Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι.
Ο λόγος για το μεγάλο έργο μετεγκατάστασης του Καζίνο της Πάρνηθας και τη δημιουργία Ειδικού Κτιρίου Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης μαζί με την υλοποίηση παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο της περιοχής.
Εν αναμονή της εκδίκασης από το ΣτΕ της προσφυγής κατά του ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της περιοχής, η επένδυση ωριμάζει αδειοδοτικά μέχρι να εκδοθεί η τελική δικαστική απόφαση.
Σημειώνεται ότι την άνοιξη του 2023 εγκρίθηκε και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ τόσο η μετεγκατάσταση του καζίνο από την Πάρνηθα στην περιοχή Δηλαβέρη στο Μαρούσι όσο και το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) της εν λόγω περιοχής και το Ρυμοτομικό Σχέδιο Εφαρμογής (ΡΣΕ).
Η απόφαση αποτελεί καθοριστικό βήμα σε μία διαδικασία που ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια και θεσμοθετήθηκε με δύο Νόμους, τον Νοέμβριο του 2017 και τον Μάρτιο του 2021.
Φορέας υλοποίησης και λειτουργίας του Έργου είναι η εταιρεία “NORTH STAR ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” με διακριτικό τίτλο “NORTH STAR ENTERTAINMENT Α.Ε.”, μετά τη μετονομασία της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΖΙΝΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ Α.Ε.».
Τι περιλαμβάνει η επένδυση
Το έργο (Ειδικό Κτίριο Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης) χωροθετείται εντός της Χωρικής Υποενότητας 1, επιφάνειας 32,1 στρ., του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) της περιοχής «Δηλαβέρη» Δ. Αμαρουσίου Αττικής, όπως αυτό εγκρίθηκε με το Π.Δ 36/2023 (ΦΕΚ 79/Α΄/30.03.2023) και ειδικότερα εντός του Ο.Τ. Γ140, που καταλαμβάνει έκταση 25.086,84m².
Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι – North Star Entertainment
Το Ειδικό Κτίριο Πολυδύναμου Ξενοδοχειακού Συγκροτήματος Μικτής Χρήσης αποτελείται από Ξενοδοχείο 5 αστέρων 150 δωματίων και 320 κλινών, συνοδευόμενο από χώρους SPA, το Αμφιθέατρο και το Καζίνο.
Αναπτύσσεται σε τρεις ορόφους, ένα ισόγειο επίπεδο και τρία υπόγεια επίπεδα βοηθητικών χώρων, χώρων στάθμευσης 836 συνολικών θέσεων ΙΧ αυτοκινήτων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, με διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, με την πραγματοποιούμενη φύτευση στην περιοχή του έργου, συμπεριλαμβανομένων των φυτεύσεων στους ορόφους και στο δώμα, να ανέρχεται σε 17.232,06 m2.
Σύμφωνα με το Διάγραμμα Κάλυψης, η προβλεπόμενη δόμηση του συνόλου των κύριων και βοηθητικών χώρων ανά χρήση έχει ως ακολούθως:
• Ξενοδοχείο, κύριοι & βοηθητικοί χώροι: 9.755,34 m2.
• Χώροι SPA: 1.556,97 m2.
• Καζίνο: 8.355,28 m2.
• Αμφιθέατρο: 3.636,86 m2.
• Χώροι στάθμευσης: 31.446,49 m2.
Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι – Όμιλος Regency
Το Ξενοδοχείο εκτείνεται σε μέρος του ισογείου, μέρος του Α΄ υπογείου, όπου περιλαμβάνεται και το SPA, και τους τρεις ορόφους.
Το Καζίνο αναπτύσσεται σε μέρος του ισογείου και σε μέρος του Α΄ υπογείου.
Το Αμφιθέατρο εκτείνεται σε μέρος των τριών υπογείων (Α’, Β’ & Γ’) και μέρος του ισογείου.
Τέλος, οι Χώροι Στάθμευσης αναπτύσσονται στα υπόγεια Β΄& Γ΄.
H λειτουργία του έργου συνεπάγεται τη διατήρηση και για χρονικό διάστημα πέντε (5) τουλάχιστον ετών από την έναρξη λειτουργίας του Καζίνο στη νέα θέση, των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, και τη δημιουργία επιπλέον τριακοσίων (300) θέσεων εργασίας, με αναλογία θέσεων προς ετήσιες μονάδες εργασίας (ΕΜΕ) ένα προς ένα (1/1).
Ειδικότερα οι άμεσες θέσεις εργασίας είναι περίπου 1.000 για τις χρήσεις καζίνο και ξενοδοχείου και μπορούν να φτάσουν τις 1.200 για ολόκληρο το συγκρότημα, δεδομένης της ύπαρξης μισθωμένων χώρων για φαγητό και ποτό καθώς και πολυχώρου συνεδρίων / δεξιώσεων.
Ποιές παρεμβάσεις θα γίνουν στο οδικό δίκτυο της περιοχής
Για την καλύτερη αναδιοργάνωση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών συνθηκών στην άμεση και ευρύτερη περιοχή του έργου, θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις στο περιβάλλον αρτηριακό και συλλεκτήριο οδικό δίκτυο της περιοχής του έργου. Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:
Ι. Παρεμβάσεις στο περιβάλλον αρτηριακό δίκτυο της περιοχής του Έργου
α. Νέα ανεξάρτητη ανισόπεδη σύνδεση της δυτικής παράπλευρης οδού με τη Λεωφόρο Κηφισίας, νοτίως της Λ. Σπύρου Λούη.
β. Αποκλεισμός της κίνησης εξόδου προς τον δυτικό παράπλευρο, στο ύψος της πεζογέφυρας ΟΑΚΑ, για την αποφυγή της προβληματικής πλέξης με την κίνηση εισόδου από τη Λ. Σπ. Λούη προς τη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
γ. Παρεμβάσεις στην υφιστάμενη πεζογέφυρα των Ολυμπιακών Αγώνων, πάνω από την Λ. Κηφισίας, που διασυνδέει τον δήμο Χαλανδρίου με τις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ.
δ. Διεύρυνση και λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής παράπλευρης οδού της Λ. Κηφισίας, με δεδομένη την υποχώρηση της εγκεκριμένης ρυμοτομικής γραμμής του ΕΠΣ, σε βάρος της ιδιοκτησίας.
ε. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης εισόδου από Π.Ε.5 του Δήμου Αμαρουσίου προς τον συνδετήριο κλάδο, μεταξύ της Λ. Σπ. Λούη και της Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
στ. Δημιουργία πρόσθετης ανεξάρτητης λωρίδας δεξιάς στροφής, στην δυτική πρόσβαση του σηματοδοτούμενου κόμβου επί της Λ Σπ. Λούη με τον συνδετήριο κλάδο εισόδου στη Λ. Κηφισίας (κατεύθυνση προς κέντρο).
ζ. Λειτουργική βελτίωση και σηματοδότηση του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου εισόδου προς την περιοχή του Έργου και προς Π.Ε.5 από τη Λ. Σπ. Λούη.
η. Διαμόρφωση νέας ανεξάρτητης ανισόπεδης σύνδεσης εξόδου της Π.Ε.5 προς τις δυο κατευθύνσεις της Λ. Σπ. Λούη, με κατεύθυνση προς Χαλάνδρι και προς Λ. Κηφισίας βορρά / Αττική Οδό .
ΙΙ. Παρεμβάσεις εντός της περιοχής του Έργου
θ. Διασφάλιση του αναγκαίου δημόσιου χώρου για διαμόρφωση άνετων συνθηκών εισόδου /εξόδου προς/από τον μελλοντικό σταθμό μετρό (γραμμή 4 – σταθμός ΟΑΚΑ).
ι. Νέο ανεξάρτητο περιμετρικό οδικό κύκλωμα της περιοχής του Έργου.
ια. Διαμόρφωση μονοδρομημένης νότιας σύνδεσης από την Π.Ε.5 και την οδό Απ. Παύλου προς τη δυτική πλευρά του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του Έργου.
ιβ. Διαμόρφωση νέου συνδετήριου άξονα αμφίδρομης εγκάρσιας διασύνδεσης των μονοδρομημένων σκελών, στα δυτικά και τα βόρεια του περιμετρικού κυκλώματος της περιοχής του έργου.
ιγ. Αναβάθμιση πεζόδρομου σύνδεσης του προβλεπόμενου σταθμού μετρό της γραμμής 4 με ΟΑΚΑ και με Π.Ε.5.