Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Χρηματοδότηση, Βρυξέλλες και μπουλντόζες για το βόρειο τμήμα Τρικαλα-Εγνατία

bizness.gr

Published

on

Τρέχουν οι διαπραγματεύσεις για την χρηματοδότηση του τελευταίου, βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com τον Φεβρουάριο πρόκειται να κατατεθεί ο φάκελος για να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν.

Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα, μετά τον εξονυχιστικό έλεγχο που έτυχε το νότιο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα και την τελική του έγκριση, το βόρειο τμήμα αναμένεται να περάσει σε πολύ πιο σύντομο χρόνο και να έρθει πιθανόν μέσα στο έτος στην ελληνική Βουλή για να κυρωθεί.

Το ποσό για την κατασκευή ανέρχεται σε 400εκατ.ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί με δάνειο από την ΕΤΕπ και πιθανόν και κάποιο μέρος από το ΕΣΠΑ. Στόχος παραμένει το σύνολο του έργου να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022 και το Ε65 να λειτουργεί από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενα.

Το έργο Τρίκαλα-Εγνατία εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης του Ε65 και έχει χαρακτηριστεί ως αναβαλλόμενο (όπως και το Λαμία-Ξυνιάδα). Την κατασκευή θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ ενώ τη διαχείριση η Κεντρική Οδός Α.Ε.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει ένα πλήρη οδικό άξονα με αρχή, μέση και τέλος. Το τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία έχει μήκος περίπου 65χλμ, έχει στο σύνολο του περιβαλλοντική αδειοδότηση (ΜΠΕ), η κατασκευαστική διάρκεια εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3 χρόνια, θα διαθέτει όπως και όλος ο Ε65, δύο λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και περιλαμβάνει τα υποτμήματα:

ΤΡΙΚΑΛΑ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

Το βόρειο τμήμα ξεκινά από την περιοχή των Τρικάλων και αποτελείται από το τμήμα Μακρυχώρι Τρικάλων-Καλαμπάκα κααι έχει κατασκευαστική ωριμότητα που έχει συντελεστεί από την περίοδο 2008-2011 που φτάνει το 40%.

ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ-ΟΞΥΝΕΙΑ και ΟΞΥΝΕΙΑ-ΚΗΠΟΥΡΕΙΟ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Το τμήμα αυτό σχεδιάζεται με ταχύτητα μελέτης 110χλμ/ώρα. Χωρίζεται σε δύο υποτμήματα: Νότιο υποτμήμα που είναι το Καλαμπάκα-Οξύνεια (ΧΘ137,5-ΧΘ148,135) και έχει μήκος 10.6χλμ. Το βόρειο υποτμήμα ξεκινά από την Καλαμπάκα (στο ύψος της Οξύνειας) και καταλήγει στο Κηπουριό Γρεβενών όπου συνδέεται με Ανισόπεδο Κόμβο με την Εγνατία Οδό και εχει μήκος 33,3χλμ.

Θα κατασκευαστούν 3 ανισόπεδοι κόμβοι σε Οξύνεια, Αγιόφυλλο-Καρπερό και Εγνατία (στο Κηπουριό), ένας μετωπικός σταθμός διοδίων στην Οξύνεια, δύο χώροι στάθμευσης, ένα Κέντρο Ελέγχου-Συντήρησης και ένα ΣΕΑ.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα αναπτυχθούν τρεις εργοταξιακοί χώροι: κεντρικό εργοτάξιο του έργου που εξυπηρετεί και το νότιο υποτμήμα (στη ΧΘ130), εργοτάξιο διάνοιξης σήραγγας, εργοτάξιο εξυπηρέτησης βόρειου τμήματος

Να σημειωθεί πως με την τροποποίηση της χάραξης του βόρειου τμήματος δεν βλέπουμε να υπάρχουν πολύ μεγάλα τεχνικά έργα ενώ η μετακίνηση του αυτοκινητοδρόμου τον βγάζει εκτός της ζώνης μόνιμης παρουσίας της καφέ αρκούδας.

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ανοδικά κινήθηκε η παραγωγή της Εθνικής Ασφαλιστικής το 1o εξάμηνο του 2020

bizness.gr

Published

on

Ανοδικά κινήθηκε η παραγωγή της Εθνικής Ασφαλιστικής κατά το α’ εξάμηνο του 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις στην εγχώρια οικονομία από την πανδημία του Covid-19.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το σύνολο των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων, εξαιρουμένης της παραγωγής του προϊόντος εφάπαξ ασφαλίστρου, αυξήθηκε κατά 4,8% έναντι του α’ εξαμήνου του 2019, και διαμορφώθηκε σε 276,5 εκ. ευρώ.

Συνυπολογίζοντας την παραγωγή του εν λόγω προϊόντος, το σύνολο των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων παρουσιάζει μείωση κατά 10,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, η οποία αποδίδεται κυρίως στις δυσλειτουργίες των τραπεζικών καταστημάτων.

Οι επιπτώσεις από την πανδημία του Covid-19, επέδρασαν αρνητικά και στην κερδοφορία της εταιρείας, με συνέπεια τα κέρδη προ φόρων κατά το α’ εξάμηνο του 2020 να ανέλθουν σε 17,5 εκ. ευρώ έναντι 25,5 εκ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, μείωση που οφείλεται κυρίως στην περαιτέρω πτώση των επιτοκίων που χρησιμοποιούνται για την προεξόφληση των ασφαλιστικών αποθεμάτων.

Tα μικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα του Κλάδου Ζωής, εξαιρουμένης της παραγωγής του προϊόντος εφάπαξ ασφαλίστρου, ανήλθαν το α’ εξάμηνο του 2020 σε 194,4 εκ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,0% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019. Συμπεριλαμβάνοντας και την παραγωγή του εν λόγω προϊόντος, τα συνολικά μικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε 242,9 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 14,8%, η οποία ωστόσο δεν είχε σημαντική επίδραση στην κερδοφορία της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά τους Κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, τα μικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα ανήλθαν σε Euro82,2 εκ. έναντι Euro78,7 εκ. το α’ εξάμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4,4%, προερχόμενη κυρίως από την αύξηση των εργασιών του βιομηχανικού χαρτοφυλακίου του Κλάδου Πυρός και των εργασιών λιανικής του Κλάδου Γενικής Αστικής Ευθύνης.

Οι ζημιές αποτίμησης του επενδυτικού χαρτοφυλακίου, οι οποίες είχαν καταγραφεί κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2020 λόγω της κατάρρευσης των κεφαλαιαγορών, ιδιαίτερα στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, αντιστράφηκαν κατά το β’ τρίμηνο και, σε συνδυασμό με την κερδοφορία του α’ εξαμήνου 2020, συνετέλεσαν στην αύξηση κατά Euro12,6 εκ. των ιδίων κεφαλαίων, τα οποία κατά την 30.06.2020 ανήλθαν συνολικά σε 1.074,7 εκ. ευρώ (31.12.2019: Euro1.062,1 εκ.). Θετική επίσης παραμένει και η κεφαλαιακή επάρκεια της Εταιρίας, με ή χωρίς τη χρήση μεταβατικών μέτρων.

“Η Εθνική Ασφαλιστική έχοντας προσαρμοσθεί επιτυχώς στα νέα δεδομένα που επέφερε ο Covid-19, συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τη συλλογική προσπάθεια περιορισμού των πρωτοφανών επιπτώσεων της πανδημίας. Πρωταρχικό και αδιαπραγμάτευτο μέλημα παραμένει η άμεση, πλήρης και ποιοτική κάλυψη του συνόλου των αναγκών των ασφαλισμένων, καθώς και η διασφάλιση της υγείας και η προστασία του ανθρωπίνου δυναμικού και των συνεργατών της”, αναφέρει η εταιρεία.

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σε θετική τροχιά η κερδοφορία της Εθνικής Τράπεζας παρά την πανδημία

bizness.gr

Published

on

Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος

Κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες 457 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2020 ανακοίνωσε η Εθνική Τράπεζα από 239 εκατ. το πρώτο εξάμηνο 2019, εξαιρουμένου του κόστους Εθελουσίας Εξόδου Προσωπικού (90 εκατ. ευρώ), της δαπάνης για το ΛΕΠΕΤΕ (19 εκατ. ευρώ), καθώς και του κόστους αναδιάρθρωσης και λοιπών μη επαναλαμβανόμενων δαπανών (8 εκατ. ευρώ).

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των οικονομικών μεγεθών, ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Παύλος Μυλωνάς, δήλωσε ότι η πανδημία του κορονοϊού συνεχίζει να παίζει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις στην οικονομία. «Η επιβολή περιοριστικών μέτρων και η αυξημένη αβεβαιότητα οδήγησαν σε μία άνευ προηγουμένου πτώση της οικονομικής δραστηριότητας το δεύτερο τρίμηνο 2020. Παρόλα αυτά, με το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και με καθυστέρηση του υψίστης σημασίας τουριστικού κλάδου, καθώς και με την ευρεία εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και παροχής ρευστότητας, η δραστηριότητα σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας δείχνει σαφή σημάδια ανάκαμψης ήδη τον Ιούνιο και τον Ιούλιο», ανέφερε ο κ. Μυλωνάς.

Σε αυτό το πρωτόγνωρο περιβάλλον, «ο ρόλος μας στη στήριξη των πελατών μας και της ελληνικής οικονομίας είναι πιο κρίσιμος από ποτέ. Σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε προχωρήσει στη στοχευμένη παροχή μέτρων διευκόλυνσης καταβολής οφειλών, σε συνδυασμό με την ενεργή συμμετοχή μας σε όλα τα κυβερνητικά προγράμματα στήριξης. Ειδικότερα, έχουμε προχωρήσει σε μέτρα διευκόλυνσης καταβολής οφειλών που ανέρχονται σε 3,5 δισ. σε περισσότερους από 39 χιλ. πελάτες. Επιπλέον, έχουμε εκταμιεύσει νέα δάνεια της τάξεως των 2,8 δισ. ευρώ σε συνδυασμό με τα κυβερνητικά προγράμματα στήριξης, ενώ οι προγραμματισμένες εκταμιεύσεις για το δεύτερο εξάμηνο 2020 υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας.

Πρόσθεσε επίσης: «Όσον αφορά στην ποιότητα του δανειακού μας χαρτοφυλακίου, ακολουθήσαμε μία συντηρητική στάση και σχηματίσαμε ήδη κατά το πρώτο τρίμηνο 2020 το σύνολο των προβλέψεων απομείωσης σχετιζόμενων με την πανδημία του κορονοϊού (0,4 δισ. ευρω). Αργότερα στη χρονιά, αναμένουμε να εκκινήσουμε τη διαδικασία τιτλοποίησης Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων (Project Frontier). Υπερβαίνοντας τα 6 δισ. ευρώ , η εν λόγω τιτλοποίηση θα συντελέσει αποφασιστικά στη δραστική μείωση του τρέχοντος υπολοίπου Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων της Εθνικής ύψους 10 δισ. ευρώ κατά σχεδόν τα 2/3α. Κεφαλαιοποιώντας την ενισχυμένη οργανική μας κερδοφορία, θα απορροφήσουμε τις απαιτούμενες προβλέψεις, θέτοντας ως στόχο την ολοκλήρωση της συναλλαγής το πρώτο εξάμηνο 2021.

Τα οργανικά αποτελέσματα του Ομίλου παρέμειναν ανθεκτικά σε αυτό το ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον. Τα οργανικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 21% σε ετήσια βάση σε 132 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2020. Αυτή η επίδοση αντικατοπτρίζει τη σημαντική περιστολή των εγχώριων δαπανών προσωπικού και των γενικών διοικητικών και λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 9% και 6%, αντίστοιχα, σε ετήσια βάση, καθώς και την ομαλοποίηση του κόστους πιστωτικού κινδύνου, εξαιρουμένων των προβλέψεων για τον κορονοϊό, αντανακλώντας την καλύτερη εκ του αναμενόμενου οργανική επίδοση των Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων.

Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο και καθώς η οικονομία ανακάμπτει, θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε τα επιτεύγματα του επιτυχημένου Προγράμματος Μετασχηματισμού μας. Κεφαλαιοποιώντας τη δυναμική αυτή, θα επιταχύνουμε τόσο τη μετάβασή μας στα ψηφιακά κανάλια, όσο και την υιοθέτηση ενός πιο ευέλικτου λειτουργικού μοντέλου, με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας της Τράπεζας. Είμαι υπερήφανος για τα επιτεύγματά μας κατά τη διάρκεια αυτού του ταραχώδους πρώτου εξαμήνου του έτους: την προάσπιση της ασφάλειας του προσωπικού μας και τη στήριξη των πελατών μας και της ελληνικής οικονομίας, εκπληρώνοντας με αυτό τον τρόπο τον ιστορικό μας ρόλο».

Continue Reading

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μαζί ΔΕΠΑ και Hertz για την προώθηση των οχημάτων φυσικού αερίου

bizness.gr

Published

on

Μνημόνιο συνεργασίας με την Autohellas Hertz, με στόχο την προώθηση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου κίνησης σε επιβατικά και φορτηγά οχήματα, υπέγραψε η ΔΕΠΑ.

Στο πλαίσιο του μνημονίου, η ΔΕΠΑ θα μεριμνήσει για την περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου πρατηρίων καυσίμων φυσικού αερίου, θα αναπτύξει και θα προωθήσει δράσεις για την προώθηση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης, θα στηρίξει με δράσεις την προώθηση της χρονομίσθωσης CNG οχημάτων, αλλά και θα παρέχει κίνητρα για τη μίσθωση CNG οχημάτων.

Από την πλευρά της, η Autohellas Hertz θα υποστηρίζει δράσεις σχετικές με την αεριοκίνηση, θα προσφέρει στην πελατειακή της βάση επιβατικά και φορτηγά CNG οχήματα, θα αναπτύξει ειδικά πακέτα χρονομίσθωσης σε συνεργασία με τη ΔΕΠΑ για CNG οχήματα και θα υποστηρίξει τις δράσεις της ΔΕΠΑ για την προώθηση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς δήλωσε σχετικά: «Το φυσικό αέριο είναι το πιο οικονομικό, αποδοτικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Είναι χρέος μας να προωθήσουμε αποφασιστικά τη χρήση του ως καύσιμο κίνησης, μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Η «συμμαχία» που αναπτύξαμε με τη Hertz αποτελεί ένα μικρό πρώτο βήμα από τα πολλά που θα ακολουθήσουν για την προώθηση της αεριοκίνησης την επόμενη μέρα».

Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Autohellas Hertz κ. Δημήτρης Μαγγιώρος δήλωσε:

«Στόχος της Autohellas για την επόμενη πενταετία αποτελεί η δραστική μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος κυρίως μέσω της Μακροχρόνιας Μίσθωσης. Θέλουμε να αλλάξουμε το μίγμα του στόλου μας και κατευθύνουμε τους πελάτες μας σε λύσεις φιλικότερες προς το περιβάλλον και ταυτόχρονα ρεαλιστικές, όπως τα CNG οχήματα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η συνεργασία μας με τη ΔΕΠΑ θα βοηθήσει στην προώθηση της αεριοκίνησης».

Continue Reading
Advertisement

Trending