ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το e-commerce κλείνει 25 χρόνια – Οι προβλέψεις για την ερχόμενη πενταετία

Published
6 έτη agoon
By
NewsroomΤο ηλεκτρονικό εμπόριο «γεννήθηκε» τον Αύγουστο του 1994, δηλαδή πριν από 25 χρόνια. Το αντικείμενο της πρώτης γνωστής στα χρονικά ασφαλούς διαδικτυακής συναλλαγής ήταν το 4ο solo album του Sting, με τίτλο «Ten Summoner’s Tales».
Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα, το e-commerce έχει ήδη αλλάξει τα πάντα: τις αγοραστικές συνήθειες, τα ταξίδια, το φαγητό, ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης. Η καθημερινότητα των καταναλωτών έχει διευκολυνθεί αφάνταστα.
Ποιο είναι άραγε το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου τα επόμενα χρόνια;
1. Σημασία δεν έχουν μόνο τα ίδια τα αγαθά, αλλά και οι αξίες που εκπροσωπούν
Οι καταναλωτές θα δίνουν τη δέουσα προσοχή όχι μόνο στα ίδια τα προϊόντα που αγοράζουν, αλλά και στις αξίες και το όραμα των εταιρειών που τα αντιπροσωπεύουν. Εξίσου σημαντικό στοιχείο για τους πελάτες θα αποτελεί η δυνατότητα στήριξης της εθνικής οικονομίας και της κουλτούρας ή ακόμα και των τοπικών κοινοτήτων, με τις αγορές τους.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Generation Z διακατέχεται από την επιθυμία να «κάνει το καλό» – το 76% της γενιάς αυτής δείχνει να ανησυχεί για το πως αντιμετωπίζει τα προβλήματα του πλανήτη μας η ανθρωπότητα, ενώ το 60% θέλει με την εργασία του να κάνει τη διαφορά και να ασκήσει επιρροή στον κόσμο. Η κοσμοθεωρία τους επηρεάζει, δίχως άλλο, και τις αγοραστικές προτιμήσεις τους.
2. Τεχνητή νοημοσύνη, μια πραγματική εμπειρία
Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει σταθερά έδαφος στην καθημερινότητά μας. Σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ποσότητα των επεξεργασμένων δεδομένων, οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούν το AI δημιουργούν μια σειρά από πρόσθετες ευκαιρίες και στον κλάδο του e-commerce.
Ήδη το 78% των εμπορικών σημάτων έχει εφαρμόσει λύσεις AI και VR ή σχεδιάζει να το πράξει έως το 2020 για να εξυπηρετήσει καλύτερα τους πελάτες. Ως αποτέλεσμα, ανάμεσα σε διάφορα άλλα οφέλη και στο πλαίσιο του ‘personalization’, οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να βιώσουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, προσαρμοσμένες στις ανάγκες και στα μέτρα τους, οι οποίες θα είναι μάλιστα ορατές στις σελίδες του e-shop ή σε ενημερωτικά. Με την πάροδο του χρόνου, η εικονική πραγματικότητα θα βοηθήσει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προσφέρουν τη δυνατότητα πραγματικής δοκιμής ενδυμάτων.
3. Κοινωνικό εμπόριο
Οι καταναλωτές που έχουν μεγαλώσει στην εποχή του e-commerce ή του m-commerce είναι λογικό να έχουν αυξημένες προσδοκίες – επιθυμία τους είναι να τους προσεγγίζουν οι ίδιες οι εταιρείες και να τους εξυπηρετούν όπου και να βρίσκονται. Εξάλλου, η σύγχρονη γενιά των καταναλωτών ξοδεύει πάνω από δύο ώρες καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το social commerce (κοινωνικό εμπόριο) δεν αποτελείται μόνο από διαφημίσεις για πώληση ή αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων, αλλά παρέχει ταυτόχρονα την ευκαιρία αγοράς καινούργιων αυθεντικών ειδών απευθείας από τους εμπλεκόμενους ιστότοπους.
Προτού προβούν σε οποιαδήποτε αγορά μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, τέσσερις στους δέκα διαδικτυακούς χρήστες αναζητούν και ελέγχουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους σε μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Με την ταχύτατη ανάπτυξη των ευκαιριών προώθησης προϊόντων στα social media, η περαιτέρω επέκταση των online καταστημάτων στον τομέα αυτόν είναι μόνο θέμα χρόνου.
4. Το ηλεκτρονικό παράθυρο στον κόσμο για τις ΜμΕ
Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει διαρκώς απίστευτες δυνατότητες ανάπτυξης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ωστόσο, εκείνες μοιάζουν να μην επωφελούνται ακόμα πλήρως – στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
Εν τω μεταξύ, όπως δείχνουν τα στοιχεία της PayPal, οι διασυνοριακοί έμποροι σημειώνουν πολύ υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (14,3%) σε σύγκριση με όσους δραστηριοποιούνται σε τοπικό μόνο επίπεδο (2%). Η δυναμική της αγοράς είναι τεράστια, ειδικά εάν ληφθεί υπόψη η δυνατότητα προσέγγισης πελατών από κάθε γωνιά του κόσμου – φέτος, η αξία του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου θα ανέλθει σε σχεδόν 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
5. Συνεχής επαγρύπνηση
Η ασφάλεια των δεδομένων αποτελεί πλέον «θεμέλιο λίθο» του ηλεκτρονικού εμπορίου – και η σημασία της για τα δύο μέρη των ηλεκτρονικών συναλλαγών θα εξακολουθεί να αυξάνεται με το πέρασμα των χρόνων.
Παράλληλα με την αυξανόμενη γνώση για το ιδιωτικό απόρρητο, οι νομοθετικές πράξεις και οι κανονισμοί, όπως το GDPR ή το PSD2, παρέχουν στους καταναλωτές τα απαραίτητα εργαλεία για την προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, τιμωρώντας αυστηρά τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε περίπτωση αμέλειας σε θέματα κυβερνοασφάλειας.
Εντούτοις, θα είναι εξίσου ζωτικής σημασίας η προσπάθεια για την διατήρηση μιας σωστής ισορροπίας ανάμεσα στα υψηλά πρότυπα ελέγχων και ασφαλείας και την χαρακτηριστική άνεση των ηλεκτρονικών αγορών.
Πριν από 25 χρόνια, κανείς δεν θα μπορούσε ούτε καν να φανταστεί ότι τα e-shops θα ήταν ποτέ σε θέση να αντικαταστήσουν πλήρως τα παραδοσιακά καταστήματα. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη, η εικονική πραγματικότητα και οι τεχνολογικές καινοτόμες εξελίξεις μας φέρνουν πιο κοντά στην κρίσιμη αυτή καμπή.
Βέβαια, η ανάπτυξη της αγοράς δεν θα επιβραδυνθεί – αντιθέτως, οι εταιρείες θα συνεχίσουν να ξεπερνούν η μία την άλλη, στην απόπειρά τους να βελτιώσουν τη διαδικασία και την εμπειρία της αγοράς, προκειμένου να αυξήσουν την ικανοποίηση των πελατών.
You may like
-
Σε λειτουργία η νέα εγκατάσταση logistics της ΑΒ στο Ρέντη
-
Εντυπωσιακή η πορεία της BriQ στο 9μηνο – Συνεχίζει τις επενδύσεις εν μέσω πανδημίας
-
Από τις ΑΠΕ στη βιώσιμη γεωργία – Νέα επένδυση 6 εκ. ευρώ από τον όμιλο ΕΝΤΕΚΑ
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Super 9μηνο για τα Πλαστικά Θράκης – Θεαματική αύξηση τζίρου και κερδών
-
Στόχο πωλήσεων 1 δισ. δολαρίων για τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτομικών ανακοίνωσε η Unilever

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

“Πράσινο φως” για τη νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση στην Πρέβεζα – Πώς εμπλέκεται ο Δήμος

Ανοδικά κινήθηκε το 2024 η αγορά ακινήτων στη Χαλκιδική – Ποιά ακίνητα προτίμησαν οι επενδυτές και από ποιές χώρες προέρχονται

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν