Connect with us

SPECIAL EDITIONS

Apple, το brand που αντέγραψαν περισσότερο οι κυβερνοεγκληματίες – Όλη η λίστα

bizness.gr

Published

on

Apple, iphone

Η Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point® Software Technologies Ltd., δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020. Στην έκθεση περιλαμβάνονται οι επωνυμίες που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, στις προσπάθειές τους να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία ή στοιχεία πληρωμών.

Σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.

Η Apple ήταν το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνοντας από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης. Το 10% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έγιναν στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σχετίζονται με τον τεχνολογικό γίγαντα, καθώς οι ψηφιακοί εγκληματίες προσπάθησαν να αξιοποιήσουν την ισχυρή αναγνώριση που απολαμβάνει το brand. Το Netflix κατέλαβε τη δεύτερη θέση, με το 9% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού “ψαρέματος” να σχετίζονται με την εταιρεία, ίσως εν μέρει λόγω της αύξησης των ατόμων που απέκτησαν πρόσβαση στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Παράλληλα, η Chase Bank ανέβηκε στην έκτη θέση, με το 5% όλων των επιθέσεων phishing να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κακόβουλο τρόπο το συγκεκριμένο brand.

Ο κλάδος που ήταν πιο πιθανό να γίνει στόχος επιθέσεων phishing ήταν ο τεχνολογικός και ακολούθησε ο τραπεζικός και τα ΜΜΕ. Αποτυπώνεται συνεπώς η ευρεία εξάπλωση των επιθέσεων σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κλάδους για τους καταναλωτές, κυρίως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, περίοδος κατά την οποία οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με πιθανές αλλαγές στην οικονομική τους κατάσταση ενώ αυξήθηκε η χρήση νέων τεχνολογιών απομακρυσμένης εργασίας και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας (streaming).

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Οι μάρκες κατατάσσονται βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing.
  • Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
  • Netflix (9%)
  • Yahoo (6%)
  • WhatsApp (6%)
  • PayPal (5%)
  • Chase (5%)
  • Facebook (3%)
  • Microsoft (3%)
  • eBay (3%)
  • Amazon (1%)

Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες ανά κανάλι επίθεσης

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, φορείς που πραγματοποίησαν επιθέσεις σε κινητά ή προσπάθησαν να εξαπατήσουν χρήστες μέσω του διαδικτύου «μιμήθηκαν» παρόμοιες μάρκες, στις οποίες περιλαμβάνονταν τραπεζικές υπηρεσίες και υπηρεσίες streaming, όπως η Chase Bank και το Netflix. Το κανάλι του διαδικτύου ήταν το πιο δημοφιλές, συγκεντρώνοντας το 59% των επιθέσεων, ενώ το phishing μέσω κινητών βρέθηκε στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με το τελευταίο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς που βρισκόταν στην τρίτη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι χρήστες περνούν περισσότερο χρόνο στα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, την οποία εκμεταλλεύονται οι ψηφιακοί εγκληματίες.

Web (59% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
  • Apple
  • Netflix
  • PayPal
  • eBay
Mobile (23% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
  • Netflix
  • Apple
  • WhatsApp
  • Chase
Email (18% όλων των επιθέσεων phishing κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020)
  • Yahoo
  • Microsoft
  • Outlook
  • Amazon

«Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους χρήστες, πραγματοποιώντας εξελιγμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μέσω email, διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αντιγράφουν αναγνωρισμένα brands που γνωρίζουν ότι θα έχουν μεγάλη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο και αξιοποιούν τις αλλαγές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού στη συμπεριφορά των χρηστών», δήλωσε η Maya Horowitz, Διευθύντρια Πληροφοριών και Έρευνας Απειλών στην Check Point. «Το phishing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως απειλή τους επόμενους μήνες, ειδικά καθώς οι εγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους φόβους και τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν βασικές υπηρεσίες από τα σπίτια τους. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί και επιφυλακτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα».

Η Έκθεση Brand Phishing της Check Point, βασίζεται στο ThreatCloud intelligence της Check Point, στο μεγαλύτερο δίκτυο συνεργασίας για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, το οποίο παρέχει δεδομένα για τις απειλές και τις τάσεις που επικρατούν στις επιθέσεις, αξιοποιώντας ένα παγκόσμιο δίκτυο ανιχνευτών απειλών. Η βάση δεδομένων ThreatCloud περιλαμβάνει περισσότερες από 250 εκατομμύρια διευθύνσεις που αναλύονται για τον εντοπισμό bot, περισσότερες από 11 εκατομμύρια υπογραφές κακόβουλου λογισμικού και περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μολυσμένους ιστοτόπους, ενώ αναγνωρίζει εκατομμύρια τύπους κακόβουλου λογισμικού καθημερινά.

Η νέα Πολιτεία Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί στο πρώην ακίνητο της ΧΡΩΠΕΙ στην Πειραιώς - Εικόνα: Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Παράταση στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του ακινήτου της ΧΡΩΠΕΙ

LOGISTICS1 ημέρα ago

3 νέα logistics hubs ετοιμάζει ο Σκλαβενίτης το 2021 – Πού θα λειτουργήσουν

To Athenian Capitol στην 3ης Σεπτεμβρίου, που μετατράπηκε σε κτίριο γραφείων
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 ημέρα ago

Σε κτίριο γραφείων μετατρέπεται γνωστό εμπορικό κέντρο στο κέντρο της Αθήνας

Τα σχέδια για το πολυτελές Costa Nopia
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

3 νέες μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στη “νέα Μύκονο” της Κρήτης

To νέο boutique ξενοδοχείο Classic by Athens Prime Hotels στη Χαβρίου - Φωτό: Athens Prime Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Νέο boutique ξενοδοχείο ανοίγει σύντομα στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Go Green! Hotel Webinar
SPECIAL EDITIONS2 ημέρες ago

Real estate και ξενοδοχεία: πώς η αειφορία διαφοροποιεί και αυξάνει αποδόσεις

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Ναι από Περιφέρεια, όχι από Δήμο για τη μεγάλη αραβική επένδυση στη Μύκονο

Η επένδυση του Ελληνικού
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Στήνεται το “στρατηγείο” για τη μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό

Το Ξενία Τσαγκαράδας στο Πήλιο - Φωτό: Δήμος Ζαγοράς Μουρεσίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Στο τραπέζι τα πλάνα αξιοποίησης του Ξενία Τσαγκαράδας από ΕΤΑΔ και Δήμο

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

REAL ESTATE3 μήνες ago

Στα σκαριά νέα εντυπωσιακή Ισραηλινή επένδυση στο Παλαιό Φάληρο

Το ιστορικό βιομηχανικό κτίριο της ΑΖΕΛ στον Πειραιά
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

To εμπορικό κέντρο River West στον Κηφισό
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Τα 7 εμπορικά κέντρα που αλλάζουν την εικόνα της Αθήνας – Ποιά νέα θα γίνουν και ποιά αλλάζουν

Η καινοτόμα βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go SE
REAL ESTATE2 μήνες ago

Πού ψάχνει ακίνητο για το νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα η Next.e.go SE

To νέο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park της Ten Brinke
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

Οι 3 μεγάλες real estate επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της Πειραιώς

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 μήνα ago

To 2022 θα ανοίξει το νέο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ8 μήνες ago

Νέα προσπάθεια για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα – Ποιά περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο

Λίγο μετά την κατεδάφιση στο ακίνητο της ΒΙΣ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 μήνες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

Το νέο ξενοδοχείο NYX Athens, στο πρώην Esperia στη Σταδίου - Πηγή: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Τα 9 νέα ξενοδοχεία που ετοιμάζονται στην Αθήνα το 2021

To Κτήμα Καμπά, που θα μεταμορφωθεί από τη REDS σε Cambas Project
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Από το Μαρούσι έως τη Βούλα και την Παλλήνη: 5 μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις που προχωρούν

Το νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων της Ten Brinke στη Λεωφ. Αλεξάνδρας - Φωτό: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Το νέο κτίριο – γραφείων της Ten Brinke στη Λεωφ. Αλεξάνδρας

Το νέο Integrated Casino Resort στο Ελληνικό
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Οριστικός ανάδοχος για το Καζίνο στο Ελληνικό η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Mohegan

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το VIP Exclusive Club του Ριμπολόβλεφ στο Σκορπιό

Το Oniro Mykonos - A Shanti Collection Resort που θα γίνει Destino Pacha Mykonos
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ανοίγει μετά το Πάσχα το πολυαναμενόμενο Destino Pacha Mykonos

To νέο πολυτελές θέρετρο One&Only Kea Island στην Κέα (Τζιά)
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η κατασκευή του πολυτελούς One&Only Kea Island

VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Τί θα γίνει με τα γραφεία στην μετά-κορονοϊό εποχή;

Το νέο ολοκληρωμένο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε το νέο κέντρο logistics της Ten Brinke στην Ελευσίνα

VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα είναι το Ελληνικό μετά την επένδυση

Το πρώην οινοποιείο Καμπά στην Παλλήνη, που θα μεταμορφωθεί σε Cambas Project
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε το Κτήμα Καμπά στην Παλλήνη που θα μεταμορφωθεί σε Cambas Project

To Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο Πειραιά
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει το Piraeus Port Plaza στον Άγιο Διονύσιο

Advertisement

Trending