Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χωρίς προσδοκίες για τζίρο από Βαλκάνιους τουρίστες ξεκίνησα οι εκπτώσεις στη Βόρεια Ελλάδα

Newsroom

Published

on

Με βαθύ το αποτύπωμα του lockdown λόγω πανδημίας στον τζίρο τους, με περιορισμένη κίνηση από τον τοπικό πληθυσμό, αλλά και χωρίς να προσδοκούν τα έσοδα από τους τουρίστες, κατά κύριο λόγο Βαλκάνιους, που κάθε καλοκαίρι υπολογίζεται πως εισφέρουν περίπου δύο στα δέκα ευρώ του κύκλου εργασιών των εμπορικών καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη, άρχισαν σήμερα 13 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν ώς τις 31 Αυγούστου.

Κι ενώ τα ταμπελάκια-«κράχτες» των εκπτώσεων διαφημίζουν τιμές μειωμένες κατά 50%, μέσο όρο, παραμένει αμφίβολο κατά πόσο οι καταναλωτές θα σπεύσουν να αγοράσουν, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, επικεφαλής και της Ομοσπονδίας Εμπορίου, Παραγωγικότητας και Επιχειρηματικότητας Κεντρικής-Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

«Όσο μειωμένες και να είναι οι τιμές, αν δεν έχεις να ξοδέψεις, δεν ξοδεύεις. Αν δεν έχεις λεφτά, και τζάμπα να σου δώσουν κάτι, θα ζητήσεις τα χρήματα για το λεωφορείο για να επιστρέψεις σπίτι. Κι αν δεν λειτουργεί ο γηγενής πληθυσμός, στον οποίο κατά κύριο λόγο βασίζεται η αγορά, δεν μπορείς να προχωρήσεις» λέει χαρακτηριστικά ο κ.Φιλιππίδης και προσθέτει ότι η μειωμένη προσέλευση τουριστών λόγω πανδημίας δεν αποτελεί πρόβλημα για τον τζίρο μόνο των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλων περιοχών της Βόρειας Ελλάδας.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Αλεξανδρούπολης, η αγορά της οποίας τροφοδοτείτο σε σημαντικό βαθμό από τον εισερχόμενο τουρισμό, όπως παρατηρεί ο κ.Φιλιππίδης. Σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες του ΕΣΘ, στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, περίπου τέσσερα στα δέκα εμπορικά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη δήλωναν ότι υπήρχε συμμετοχή στον κύκλο εργασιών τους από καταναλωτές άλλων περιοχών ή χωρών, με την τουριστική κατανάλωση να υπολογίζεται πως ανέρχεται σε 15%-20% του τζίρου.

«Η αγορά είναι άρρωστη κι αυτό φάνηκε και στις ενδιάμεσες εκπτώσεις»

Κατά τον κ.Φιλιππίδη, είναι οφθαλμοφανές πως η αγορά είναι άρρωστη και πως θα υπάρξουν λουκέτα σε εμπορικά καταστήματα, με μοιραίο αντίκτυπο στην απασχόληση, δεδομένου ότι-όπως ο ίδιος υποστηρίζει- οι προτάσεις για μέτρα που ο ΕΣΘ κατέθεσε ήδη από την άνοιξη στην κυβέρνηση, για την επιβίωση των επιχειρήσεων του κλάδου, δεν εισακούστηκαν και δεν ενεργοποιήθηκαν.

Στη διάρκεια του 2020, παρατηρεί, είναι βέβαιο πως θα δούμε μείωση μισθών και ωραρίου εργασίας, αλλά και απολύσεις. «Όταν ο τζίρος πέφτει σε βαθμό που οι επιχειρήσεις αδυνατούν να επιβιώσουν», σημειώνει, «σπάει η καταναλωτική αλυσίδα και όλοι έχουν πρόβλημα». Προσθέτει ότι, παρότι όλοι οι υποκλάδοι του εμπορίου αναμένεται να πιεστούν σε μεγάλο βαθμό, ιδιαίτερα αναμένεται να επηρεαστούν τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, που αντλούν σημαντικό μέρος του ετήσιου τζίρου τους από την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Η έντονα πτωτική τάση στην κατανάλωση έγινε εμφανής στη διάρκεια της περιόδου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, αμέσως μετά το lockdown (σ.σ. τον Μάιο), αλλά και των γενναίων προσφορών που ακολούθησαν, σε μια προσπάθεια να πουληθούν τα εμπορεύματα που αγοράστηκαν την άνοιξη, αλλά δεν κατέστη δυνατόν να διατεθούν, γιατί τα καταστήματα ήταν κλειστά.

«Μετά το lockdown είχαμε την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων, με τιμές μειωμένες κατά 40%-50%, ενώ ακολούθησαν και προσφορές. Οι πρώτες μέρες (των ενδιάμεσων εκπτώσεων) ήταν τραγικές, μετά η κατάσταση βελτιώθηκε ελαφρώς, αλλά δεν έφτασε ποτέ σε σημείο βιωσιμότητας για τις επιχειρήσεις. Όταν στην καλύτερη περίπτωση, ο τζίρος είναι μειωμένος κατά 30%-40%, είμαι εμφανές ότι η επιχείρηση “μπαίνει μέσα”» λέει ο κ.Φιλιππίδης, προσθέτοντας ότι παρότι είναι πάντα αισιόδοξος, φοβάται ότι λίγες ημέρες αυξημένης κίνησης, ακόμη και αν υπάρξουν, δεν θα λύσουν το πρόβλημα της δεινής κατάστασης στην αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι στις 19 Ιουλίου. Για τη συγκεκριμένη ημέρα, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτείνει το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων να είναι 11 το πρωί έως 6 το απόγευμα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL11 ώρες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ13 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Χερσόνησο

Αργολική Ριβιέρα - Πηγή: Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ13 ώρες ago

Σε διαβούλευση η νέα 5άστερη τουριστική επένδυση Hydra Rock στην Ερμιονίδα – Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ13 ώρες ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

NEXIS Metamorphosis - Πηγή: A&M Architects
REAL ESTATE14 ώρες ago

Σε πλήρη εξέλιξη έργα για νέες κατοικίες, γραφεία και ξενοδοχεία εντός και εκτός Αττικής – Ποιοί βρίσκονται πίσω από το σχεδιασμό τους

Σάμος, Πυθαγόρειο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στη Σάμο – Σε ποια περιοχή του νησιού θα γίνουν

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE2 ημέρες ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Τα νέα 5άστερα ξενοδοχεία της Ελλάδας – Σε ποιές περιοχές δρομολογούνται 6 νέες επενδύσεις 5 αστέρων

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Σε φάση πραγματικής αναβάθμισης οι ελληνικές ΑΕΕΑΠ – Πώς “σκοράρουν” Noval, Premia, BriQ και Trade Estates

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο ανακαίνισης και αναβάθμισης ξενοδοχείου στην Κω

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα ανοίγει στην Πάρο - Πηγή: SWOT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ7 ημέρες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Με 18 νέα ξενοδοχεία επεκτείνεται στην Ελλάδα η Hilton – Τα νέα openings και η “επιστροφή” του brand Hilton

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στη Λεωφόρο Κηφισίας 199 στο Μαρούσι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ7 ημέρες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για το έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Αιτωλοακαρνανία – Με ποιές αλλαγές προχωρά η επένδυση

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ7 ημέρες ago

Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL11 ώρες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE2 ημέρες ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).