Για μετά το Πάσχα, στις 27/4, μετακινήθηκαν οι προθεσμίες -τόσο για την παραλαβή των προσφορών όσο και για την αποσφράγισή του- στο έργο που αφορά στην προμήθεια και πόντιση υποβρύχιων καλωδίων ισχύος, τάσης 20 kV, με μόνωση XLPE στις διασυνδέσεις «Πάρος-Αντίπαρος», «Κόλπος Καλλονής Λέσβου», «Τροιζηνία-Πόρος» και «Κεραμωτή-Θάσος».
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7,92 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ, ποσό με ΦΠΑ: 9,82 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικός «τρέχει» από τα τέλη του προηγούμενου έτους και έχει λάβει αλλεπάλληλες παρατάσεις, με τελευταία ημερομηνία -προ της τροποποίησης- την 14η Απριλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες ενδέχεται να είναι η τελευταία παράταση με τον διαγωνισμό να εξελίσσεται κανονικά.
Το έργο
Το έργο αφορά στην πραγματοποίηση τεσσάρων υποβρύχιων διασυνδετικών γραμμών, ως εξής:
— Πόντιση 2 υποβρύχιων καλωδίων τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Τροιζηνία – Πόρος» (μήκους 1,86 και 2,01 χλμ.) και «Κόλπος Καλλονής Λέσβου» (μήκους 2,7 χλμ. έκαστο)
— Πόντιση 1 υποβρύχιου καλωδίου τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Κεραμωτή – Θάσος» και «Πάρος – Αντίπαρος», μήκους 8,15 χλμ. και 1,68 χλμ. αντίστοιχα.
Όπως ορίζεται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, στο έργο περιλαμβάνεται η παραγωγή – προμήθεια των απαιτουμένων υποβρυχίων καλωδίων, καθώς και του συνόλου των απαιτουμένων υλικών και εξαρτημάτων, και η πραγματοποίηση του συνόλου των απαιτουμένων εργασιών, ώστε οι προαναφερόμενες υποβρύχιες διασυνδετικές γραμμές να παραδοθούν στον ΔΕΔΔΗΕ, έτοιμες προς χρήση.
Τα παραπάνω έργα περιλαμβάνονται στο Πενταετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2019-2023 του ΔΕΔΔΗΕ που έλαβε πρόσφατα την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με το συνολικό ύψος των επενδύσεων που προκύπτουν από το Πρόγραμμα να αγγίζει τα 1,3 δισ. ευρώ.
Οι νέες διασυνδέσεις που δρομολογεί ο Διαχειριστής αποσκοπούν στην ανάπτυξη του δικτύου στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια τροφοδοσίας των μικρότερων νησιών που εξαρτώνται από άλλα μεγαλύτερα για την ηλεκτροδότησή τους -δεδομένου του ολοένα αυξανόμενου φόρτου- καθώς και για τη βελτίωση των οδεύσεων των γραμμών με στόχο να καθίσταται πιο εύκολη η πρόσβαση σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων κ.ά.
Πηγή: ypodomes.com