Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ιδού ο μειοδότης για το “χρυσό” συμβόλαιο 1,8 δισ. ευρώ της νέας Γραμμής 4 του Μετρό

Newsroom

Published

on

Με μεγάλη νικήτρια την κοινοπραξία ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Στις 2 το μεσημέρι, στα γραφεία της Αττικό Μετρό παρουσιάστηκαν, η Επιτροπή του διαγωνισμού, και από ένας μόνο εκπρόσωπος των δύο “μονομάχων”.

Εκεί ανοίχθηκαν οι προσφορές στην οποία μειοδότησε η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ με ποσό 1,158 δισ.ευρώ (περίπου 12,19%). Ουσιαστικά η αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα είχε προδικάσει την εξέλιξη αυτή, και τώρα επιβεβαιώνεται. Η κοινοπραξία είναι πλέον επικεφαλής της κούρσας αναδοχής του “χρυσού” συμβολαίου των 1,8 δισ.ευρώ, του μεγαλύτερου δημόσιου έργου όλων των εποχών, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Μεγάλη χαμένη είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI που έδωσε ποσό 1,180 δισ.ευρώ (ποσοστό περίπου 10,57%) που είχε επενδύσει στο έργο, ενώ εδώ και καιρό, σύμφωνα με πληροφορίες εδώ και μήνες προετοιμαζόταν για το σενάριο απώλειας του μεγάλου αυτού έργου. Ερώτημα αποτελεί αν θα υπάρξει κάποια συνέχεια με ενστάσεις ή προσφυγές μέχρι να φτάσουμε στις υπογραφές.

Τώρα για τη συνέχεια η επιτροπή θα πρέπει να συντάξει το πρακτικό του διαγωνισμού και να κατακυρωθεί από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, δίνοντας οντότητα στην αναδοχή του έργου. Θα υπάρξει σύμφωνα με τον νόμο, μία δεκαήμερη περίοδος στην οποία μπορούν να κατατεθούν ενστάσεις. Περνώντας αυτό το διάστημα, θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος στον οποίο θα ζητηθούν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την ανάληψη πλέον του έργου, μεταξύ των οποίων και η εγγυητική επιστολή καλής συμμετοχής.

Η σύμβαση κατασκευής θα φύγει για το Ελεγκτικό Συνέδριο και προτελευταίο βήμα είναι η αποστολή της στη Βουλή όπου θα γίνει και η πανηγυρική της παρουσίαση (είθισται για όλα τα χαρακτηριζόμενα ως “μεγάλα έργα”). Η μεγάλη ημέρα, θα είναι η ημέρα υπογραφής του έργου, μεταξύ της Αττικό Μετρό και του ανάδοχου σχήματος.

Πρόκειται σαφώς για μία δικαίωση της κυβερνητικής επιλογής διάσωσης του διαγωνισμού, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή που διατήρησε και προχώρησε έναν κατά πολλούς “νεκρό διαγωνισμό” και της Αττικό Μετρό που μπόρεσε να φέρει εις πέρας ένα “mission impossible”.

Το ιστορικό του έργου

Στις 10 Απριλίου του 2017 η Αττικό Μετρό, 12 χρόνια μετά την πρώτη εξαγγελία για την υλοποίηση μίας νέας γραμμής Μετρό, προκηρύσσει τη δημοπράτηση της 4ης Γραμμής του Μετρό. Αρχικά ο διαγωνισμός ήταν να ξεκινήσει την 1η Ιουνίου όμως με δύο παρατάσεις, θα φτάσουμε στην 10η Αυγούστου 2017, όταν εκδηλώνουν ενδιαφέρον 4 ισχυρά σχήματα.

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG “TVS”
2. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
4. FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Σχεδόν άμεσα, ξεκίνησαν εκατέρωθεν ενστάσεις ανάμεσα στους ενδιαφέρομενους και από αυτή τη διαδικασία τέθηκε εκτός το σχήμα FCC – ARCHIRODON-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Ακολούθησε βροχή ενστάσεων και προσφυγών στο ΣτΕ και τελικά φτάσαμε στην 15η Μαρτίου 2019 όπου πραγματοποιείται η Β`φάση του διαγωνισμού. Σε αυτή, αποχωρεί την τελευταία στιγμή το σχήμα ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS. Στην τεχνική προσφορά παίρνει προβάδισμα η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ όμως αυτό λίγη σημασία έχει καθώς ο διαγωνισμός είναι “μειοδοτικός”, δηλαδή το έργο αναλαμβάνει αυτός που στο τελικό στάδιο θα δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση.

Περνώντας στην πιο κρίσιμη φάση του διαγωνισμού οι δύο κοινοπραξίες που έμειναν στην κούρσα διεκδίκησης του έργου, ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA, καταθέτουν προσφυγές στο ΣτΕ ενώ αντίστοιχες προσφυγές κατατίθενται από τα σχήματα της ΤΕΡΝΑ και του Μυτιληναίου. Οι δύο τελευταίες απορρίπτονται, όμως στην εκδίκαση των προσφυγών των δύο διεκδικητών, οι αιτιάσεις και των δύο που αφορούσαν το πρακτικό αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, γίνονται δεκτές.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός να μπλοκάρει και να απειλείται με ακύρωση. Ειδικά στην περίπτωση που οι κύριες προσφυγές γίνονταν δεκτές στη δεύτερη και κρίσιμη εκδίκαση του ΣτΕ. Σε όλη αυτή τη διαδικασία η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε πολλές ευκαιρίες να ακυρώσει και να επαναδημοπρατήσει το έργο, όμως με μία προφανώς πολιτική απόφαση αποφασίζεται να προχωρήσει με κάθε τρόπο ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί.

Αναζητώντας τη λύση, η Αττικό Μετρό προχωρά σε επαναξιολόγηση του πρακτικού και πριν από ένα περίπου μήνα το στέλνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στο νέο πρακτικό δεν γίνεται καμία ένσταση και ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού ανοίγει και πάλι. Λίγες μέρες αργότερα, οι δύο προσφυγές των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο αποσύρονται και έτσι φτάσαμε στην σημερινή ιστορική μέρα για το έργο.

Ποια είναι η νέα “πορτοκαλί” Γραμμή του Μετρό της Αθήνας

Η νέα Γραμμή 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ θα καλύψει κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Αθηναίων (9 σταθμούς) και των πέριξ Δήμων. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι και περνώντας από Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια και Ζωγράφου θα καταλήγει στο Γουδή. Θα έχει μήκος 12,9χλμ και θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με στ.Πανεπιστήμιο-Γραμμή 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2. Για την κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν 2 Μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) για να συντομεύσει ο χρόνος διάνοιξης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Η γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, θα υπάρχει μία σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.

Θα κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:

1.Σταθμός ‘Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
2.Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
3.Σταθμός Ελικώνος,
4.Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
5.Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
6.Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
7.Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
8.Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
9.Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
10.Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
11.Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
12.Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
13.Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
14.Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
15.Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
REAL ESTATE18 ώρες ago

Αυξάνουν τελικά ή όχι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις τα ενοίκια και τις τιμές πώλησης κατοικιών στην Ελλάδα; Τι λένε 4 ειδικοί της αγοράς

Μύκονος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ19 ώρες ago

“Πράσινο φως” σε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο

Mr & Mrs White Paros - Πηγή: BriQ Properties
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

“Στα σκαριά” νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις από την BriQ Properties – Σε ποιές περιοχές αναζητά νέες επενδυτικές ευκαιρίες

Το νέο "πράσινο" κτίριο γραφείων στη Λεωφόρο Κηφισίας 199 στο Μαρούσι - Πηγή: Noval Property
REAL ESTATE20 ώρες ago

Από το Μαρούσι έως την Πειραιώς: πότε ολοκληρώνονται 3 μεγάλα έργα της Noval Property

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

LOGISTICS1 ημέρα ago

Νέο deal για την OB Streem – Γιατί προχώρησε στην εξαγορά της Med FRIGO

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Δυναμικά προχωρά το 2025 για την Trade Estates – Ισχυρή ανάπτυξη και νέα έργα στο 9μηνο

Μάνη - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Δρομολογείται επένδυση για νέο ξενοδοχείο στη Μάνη – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στη Σέριφο

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Τέλος του 2026 ολοκληρώνεται από Dimand – ΤΕΡΝΑ το νέο “πράσινο” συγκρότημα γραφείων του ΤΕΕ στο Μαρούσι

Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas - Πηγή: Wyndham / DKG Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το νέο ξενοδοχείο Wyndham με serviced apartments στον Πειραιά – Πού θα γίνει

Το νέο κτίριο γραφείων MOB1 της Hellenic Properties στο Μαρούσι - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” κτιρίου γραφείων MOB1 στο Μαρούσι – Που βρίσκεται το ακίνητο

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το ακίνητο στην οδό Πανεπιστημίου 53 και Σανταρόζα - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο στην Πανεπιστημίου – Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός αξιοποίησης του γνωστού ακινήτου

To Sokio Central στην οδό Πραξιτέλους - Πηγή: Oikos Developments
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Επεκτείνει τις ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Αθήνα η Sokio Hotels – “Στα σκαριά” και νέο ξενοδοχείο μαζί με τη Wyndham στο κέντρο της Αθήνας

Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα ανοίγει στην Πάρο - Πηγή: SWOT
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ντεμπούτο στην Ελλάδα για το ξενοδοχειακό brand Destination by Hyatt – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

To Ξενία Κύθνου - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Πρώτο “πράσινο φως” στη μεγάλη επένδυση για τη μεταμόρφωση του πρώην Ξενία Κύθνου

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για το νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Σε ποιό ύψος του δρόμου θα γίνει

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).