ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
H ώρα του e-shop: Η διέξοδος των επιχειρήσεων τον καιρό του ιού

Published
6 έτη agoon
By
NewsroomTo παγκόσμιο lockdown, ως αποτέλεσμα της έξαρσης του Covid-19, έδωσε ένα καθοριστικό κτύπημα στις επιχειρήσεις, ωστόσο, δεν επηρεάστηκαν όλες οι επιχειρήσεις στον ίδιο βαθμό.
Οι περισσότερο χαμένοι της υπόθεσης, είναι όσες εταιρείες δίσταζαν στο παρελθόν να προβούν σε αποφασιστικά βήματα προς τη ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και να εναρμονιστούν με το ανερχόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μπορεί να ήταν ήδη γνωστό ότι η μέρα θα ερχόταν που το ψώνισμα από υπολογιστή θα αντικαθιστούσε τη φυσική επίσκεψη σε μια επιχείρηση, λίγοι όμως ήταν αυτοί που προχώρησαν στην απαραίτητη αναβάθμιση της διαδικτυακής τους παρουσίας.
Η πανδημία ενίσχυσε την ταχύτητα με την οποία αυτή η αναπόφευκτη εξέλιξη θα ερχόταν, «πιάνοντας αρκετές επιχειρήσεις στον ύπνο». Πλέον, η διαδικτυακή παρουσία και η διάθεση προϊόντων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι απαραίτητη, αφού η φυσική παρουσία μιας επιχείρησης (κυρίως αυτών στον τομέα της λιανικής πώλησης) καθίσταται δευτερευούσης σημασίας.
Είναι όμως η υφιστάμενη κατάσταση εκτάκτους ανάγκης κάτι που θα συνεχίσει και στο μέλλον; Αξίζει να επενδύσει κάποιος σε ηλεκτρονικό κατάστημα έστω και τώρα; Μπορεί να ενταχθεί αυτή η επένδυση στον ήδη πιεσμένο προϋπολογισμό της χρονιάς;
Οι ειδικοί της Action Digital, με χρόνια εμπειρία στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και του διαδικτυακού μάρκετινγκ, δίνουν απαντήσεις για τις επιχειρήσεις και την απαραίτητη πια ψηφιοποίησή τους:
Έχω την ευχέρεια να επενδύσω σε e-shop?
Αυτή είναι μια ερώτηση που μπορεί να απαντηθεί με μια άλλη ερώτηση. Έχετε την ευχέρεια να ΜΗΝ επενδύσετε σε ηλεκτρονικό κατάστημα; Ιδίως τώρα, που οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένου και της Κύπρου) προχωρούν με μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), ανάμεσα στα οποία είναι εξαιρετικά πιθανόν να περιλαμβάνεται και κονδύλι για ψηφιακή αναβάθμιση.
Αλλά ακόμα και αν δεν υπήρχε η κρατική βοήθεια, μια επιχείρηση στον τομέα της λιανικής πώλησης δεν μπορεί να μην επενδύσει σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα βρίσκονται εδώ και χρόνια σε καθοδική πορεία. Ολοένα και περισσότερος κόσμος ανακαλύπτει την ευκολία του εύκολου και γρήγορου ψωνίσματος από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου του, χωρίς να αναγκάζεται να διαμορφώνει το πρόγραμμα του αναλόγως των ωρών εργασίας των καταστημάτων. Μαζί με τους καταναλωτές όμως, και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λιανικής πώλησης βλέπουν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς μπορεί να μειώσει αισθητά τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο, ρεύμα, μισθολόγιο).
Και αν εσείς ακόμα το σκέφτεστε να δραστηριοποιηθείτε διαδικτυακά, να είστε σίγουροι ότι οι ανταγωνιστές σας δεν διατηρούν τους ίδιους ενδοιασμούς.
OK, να επενδύσω, αλλά θα προτιμήσω ένα έτοιμο template
Ένα έτοιμο template είναι εξαιρετική ιδέα για μια επιχείρηση που θέλει να κάνει σταδιακά βήματα ή που η πώληση προϊόντων δεν αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματός της. Υπάρχουν πολλές και φθηνές λύσεις διαδικτυακά. Εάν όμως σας ενδιαφέρει πραγματικά να ασχοληθείτε και να αναβαθμίσετε την επιχείρηση σας, τα templates δεν μπορούν να σας βοηθήσουν. Αν ψάχνετε να αποφύγετε τη πολυπλοκότητα, και να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αποκλειστικά με μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες (και του τελικού χρήστη), δεν μπορείτε να περιοριστείτε σε έτοιμες λύσεις που φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες οποιασδήποτε επιχείρησης. Ένα εστιατόριο έχει διαφορετικές ανάγκες από ένα κατάστημα που πουλά ρούχα ή μια επιχείρηση περιποίησης κατοικίδιων.
Μια συμβουλή θα ήταν, πριν να κάνετε οποιαδήποτε κίνηση, να σκεφτείτε τις ανάγκες της επιχείρησης σας και κατά πόσον αυτές μπορούν να καλυφθούν με τη χρήση ενός έτοιμου template.
Μπορεί όμως ένα e-shop να μειώσει τα λειτουργικά μου έξοδα;
Ναι, μπορεί και σε μεγάλο βαθμό μάλιστα. Ακόμα και όταν η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης τελειώσει, η αλλαγή της νοοτροπίας όσον αφορά στη χρήση ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν πρόκειται να αλλάξει. Σιγά, αλλά σταθερά, ο κόσμος θα σταματήσει να εξαρτάται από τις φυσικές τοποθεσίες και θα στηρίζεται περισσότερο στις διαδικτυακές αγορές. Με αυτά τα δεδομένα, πολλές επιχειρήσεις δεν θα χρειάζονται πια φυσικές τοποθεσίες, απαλείφοντας έτσι αυτόματα την ανάγκη για ενοίκιο εργασιακού χώρου, πληρωμή λογαριασμών, αλλά και αυξημένου προσωπικού που πρέπει να βρίσκεται εκεί συνεχώς.
Ακόμα όμως και αν συνεχίζετε να συνδυάζετε τη διαδικτυακή παρουσία με τη φυσική, το e-shop σας προσφέρει ευκαιρίες και ανοίγει ορίζοντες που πριν δεν τους είχατε καν διανοηθεί. Πλέον το πελατολόγιο σας δεν περιορίζεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να διαβούν το κατώφλι σας, αλλά επεκτείνεται σε -κυριολεκτικά- όλο τον κόσμο! Οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο έχει πρόσβαση στην επιχείρηση σας, στις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας!
Και τι γίνεται εάν αυτό οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης; Κανένα πρόβλημα, απλά προσθέστε σελίδες με προϊόντα! Δεν υπάρχει ανάγκη να αγοράσετε μεγαλύτερο κατάστημα για να δείξετε το εύρος της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων, απλά θέλετε περισσότερες φωτογραφίες! Οι επιχειρήσεις που ανθίζουν είναι οι ευέλικτες και τίποτε δεν μπορεί να σας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία από το διαδίκτυο.
Και αν στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι τα λογιστικά προβλήματα λειτουργίας ενός e-shop, να μην ανησυχείτε καθόλου. Στην Action Digital μπορούμε να σας συμβουλεύσουμε σε κάθε στάδιο της διαδικασίας και να σας φέρουμε σε επαφή με εταιρείες που ασχολούνται με logistics σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κοίτα, καταλαβαίνω τι λες αλλά έτσι μεταξύ μας πιστεύω ότι αυτό θα τελειώσει σύντομα
Μακάρι, αλλά ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο και η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης επιλυθεί, οικονομικοί αναλυτές και σύμβουλοι προβλέπουν ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνία και κατ’ επέκταση στην παγκόσμια οικονομία.
Παρά όμως τις όποιες προβλέπεις των ειδικών, όλοι συμφωνούν ότι η αξία της τεχνολογίας σε αυτήν την κρίση είναι ανεκτίμητη. Χωρίς το διαδίκτυο δεν θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τις ζωές μας κανονικά, δεν θα μπορούσαμε να δουλεύουμε από σπίτι ούτε θα μπορούσαμε να παραμείνουμε περιορισμένοι εάν δεν είχαμε διαδικτυακή ψυχαγωγία. Αυτή η υποχρεωτική έκθεση της κοινωνίας στην τεχνολογία σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχει ως αποτέλεσμα να μάθει πολύ περισσότερος κόσμος τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών. Και όταν ο καταναλωτής εκτεθεί σ’ αυτή την εναλλακτική και βιώσει πρακτικά την ευκολία που παρέχει, δύσκολα θα επιστρέψει πίσω στον παλιό τρόπο ψωνίσματος ή τουλάχιστον η ηλεκτρονική αγορά θα γίνει πολύ μεγαλύτερο κομμάτι τις ζωής του.
Κορονοϊός ή όχι, η διαδικτυακή αλληλεπίδραση μεταξύ μας αυξήθηκε και ήρθε για να μείνει. Το πεδίο του ανταγωνισμού πλέον μετατοπίζεται στο διαδίκτυο και η επιχείρηση σας θα πρέπει να είναι έτοιμη για να χειριστεί τις προκλήσεις της νέας εποχής.
You may like
-
Εντυπωσιακή η πορεία της BriQ στο 9μηνο – Συνεχίζει τις επενδύσεις εν μέσω πανδημίας
-
Από τις ΑΠΕ στη βιώσιμη γεωργία – Νέα επένδυση 6 εκ. ευρώ από τον όμιλο ΕΝΤΕΚΑ
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Εκτόξευσε τις πωλήσεις των supermarket το lockdown το Νοέμβριο
-
Super 9μηνο για τα Πλαστικά Θράκης – Θεαματική αύξηση τζίρου και κερδών
-
Στόχο πωλήσεων 1 δισ. δολαρίων για τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτομικών ανακοίνωσε η Unilever

Επεκτείνεται και στα έργα real estate η ΕΚΤΕΡ – Ποιά είναι τα 2 έργα – σημαίες

Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Πώς επιλέγουν κατοικία προς ενοικίαση οι Έλληνες το 2025 – Τι δείχνουν οι τάσεις και ποιές οι διαφορές μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Ακίνητο στο Ρέθυμνο παραχώρησε η ΕΤΑΔ – Πώς θα αξιοποιηθεί από το Δήμο Μυλοποτάμου

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Ρόδο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

“Στα σκαριά ” νέο έργο επέκτασης ξενοδοχείου στο Ηράκλειο

Συνεχίζει την επένδυση στο real estate η Alpha Bank – Ποιά ακίνητα αξιοποιεί και ποιός ο ρόλος της Alpha Real Estate Services

Πώς προχωρά η αξιοποίηση του ιστορικού ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη από τη Dimand – Τα πλάνα για το Συγκρότημα 2 και ο ρόλος του Υπουργείου Πολιτισμού

Ξεκινά η μεγάλη οικιστική επένδυση της MIBS στον Πειραιά – Στην ΕΚΤΕΡ το έργο ανακατασκευής

Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Τα 5 νέα ξενοδοχειακά openings της Radisson σε Αττική, Πελοπόννησο και νησιά – Πώς επεκτείνεται και στην ηπειρωτική Ελλάδα

The Ellinikon: “στα σκαριά” μια ακόμη νέα γειτονιά με κατοικίες στην ανατολική πλευρά της έκτασης – Τι θα περιλαμβάνει το East Village

“Πράσινο φως” για τις αλλαγές στο Sani Resort – Πώς θα συνενωθούν τα 4 πεντάστερα ξενοδοχεία σε ένα

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Κεφαλονιά – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Νέο κτίριο στην Καισαριανή απέκτησε η Premia Properties – Πώς θα το μετατρέψει σε φοιτητικές κατοικίες

Πόσο αυξάνονται οι τιμές ενοικίασης κατοικίας στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές περιοχές – έκπληξη είναι πρωταθλητές στις αυξήσεις

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago
Ξεκινά η μεγάλη οικιστική επένδυση της MIBS στον Πειραιά – Στην ΕΚΤΕΡ το έργο ανακατασκευής
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Τα 5 νέα ξενοδοχειακά openings της Radisson σε Αττική, Πελοπόννησο και νησιά – Πώς επεκτείνεται και στην ηπειρωτική Ελλάδα