Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΕΒΕ: Ημερίδα «Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών στην Ινδία» στη ΔΕΘ

Newsroom

Published

on

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της 84ης ΔΕΘ και με αφορμή τη συμμετοχή της Ινδίας ως τιμώμενης χώρας, ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων και η HELEXPO-ΔΕΘ συνδιοργάνωσαν στην Θεσσαλονίκη την ημερίδα «Εξαγωγές Τροφίμων και Ποτών στην Ινδία – What to Expect».

O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ, Κυριάκος Ποζρικίδης, στην ομιλία του για τον ρόλο των εκθέσεων στην διεθνοποίηση των επιχειρήσεων, τόνισε ότι ο κύριος στόχος τόσο των εκθετών, όσο και των επισκεπτών σε μία εμπορική έκθεση δεν είναι πλέον η άμεση πώληση ή η επιτόπου σύναψη συμφωνιών, αλλά η δικτύωση – networking – μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών, που επιτυγχάνεται από το πλεονέκτημα της προσωπικής επαφής που προσφέρουν αυτές οι διοργανώσεις.

Δεν παρέλειψε, δε, να αναφέρει τη σημασία των εκθέσεων στην παγκόσμια οικονομία που σύμφωνα με στοιχεία του UFI-Global Association of the Exhibition Industry για το 2018, σε αριθμούς αποδίδεται ως εξής: 180 χώρες > 32.000 εκθέσεις > 5 εκατομμύρια εκθέτες > 303 εκατομμύρια επισκέπτες παρήγαγαν, σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότερα από €116 δις για δαπάνες, συνεισέφεραν €167 δις στο συνολικό ΑΕΠ και στήριξαν 3,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, κατατάσσοντας τη βιομηχανία των εκθέσεων στην 56η θέση της παγκόσμιας οικονομίας.

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Παναγιώτης Χασάπης, παρέθεσε στοιχεία εξαγωγών του κλάδου τροφίμων και ποτών. Συγκεκριμένα, αυτές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 5,4 δις. ευρώ το 2018, αυξημένες κατά 347,2 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2017.

Όσον αφορά στο διμερές εμπόριο μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας στον κλάδο των τροφίμων και ποτών παρατηρείται μία ανοδική τάση, καθώς το συνολικό εμπόριο διαμορφώθηκε σε 65,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,8 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 10,9 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 4,6 εκατ. ευρώ το 2017, με την αύξηση να διαμορφώνεται σε 6,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή 138,7%. Διαπιστώνεται ότι, το επίπεδο εξαγωγών είναι αρκετά χαμηλό, το οποίο αναδεικνύει και τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Σε περιφερειακό, δε, επίπεδο, σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ, η Ινδία είναι ένας σημαντικός εταίρος και για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τις εξαγωγές να ανέρχονται σε 17,8 εκατ. ευρώ το 2017, ούσα 39ος πιο σημαντικός προορισμός. Αντίστοιχα, οι εισαγωγές της ΠΚΜ από την Ινδία ανήλθαν σε 44,5 εκατ. ευρώ, αποτελώντας τον 26ο πιο σημαντικό προμηθευτή της.

H Πρέσβης της Ινδίας, Shamma Jain, αναφέρθηκε στις διατροφικές συνήθειες των Ινδών και στην ταχύτητα με την οποία αυτές μεταβάλλονται τα τελευταία χρόνια, επηρεασμένες από τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα, επισημαίνοντας ότι το 30% αυτών είναι αυστηρά χορτοφάγοι, ενώ το 80% δεν καταναλώνει βοδινό κρέας. Υπογράμμισε τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες που επέφερε η έξοδος των γυναικών στην αγορά εργασίας, δίνοντας μεγάλες ευκαιρίες στην κατανάλωση κατεψυγμένων τροφίμων και έτοιμων γευμάτων.

Αναφέρθηκε στην αγάπη των Ινδών για το ουίσκι και στη μπύρα, σημειώνοντας ότι η κατανάλωση του κόκκινου κρασιού και του κρασιού γενικότερα, δεν συνηθίζεται στα γεύματα, που συνήθως συνοδεύονται από νερό ή τσάι.

Αναφορικά με την σχέση του Ινδού καταναλωτή με το ελαιόλαδο δήλωσε ότι υπάρχει έλλειψη γνώσης για τη γεύση του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, που συχνά συγχέεται με το πυρηνέλαιο, τονίζοντας την ανάγκη δράσεων επικοινωνίας του προϊόντος και εκπαίδευσης των καταναλωτών, λαμβάνοντας, ωστόσο υπόψη το συνδυασμό υψηλής ποιότητας και χαμηλής τιμής, που πρέπει να ισχύει για το σύνολο των προϊόντων που κυκλοφορούν στην ινδική αγορά.

O Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β’, του Γραφείου Οικονομικών Εμπορικών Υποθέσεων στο Ν. Δελχί, Βασίλης Σκρόνιας, τονίζοντας ότι οι παράμετροι που πρέπει να συντρέχουν για μια επιτυχημένη είσοδο στην αγορά της Ινδίας είναι η προσωπική επαφή, οι λογικές τιμές και η εύρεση σωστού τοπικού συνεργάτη, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της ινδικής αγοράς ως εξής:

 

Πλεονεκτήματα:

· Αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών που ανήκουν σε μεσαία και ανώτερα εισοδήματα, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν διαφορετικών ειδών διατροφές

· Αύξηση της αστικοποίησης και των εργαζόμενων γυναικών, δημιουργώντας έτσι νοικοκυριά με διπλά εισοδήματα

· Μικρή αλλά σταδιακή αναδιαμόρφωση του λιανικού εμπορίου τροφίμων, τόσο σε αστικές όσο και σε αγροτικές περιοχές

· Ανάπτυξη του τρόπου ζωής προσαρμοσμένου στη διατροφή, στοιχείο το οποίο δημιουργεί ευκαιρίες για νέα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από την υψηλή διατροφική τους αξία

 

Προκλήσεις

· Αυστηρή νομοθεσία για βιοτεχνικά τρόφιμα, συστατικά και προσθετικά

· 29 κρατίδια με διαφορετικούς τελωνειακούς κανόνες

· Μεγάλη ποικιλία εγχώριων αγροτικών προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές και προτιμήσεις για φρέσκα παραδοσιακά φαγητά

· Τοπική παραγωγή τροφίμων στα πρότυπα των δυτικών διατροφικών συνηθειών σε ανταγωνιστικές τιμές

· Υψηλοί δασμοί και υγειονομικές προδιαγραφές που δυσχεραίνουν τις εισαγωγές και τον ανταγωνισμό από άλλες χώρες

· Δυσκολία στην πρόσβαση σε μεγάλες αστικές και μη αστικές αγορές λόγω των περιορισμών στις υποδομές

· Υψηλός ανταγωνισμός από χώρες που είναι σε κοντινές αποστάσεις και έχουν πλεονεκτήματα μεταφοράς, όπως και χώρες με τις οποίες έχει υπογραφεί Προτιμησιακή Εμπορική Συμφωνία (Preferential Trade Agreement)

· Μη αναγνώριση των ενδείξεων γεωγραφικής προέλευσης

· Άγνοια των γευστικών ιδιαιτεροτήτων των ελληνικών προϊόντων

 

Τις δυσκολίες εξαγωγής κυρίως λόγω των φυτοϋγειονομικών απαιτήσεων, αλλά και τις προοπτικές μιας μεγάλης αγοράς για τα ελληνικά ακτινίδια παρουσίασε ο Πρόεδρος της ΖΕΥΣ Ακτινίδια ΑΕ, Δημήτρης Μανώσης, αναφερόμενος και στην προσωρινή λύση που έχει βρεθεί με τη βοήθεια και του ΣΕΒΕ στην εξαγωγή ακτινιδίων στην Ινδία, σε αναμονή της οριστικής διευθέτησης του ζητήματος. Τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης και εφαρμογής «επιθετικής πολιτικής» αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα τη Ιταλίας, η οποία, ενώ κατείχε τη 2η θέση στον κατάλογο των προμηθευτών ακτινιδίου της Ινδίας, το 2018 βρέθηκε στην 8η, μία θέση παρακάτω από την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής υπογράμμισε ιδιαίτερα την ανάγκη για αλλαγή της νοοτροπίας παραγωγών και επιχειρήσεων και για συσπείρωση και συνέργειες στον κλάδο και ενημέρωσε για την πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ για ίδρυση Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Ακτινιδίου, η οποία ήδη λειτουργεί άτυπα με τη συμμετοχή των σημαντικότερων παραγωγών και τυποποιητών/διακινητών του κλάδου και θα συσταθεί τυπικά μόλις προχωρήσει το νέο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο για τις αντίστοιχες οργανώσεις.

Την Αρχή των 3 As – Affordability – Availability – Adaptability υιοθέτησε η CHIPITA και σήμερα τα κρουασάν της εταιρείας είναι τοποθετημένα στα ράφια των ινδικών supermarkets και όχι μόνο.

Αυτή την Αρχή συνέστησε ότι θα πρέπει να ακολουθήσουν οι εξαγωγείς με ενδιαφέρον για την ινδική αγορά, o Director Joint Ventures της Chipita, Θεόδωρος Φούρλας.

 

Συγκεκριμένα, ανέφερε:

α. Affordability: η τιμή του προϊόντος θα πρέπει να είναι προσιτή για τον καταναλωτή, δίνοντας παραδείγματα προϊόντων όπως το γάλα (1 λίτρο/52 ρουπίες/0,65€) και τα μπισκότα (1 πακέτο μπισκότα 50γρ./10 ρουπίες/0,13€).

β. Availability: το προϊόν να είναι διαθέσιμο στον καταναλωτή χωρίς να είναι απαραίτητο να βρίσκεται σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι, μόνο η πολιτεία στην οποία ανήκει η Βομβάη αριθμεί περίπου 130 εκατ. κατοίκους – η Βομβάη με τα περίχωρά της 25 εκατομμύρια! Οι δειγματοδιανομές είναι ένας ενδεδειγμένος τρόπος για να γνωρίσει ο τοπικός καταναλωτής το προϊόν. Οι άνθρωποι εκτιμούν ιδιαίτερα το γεγονός ότι μια εταιρεία είναι δίπλα τους και τους προσφέρει δωρεάν προϊόν. Εκτός από τις εκθέσεις και τα καταστήματα, οι δειγματοδιανομές συχνά αυτές γίνονται στην ύπαιθρο ή στο πλαίσιο των πολλών φεστιβάλ στη χώρα.

γ. Adaptability: προσαρμογή στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς της χώρας και στις καταναλωτικές συνήθειες. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστεί τα προϊόντα να σχεδιαστούν και διαμορφωθούν ειδικά για τη χώρα. Κρίσιμος παράγοντας για μια επιτυχημένη παρουσία είναι ο Ινδός συνεργάτης με κύρος στην αγορά και δυνατό δίκτυο διανομής.

Κλείνοντας ο κ. Φούρλας επεσήμανε: Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο, απαιτεί χρήμα, χρόνο και κόπο. Κάντε μελετημένες κινήσεις. Σεβαστείτε τη χώρα και εκείνη θα σας το ανταποδώσει.

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Εικόνα αρχείου - Design by Canva Pro
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Οι προτάσεις 6 κορυφαίων στελεχών της αγοράς για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος στην Ελλάδα

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο έργο για ξενοδοχείο στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas - Πηγή: Wyndham / DKG Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ποιά νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογεί στην Ελλάδα η Wyndham – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν και πότε ανοίγουν

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Κτίριο γραφείων στην Αιόλου πούλησε η BriQ Properties

Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βερβερίδης Βασίλης / Motionteam
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Οι 4 παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά ακινήτων στην Ελλάδα – Πώς μπορούν 5 στοχευμένα μέτρα να “λύσουν” το στεγαστικό πρόβλημα

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Σε ευκαιρία επενδύσεων real estate μετατρέπονται τα ακίνητα από μη εξυπηρετούμενα δάνεια (REOs) – Πώς θα επιταχυνθεί η ωρίμανση των ακινήτων

Punda Resort Paros - Πηγή: Radisson Hotel Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο resort Radisson στην Εύβοια και ακόμη 4 νέα openings σε όλη την Ελλάδα έως το 2026 – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Sokio Flisvos, Trademark Collection by Wyndham - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική

Sokio Flisvos, Trademark Collection by Wyndham - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Πολυτελές θέρετρο και ιδιωτικές κατοικίες της Four Seasons στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Four Seasons
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Το ακίνητο στην οδό Αγησιλάου 23-25 και Κολωνού στο Μεταξουργείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Athenaeum Eridanus - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

The Ellinikon: “στα σκαριά” μια ακόμη νέα γειτονιά με κατοικίες στην ανατολική πλευρά της έκτασης – Τι θα περιλαμβάνει το East Village

Ρόδος - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις

Πηγή: Sani Resort
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα

Six Senses Porto Heli - Πηγή: Six Senses
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Επεκτείνεται και στα έργα real estate η ΕΚΤΕΡ – Ποιά είναι τα 2 έργα – σημαίες

Punda Resort Paros - Πηγή: Radisson Hotel Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο resort Radisson στην Εύβοια και ακόμη 4 νέα openings σε όλη την Ελλάδα έως το 2026 – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS4 ημέρες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS1 εβδομάδα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 80 στην Αργυρούπολη - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).