Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΙΝΣΕΤΕ: Σύγκριση του brand name της Ελλάδας με χώρες της Νότιας Ευρώπης

Newsroom

Published

on

Ο φιλόξενος χαρακτήρας και η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων αποτελούν τα «Τop-5 κριτήρια ικανοποίησης» των τουριστών στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία). Η Ελλάδα, υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού και στις 5 αυτές κρίσιμες διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, καθώς προσφέρει «πολύ υψηλή ικανοποίηση».

Η χώρα μας, ωστόσο, υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε άλλα υλικά και άυλα στοιχεία και διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, όπως είναι η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ), οι οδικές υποδομές και την προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών», που παρουσιάστηκε στις 27 Μαρτίου από τον γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου, Ηλία Κικίλια, και τον επιστημονικό διευθυντή του, Άρη Ίκκο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, η φιλικότητα των κατοίκων και οι πολύ θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό στα καταλύματα, στα καταστήματα εστίασης, στα μουσεία, στις δημόσιες μεταφορές, αλλά και η αίσθηση ασφάλειας και η καλή σχέση ποιότητας – τιμής, είναι οι βασικοί άυλοι παράγοντες που καθιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά ανταγωνιστική ως τουριστικό προορισμό. Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, επίσης, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των επισκεπτών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, για τους τουρίστες που αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη γαστρονομία (foodies), η Ελλάδα προσφέρει άκρως ανταγωνιστικές εμπειρίες τόσο σε επίπεδο ποικιλίας και επιλογής φαγητού όσο και στους περισσότερους άλλους παράγοντες που ενδιαφέρουν τη συγκεκριμένη κατηγορία επισκεπτών, όπως είναι η ψυχαγωγία, η μετακίνηση, η αίσθηση ασφάλειας κ.ά.

Εξαιρετική είναι, επίσης, και η εμπειρία στις παραλίες, με εξαίρεση την καθαριότητα όπου η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού.

Σε επίπεδο μέσων μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα, λίγο υψηλότερα από τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα ως προς τις τιμές.

Τα στοιχεία στα οποία η Ελλάδα μειονεκτεί, σύμφωνα με την έρευνα, συνδέονται κυρίως με τη λειτουργία προορισμών (καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη πολεοδομία, ποικιλία δραστηριοτήτων). Η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε ζητήματα που σχετίζονται με την καθαριότητα, την άναρχη πολεοδομία και ευκολία περιήγησης, τις οδικές υποδομές και τη σηματοδότηση στους τουριστικούς προορισμούς.

Όσον αφορά τους «πολιτιστικούς πόρους», η Ελλάδα βαθμολογείται θετικά στο «κλασσικό προϊόν» (ιστορικά μνημεία, αξιοθέατα, κ.λπ.), ωστόσο. καταγράφεται η αναγκαιότητα για ανάπτυξη μιας ευρύτερης ποικιλομορφίας (σε επίπεδο προϊόντος, όχι πόρων) -π.χ.: βυζαντινός, νεότερος και σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός- αλλά και αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων με περισσότερο ενδιαφέροντες τρόπους για τον επισκέπτη (story telling) πέρα από τη βασική τεκμηρίωση που προσφέρεται.

Αρνητική είναι και η εικόνα για άλλους παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί για τους τουρίστες με ενδιαφέρον στον πολιτισμό, όπως είναι η κατάσταση και η καθαριότητα εντός και εκτός των αρχαιολογικών χώρων, η εικόνα των πόλεων, αλλά και το φάσμα αγοραστικών επιλογών (shopping), οι επιλογές για ψυχαγωγικές δραστηριότητες κλπ.

Αντίστοιχα φαίνεται ότι η χώρα μειονεκτεί σημαντικά στην παροχή επαρκούς πληροφόρησης τόσο μέσω των κέντρων πληροφόρησης (info-centers) όσο και της ποιότητας των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (mobile apps).

Οι περιορισμένες επιλογές και η χαμηλή σχέση ποιότητας-τιμής ως προς το shopping καταγράφεται επίσης ως παράγοντας που χρήζει βελτίωσης ειδικά στους city break προορισμούς.

Τέλος, παρά την υψηλή βαθμολογία της χώρας ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας–τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement

Advertisement
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Μύκονος - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
REAL ESTATE15 ώρες ago

Κατά 23% αυξήθηκαν οι τιμές πώλησης νεόδμητων εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα από το 2022

Κατοικία Serpentine House, Ελληνικό - Πηγή: Potiropoulos+Partners - Credits: 3d visualization: Batis Studio
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ15 ώρες ago

Σημαντικό διεθνές βραβείο αρχιτεκτονικής για το Serpentine House στο Ελληνικό

Μήλος -Φωτό: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ19 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στη Μήλο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Ydor Hotel & Spa - Πηγή: Everty
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ19 ώρες ago

Τα δύο ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Κέα εξαγόρασε η Everty

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Ιεράπετρα

Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ1 ημέρα ago

5 μεγάλα θέματα θα συζητηθούν στο φετινό Premium Real Estate Forum

Στο εργοτάξιο του έργου για τα νέα "πράσινα" γραφεία του ΤΕΕ στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 ημέρα ago

[ΦΩΤΟ] Ξεκίνησε η κατασκευή της μεγάλης επένδυσης γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι – Ο ρόλος της Dimand

Το νέο υπερπολυτελές glamping της Grivalia Hospitality στη Βούλα - Πηγή: Grivalia Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ολοκληρώνεται και ανοίγει η τουριστική επένδυση 91 Athens Riviera στη Βούλα

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στα Χανιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” σε επένδυση ανακαίνισης και αναβάθμισης σε 5άστερο ξενοδοχείο στο Ηράκλειο

Το νέο υπερπολυτελές glamping της Grivalia Hospitality στη Βούλα - Πηγή: Grivalia Hospitality
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ολοκληρώνεται και ανοίγει η τουριστική επένδυση 91 Athens Riviera στη Βούλα

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στην Αθήνα - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ανοίγει το νέο 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

To Porto Carras - Πηγή: Porto Carras
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Στα “χέρια” της Τεχνικής Ολυμπιακής το πόρισμα της KPMG για το τελικό τίμημα αγοραπωλησίας του ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ

REAL ESTATE SUMMIT 2024 - Πηγή: ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP PARIBAS REAL ESTATE
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ3 εβδομάδες ago

Στη συζήτηση για το νέο χάρτη της κτηματαγοράς στην Ελλάδα συμμετείχε η ΔΑΝΟΣ

Φωτό: Bizness.gr
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ3 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η δημιουργία Healthcare Park στο Ελληνικό – Ποιοί όμιλοι θα συνεργαστούν με τη Lamda

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
REAL ESTATE6 ημέρες ago

Αυξήθηκαν τα έσοδα της Premia Properties το 2024 – Ποιές νέες επενδύσεις σε ακίνητα προωθεί

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία 5 αστέρων που δρομολογούνται – Πού θα γίνουν

Κατοικία - Designed by Canva Pro
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Νέα “χρυσή εποχή” για την αγορά κατοικίας στην Αττική – Στο επίκεντρο η Αθηναϊκή Ριβιέρα

Numo Ierapetra Beach Resort Crete, Curio Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο resort της Hilton στην Ιεράπετρα

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago

Επιστρέφει στην Ευρώπη η Ace Hotel με το πρώτο ξενοδοχείο της στη Γλυφάδα

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Piraeus Tower. ο νέος Πύργος του Πειραιά – Πηγή: ypodomes.com
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand

Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL4 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό

Advertisement

TRENDING