Το δεύτερο κύμα της πανδημίας προβληματίζει τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων μόδας, σύμφωνα με έρευνα της μηχανής αναζήτησης προϊόντων μόδας GLAMI.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 76% των καταστημάτων με πολλαπλά κανάλια διανομής και το 53% των eshop πιστεύει ότι θα είναι πολύ δύσκολη η περίοδος του δεύτερου lockdown.
Στον αντίποδα, 47% των online καταστημάτων αναμένει θετικό αντίκτυπο ενώ μόλις το 17% των καταστημάτων και με φυσικό κατάστημα βλέπει θετικές προοπτικές.
Η έρευνα της μηχανής αναζήτησης προϊόντων μόδας GLAMI πραγματοποιήθηκε από τις 02 έως και τις 18 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή στελεχών από 44 καταστήματα μόδας (καταστήματα με πολλαπλά κανάλια διανομής και μόνο ηλεκτρονικά) με στόχο την καταγραφή των προσδοκιών για τους επόμενους μήνες, τις συγκρίσεις με την προηγούμενη χρονιά αλλά και τις πιθανές ανακατατάξεις που να μπορεί να επέλθουν στον κλάδο.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από το 60% των eshop επενδύουν στο να ενισχύσουν τα αποθέματά τους (stock) πριν από την περίοδο του Black Friday και των Χριστουγέννων, κάτι που δείχνει ότι διαβλέπουν θετικά αποτελέσματα για το τέλος της χρονιάς παρά το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Για σχεδόν τα μισά από τα καταστήματα είναι επιτακτική η ανάγκη να διασφαλίσουν ρευστότητα ενώ προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες με επιχειρηματικές αποφάσεις και αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου τους για να εξέλθουν αλώβητα από την κρίση.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδεικνύονται πρωταγωνιστές και γίνονται κανάλι πώλησης που θα δοκιμαστεί ακόμη περισσότερο με στόχο την εντονότερη παρουσία αλλά και την αύξηση των εσόδων για το 35% των συμμετεχόντων της έρευνας του GLAMI.gr. Μόλις το 9% δήλωσε ότι προχώρησε σε απολύσεις υπαλλήλων, ενώ ένα 4% δήλωσε ότι είναι στις προτεραιότητές του για το μέλλον. Σημειώνεται ότι από αυτούς που δεν έχουν προβεί σε κανένα μέτρο προστασίας της επιχείρησής τους, η εντονότερη παρουσία στα Social Media και η πιο επιθετική στρατηγική διαφήμισης βρίσκονται πρώτα στις προτιμήσεις τους με 57%.
Τα περισσότερα eshop δεν έχουν σκοπό να μειώσουν τις τιμές ενώ η εποχικότητα παραμένει ακόμη σημαντικός συντελεστής για τις πωλήσεις αν και ένα 21% αποφάσισε να μην επικεντρωθεί σε αυτή αλλά στις μικρότερες και συχνότερες συλλογές, προκειμένου να προσαρμοστεί γρήγορα σε τυχόν αλλαγές.
Η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που αναδείχθηκε ακόμη περισσότερο στο πρώτο κύμα της πανδημίας φαίνεται ότι αποτελεί την πλέον σημαντική τάση για το μέλλον (53%). Η απουσία εποχικότητας, η βιώσιμη μόδα αλλά και οι “genderless” συλλογές φαίνεται ότι κερδίζουν έδαφος και στην Ελλάδα. Χαμηλά παραμένει ακόμη το ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα. που στο εξωτερικό κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Μετά από ένα διαφορετικό καλοκαίρι όπου καταγράφηκε έως και 100% πτώση στην επισκεψιμότητα των φυσικών καταστημάτων και έως και 59% πτώση στις offline πωλήσεις, το 55% των επιχειρήσεων με ηλεκτρονικό και φυσικό κατάστημα είδε τα έσοδά του μειωμένα λόγω της πανδημίας, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2019 αλλά παράλληλα το 59% είδε αύξηση στις online πωλήσεις που ισοσκέλισε την αρνητική εικόνα του καλοκαιριού.
Παρόλο τον θετικό αντίκτυπο που είχε γενικότερα η πανδημία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και με το 26% των fashion eshop να βλέπει τα έσοδά του να αυξάνονται, ταυτόχρονα ένα 20% είδε τα έσοδά του να μειώνονται εξαιτίας αυτής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ