Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουμε τις εξελίξεις μετά το χθεσινό αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών. Ύστερα από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ τις τύχες της χώρας αναλαμβάνει με μεγάλη πλειοψηφία η Νέα Δημοκρατία και από σήμερα και δώθε αναμένουμε ποια πράγματα μπορεί να αλλάξουν. Πρώτο ενδιαφέρον έχει η ανακοίνωση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου και ποιος θα είναι ο νέος Υπουργός Υποδομών. Εξίσου ενδιαφέρουσα αναμένεται και η απόφαση για την σύνθεση των Υπουργείων, δηλαδή αν θα έχουμε μία φυσική συνέχεια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ή αν Υποδομές ή Μεταφορές ή και τα δύο μαζί θα αποτελέσουν τμήματα κάποιου μεγαλύτερου Υπουργείου.
Τα στοιχήματα πάντως για όποιον αναλάβει ως επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών είναι μεγάλα. Ο διάδοχος του Χρήστου Σπίρτζη θα έχει μία μακρά λίστα θεμάτων που χρήζουν είτε άμεσης λύσης είτε άμεσης αντιμετώπισης. Το πρώτο είναι το θέμα της υλοποίησης μίας νέας γενιάς έργων και πιο συγκεκριμένα να ξεκολλήσουν μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και το Πάτρα-Πύργος, αλλά και να δρομολογηθούν άλλα όπως το Ελευσίνα-Υλίκη που είναι άλλωστε και το έργο-σημαία της Νέας Δημοκρατίας στο πρόγραμμα της. Η εμπλοκή στο ΣτΕ πολλών έργων είναι ένα από τα προβλήματα που κληρονομεί ο επόμενος Υπουργός.
Επίσης θέματα υπάρχουν τόσο με τους διαγωνισμούς με τη χρήση του νόμου 4412/2016 που τελικά έφτασαν να είναι πιο δαιδαλώδεις από πριν, οι μεγάλες εκπτώσεις και η αντιμετώπιση τους, η χρήση περισσότερων χρηματοδοτικών εργαλείων κ.α.
Στο χώρο των Μεταφορών τα πράγματα έχουν άλλη διάσταση. Στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης υπάρχει ανάγκη για άμεση αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης που πέρα από την αύξηση της κίνησης (στην Αθήνα) λόγω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υπάρχουν χρονίζοντα ζητήματα που πρέπει να λυθούν ενώ καυτό παραμένει και το θέμα της προμήθειας νέων αστικών λεωφορείων στις 2 πόλεις που θα αντικαταστήσουν εν μέρει τον γηρασμένο, σήμερα, στόλο της πόλης.
Στις οδικές μεταφορές ως μείζον ζήτημα είναι η εισροή στη χώρα φορτηγών με ξένες πινακίδες που «κλέβουν» σημαντικό κομμάτι της πίτας με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καλύτερη μέρα αλλά και δυνατότητα επενδύσεων σε νέο τροχαίο υλικό και να παραμένουν τα ελληνικά φορτηγά ως ένας από τους πιο ξεπερασμένους στόλους στην Ευρώπη.
Πηγη: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com