ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αλλά με… κλειστά καταστήματα λόγω πανδημίας

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΚλειστά θα είναι τα καταστήματα λιανικών εμπορικών πωλήσεων την Κυριακή 1η Νοεμβρίου εξαιτίας της πανδημίας.
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενημερώνει με ανακοίνωσή της το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι, λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου, παρά τα όσα ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 4177/2013 (173 ‘Α), όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά.
Υπενθυμίζεται ότι οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν τις 2 Νοεμβρίου (καθώς την Κυριακή τα μαγαζιά θα παραμείνουν κλειστά) και θα λήξουν στις 15 Νοεμβρίου 2020.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι στη σημερινή δύσκολη συγκυρία, οι καταναλωτές που θα επιλέξουν αυτή την περίοδο για τις αγορές τους με φυσική παρουσία στα καταστήματα, οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να τηρούν επακριβώς τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, ιδίως αναφορικά με τη χρήση μάσκας εντός των καταστημάτων καθώς και την τήρηση του επιτρεπόμενου αριθμού παρόντων στο κατάστημα.
Πέραν των συμβουλών που έπονται, οι καταναλωτές οφείλουν, για τη καλύτερη ενημέρωση και προάσπιση των καταναλωτικών, αλλά και εν γένει, δικαιωμάτων τους, να πληροφορηθούν το περιεχόμενο της ισχύουσας, σχετικά με τις εκπτώσεις και τις προσφορές, νομοθεσίας, όπως η τελευταία κωδικοποιήθηκε πρόσφατα, είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Κ.Ε. και συνοψίζεται αφενός στον Νόμο 4177/2013 «Κανόνες Ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις» (βλ. τα άρθρα 15, 21,22, και 23) και αφετέρου στον «Κώδικα Δεοντολογίας για τη προστασία του καταναλωτή στις προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες», ο οποίος θεσπίστηκε με την Υπουργική Απόφαση 568/2014 (ΦΕΚ Β 31/07/2014).
Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές η ένωση υπενθυμίζει ότι πρέπει να προσέξουμε τα εξής:
* Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
* Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων
* Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.
* Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.
* Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.
* Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
* Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.
* Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν.
* Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Θυμίζουμε ότι για τα είδη ένδυσης και υπόδησης, ως παλαιά τιμή ορίζεται η τιμή στην οποία διατέθηκε το προϊόν για χρονική διάρκεια τουλάχιστον ενός μηνός αμέσως πριν από την μείωση της.
* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
* Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης. Στην περίοδο των εκπτώσεων, τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης.
* Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης.
Τέλος σημειώνεται ότι οι αγοραστές μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Κάλεσμα στη Σαουδική Αραβία για τουρισμό και επενδύσεις στην Ελλάδα
-
5.000 επιχειρήσεις επιδοτούνται από τα προγράμματα “Ψηφιακό Βήμα” και “Ποιοτικός Εκσυγχρονισμός”
-
Στην Ευρωβουλή το ζήτημα αποπληρωμής των Ελλήνων ξενοδόχων από την TUI
-
Ποιές περιοχές της Ελλάδας έχουν περισσότερες κλίνες μέσω Airbnb – HomeAway από ότι στα ξενοδοχεία
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Έρχονται οι έξυπνοι μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας – Ποιά τα οφέλη

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο – Δείτε σε ποιά περιοχή

Ανοίγει στις αρχές του 2026 από τη Hilton το νέο ÉRA Hotel Heraklion – Ποιό γνωστό ξενοδοχείο θα “μεταμορφωθεί”

Ποιό γνωστό ακίνητο γραφείων κοντά στην Πατησίων πούλησε η Centric

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Μήλο

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Εγκαινιάστηκε το νέο ξενοδοχείο Hilton Garden Inn στη Λεωφόρο Συγγρού

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής