιασμό, τη λειτουργία και την ανίχνευση βλαβών των οχημάτων και των παρελκόμενων αυτών (αφορά σε όλα τα Τμήματα της Σύμβασης).

– Συντήρηση και επισκευή των αστικών λεωφορείων όλων των τύπων και των παρελκομένων τους, για χρονικό διάστημα 15 ημερολογιακών ετών από την οριστική παραλαβή του κάθε λεωφορείου ή/και του κάθε παρελκομένου (αφορά όλα τα Τμήματα της Σύμβασης για τα λεωφορεία, το Τμήμα 3 για τα παρελκόμενα).

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Στο 1,9 δισ. ευρώ η αξία των υπό διαχείριση assets της PRODEA – Τι διευκρινίζει για τις πρόσφατες πωλήσεις ακινήτων και συμμετοχών

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Εγκρίθηκε η απορρόφηση 3 θυγατρικών από την Trade Estates – Ποιές εταιρείες συγχωνεύονται

PLAY Theatrou - Πηγή: Israel Canada Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο Isla Brown στην Αθήνα – Πώς επεκτείνεται η Israel Canada στην Ελλάδα μέσω των Brown Hotels

Agora Modiano - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη

Domes Zeen Chania Resort - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Νέα επένδυση 40 εκατ. ευρώ από Domes – Brookfield για την επέκταση του πολυτελούς Domes Zeen Chania

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Συγκρατήθηκαν οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης και ενοικίασης γραφείων και καταστημάτων στην Ελλάδα το 2024

Ίος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο στα “σκαριά” στην Ίο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Οι 3 νέες παγκόσμιες τάσεις στο commercial real estate – Γιατί κερδίζουν “έδαφος” οι επενδύσεις για data centers, logistics και κτίρια γραφείων

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Νέο κοινό ομολογιακό δάνειο 95 εκατ. ευρώ για την Trastor – Τι θα χρηματοδοτήσει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Πού θα γίνει

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
REAL ESTATE5 ημέρες ago

The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

ViOS Autograph Psychiko - - Πηγή: ViOS
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Σε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου έργου γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Agora Modiano - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).