Στη μάχη των καλύτερων σημείων πώλησης και της ανταπόκρισης στις ανάγκες των καταναλωτών όπως διαμορφώνονται σήμερα αλλά και μετά την πανδημία ρίχνεται η PMM, η εταρεία που προέκυψε από την ένωση των Public και Media Markt.
Ήδη τρέχει με επιτυχία και παρά τις δυσκολίες τις πανδημίας το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, για την τριετία 2020-2022. Το ύψος του ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ.
Η εστίαση αφορά στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και στην εφοδιαστική αλυσίδα (logistics).
Από το σύνολο των επενδύσεων, το 2020 υλοποιήθηκαν 15 εκ. ευρώ, τα οποία αφορούσαν κυρίως τη νέα αποθήκη της εταιρείας, συνολικής επιφάνειας 22.000 τ.μ., στην Ελευσίνα.
Για το 2021, έχουν προϋπολογιστεί άλλες τόσες επενδύσεις (15 εκ. ευρώ) που θα επικεντρωθούν στα καταστήματα (νέα και ανακαίνιση υφιστάμενων) και στο online κανάλι πωλήσεων.
Η μάχη του Ελληνικού και τα νέα σημεία
Με αφορμή το άνοιγμα του νέου καταστήματος Public στο Golden Hall, ο νέος επικεφαλής της εταιρείας, Ρόμπυ Μπουρλάς, αναφέρθηκε στα πλάνα της εταιρείας για τα νέα σημεία πώλησης.
Από αυτά δε θα μπορούσε να λείπει το Ελληνικό και η μεγάλη επένδυση της Lamda στην έκταση του πρώην αεροδρομίου, που έχει συγκεντρώσει τα φώτα της δημοσιότητας τις τελευταίες εβδομάδες.
Πλέον, με την υπογραφή μεταβίβασης των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. στη Lamda έχει ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίηση των έργων, με τα εμπορικά ακίνητα να περιλαμβάνονται στην 1η φάση που αφορά την πρώτη πενταετία. Το νέο εμπορικό κέντρο με το (προσωρινό) όνομα Vouliagmenis Mall και το retail park που θα αναλάβει ο όμιλος Φουρλή εκεί βρίσκεται στο στόχαστρο και της PMM.
Σύμφωνα με τον κο Μπουρλά, στα σχέδια της εταιρείας είναι το άνοιγμα ενός νέου Public στη Βουλιαγμένης (ενδεχομένως στο εμπορικό κέντρο της Lamda επί της Λ. Βουλιαγμένης) και ενός Media Markt στο retail park του Φουρλή.
Παράλληλα, η εταιρεία δρομολογεί και δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, στη Λεμεσό και τη Λάρνακα.
Νέες επενδύσεις σε logistics
Η έμφαση της PMM θα συνεχίσει να δίνεται στο online κανάλι αγορών, με νέες επενδύσεις οι οποίες θα είναι λελογισμένες, ώστε να έχουν νόημα και εφαρμογή και μετά το τέλος της πανδημίας, όταν αυτό έρθει.
Ήδη η εταιρεία έχει επενδύσει σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την αρχή της με το δικό της πλέον call center μέχρι το last mile, με τη δημιουργία ιδιόκτητου στόλου αυτοκινήτων, ο οποίος μετράει σήμερα 25 οχήματα.
«Κατά την διάρκεια της πανδημίας επιλέξαμε ακόμη και να χάσουμε κάποιες παραγγελίες, προκειμένου να μείνουμε πιστοί σε όσα λέγαμε στους πελάτες μας, ενώ για να μπορέσουμε να παραδώσουμε άμεσα χρησιμοποιήσαμε ακόμα και ταξί ή και λιμουζίνες με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη κόστους. Παρόλα αυτά πρέπει να δημιουργήσουμε το στόλο εκείνο που θα είναι λειτουργικός και την επόμενη ημέρα της πανδημίας».
Δεν απέκλεισε μάλιστα και το ενδεχόμενο συνεργασιών με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διανομής (όπως για παράδειγμα το efood και το wolt) ή ακόμη και εξαγορές, εφόσον υπάρξει ένα εύλογο τίμημα.