Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η οικονομική κρίση μείωσε τα τροχαία ατυχήματα

Newsroom

Published

on

Ένα από τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης των θανάσιμων τροχαίων ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη έχει επιτύχει την τελευταία δεκαετία η Ελλάδα, ωστόσο, εξακολουθεί να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στην ΕΈ σε αριθμό θανάτων από οδικά ατυχήματα.

Η συνολική μείωση αγγίζει το 52% για το διάστημα 2007-2017, δεν ήταν αρκετό όμως για να βελτιώσει την κατάταξη της χώρας μας και στον κατάλογο με τον αριθμό των θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους, βρισκόμαστε 23οι στην ΕΕ των 28 κρατών μελών. Επίσης, το οικονομικό και κοινωνικό κόστος που προκύπτει από τους θανάτους, τους τραυματισμούς και τις υλικές ζημιές των καταγεγραμμένων ατυχημάτων ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ετησίως.

Η σημαντική μείωση των οδικών ατυχημάτων που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας οφείλεται κυρίως στην οικονομική κρίση, λόγω της οποίας μειώθηκε ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν, στα χαρακτηριστικά της οδηγικής συμπεριφοράς καθώς οι Έλληνες οδηγούν πλέον πιο αργά και προσεκτικά για εξοικονόμηση καυσίμων, αλλά και για αποφυγή πιθανών εξόδων για αποκατάσταση του οχήματος σε περίπτωση ατυχήματος. Η αναβάθμιση του οδικού δικτύου είναι άλλος ένας λόγος που συμβάλλει στη μείωση των ατυχημάτων, όπως επίσης και η εξέλιξη της τεχνολογίας των οχημάτων.

Τα παραπάνω συζητήθηκαν σε διάλεξη του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, στο πλαίσιο του Δ’ Κύκλου Διαλέξεων για θέματα Δημόσιας Υγείας. Αναλύθηκαν τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς, οι μέθοδοι που καθορίζουν την ασφάλεια σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και η ιατρική αντιμετώπιση των τραυματιών. Ο καθηγητής και διευθυντής του τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής και ο ομότιμος καθηγητής Ιατρικής, Γεώργιος Μπαλτόπουλος, παρουσίασαν, ο καθένας από τον τομέα του, τη σημασία της πρόληψης για μείωση του αριθμού των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα.

Τα οδικά ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 15-29 ετών

Όπως τόνισαν οι ομιλητές, η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα σημαντικό θέμα Δημόσιας Υγείας παγκοσμίως. Τα οδικά ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 15-29 ετών, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και η 8η αιτία θανάτου συνολικά, με αριθμό μεγαλύτερο από εκείνον που οφείλεται σε ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονίες και γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.

Με βάση στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο κ. Μπαλτόπουλος ανέφερε ότι έχουν καταγραφεί 944 ατυχήματα στη χώρα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους (Αύγουστος 2018), με το 4% των τραυματισμένων να χάνουν τελικά τη ζωή τους, ενώ το 7% να έχει τραυματιστεί βαριά. Τα αντίστοιχα στοιχεία για όλο το 2016 ήταν 1.022 ατυχήματα, με το 7% να καταλήγουν και το 9% να είναι βαριά τραυματισμένοι.

Επισήμανε, επίσης, ότι τα στοιχεία που καταδεικνύουν τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα ακολουθούν τριφασική κατανομή. Το 50% των θανάτων επέρχονται τη στιγμή ή μέσα στην πρώτη ώρα από το συμβάν, με βασικότερες αιτίες τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τους τραυματισμούς σπονδυλικής στήλης, αορτής και καρδιάς. Το 30% των θανάτων, που οφείλεται κυρίως σε υποσκληρίδια και επισκληρίδια αιματώματα, κακώσεις της λεκάνης, της κοιλιακής χώρας και της θωρακικής κοιλότητας, σημειώνονται μέσα στις επόμενες 48 ώρες από το ατύχημα, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καταλήγει 1-4 εβδομάδες αργότερα, κυρίως από επιπλοκές των αρχικών κακώσεων.

Ως παράγοντες πρόκλησης οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί οι εξής:

– Υψηλές ταχύτητες και επιθετική οδήγηση

– Υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών

– Χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους, ιδίως από τους συνεπιβάτες

– Ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού

– Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ταυτόχρονη χρήση κινητού τηλεφώνου

Η αντιληπτή ικανότητα οδήγησης, η ταχύτητα, η χρήση ζώνης και κράνους, η απόσπαση προσοχής και η κατανάλωση αλκοόλ είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν την πιθανότητα ατυχήματος, αλλά και τη σοβαρότητα των ατυχημάτων, τόνισαν οι ομιλητές.

Η χρήση ζώνης ασφαλείας μειώνει τον κίνδυνο θανάτου οδηγού και συνοδηγού κατά 40-65%

Ο Γιώργος Γιαννής επισήμανε ιδιαιτέρως τη σημασία της ταχύτητας στην οδική ασφάλεια, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι η αύξηση κατά ένα χιλιόμετρο από τη μέση ταχύτητα οδηγεί σε αύξηση της πιθανότητας εμπλοκής σε ατύχημα κατά 3%! Μετά την ταχύτητα, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αιτία θανάτου στα οδικά ατυχήματα, ενώ με την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων θα μπορούσαν να σωθούν 2.700 ζωές ετησίως στην ΕΕ. Όσο αφορά τους οδηγούς, στην Ελλάδα ένας στους τέσσερις δεν φοράει ζώνη ασφαλείας, ενώ μόνο το 19% των επιβατών στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου την φορούν σε αστικές περιοχές. Η χρήση των ζωνών ασφαλείας μειώνει τον κίνδυνο θανάτου του οδηγού και συνοδηγού κατά 40-65%, ενώ των επιβατών των πίσω καθισμάτων κατά 25-75%. Αρκετά περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν και για την ασφάλεια των μικρών παιδιών, αφού μόνο το 57% χρησιμοποιεί τα ειδικά καθίσματα για τη μεταφορά τους, η χρήση των οποίων μπορεί να μειώσει τους θανάτους κατά 54-80% στις παιδικές ηλικίες.

Στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια του 2017, η Διεύθυνση Τροχαίας κατέγραψε 32.500 παραβάσεις σχετικά με τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και 876 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων. Αντίστοιχα, την ίδια χρονική περίοδο, καταγράφηκαν 60.142 παραβάσεις μοτοσικλετιστών για μη χρήση κράνους, το οποίο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανατηφόρων τραυματισμών κατά περίπου 44%!

Όπως τόνισαν οι ομιλητές, οι συνθήκες για την πρόκληση ενός οδικού ατυχήματος επηρεάζονται από το τρίπτυχο «χρήστης-όχημα-οδικό περιβάλλον», σε διάφορους συνδυασμούς συνυπαιτιότητας ανά περίπτωση. Η συμπεριφορά του οδηγού, χωρίς κάποιον άλλον παράγοντα, είναι η κύρια αιτία πρόκλησης για το 65-95% των οδικών ατυχημάτων, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις αρχές κατά προτεραιότητα. Χαρακτηριστικές είναι οι ενδείξεις για υπερεκτίμηση της προσωπικής ικανότητας για οδήγηση, η οποία είναι τόσο μεγαλύτερη όσο μικρότερη είναι η ηλικία των οδηγών και ειδικά τα τρία πρώτα έτη μετά την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης. Οι οδηγοί που υπερεκτιμούν τις ικανότητές τους, οδηγούν συχνά με ταχύτητα μεγαλύτερη από τη μέση επιτρεπόμενη ταχύτητα, με αποτέλεσμα την αύξηση του δείκτη ατυχημάτων.

Οι διαπιστώσεις που προκύπτουν από την καταγραφή των τροχαίων ατυχημάτων και τη νοσηλεία των τραυματισμένων είναι οι εξής:

-Τα ατυχήματα εμφανίζουν εποχικότητα, που εστιάζεται μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου

-Με βάση τα στοιχεία των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, περισσότεροι τραυματίες εισάγονται τις απογευματινές ώρες και τα Σαββατοκύριακα

-Στην Ελλάδα, η πλειοψηφία των θανόντων από οδικά ατυχήματα αφορά σε άντρες, νεαρές ηλικίες, οδηγούς οχημάτων και ταξιδιώτες

Επιβάλλεται η εντατικοποίηση των ελέγχων και η οργάνωση, συντήρηση και λειτουργία της οδικής υποδομής

Έχοντας ως προτεραιότητα τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των πολιτών για τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων, επιβάλλεται η εφαρμογή ειδικού προγράμματος για την εντατικοποίηση της επιτήρησης οδικής ασφάλειας από τις αρχές, με έμφαση στις περισσότερο επικίνδυνες παραβάσεις, που αφορούν την ταχύτητα, τη χρήση ζώνης και κράνους, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου, υπογράμμισαν οι ομιλητές. Αντίστοιχα, όπως είπαν, συνιστάται η συστηματική οργάνωση, συντήρηση και λειτουργία της οδικής υποδομής για την ασφαλή κίνηση οχημάτων, μοτοσικλετών, πεζών και ποδηλάτων, σε συνδυασμό με τις απαραίτητες διορθωτικές επεμβάσεις και αξιολόγησή τους.

«Το επίπεδο οδικής ασφάλειας μιας χώρας είναι δείκτης πολιτισμού και οι σημερινές επιδόσεις της Ελλάδας δεν συνάδουν με την ιστορία και τον πολιτισμό της», ανέφερε ο κ. Γιαννής, ενώ υπογράμμισε στα συμπεράσματά του ότι η αποτελεσματικότητα των δράσεων για την παρακολούθηση και βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς βασίζεται στο συνδυασμό των προτεινόμενων μέτρων και όχι στην αποσπασματική εφαρμογή τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Πώς θα μεταμορφωθεί το πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη - Πηγή: ΜΠΕ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για το νέο εμπορικό πόλο του Σκλαβενίτη στο πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη – Πώς προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία

Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ιόνια Νησιά και Δυτική Ελλάδα οι περιοχές – έκπληξη για το τουριστικό real estate το 2025 – Πού κυμαίνονται οι τιμές των εξοχικών κατοικιών ανά την Ελλάδα

Λευκάδα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λευκάδα

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Δρομολογείται επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Πάτμο

Costa Nopia - Πηγή: Cretan Sea & Sun Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη – Εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΣΕ του έργου

Η νέα τουριστική επένδυση Alexandrou Chora Project στο Costa Ofrynio - Φωτό: Kourtidis Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Προς Στρατηγική Επένδυση η τουριστική επένδυση Alexandrou Chora στην Καβάλα – Τι θα περιλαμβάνει και ποιό ειδικό κοινό θα στοχεύσει

REAL ESTATE3 ημέρες ago

Παρατείνεται η ολοκλήρωση του mega deal ακινήτων μεταξύ PRODEA – AKTOR

Σχοινούσα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL7 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
RESIDENTIAL7 ημέρες ago

Σε hot spot για εξοχικές κατοικίες μετατρέπεται η Κρήτη – Ποιά νέα projects κατοικιών υλοποιούνται σήμερα

Το νέο εμπορικό πάρκο (retail park) της Vita Development στη Νέα Αλικαρνασσό Ηρακλείου - Πηγή: Vita Development
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Σε “τροχιά” αδειοδότησης το νέο mega retail park στο Ηράκλειο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Η φοιτητική εστία της Premia Properties στην Πάτρα - Πηγή: Premia Properties
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

900 φοιτητικές κατοικίες έως το 2026 για την Premia Properties – Σε ποιές πόλεις θα γίνουν νέες

To ακίνητο του ΕΦΚΑ στην οδό Κολοκοτρώνη 4 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Βρέθηκε ο νέος επενδυτής για το ακίνητο – φιλέτο του ΕΦΚΑ στην Κολοκοτρώνη – “Οδεύει” προς νέο ξενοδοχείο

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL7 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το κτίριο γραφείων στην οδό Μητροπόλεως 62 που θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο σε γνωστό κτίριο γραφείων στη Μητροπόλεως

Πώς θα μεταμορφωθεί το πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη - Πηγή: ΜΠΕ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για το νέο εμπορικό πόλο του Σκλαβενίτη στο πρώην εργοστάσιο ΠΙΤΣΟΣ στο Ρέντη – Πώς προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία

Costa Nopia - Πηγή: Cretan Sea & Sun Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη – Εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΣΕ του έργου

Τήνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Μέσω Ταμείου Ανάκαμψης η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Τήνο – Πού θα γίνει

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Το διατηρητέο κτίριο επί της Λεωφόρου Συγγρού 74 και οδού Φαλήρου 55 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL7 ημέρες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

KERANIS Residences - Πηγή: Mercan Greece
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Στη “γραμμή εκκίνησης” το Keranis Residences με κατοικίες, γραφεία και καταστήματα στον Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει στο ιστορικό ακίνητο

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

Riviera Tower - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).