Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Τι μεγάλα έργα και διαγωνισμούς παραλαμβάνει ο Καραμανλής

Newsroom

Published

on

Με κληρονομιά δημοπρατήσεις που είναι σε εξέλιξη και έργα που πρέπει να τρέξουν παραλαμβάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο νέος Υπουργός Κώστας Καραμανλής. Πρώτη στη λίστα είναι η δημοπράτηση της Γραμμής 4 του Μετρό που έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο του 2017.

Στο έργο των 1,8 δισ.ευρώ έχουν απομείνει οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ ενώ υπάρχουν και φωνές από την αγορά που υποστηρίζουν ότι το έργο θα πρέπει να επαναδημοπρατηθεί, που όμως δεν φαίνεται ότι μπορεί να συμβεί.

Ωστόσο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για τις απαραίτητες πρόδρομες εργασίες, ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί και είναι το πρώτο επείγον θέμα που θα πρέπει λύσει το Υπουργείο για να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το βασικό έργο.

Δεύτερο στη σειρά σημαντικό έργο είναι ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ. Το έργο κόστους 1,5δισ.ευρώ έχει σπάσει σε 3 τμήματα και καλύπτει το τμήμα από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Εδώ υπάρχει ήδη εκφρασμένη από το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης η βούληση να τροποποιηθεί ο διαγωνισμός, κατά πάσα πιθανότητα με την επέκταση της παραχώρησης. Εδώ θα πρέπει προφανώς να περιμένουμε να ενημερωθεί από την αρμόδια Διεύθυνση ο νέος Υπουργός προκειμένου να αποφασίσει το μέλλον αυτού του πολύ μεγάλου έργου.

Επόμενος μεγάλος διαγωνισμός με παραχώρηση που τρέχει είναι αυτός για την Υποθαλάσσια Ζευξη Σαλαμίνας-Περάματος που είναι σε εξέλιξη από το 2016 αλλά προχωρά με βήματα χελώνας.

Το έργο έχει εκτιμώμενο κόστος 350-400εκατ.ευρώ και υποψήφιοι επενδυτές είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Λύση σε 2 γόρδιους δεσμούς σε αντίστοιχους διαγωνισμούς πρέπει να δώσει ο Κώστας Καραμανλής. Ο πρώτος είναι οι 3 κολλημένες εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος αλλά και την εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία. Τα δύο έργα έχουν εγκλωβιστεί σε δικαστικές διαμάχες και προβλήματα των αναδόχων.

Ερωτηματικό αποτελεί και ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για τον άξονα Καλαμάτα-Πύλο-Μεθώνη που τρέχει. Μέχρι σήμερα δεν ξέρουμε τις προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου.

Εξίσου σημαντική είναι και η ολοκλήρωση σιδηροδρομικών διαγωνισμών που τρέχουν από πέρυσι αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί και αναφερόμαστε στα έργα ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Ανάδοχη εταιρεία και στα δύο είναι η ΑΚΤΩΡ.

Ερωτηματικό αποτελεί η τύχη του διαγωνισμού για την προμήθεια αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύψους 460εκατ.ευρώ που έχει προκηρυχθεί αλλά και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια που έχουμε ανάδοχο (Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΟΜ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) ενώ παράλληλα τρέχει και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 που επίσης θεωρείται κρίσιμος.

Τέλος σημαντική χαρακτηρίζεται και η ενεργοποίηση του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία που θα ολοκληρώσει τον άξονα. Το έργο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για την χρηματοδότηση των περίπου 400εκατ.ευρώ που εκτιμάται ότι χρειάζονται για να κατασκευαστεί.

 

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ

Στα έργα που τρέχουν και που χρειάζεται να ενισχυθούν είναι φυσικά οι 5 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, η Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων, το νότιο τμήμα του Ε65 Λαμία-Ξυνιάδα και το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Αυτά είναι και τα έργα-κληρονομιά που άφησε η προηγούμενη ηγεσία του Υπ.ΥΠΟΜΕ. Εδώ προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο πρόβλημα μιας και τα 3 έργα είναι στην αρχή της κατασκευής τους.

 

ΠΟΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΧΡΗΖΟΥΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

Πέρα από το βόρειο τμήμα του Ε65 που αναφέραμε παραπάνω, κυρίαρχο ρόλο στην νέα ημέρα και δη στα οδικά έργα έχουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που έχει γίνει πολύς λόγος αλλά δεν είδαμε να προχωρά η δημοπράτηση τους.

Το περίπου 1,5δισ.ευρώ του κόστους τους είναι από μόνο του ένα μεγάλο ατού για να προχωρήσει σύντομα η εξαγγελία της υλοποίησης τους.

Στα σιδηροδρομικά έργα επείγουσα είναι η προώθηση προς υλοποίηση των απαραίτητων έργων που θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.

Εδώ η χώρα κινδυνεύει άμεσα από την Ε.Ε. με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων αν μέχρι το τέλος του 2023 δεν ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα και μάλιστα στο σύνολο τους από την Αθήνα.

Εδώ έχουμε 2 ξεχωριστές εργολαβίες για επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σταθμούς στο τμήμα από το Αίγιο μέχρι το Ρίο και το έργο-σκούπα από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στην Πάτρα που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ.

Ειδικά στο τελευταίο τμήμα εκκρεμούν οι μελέτες καθώς υπενθυμίζουμε ότι έχει υπάρξει η δέσμευση για πλήρη υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα, με «ελαφρά υπογειοποίηση» που εκτοξεύει το κόστος κατασκευής.

Επίσης έχουμε τα έργα για τη Β`φάση του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας, την αναβάθμιση του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη, και την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Λάρισα-Βόλος και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας. Τα έργα αυτά έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

 

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Η νέα κυβέρνηση έχει επίσης στα έργα προς υλοποίηση, τρία έργα-σημαίες.

Το πρώτο είναι η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 4 προς Περισσό και Κατεχάκη, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Αυτά τα 3 έργα θα μπουν στην πρώτη γραμμή υλοποίησης άμεσα καθώς αποτελούν στοιχείο του προγράμματος της νέας κυβέρνησης.

Επιπλέον ο Κώστας Καραμανλής παραλαμβάνει και δύσκολα θέματα προς επίλυση, όπως η επικαιροποίηση του ν.4412/2016 που έχει λύσει κάποια θέματα στους δημόσιους διαγωνισμούς αλλά έχει δημιουργήσει και κάποια άλλα, θα πρέπει να αντιμετωπίσει θεσμικά το θέμα των υπερβολικών εκπτώσεων που την τελευταία τετραετία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις αλλά και θέματα της καθημερινότητας στο πεδίο των μεταφορών που σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν περνούν τις καλύτερες μέρες τους.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Τα κεντρικά γραφεία της Prodea Investments - Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE23 ώρες ago

Στο 1,9 δισ. ευρώ η αξία των υπό διαχείριση assets της PRODEA – Τι διευκρινίζει για τις πρόσφατες πωλήσεις ακινήτων και συμμετοχών

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE24 ώρες ago

Εγκρίθηκε η απορρόφηση 3 θυγατρικών από την Trade Estates – Ποιές εταιρείες συγχωνεύονται

PLAY Theatrou - Πηγή: Israel Canada Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο Isla Brown στην Αθήνα – Πώς επεκτείνεται η Israel Canada στην Ελλάδα μέσω των Brown Hotels

Agora Modiano - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη

Domes Zeen Chania Resort - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Νέα επένδυση 40 εκατ. ευρώ από Domes – Brookfield για την επέκταση του πολυτελούς Domes Zeen Chania

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Συγκρατήθηκαν οι αυξήσεις στις τιμές πώλησης και ενοικίασης γραφείων και καταστημάτων στην Ελλάδα το 2024

Ίος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο στα “σκαριά” στην Ίο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Οι 3 νέες παγκόσμιες τάσεις στο commercial real estate – Γιατί κερδίζουν “έδαφος” οι επενδύσεις για data centers, logistics και κτίρια γραφείων

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Νέο κοινό ομολογιακό δάνειο 95 εκατ. ευρώ για την Trastor – Τι θα χρηματοδοτήσει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Πού θα γίνει

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

Ξεκίνησε η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στα Μελίσσια – Πού κατασκευάζεται και τι περιλαμβάνει

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Sound of the Sea Karpathos, Tapestry Collection by Hilton - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από 3 ξενοδοχειακές αλυσίδες – κολοσσούς – Πού και πότε θα ανοίξουν 34 νέα ξενοδοχεία από Hilton, Wyndham και Fattal

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
REAL ESTATE5 ημέρες ago

The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου έργου γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

ViOS Autograph Psychiko - - Πηγή: ViOS
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Σε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται

Agora Modiano - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη

Sokio Piraeus, BW Premier Collection - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αττική και Μύκονο η Best Western – Στόχος ο διπλασιασμός των ξενοδοχείων της στην Ελλάδα έως το 2030

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).