Παρά την προσωρινή καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα επενδύσεων λόγω της πανδημίας, ο όμιλος Μήτση προχωρά το επενδυτικό πλάνο τόσο για το 2020 όσο και για τα επόμενα χρόνια.
Μάλιστα, έχουν προγραμματισθεί επενδύσεις άνω των 100 εκ. ευρώ, καταδεικνύοντας τη δέσμευση του ομίλου στην ανάπτυξή του μέσω των 17 ξενοδοχειακών μονάδων στις πιο δημοφιλείς τουριστικές περιοχές στην Ελλάδα.
Το πλάνο επενδύσεων
Το 2019 επενδύθηκαν κεφάλαια ύψους 23,5 εκ. ευρώ για έργα ανακαινίσεων σε τρία ξενοδοχεία του ομίλου: το ξενοδοχείου Sofitel Athens Airport Hotel στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, το Rodos Village, το Summer Palace και το Norida Beach.
Στις νέες επενδύσεις του ομίλου περιλαμβάνεται η ανακαίνιση του Grand Hotel Beach στη Ρόδο, με συνολικό ύψος επένδυσης 25 εκ. ευρώ (εκ των οποίων 8,8 εκ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια), το Rinela Beach Resort Spa στην Κρήτη, με συνολικό ύψος επένδυσης 13 εκ. ευρώ στα 5 επόμενα χρόνια, το Rodos Maris, με επένδυση 9 εκ ευρώ ενώ το ξενοδοχείο Sofitel του αεροδρομίου της Αθήνας θα συνεχίσει το πλάνο ανακαίνισης 5,5 εκ. ευρώ έως το 2023.
Συνολικά αναμένεται να επενδυθούν 103 εκ. ευρώ τα επόμενα χρόνια για ανακαινίσεις και προσθήκες στα 17 ξενοδοχεία του ομίλου.
Τα οικονομικά αποτελέσματα εν μέσω πανδημίας
Η θετική για όλο τον ελληνικό τουρισμό χρονιά του 2019 έκλεισε για τον όμιλο με εντυπωσιακές οικονομικές επιδόσεις: τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 23,6% στα 38,3 εκ. ευρώ σε συνολικό τζίρο 145,2 εκ. ευρώ. Για το 2020, λόγω της πανδημίας, προβλέπεται σημαντική επιδείνωση των μεγεθών, με τον τζίρο να εκτιμάται ότι θα κλείσει στα 42,4 εκ. ευρώ ενώ τα EBITDA αναμένεται να φτάσουν τα 11,3 εκ. ευρώ.
Οι μεσοπρόθεσμες προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια ωστόσο είναι ιδιαίτερα θετικές με τον όμιλο να φτάνει στα μεγέθη του 2019 σε 3 χρόνια, το 2023, οπότε εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο άνω των 150 εκ. ευρώ και EBITDA 44,7 εκ. ευρώ.
Το προφίλ του Ομίλου
Ο Όμιλος Μήτση έχει στο χαρτοφυλάκιό του 17 ξενοδοχεία σε Αθήνα, Κρήτη, Κω, Ρόδο και Καμένα Βούρλα. Απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους και φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του πάνω από 350.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Οι μεγαλύτερες σε όγκο αγορές για τα ξενοδοχεία του ομίλου είναι ωστόσο ευρωπαϊκές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρωσία, Ισραήλ).