Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έληξε ο απόπλου – Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων από Πειραιά-Ραφήνα

bizness.gr

Published

on

Πειραιάς, Λιμάνι

Κανονικά πραγματοποιούνται, πλέον, τα δρομολόγια των πλοίων από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας, μετά τη λήξη του απόπλου κι ως αποτέλεσμα φυσικά της βελτίωσης των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στο λεκανοπέδιο.

Σημειώνεται, ότι από το Λαύριο τα δρομολόγια των πλοίων θα ξεκινήσουν μετά τις 3 το μεσημέρι. Έτσι, μετά τη χθεσινή ταλαιπωρία που κράτησε για παραπάνω από 24 ώρες, οι πολίτες πια θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και να φτάσουν στους νησιωτικούς προορισμούς τους.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα Intrum: 4 στις 10 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις από την ύφεση

bizness.gr

Published

on

Ο Όμιλος Intrum δημοσιεύει σήμερα τη Λευκή Βίβλο σχετικά με τον αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο της κρίσης COVID-19 στις επιχειρηματικές προοπτικές, τα θέματα πληρωμών και την οικονομική συμπεριφορά. Στην έρευνα συμμετείχαν επικεφαλής επιχειρήσεων και ανώτατα στελέχη σε 9.980 εταιρίες σε 29 ευρωπαϊκές χώρες*.

Η απότομη υποχώρηση του ΑΕΠ σε όλη την Ευρώπη συμπιέζουν τώρα τα έσοδα για τις επιχειρήσεις, περιορίζοντας τις ταμειακές ροές και πλήττοντας την αποτελεσματική διαχείριση των κεφαλαίων και της ρευστότητας.

«Η διασφάλιση μιας σταθερής ταμειακής ροής μέσω εμπρόθεσμων αποπληρωμών είναι σήμερα πιο σημαντική από ποτέ. Πολλές επιχειρήσεις βρίσκονται σε καθεστώς επιβίωσης, καθώς υποχρεώθηκαν να διακόψουν απότομα τη δραστηριότητά τους λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία COVID-19», δηλώνει ο Mikael Ericson, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrum.

Οι μακροπρόθεσμες οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19 στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις παραμένουν αβέβαιες. Ωστόσο, βραχυπρόθεσμα, η κρίση επηρεάζει ήδη αρνητικά τους καταναλωτές, οδηγώντας τους σε οικονομική πίεση και πλήττοντας την οικονομική κατάσταση. Τα χαμηλότερα διαθέσιμα εισοδήματα επηρεάζουν την ικανότητα των καταναλωτών να καταβάλλουν έγκαιρα πληρωμές».

Οι κλάδοι του τουρισμού και της αναψυχής δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα
«Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε ταξίδια, αγορές, εστίαση, σωματική άσκηση και άλλες δραστηριότητες αναψυχής έχουν πλήξει τους κλάδους του τουρισμού και της αναψυχής στην Ευρώπη», υπογραμμίζει ο Mikael Ericson. «Τα μέτρα εγκλεισμού καταργούνται τώρα σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά είναι πιθανό ότι η πανδημία θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις σε αυτούς τους κλάδους».

*Η έρευνα διεξήχθη σε επικεφαλής επιχειρήσεων και ανώτατα στελέχη σε 9.980 εταιρίες από 11 κλάδους της αγοράς σε 29 ευρωπαϊκές χώρες το Φεβρουάριο και Μάιο 2020, καταγράφοντας τις αλλαγές πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19.

Περίπου 4 στους 10 ερωτηθέντες σε αυτούς τους κλάδους (42%) δηλώνουν ότι η ύφεση θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους – το υψηλότερο ποσοστό από τους 11 κλάδους που συμμετείχαν στην έρευνα.

Η ύφεση αναδεικνύεται στην κορυφαία πρόκληση για τις εταιρίες κατά τη διάρκεια του COVID-19 με το 44% να δηλώνει ότι οι επιπτώσεις είναι σοβαρές στην επιχείρησή του συγκριτικά με το 26% πριν από την κρίση

Περισσότεροι από τους μισούς (56%) δηλώνουν ότι η χώρα τους βρίσκεται ήδη σε ύφεση ή θα βρεθεί σε ύφεση εντός ενός έτους (2019: 28%).
Κρίση COVID-19: πριν: 42%, κατά τη διάρκεια: 64%
Ιταλία: 83%, Βέλγιο και Σλοβακία: 81%

4 στους 10 (38%) δηλώνουν ότι η ύφεση θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις τους
Κρίση COVID-19: πριν: 26%, κατά τη διάρκεια: 44%
Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στους κλάδους του τουρισμού και της αναψυχής (42%)

Το 57% κατατάσσει τον κίνδυνο πανευρωπαϊκής ύφεσης στις 3 μεγαλύτερες προκλήσεις για την καταβολή εμπρόθεσμων πληρωμών τους επόμενους δώδεκα μήνες
COVID-19: πριν: 41%, κατά τη διάρκεια: 66%

Αναζήτηση βοήθειας σε ένα δύσκολο περιβάλλον
Σε αυτό το πλαίσιο πρωτοφανών αλλαγών και αναστάτωσης, οι επιχειρήσεις αναζητούν εκτεταμένη βοήθεια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις. Επίσης, σημειώνεται διεύρυνση της υιοθέτησης της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις εκπρόθεσμες πληρωμές**, την οποία το 23% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλώνει ότι εφαρμόζει πάντα σε σύγκριση με το 8% το 2019.

«Οι μισές ευρωπαϊκές εταιρίες αναζητούν τώρα πρωτοβουλίες για την αποτροπή των εκπρόθεσμων πληρωμών από τις εταιρίες και νέα νομοθεσία για την αντιμετώπιση του προβλήματος, κάτι που αποτελεί θετικό σημάδι. Αυτές οι πρωτοβουλίες θα είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση σταθερών ταμειακών ροών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις μετά την κρίση», καταλήγει ο Mikael Ericson, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrum.

**Η Ευρωπαϊκή Οδηγία για τις εκπρόθεσμες πληρωμές στοχεύει στην επίτευξη αλλαγών όσον αφορά την προσέγγιση για τις άμεσες πληρωμές. Η Οδηγία προτείνει οι περίοδοι πληρωμής για τις εταιρίες να είναι το αργότερο 60 ημέρες και για τις δημόσιες αρχές 30 ημέρες.

Το Consumer Payment Report / Ειδική έκδοση COVID-19 βρίσκεται στο: www.intrum.com/epr2020-whitepaper

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 4 παράγοντες που καθορίζουν τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο στην μετά-κορονοϊό εποχή

bizness.gr

Published

on

Καλάθι σούπερ μάρκετ

Oι ανατροπές που έφερε Covid-19 στον χώρο του λιανικού εμπορίου, το νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, αλλά και το πως διαμορφώνεται ο τομέας της λιανικής την επόμενη μέρα μετά την κρίση που προκάλεσε η πανδημία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ψηφιακής συζήτησης «The New Landscape in Retail Markets: How Covid-19 Affects the Supply Chain, Retail Sales and Consumer Behavior» που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στο πλαίσιο των AmCham Digital Talks&Events.

Στην ψηφιακή συζήτηση, συμμετείχαν, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου: ο Νικόλαος Μπακατσέλος, πρόεδρος, Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η Βίκη Γρηγοριάδου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος, The Nielsen Company, ο Βασίλης Σταύρου, διευθύνων σύμβουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, P&G Ελλάς Country Leader και ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής Chief Digital Officer and Retail Banking Products, Alpha Bank.

Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Μπακατσέλος, το νέο τοπίο που διαμόρφωσε ο Covid-19 επηρέασε σημαντικά και τον χώρο του λιανικού εμπορίου ενώ αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι τα μέτρα διαχείρισης της πανδημίας παράλληλα με την αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών επικοινωνίας, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στις καταναλωτικές συμπεριφορές, νέες τάσεις στο χώρο της λιανικής, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων. Σύμφωνα με τον κ. Μπακατσέλο, αυτά τα καινούρια δεδομένα δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον μέρος του οποίου θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την κρίση του κορονοϊού.

Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, ο κ. Σταμπουλίδης επεσήμανε ότι: «Η κατάσταση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε είναι μία πρωτόγνωρη κατάσταση για τη δημόσια διοίκηση και την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, προκειμένου αφενός να διαχειριστούμε την υγειονομική κρίση της χώρας, αφετέρου να εγγυηθούμε την απρόσκοπτη τροφοδοσία της αγοράς με αγαθά και να διασφαλίσουμε την πρόσβαση των καταναλωτών σε αυτά». Όπως επίσης ανέφερε, οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν βασίστηκαν σε τρεις πυλώνες, οι οποίοι ήταν η ταχεία νομοθετική πρωτοβουλία, η εποπτεία της αγοράς για την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, καθώς και η ομαλή μετάβαση στη νέα κανονικότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε η κυρία Γρηγοριάδου, αναδείχθηκε η εξέλιξη των πωλήσεων και των τάσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, πριν και κατά την περίοδο της πανδημίας και παρατηρήθηκαν νέες τάσεις και χαρακτηριστικά στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, όπως η εντός της οικίας κατανάλωση και οικονομία, η αναζήτηση ασφάλειας σε γνώριμες επιλογές που εμπιστεύεται ο καταναλωτής, η προτίμηση των καταναλωτών σε μεγαλύτερης χωρητικότητας σημεία πώλησης, αλλά και η έντονη αλλαγή στα κανάλια πώλησης.

Η τεχνολογία, η εντοπιότητα, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα προϊόντων και υπηρεσιών θα αποτελέσουν σημαντικούς καταλύτες στην επίδραση πολλών από τις μεταβαλλόμενες δυναμικές στο μέλλον.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σταύρου τα θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, εξαιτίας των αλλαγών που έφερε η περίοδος της πανδημίας αφορούσαν στην προστασία της Δημόσιας Υγείας, των πελατών, του ανθρώπινου δυναμικού, των ευπαθών ομάδων, της κοινωνικές συνεισφοράς, των νέων καταναλωτικών συνηθειών που προέκυψαν, αλλά και της επάρκειας των προϊόντων για να μην υπάρξει έλλειψη σε βασικά υλικά.

Η κ. Γεωργουλάκη ανέφερε πως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση θέτει πρωτοφανείς προκλήσεις για όλους τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο και οι μήνες που θα ακολουθήσουν θα είναι πιθανότατα αρκετά ευμετάβλητοι και δυναμικοί. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τα καθημερινά βασικά αγαθά γίνονται ακόμα πιο σημαντικά για τους καταναλωτές που περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους και φροντίζουν για την προστασία και την ασφάλεια της οικογένειας τους. Επίσης επισήμανε ότι: «Θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη προϊόντων ανώτερης ποιότητας και αξίας, στην παροχή χρήσιμης επικοινωνίας προς τον καταναλωτή, ώστε να αντιληφθεί γιατί αξίζει να αγοράσει αυτή την καινοτομία αλλά και στη δυνατή συνεργασία με το λιανεμπόριο για την παρουσία των προϊόντων σε κάθε κανάλι εμπορίου τόσο στο παραδοσιακό κατάστημα όσο και στο διαδίκτυο».

Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη η προσπάθεια για μεταφορά των ταμειακών συναλλαγών στα ψηφιακά μέσα είχε ήδη ξεκινήσει από το 2017, αλλά επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown. Το ποσοστό των συναλλαγών στα καταστήματα την περίοδο της πανδημίας μειώθηκε από το 14% στο 8%. Όπως υποστήριξε χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα προκειμένου το ποσοστό αυτό να παραμείνει σε σταθερή βάση κάτω από 10% και συνέχισε λέγοντας, ότι: «Το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων αναμένεται να αλλάξει, δίνοντας λιγότερη έμφαση στις συναλλαγές και περισσότερη στη συμβουλευτική των πελατών. Η αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου εκτιμώ ότι δεν θα αφορά τόσο στο πλήθος των καταστημάτων και στην κάλυψη του δικτύου, όσο κυρίως στο εσωτερικό μοντέλο λειτουργίας του καταστήματος».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ανάγκη νέας εκβιομηχάνισης της Ελλάδας σύμφωνα και με τους στόχους της Ε.Ε.

bizness.gr

Published

on

Βιομηχανική μονάδα

Έφτασε η ώρα για μια νέα εκβιομηχάνιση της χώρας, με προσαρμογή και στους στόχους της ΕΕ για αύξηση της συμμετοχής της βιομηχανίας στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ, επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΒΑΠ (Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς) Δημήτρης Μαθιός στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30 Ιουνίου 2020 μέσω τηλεδιάσκεψης.

«Η ελληνική βιομηχανία επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή και ετοιμότητα στα χρόνια της κρίσης η δε συμβολή της στην οικονομία και την κοινωνία παραμένει καθοριστική και επιβάλλεται να αποτελέσει την βάση μιας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη», τόνισε ο κ. Μαθιός.

Στις επιμέρους δράσεις του ΣΒΑΠ αναφέρθηκαν ο πρόεδρος των εργασιών της συνέλευσης, αντιπρόεδρος του ΔΣ Ιωάννης Καρακάσης και η γενική γραμματέας Μαίρη-Άνν Βελλή. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις παρεμβάσεις του ΣΒΑΠ για αναμόρφωση της χωροταξικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας των αδειοδοτήσεων και των διαδικασιών κατάταξης των βιομηχανιών σε κατηγορίες όχλησης. Υπογραμμίστηκε ακόμη η σημασία που έχει η αποδοχή των αιτημάτων του ΣΒΑΠ για εκσυγχρονισμό των διαδικασιών εγκρίσεως των επισκέψεων επιχειρηματιών από τις ελληνικές πρεσβείες των επιχειρηματιών και στελεχών επιχειρήσεων των τρίτων χωρών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending