Νέα concepts στο χώρο της εστίασης, με έμφαση στην παγκοσμίως γνωστή ελληνική κουζίνα, αναδεικνύουν νέες ευκαιρίες στην αγορά αλλά και το χώρο του real estate.
Με τη μεγάλη επένδυση της Πανεπιστημίου να δρομολογείται και να φιλοδοξεί να επεκταθεί και στο εξωτερικό, ήρθε σφήνα μια νέα επιχειρηματική κίνηση από γνωστή αλυσίδα εστίασης στην Ελλάδα.
Πρότυπο και για τα δύο αποτελεί η θρυλική πλέον αλυσίδα Eataly, με τα food halls μεσογειακής διατροφής με έμφαση στην ιταλική κουζίνα και παράδοση, σε όλες τις περιοχές της Ιταλίας και σε ακόμη 9 χώρες σε όλο τον κόσμο: 8 food halls μόνο στις ΗΠΑ και νέα food halls μέχρι τη Ρωσία (Μόσχα), τη Σκανδιναβία (Στοκχόλμη), τη Λατινική Αμερική (Σάο Πάολο), τις Αραβικές χώρες και την Ασία.
Τα food halls απαιτούν premium ακίνητα, για να στεγάσουν το νέο concept με restaurant-in-a-restaurant στα πρότυπα του shop-in-a-shop της λιανικής. Το πρώτο είναι ήδη γεγονός και μάλιστα σε ένα ιστορικό κτίριο στην Ομόνοια.
Στα πρότυπα του Eataly το νέο Food Hall στην Πανεπιστημίου
Έμπνευση από το Eataly πήρε και η ομάδα που βρίσκεται πίσω από το πρωτοποριακό Food Hall που πρόκειται να δημιουργηθεί στο Αρσάκειο Μέγαρο στην Πανεπιστημίου.
Ανάμεσά τους και ο Άρης Κεφαλογιάννης, ο οποίος μιλώντας πρόσφατα στη ραδιοφωνική εκπομπή “Ελληνική Γη” του Ράδιο ΓΑΜΜΑ, παρουσίασε το όραμα της Legendary Food, της οποίας ηγείται ως CEO: να δημιουργήσει έναν πρωτότυπο πολυχώρο μεσογειακής διατροφής και εφόσον το εγχείρημα στην Ελλάδα είναι επιτυχημένο, να μεταφερθεί και στο εξωτερικό, όπως το Eataly.
Σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, η πανδημία έχει προκαλέσει κάποιες καθυστερήσεις αλλά όπως σημείωσε ο κος Κεφαλογιάννης “θα λειτουργήσει κάποια στιγμή εντός του 2022”. Αρχικά η Α’ φάση της επένδυσης είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2021.
Στο χώρο του Αρσακείου Μεγάρου, στο ιστορικό τετράγωνο των οδών Σταδίου, Πανεπιστημίου, Πεσμαζόγλου και Αρσάκη, θα διαμορφωθεί ένας πολυχώρος με καταστήματα πώλησης ελληνικών μεσογειακών προϊόντων, χώρους εστίασης καθώς και μαγαζιά που θα διαθέτουν το λεγόμενο fine fast food, όπως είχε παρουσιαστεί ακριβώς 1 χρόνο πριν.
Γρήγορο φαγητό, μεν, υγιεινό και προσαρμοσμένο στην ελληνική μεσογειακή διατροφή δε. Αυτός, άλλωστε, είναι και ο απώτερος σκοπός. Να προβληθούν τα ελληνικά προϊόντα και η ελληνική μεσογειακή δίαιτα, σε μία ευρύτερη αγορά που θα δίνει τη δυνατότητα και του ηλεκτρονικού εμπορίου (σ.σ. πέραν της φυσικής παρουσίας κάθε πιθανού επισκέπτη ή καταναλωτή), ώστε τα προϊόντα της χώρας να ταξιδεύουν και να γίνονται διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο.
Η νέα επενδυτική κίνηση της ΒΕΝΕΤΗΣ
Το VENETI GREAT αποτελεί «πιλοτικό» μοντέλο καταστήματος που ανέπτυξε η εταιρεία προκειμένου να εξάγει ένα concept με ελληνικές γεύσεις στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, των ΗΠΑ και των αραβικών χωρών. Και αυτό στα πρότυπα του Eataly.
Το VENETI GREAT ξεκίνησε τη λειτουργία του στο Μπάγκειον στην Ομόνοια, τον Ιούλιο του 2020 και αποτελεί την πρόταση της ΒΕΝΕΤΗ για να καλύψει τις ανάγκες του καταναλωτή για ποιοτική και γρήγορη εστίαση. Πρόκειται για ένα ταχυφαγείο με υψηλής ποιότητας ελληνικές γεύσεις, σε έναν πολυχώρο Shop in Shop που στεγάζει 10 διαφορετικά concepts εστίασης.
Λόγω των μέτρων κατά την περίοδο της πανδημίας, το VENETI GREAT ανέστειλε τον Δεκέμβριο τη δραστηριότητά του και αναμένεται να επαναλειτουργήσει μόλις ομαλοποιηθεί η αγορά.