Connect with us

ΔΙΕΘΝΗ

Ευρ. Επιτροπή: Ενέκρινε τη χορήγηση τουλάχιστον 3,2 δισεκ. ευρώ για την «Airbus των ηλεκτρικών μπαταριών»

bizness.gr

Published

on

Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Μια κολοσσιαία βοήθεια 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού τομέα ηλεκτρικών μπαταριών: οι Βρυξέλλες έδωσαν σήμερα το πράσινο φως σε αυτή την «Airbus των μπαταριών», που αναμένεται να ανταγωνιστεί την Ασία για πιο καθαρές μεταφορές.

Η καταβολή του δημόσιου αυτού χρήματος, από επτά κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία και η Γαλλία, σε μια κοινοπραξία 17 επιχειρήσεων, εγκρίθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η βοήθεια αυτή θα προκαλέσει την κινητοποίηση «5 δισεκατομμυρίων ευρώ επιπλέον σε ιδιωτικές επενδύσεις», κάτι που θα επιτρέψει στους Ευρωπαίους, ελπίζουν οι Βρυξέλλες, να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους παραγωγούς, που είναι πολύ προχωρημένοι σε αυτόν τον τομέα.

Πιο συγκεκριμένα, η Γερμανία εξουσιοδοτήθηκε από τις Βρυξέλλες να επενδύσει έως 1,25 δισεκ. ευρώ. Ακολουθούν η Γαλλία (960 εκατομμύρια), η Ιταλία (570 εκατ.), η Πολωνία (240 εκατ.), το Βέλγιο (80 εκατ.), η Σουηδία (50 εκατ.) και η Φινλανδία (30 εκατ.).

Αυτό το «σημαντικό σχέδιο κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος» (PIIEC) θα έχει 17 άμεσους συμμετέχοντες από όλο τον τομέα, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία BMW ή οι χημικές βιομηχανίες BASF και η βελγική Solvay, αλλά και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Οι επιχειρήσεις αυτές θα συνεργαστούν «στενά η μια με την άλλη και με περισσότερους από 70 εξωτερικούς εταίρους», με επιχειρήσεις αλλά και με «δημόσιους οργανισμούς έρευνας από όλη την Ευρώπη», σύμφωνα με την ανακοίνωση των Βρυξελλών.

«Η βοήθεια θα διασφαλίσει ότι αυτό το σημαντικό σχέδιο θα προχωρήσει χωρίς να παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού», εκτίμησε η Επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Σκοπός του προγράμματος, που θα διαρκέσει έως το 2031, είναι να αναπτύξει μπαταρίες ιόντων λιθίου «που έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής». «Επαναφορτίζονται πιο γρήγορα» και «είναι πιο ασφαλείς και σέβονται περισσότερο το περιβάλλον από τις μπαταρίες που βρίσκονται τώρα στην αγορά».

«Η ζήτηση για μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί πολύ γρήγορα στη διάρκεια των ερχόμενων ετών», προβλέπει η Κομισιόν.

Κι όμως, η καθυστέρηση των ευρωπαϊκών χωρών στον τομέα των μπαταριών, ιδιαίτερα απέναντι στην Κίνα, αναφέρεται συχνά από τους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, «οι σημαντικοί τεχνολογικοί και οικονομικοί κίνδυνοι» που συνοδεύουν αυτό το τεράστιο σχέδιο δικαιολογούν τη χορήγηση δημόσιας βοήθειας τόσο μεγάλου ύψους.

Όμως «ένα σημαντικό μέρος των επιπλέον κερδών που θα πραγματοποιηθούν από τους συμμετέχοντες θα διαμοιραστεί στους φορολογουμένους μέσω ενός μηχανισμού ανάκτησης», αναφέρει.

Αυτό σημαίνει πως, αν τα σχέδια «οδηγήσουν σε επιπλέον καθαρά έσοδα που υπερβαίνουν τις προβλέψεις, οι επιχειρήσεις θα επιστρέψουν στα αντίστοιχα κράτη μέλη ένα μέρος των χρημάτων που έλαβαν από τους φορολογουμένους».

Ο Γερμανός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, εξέφρασε σε μια ανακοίνωση την ικανοποίησή του γι’ αυτή τη «μεγάλη επιτυχία».

«Ολόκληρη η αλυσίδα αξίας του τομέα των μπαταριών μπορεί να αναπτυχθεί στο ευρωπαϊκό έδαφος επιτρέποντας έτσι τη διατήρηση μιας στέρεης βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη», επέμεινε από την πλευρά του σε μια ανακοίνωση το γαλλικό υπουργείο Οικονομίας.

«Η ανάδυση του ευρωπαϊκού τομέα των μπαταριών θα συμβάλει στην υλοποίηση του στόχου που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, να γίνει η πρώτη ήπειρος ουδέτερη σε άνθρακα έως το 2050», πρόσθεσε.

Οι Βρυξέλλες υπογραμμίζουν πως το σχέδιο έχει στόχο να «βελτιώσει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα» της παραγωγής, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και την ποσότητα των απορριμμάτων, αλλά και τελειοποιώντας την καταστροφή των μπαταριών και την ανακύκλωσή τους.

Η μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι από τις προτεραιότητες της Κομισιον, που αναμένεται να παρουσιάσει, την Τετάρτη, τα πρώτα μέτρα στον τομέα αυτόν.

ΔΙΕΘΝΗ

Ρουμανία: ψηφίστηκε αύξηση 40% στις συντάξεις

bizness.gr

Published

on

Ρουμάνοι βουλευτές ενέκριναν σήμερα αύξηση 40% στις κρατικές συντάξεις στα 1.775 λέι (429,7 δολάρια), δυναμιτίζοντας την κίνηση της κεντρώας κυβέρνησης μειοψηφίας να επιβάλει μια μικρότερη αύξηση κατά 14%.

Το Κοινοβούλιο, με ψήφους 242 υπέρ και 148 κατά, επικύρωσε την αύξηση, δήλωσε στο Reuters βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος. Έντεκα βουλευτές απείχαν.

Οι αντιπολιτευόμενοι Σοσιαλδημοκράτες, που ήταν στην εξουσία έως τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά παραμένουν το μεγαλύτερο κόμμα στο Κοινοβούλιο, παρουσίασαν πέρυσι την τεράστια αύξηση στις συντάξεις από την 1η Σεπτεμβρίου και διπλασιασμό των επιδομάτων για τα παιδιά, οδηγώντας σε προειδοποιήσεις για πιθανές υποβαθμίσεις από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης.

Τα μέτρα για την αύξηση των κοινωνικών δαπανών ενόψει των δημοτικών εκλογών της 27ης Σεπτεμβρίου και των βουλευτικών εκλογών αργότερα φέτος έχουν δημιουργήσει ανησυχίες για διευρυμένα ελλείμματα στις Βρυξέλλες καθώς και στους οίκους αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, που τοποθετούν τη Ρουμανία στην κατώτερη επενδυτική βαθμίδα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

1 στα 5 καταστήματα θα κλείσει άμεσα η Deutsche Bank

bizness.gr

Published

on

Πηγή: Unsplash

Η Deutsche Bank σχεδιάζει να κλείσει ένα στα πέντε καταστήματα στην εγχώρια αγορά της, στη Γερμανία, καθώς προσπαθεί να περιορίσει το κόστος και να αξιοποιήσει τις νέες συνήθειες των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, δήλωσε διοικητικό στέλεχος.

Ο Φίλιπ Γκόσοβ, που είναι επιβλέπει τις δραστηριότητες λιανικής τραπεζικής στη Γερμανία, δήλωσε στο Reuters ότι η μείωση σε περίπου 400 καταστήματα από τα σχεδόν 500 σήμερα θα γίνει κυρίως σε αστικές περιοχές και να εφαρμοστεί «το συντομότερο δυνατόν».

Η εξέλιξη έρχεται ενώ η Deutsche Bank υποβάλλεται σε εκτεταμένη αναδιάρθρωση των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της που ξεκίνησε το 2019 ύστερα από χρόνια ζημιογόνας χρήσης.

Οι γερμανικές τράπεζες παραδοσιακά λειτουργούν μεγάλο αριθμό καταστημάτων συγκριτικά με αυτές στην Ολλανδία ή τη Βρετανία, όπου οι πελάτες είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές υπηρεσίες. Οι τράπεζες σε όλη την Ευρώπη επανεξετάζουν τη στρατηγική τους για το δίκτυό τους υπό το πρίσμα της κρίσης του κορονοϊού.

Η ανταγωνίστρια της Deutsche, η Commerzbank, αποφάσισε πρόσφατα να κλείσει 200 από τα 1.000 καταστήματά της και εξετάζει το κλείσιμο εκατοντάδων ακόμα.

«Ο κορονοϊός έχει αλλάξει περαιτέρω τις απαιτήσεις προς τις συμβουλευτικές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες δικτύου», δήλωσε ο Γκόσοβ. «Ακόμα και πελάτες που προηγουμένως δεν ήταν πολύ εξοικειωμένοι με τη διαδικτυακή τραπεζική κάνουν τώρα πολλές απλές τραπεζικές συναλλαγές από το σπίτι τους στον υπολογιστή ή το iPad», δήλωσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΔΙΕΘΝΗ

Μικρότερη τελικά ύφεση αναμένεται για τη γερμανική οικονομία το 2020

bizness.gr

Published

on

Φωτογραφία αρχείου

Μικρότερη ύφεση της γερμανικής οικονομίας για το 2020 –στο 5,2% έναντι 6,7% που ήταν η προηγούμενη εκτίμησή του– προβλέπει το ινστιτούτο Ifo, σε μία ακόμη ένδειξη ότι το πλήγμα για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία από την πανδημία της COVID-19 δεν θα είναι τόσο μεγάλο όσο αναμενόταν.

«Η μείωση (του ΑΕΠ) στο δεύτερο τρίμηνο και η ανάκαμψη εξελίσσονται τώρα ευνοϊκότερα από ό,τι αναμέναμε», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Ifo, Τίμο Βολμερσχόιζερ. Για το 2021, το Ifo προβλέπει ότι η γερμανική οικονομία θα αναπτυχθεί 5,1% έναντι 6,4% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση, ενώ για το 2022 αναμένει ρυθμό ανάπτυξης 1,7%.

Ο αριθμός των ανέργων εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 2,7 εκατομμύρια φέτος έναντι 2,3 εκατομμυρίων το 2019, για να μειωθεί ελαφρά στα 2,6 εκατομμύρια το 2021 και στα 2,5 εκατομμύρια το 2022. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί σε μία αύξηση του ποσοστού ανεργίας στο 5,9% φέτος από 5% πέρυσι και στη μείωσή του στο 5,7% το 2021 και το 5,5% το 2022, σύμφωνα με το Ifo.

To ινστιτούτο προειδοποίησε ότι οι προβλέψεις του έχουν έναν ασυνήθιστα υψηλό βαθμό αβεβαιότητας, τονίζοντας την αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων κορονοϊού, τον κίνδυνο ενός άτακτου Brexit και τις ανεπίλυτες εμπορικές διαμάχες.

Continue Reading
Advertisement

Trending