Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αγαπημένος προορισμός για τον οδικό τουρισμό η Κεντ. Μακεδονία

bizness.gr

Published

on

Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη

Με την ταυτόχρονη συμμετοχή της σε τρεις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στη Γερμανία και στα Βαλκάνια, η Περιφέρεια Κεντρική Μακεδονίας αναδεικνύεται σε αγαπημένο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας για τον οδικό τουρισμό.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ένωσαν τις δυνάμεις τους στη διεθνή τουριστική έκθεση “F.RE.E.” (Fair for Leisure and Travel) στο Μόναχο (19-23 Φεβρουαρίου 2020), όπου παρουσίασαν από κοινού το πολυποίκιλο τουριστικό προϊόν της περιοχής. Αξιοσημείωτη είναι η διαρκής αύξηση της προσέλευσης των Γερμανών επισκεπτών στη Χαλκιδική, που αποτελεί γι’ αυτούς αγαπημένο καλοκαιρινό προορισμό διακοπών.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι Γερμανοί και, ιδίως, οι Βαυαροί επισκέπτες τρέφουν ξεχωριστό ενδιαφέρον για θεματικές μορφές τουρισμού, όπως ο πολιτιστικός τουρισμός και επιλέγουν την Κεντρική Μακεδονία λόγω του ότι είναι σχετικά κοντινός προορισμός για εκείνους που προτιμούν να ταξιδεύουν με αυτοκίνητό ή με τροχόσπιτο.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι τουρίστες από τη βαυαρική αγορά επισκέπτονται την Κεντρική Μακεδονία και για δεύτερη ή και τρίτη φορά, προτιμώντας μάλιστα τους μήνες εκτός υψηλής περιόδου, δηλαδή το Μάιο και το Σεπτέμβριο. Πρόκειται δε για επισκέπτες, οι οποίοι ξοδεύουν αρκετά χρήματα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Το πολυσυλλεκτικό τουριστικό προϊόν της Κεντρικής Μακεδονίας βρέθηκε για ακόμη μία φορά στο επίκεντρο των διεθνών εκθέσεων τουρισμού “Romanian International Tourism Fair ROMEXPO” (TTR) και “International Fair of Tourism” (IFT), που πραγματοποιήθηκαν στο Βουκουρέστι και το Βελιγράδι (20-23 Φεβρουαρίου 2020).

Σε ό,τι αφορά τους Ρουμάνους επισκέπτες, αυτοί ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τις ακτές της Χαλκιδικής και της Πιερίας, διότι είναι προορισμοί που μπορούν να τους προσεγγίσουν οδικώς, αφού το 70% των επισκεπτών της ρουμανικής αγοράς επιλέγει να μετακινηθεί οικογενειακώς με αυτοκίνητο για τουρισμό τουλάχιστον μίας εβδομάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019 ήρθαν στην Ελλάδα 1.107.000 Ρουμάνοι επισκέπτες.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση “Romanian International Tourism Fair ROMEXPO” (TTR) παρουσιάστηκαν χορευτικός εκδηλώσεις με έντονα ελληνικό παραδοσιακό χρώμα από το Μικρασιατικό και Ποντιακό Σύλλογο Ασπροβάλτας. Στο περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας φιλοξενήθηκε η Ομοσπονδία Ενοικιαζόμενων Δωματίων-Διαμερισμάτων Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας.

Η σπουδαία πολιτισμική παρακαταθήκη της Κεντρικής Μακεδονίας σε θρησκευτικά και ιστορικά μνημεία είναι ο βασικός λόγος της διαρκώς αυξανόμενης επισκεψιμότητας των Σέρβων τουριστών στην περιοχή, οι οποίοι ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον θρησκευτικό-προσκυνηματικό τουρισμό. Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα από το Νις έως τα βουλγαρικά σύνορα διευκολύνει τους Σέρβους επισκέπτες, που δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στον οδικό τουρισμό.

Όπως καταγράφηκε κατά τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “International Fair Tourism” στο Βελιγράδι, όπου την Περιφέρεια εκπροσώπησε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, εκτός από τα μνημεία, οι Σέρβοι επισκέπτες επιλέγουν τις παραλίες της Χαλκιδικής και της Πιερίας, που αναδεικνύονται σε δημοφιλείς προορισμούς της σερβικής αγοράς.

«Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί ιδανικό οδικό τουριστικό προορισμό για τους επισκέπτες της Βαυαρίας και των Βαλκανίων. Η προσέλκυση της βαυαρικής αγοράς μας βοηθά να επιτύχουμε τους στόχους μας, που είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η τουριστική ποιοτική αναβάθμιση της περιοχής μας.

Ταυτόχρονα επιμένουμε στη βαλκανική αγορά, που στηρίζει κυρίως τους παραθαλάσσιους προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας και αποτελεί τη βασική αγορά για τα μικρομεσαία τουριστικά καταλύματα», τόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καινοτομία και τεχνολογία κέρδισαν στον 7ο διαγωνισμό επιχειρηματικού σχεδίου

bizness.gr

Published

on

Καινοτομία

Ένα ηλεκτροκίνητο, αυτόνομο ρομπότ περιηγείται μόνο του στον χώρο της καλλιέργειας κάνοντας εργασίες, ενώ ταυτόχρονα συλλέγει πολύτιμα δεδομένα για την κατάσταση στο χωράφι και τα σπαρτά. Ως αποτέλεσμα της βοήθειας και των στοιχείων που παρέχει στον αγρότη, η παραγωγή της καλλιέργειάς του αυξάνεται, ενώ το κόστος της μειώνεται.

Η “TerraRobotics”, όπως είναι η επωνυμία της αυτοκινούμενης αυτής ρομποτικής πλατφόρμας, είναι μία μόνο από τις πέντε επιχειρηματικές ιδέες, που έχοντας ξεχωρίσει ανάμεσα σε συνολικά 138 υποψηφιότητες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, κέρδισαν τα βραβεία του 7ου διαγωνισμού επιχειρηματικού σχεδίου “John and Mary Pappajohn”, που διοργανώνει το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ACT – American College of Thessaloniki (ΑCT).

Λόγω των ιδιαίτερων καταστάσεων που δημιουργήθηκαν εξαιτίας του κοροναϊού, ο τελικός διενεργήθηκε εξ αποστάσεως, με τις ομάδες να κάνουν διαδικτυακά τις παρουσιάσεις τους ενώπιον των κριτών που τις παρακολουθούσαν από τη βιβλιοθήκη Bissell του ACT.

Ο διαγωνισμός αποσκοπεί στην ενίσχυση και την υποστήριξη καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών που μπορούν να εξελιχθούν σε βιώσιμες επιχειρήσεις, μέσω των πέντε χρηματικών επάθλων, ύψους 4.000 ευρώ έκαστο, που προσφέρει ο ελληνικής καταγωγής επιχειρηματίας Τζον Παπατζόν.

Αναλυτικότερα, τα φετινά βραβεία κέρδισαν οι εξής ιδέες:

Igmorino, Δρ Γεώργιος Ναούμ. Πρόκειται για μία συσκευή που προωθεί επιλεγόμενο διάλυμα στους ρώθωνες και στις παραρρίνιες κοιλότητες (ιγμόρεια, μετωπιαίους κόλπους, ηθμοειδείς κυψέλες) και καθαρίζει τον ρινοφάρυγγα και τον στοματοφάρυγγα. Στη συσκευή προβλέπεται να προστεθούν και εκχυλίσματα ελληνικών αρωματικών φυτών και διαλύματα φαρμάκων. Είναι εύχρηστη και με απλό, ανώδυνο τρόπο εφαρμόζεται από τον ασθενή, ανακουφίζοντας εντυπωσιακά, χωρίς ιατρική παρέμβαση.

Knifeprint, Κωνσταντίνος Αργυρόπουλος Καζάκης. Η Knifeprint είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα, πρώτη του είδους της, που προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύνολο εργαλείων σε μαχαιροποιούς, επαγγελματίες και χομπίστες. Τα προϊόντα της, ο Knifeprint Editor και ο Knifeprint Cutting Service, διευκολύνουν τους μαχαιροποιούς στη δημιουργία χειροποίητων μαχαιριών. Με τη Knifeprint, ο κάθε μαχαιροποιός μπορεί να κατασκευάσει μαχαίρια αποφεύγοντας τη σχεδίαση σε χαρτί, καθώς και τη χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία μεταφοράς του σχεδίου σε μέταλλο. Επίσης έχει άμεση πρόσβαση σε μια πληθώρα ειδικών μετάλλων για τα μαχαίρια του.

Realchain, Γεώργιος Χαριζάνης. Η Realchain αποτελεί μία πλατφόρμα που επιδιώκει να εφαρμόσει την τεχνολογία του blockchain στο real estate, καθώς αυτή η σύζευξη θα επιλύσει παραδοσιακά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κτηματομεσιτική αγορά. Στην πλατφόρμα θα «ανεβαίνουν» ακίνητα προς πώληση εφαρμόζοντας την πρακτική του tokenization. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα για αγορά tokens (μεριδίων), μία δυνατότητα που θα προσφέρεται και σε μικροεπενδυτές, καταργώντας φραγμούς πρόσβασης στην απόκτηση ακινήτων.

TerraRobotics, Κωνσταντίνος Κανδύλας. Η Terra Robotics είναι μία αυτοκινούμενη ρομποτική πλατφόρμα που βοηθά τον αγρότη στις καθημερινές εργασίες στο χωράφι καθώς συλλέγει πολύτιμα δεδομένα γεωργίας με μεγάλη ακρίβεια και τα οποία μπορούν να αναλυθούν μέσω εξειδικευμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Το ηλεκτροκίνητο, αυτόνομο και περιβαλλοντολογικά φιλικό ρομπότ μπορεί να περιηγηθεί μόνο του στον χώρο της καλλιέργειας και να επιτελέσει εργασίες, αυξάνοντας την ποιότητα του τελικού παραγόμενου προϊόντος και μειώνοντας το κόστος παραγωγής.

IRIS (bioPix-T), Δρ Γεώργιος Παπαδάκης. Το IRIS είναι μια συμπαγής συσκευή για εκτέλεση μοριακών διαγνωστικών tests σε πραγματικό χρόνο. Δημιουργήθηκε με τη χρήση τρισδιάστατης (3D) τεχνολογίας. Η συσκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ταχεία εξαγωγή ποσοτικών πληροφοριών σε ένα ευρύ δυναμικό εύρος βακτηριακού DNA, ιικού RNA και μεταλλάξεων ενός σημείου. Η ανίχνευση μπορεί να συμβεί από γονιδιωματικό DNA ή απευθείας από ακατέργαστα δείγματα (επιχρίσματα, σάλιο και ιστός βιοψίας). Χάρη στο IRIS τα διαγνωστικά tests θα μπορούν να εκτελεστούν όχι μόνο εκτός του παραδοσιακού εργαστηρίου, αλλά και σε οποιοδήποτε μέρος και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, όπως στο σπίτι. Η συσκευή είναι φορητή, εύκολη και οικονομικά συμφέρουσα στην κατασκευή της και λειτουργεί μέσω έξυπνου τηλεφώνου ή tablet από οποιονδήποτε χρήστη χωρίς εξειδικευμένη γνώση._

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Απώλεια τζίρου 350 εκ. ευρώ για τα ξενοδοχεία Αττικής / Θεσσαλονίκης το 1ο εξάμηνο

bizness.gr

Published

on

Ξενοδοχείο

Σε 350 εκατ. ευρώ εκτιμάται η απώλεια εσόδων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης το πρώτο εξάμηνο του 2020, σύμφωνα με σχετική μελέτη που ανακοινώθηκε σήμερα από την ένωση ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Σύμφωνα με την μελέτη της GBR consulting, τον Ιούνιο εφέτος οι πληρότητες των ξενοδοχείων τής Αττικής ανήλθαν στο 5%, τη στιγμή που πέρυσι η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας ήταν 93% – με πλήρη λειτουργία όλων των ξενοδοχείων.

Η πληρότητα του Ιουνίου του 2020 παρά την εντυπωσιακά μειωμένη προσφορά διαθέσιμων δωματίων (μόνο το 21% του συνόλου των δωματίων ήταν διαθέσιμο), δεν ξεπέρασε σε μέσο όρο το 26% για τα ξενοδοχεία που βρίσκονταν σε λειτουργία. Η δε συνολική απώλεια εσόδων το πρώτο εξάμηνο του 2020 για τα ξενοδοχεία της Αττικής, σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2019, εκτιμάται πως ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα ξενοδοχεία της Αττικής το 2020 ξεκίνησαν δυναμικά το πρώτο δίμηνο. Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο 2020 καταγράφηκαν υψηλότερα έσοδα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες πέρυσι. Τον μήνα Μάρτιο σε λειτουργία ήταν το 73% των διαθέσιμων δωματίων στην Αθήνα – Αττική. Τους μήνες Απρίλιο και Μάιο μόνο το 5% του συνόλου των δωματίων της Αττικής ήταν διαθέσιμα, ενώ τον Ιούνιο που επιτράπηκε η επαναλειτουργία των ξενοδοχείων διαθέσιμο ήταν το 21% των δωματίων.

Την ίδια στιγμή και ο ξενοδοχειακός κλάδος Θεσσαλονίκης στο εξάμηνο μέτρα απώλειες εσόδων που εκτιμώνται σε 50 εκατομμύρια ευρώ. Οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης είχαν μια θετική αρχή το 2020 με υψηλότερα έσοδα τον Ιανουάριο κυρίως λόγω της βελτίωσης της πληρότητας.

Λόγω του lockdown, τον Μάρτιο λειτούργησε το 71% των διαθέσιμων δωματίων, ενώ το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου μόλις το 4%. Τον Ιούνιο επανήλθε σε λειτουργία το 42% των διαθέσιμων δωματίων. Τέλος, τονίζεται ότι τα ξενοδοχεία που λειτούργησαν τον Ιούνιο στην Θεσσαλονίκη σημείωσαν πληρότητα της τάξης του 35%, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όπου όλα τα ξενοδοχεία ήταν σε λειτουργία, η πληρότητα έφτασε στο 79%. Με βάση το σύνολο των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης η πληρότητα τον Ιούνιο ήταν 14%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα ΕΒΕΑ: λουκέτα σε επιχειρήσεις και νέα μέτρα λιτότητας φοβούνται οι πολίτες

bizness.gr

Published

on

Ακρόπολη, Αθήνα

Αυξημένη ανησυχία για τα οικονομικά προβλήματα, που μπορεί να φτάσουν μέχρι και το «λουκέτο» για σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων, λόγω της πανδημίας του νέου κοροναϊού Covid-19 εκφράζουν στην πλειονότητά τους οι πολίτες, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών που πραγματοποίησε η εταιρία Pulse RC κατά το χρονικό διάστημα 2 έως 6 Ιουλίου 2020.

Μάλιστα, όπως αναφέρει σχετικό ενημερωτικό σημείωμα του επιμελητηρίου, οι πολίτες με μεγάλη πλειοψηφία εκφράζουν φόβους ότι οι επιπτώσεις στην οικονομία από την πανδημία μπορούν να οδηγήσουν στη λήψη νέων δημοσιονομικών μέτρων λιτότητας.

Ιδιαίτερα για τον τομέα του τουρισμού, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων εκτιμούν ότι χρειάζονται να ληφθούν πρόσθετα γενναία μέτρα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού, θεωρώντας ότι τα ισχύοντα δεν επαρκούν.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα:

Οι πολίτες εμφανίζονται σε ποσοστό 42% σίγουρα και μάλλον αισιόδοξοι για την ελληνική οικονομία, ενώ υπερτερούν με ποσοστό 57% όσοι δηλώνουν μάλλον και σίγουρα απαισιόδοξοι.

Μοιρασμένες είναι οι εκτιμήσεις των ερωτηθέντων για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, με το 50% να δηλώνει σίγουροι και μάλλον αισιόδοξοι και επίσης το 50% σίγουροι και μάλλον απαισιόδοξοι.

Αξιολογώντας την κυβέρνηση, όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων, το 53% των ερωτηθέντων την κρίνει θετικά και το 44% αρνητικά.

Αξιολογώντας την κυβέρνηση σε ό,τι αφορά την κοινωνική πολιτική, το 51% την κρίνει θετικά και το 47% αρνητικά.

Στο αν οι προσπάθειες και τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση στην αντιμετώπιση του προβλήματος στον τουρισμό αρκούν, το 36% απαντά πολύ και αρκετά, το 30% μέτρια και το 30% λίγο έως καθόλου.

Το αν τα ιατρικά πρωτόκολλα για τουρίστες και ξενοδοχεία που έχει λάβει η κυβέρνηση θα βοηθήσουν στην προστασία για να μην υπάρξουν νέα κρούσματα, το 36% απαντά πολύ και αρκετά, το 28% μέτρια και το 30% λίγο έως καθόλου.

Στην ερώτηση αν οι επιπτώσεις της πανδημίας είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε σοβαρά δημοσιονομικά μέτρα (νέα λιτότητα, περικοπές μισθών, συντάξεων κλπ) το 56% φοβάται πολύ έως αρκετά, το 21% μέτρια και το 17% λίγο έως καθόλου.

Έντονοι είναι και οι φόβοι για τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα στις επιχειρήσεις που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της πανδημίας του κοροναϊού με το 75% των ερωτηθέντων να φοβάται πολύ έως αρκετά, ακόμη και τη διακοπή λειτουργίας των επιχειρήσεων, 13% μέτρια και μόλις 7% λίγο έως ελάχιστα.

Επίσης, το 74% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι χρειάζονται πρόσθετα και νέα μέτρα ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού, όπως για παράδειγμα κουπόνια (vouchers) για δωρεάν διακοπές σε περισσότερους Έλληνες. Την ανάγκη πρόσθετων μέτρων κρίνει ως μέτρια το 12% και ότι δεν χρειάζεται δηλώνει το 9%.

Το 48% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα βοηθήσουν πολύ έως αρκετά στο πρόβλημα της οικονομίας και της αγοράς τα ευρωπαϊκά κονδύλια, το 19% δηλώνει μέτρια, ενώ ένα 29% θεωρεί ότι η βοήθεια θα είναι λίγη έως ελάχιστη.

Δίνοντας στη δημοσιότητα την έρευνα, ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος δήλωσε:

«Μετά την άρση όλων σχεδόν των περιοριστικών μέτρων που είχαν εφαρμοστεί λόγω της πανδημίας του νέου κοροναϊού, όπως προκύπτει και από την έρευνα, η χώρα μας μπαίνει σε μία νέα, εξίσου κρίσιμη περίοδο. Η κυβέρνηση έχει μπροστά της καινούργιες, εξίσου ή και περισσότερο απαιτητικές μάχες, σε ένα ακόμη πιο δύσκολο περιβάλλον.

Όπως διαφαίνεται και από την έρευνα, αλλά κυρίως όπως καταγράφεται στην πραγματικότητα, οι επιχειρήσεις «βιώνουν» μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, με τους τζίρους τους να έχουν καταρρεύσει και με σοβαρό πλέον το ενδεχόμενο, ακόμη και διακοπής λειτουργίας κάποιων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στους τομείς που σχετίζονται με τον τουρισμό.

Ως Επιμελητηριακή Κοινότητα έχουμε καταθέσει συγκεκριμένη ολοκληρωμένη πρόταση για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού που ακόμη και τώρα μπορεί η κυβέρνηση να την υλοποιήσει.

Η προσπάθεια για να επουλωθούν οι πληγές θα είναι εξαιρετικά δύσκολη και το ΕΒΕΑ θα συνεχίσει να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές και γενικότερα για την εθνική οικονομία».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending