ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι πτώση τζίρου στις εγχώριες πωλήσεις ρούχου αναμένουν οι εταιρείες

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΤα φώτα στην αποθήκη είναι εδώ και μέρες κλειστά. Το φως, όμως, που μπαίνει διαγώνια από τα παράθυρα κοντά στην οροφή αφήνει να φανούν οι διαδοχικές σειρές των κρεμασμένων ρούχων. Σιδερωμένα στην εντέλεια, κάποια προστατευμένα μέσα σε θήκες, κανονικά θα είχαν ήδη φορτωθεί εδώ και εβδομάδες στα φορτηγά που θα τα μετέφεραν στα εμπορικά καταστήματα της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού, για να φορεθούν τη φετινή άνοιξη και το καλοκαίρι.
Η θερινή κολεξιόν, όμως, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, παραμένει σε μεγάλο ποσοστό «εγκλωβισμένη» στις αποθήκες των εταιριών ένδυσης: το συνεχιζόμενο lockdown λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού COVID-19 κρατάει κατεβασμένα τα ρολά στα καταστήματα ρούχων κι αξεσουάρ στην Ελλάδα, αλλά και στις κυριότερες αγορές για το ελληνικό ρούχο, αυτές της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης, που απορροφούν το 89% των ελληνικών εξαγωγών βάσει αξίας.
Κι αυτό, σε μια χρονιά που αναμενόταν να εξελιχθεί εξαιρετικά για τις ελληνικές εξαγωγές ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας, μετά και το πολύ «δυνατό» 2019, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε ρεκόρ δωδεκαετίας, με πωλήσεις 1,91 δισ. ευρώ στις αγορές του εξωτερικού, το 70% των οποίων προήλθε από τις επιχειρήσεις της Κ. Μακεδονίας.
Πτώση τζίρου έως και 80% στις εγχώριες πωλήσεις
«Στις εγχώριες πωλήσεις, η πτώση τζίρου σε ό,τι αφορά την καλοκαιρινή κολεξιόν εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 50% και 80%, με βάση και τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήσαμε σε δείγμα 52 επιχειρήσεων, στο διάστημα 17-28 Μαρτίου», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), με τις 250 επιχειρήσεις- μέλη, μεταξύ των οποίων τα μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου.
Συμπληρώνει πως κάποια ρούχα της εαρινής και θερινής κολεξιόν είχαν ήδη παραδοθεί στα καταστήματα, τα οποία όμως δεν θα τα πουλήσουν, αφού η αγορά είναι κλειστή, και άλλα παρέμειναν στις αποθήκες των εταιρειών ένδυσης, οι οποίες δεν πρόλαβαν να τα παραδώσουν στα μαγαζιά. «Μιλάμε για τα ρούχα της νέας κολεξιόν, που οι εταιρείες τα έχουν χρηματοδοτήσει, αλλά ουσιαστικά δεν τα έχουν πληρωθεί, αφού σε πολλές περιπτώσεις στα χέρια τους έχουν μόνο επιταγές, είτε με λήξη Μαρτίου είτε με λήξη τρεις μήνες μετά. Κάποιοι πρόλαβαν και κάποιοι όχι», λέει.
Κλειστά πορτοφόλια ακόμα και με ανοιχτά καταστήματα, λόγω κακής ψυχολογίας
Ακόμα και αν η αγορά ανοίξει τον Μάιο, προσθέτει, που σημαίνει ότι κάποιες πωλήσεις θα γίνουν για τους μήνες του καλοκαιριού, είναι πολύ αμφίβολο αν η κατανάλωση θα επανακάμψει σε φυσιολογικά επίπεδα εντός του 2020 ή αν τα ταμεία θα γεμίσουν: «Αφενός, οι καταναλωτές πιθανότατα δεν θα αγοράσουν ρούχα. Βλέποντας τον ορίζοντα των δυσκολιών, την πιθανότητα της ανεργίας και έχοντας κακή ψυχολογία, πιθανότατα θα περιοριστούν σε αγορές πάνω σε είδη πιο άμεσης ανάγκης. Επιπλέον, ό,τι πώληση γίνει, θα γίνει με έκπτωση, για να δελεαστούν οι καταναλωτές, επειδή οι επιχειρήσεις θα πιέζονται για έσοδα για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους μετά το lockdown», σημειώνει, συνοψίζοντας: «η ανοιξιάτικη κολεξιόν έπρεπε ήδη να πωλείται, το Πάσχα -που παραδοσιακά συνοδεύεται από αγορά ρούχων- χάνεται και η περίοδος που οι επιχειρήσεις θα πουλήσουν, μετά το άνοιγμα των καταστημάτων, θα είναι εκπτωτική».
Πλήγμα και στις εξαγωγές
Κάπως καλύτερη, αλλά όχι καλή, είναι η εικόνα στις εξαγωγές: «οι περισσότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις είχαν στείλει τα ρούχα τον Μάρτιο. Οι περισσότεροι μεγάλοι πελάτες δεν ακύρωσαν τις παραγγελίες, αλλά γνωστοποίησαν ότι οι επαναπαραγγελίες πρέπει να μείνουν stand-by (σε αναμονή), ενώ κάποιοι ζήτησαν να πληρώσουν με καθυστέρηση και άλλοι να χαμηλώσουν οι τιμές. Η κάμψη του τζίρου για τη θερινή κολεξιόν υπολογίζεται στις εξαγωγές σε 30%-50% με βάση την έρευνα», σημειώνει.
Προσθέτει ότι, πέραν των εξαγωγών, στα αζήτητα θα μείνουν και ρούχα και αξεσουάρ που αγοράζονταν από ξένους επισκέπτες της Ελλάδας στη διάρκεια των διακοπών τους, αφού το πλήγμα στον παγκόσμιο τουρισμό εκτιμάται πως είναι ισχυρότατο, συμπαρασύροντας και δραστηριότητες, είτε υποστηρικτικές προς αυτόν είτε τροφοδοτούμενες εμμέσως από αυτόν.
Η επόμενη μέρα
Κατά τον γενικό διευθυντή του ΣΕΠΕΕ, το πώς θα είναι η επόμενη μέρα για το ελληνικό ρούχο θα κριθεί από τρεις παράγοντες: ο πρώτος είναι η διάρκεια της κρίσης και του lockdown. Ο δεύτερος η ρευστότητα, αφού χάνοντας τα έσοδα από τη θερινή σεζόν, οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούν να χρηματοδοτήσουν τις φθινοπωρινές- χειμερινές κολεξιόν. Κι ο τρίτος είναι η καταναλωτική ψυχολογία και σε ποιον βαθμό θα επηρεαστεί τελικά.
«Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον που μεταβάλλεται ραγδαία και θα βιώσει τεράστιες αλλαγές, οι χώρες που έχουν στρατηγική και πρόγραμμα μπορούν να κερδίσουν το χαμένο έδαφος πιο γρήγορα και να πάρουν μερίδια αγοράς από όσες μείνουν αδρανείς», υποστηρίζει ο κ. Ασλανίδης και προσθέτει:
«Σε μια περίοδο που σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές -και προφανώς όχι μόνο σε αυτές- επικρατεί το χάος, η Ελλάδα χρειάζεται να αποφασίσει ποιους τομείς της οικονομίας θα υποστηρίξει και να στηρίξει τις επιχειρήσεις με εγγυήσεις και ρευστότητα, για να μπορέσουν να επανέλθουν. Για να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις χρειάζονται σχεδόν άτοκα δάνεια, με περίοδο χάριτος ενός έτους και πολύ χαμηλά επιτόκια για πέντε χρόνια, στήριξή τους ως προς το μισθολογικό κόστος για όσο χρειαστεί και αναβολή λοιπών υποχρεώσεων σε βάθος χρόνου. Το 2020 είναι έτσι και αλλιώς χαμένη χρονιά, αλλά από τα τέλη του έτους και το 2021 μπορούμε να έχουμε καλύτερη εξέλιξη, αν δρομολογηθούν εγκαίρως οι απαιτούμενες κινήσεις».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Έρευνα ΙΤΕΠ: κατακόρυφη πτώση του τζίρου των ξενοδοχείων
-
Στο 1/5 έπεσε ο τζίρος των επιχειρήσεων σε αναστολή λειτουργίας τον Απρίλιο
-
Βρετανία: Σχέδιο οικονομικής διάσωσης εταιριών στρατηγικής σημασίας
-
Νέα Υπηρεσία Προβολής Εταιριών από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο
-
Endeavor Greece: Υποστηρίζει 80 εταιρείες που πέτυχαν έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ
-
Μειώθηκαν κατά 28,1% οι εταιρείες που κήρυξαν πτώχευση το 2018 – Που έγιναν οι περισσότερες

“Στα σκαριά” νέα mega αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties – Σε ποιούς 5 τομείς θα επενδυθούν τα κεφάλαια

Ανοίγει το 2025 στην Κρήτη το πρώτο ξενοδοχείο Handwritten Collection της Accor στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Σε μικρή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με διανομή δωρεάν μετοχών προχώρησε η PREMIA Properties

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Ρόδο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort