Ως προβληματικός χαρακτηρίστηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων στην ομιλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σήμερα από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
«Όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός χθες- στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός Στρατηγικού Σχεδίου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στις μεγάλες πόλεις αλλά και στα μικρά νησιά, πρώτος στόχος μας είναι η ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία. Αλλά με διαφάνεια. Και αποφεύγοντας προβληματικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα» είπε χαρακτηριστικά μιλώντας για τις Μεταφορές.
ΜΕΛΑΝΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ο κ.Καραμανλής περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη που πρέπει να υπάρξει όπως σημείωσε εξορθολισμός: «Στην Αθήνα έχουμε δραματική μείωση του στόλου των λεωφορείων και των δρομολογίων, υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα είναι πολύ χειρότερη. Σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 240-260 Λεωφορεία στη συμπρωτεύουσα. Είναι δραματική.
Μείωση του στόλου, εικονικά δρομολόγια, κατάρρευση της τηλεματικής, δραματική πτώση των εσόδων. Έχουμε ένα κρατικοποιημένο οργανισμό ο οποίος λαμβάνει 200% επιδότηση ενώ η ευρωπαϊκή νόρμα είναι 40-60%!
Εδώ που έχουμε φτάσει, λοιπόν, προχωράμε άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης ώστε να αποφύγουμε κατάρρευση του ΟΑΣΘ.
Ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν, ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει».
Μάλιστα έριξε ευθύνες και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς όπως είπε «ενέκρινε τη μία και μοναδική πανευρωπαϊκά κρατικοποίηση».
Προανήγγειλε την αλλαγή της διοίκησης αλλά και την αξιοποίηση «ικανών στελεχών του ΟΑΣΘ, χωρίς κομματικές παρωπίδες όπως συνέβη με τον ΣΥΡΙΖΑ».
Επίσης αποκάλυψε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο συγχωνεύσεων των Οργανισμών που εποπτεύονται από το Υπ.ΥΠΟΜΕ και έχουν σχεδόν το ίδιο αντικείμενο. Όπως είπε «Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση σήμερα στο Μετρό της Αθήνας αλλά και στους σιδηροδρόμους μας είναι δύσκολη και προβληματική.
Και αυτό το αντιλαμβάνονται οι πολίτες που χρησιμοποιούν αυτά τα μέσα και συχνά αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις κι άλλα προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία, τα οποία πρέπει να αντιμετωπίσουμε».
ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ
Πρωταρχικό ρόλο για τη νέα ηγεσία του Υπουργείο, έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Ώστε να μετατραπεί ο Πειραιάς, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη. Και η ενίσχυση των λιμένων του Βορρά, θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Ελλάδα στο χώρο των logistics.
«Το 2008 η τότε στρατηγική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για την Cosco ελάχιστα αξιοποιήθηκε. Δεν θα χαθεί άλλος χρόνος» είπε ο Υπουργός.
Αναφορικά με τα Υδατοδρόμια στόχος είναι να αναθεωρηθεί το νομοθετικό πλαίσιο που δεν διευκολύνει την ανάπτυξή τους.