Το άσπρο και το γαλάζιο χρώμα της Ελλάδας καλύπτει ένα χώρο 870τμ στη μεγαλύτερη διεθνή τουριστική έκθεση, που άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο Βερολίνο της Γερμανίας, προσφέροντας με …το «Καλημέρα» γεύσεις από ελληνικό πρωινό.
Η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους σε ένα τραπέζι γεμάτο χρώματα και αρώματα της Ελλάδας: τυροπιτάκια, λουκουμάδες, μέλι, ελιές χαλβάδες, κριτσίνια, παξιμάδια και πολλά άλλα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Βερολίνο. Πρόκειται για την πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος «Ελληνικό πρωινό», που άρχισε το 2012.
Όπως είπε η υπουργός Τουρισμού, η Ελλάδα είναι ο πιο κατάλληλος προορισμός για αυθεντικές εμπειρίες, ενώ η γαστρονομία είναι συνδεδεμένη με τις ρίζες της Ελλάδας καθώς το οικογενειακό τραπέζι είναι το σημείο γύρω από το οποίο οι οικογένειες μοιράζονται αναμνήσεις, γεύσεις και εικόνες.
«Οι τουρίστες, όταν δοκιμάζουν τα αρώματα και τις γεύσεις της Ελλάδας, μεταφέρουν την εμπειρία τους στο εξωτερικό και γίνονται πρεσβευτές της χώρας μας, διαφημίζοντας και προβάλλοντας τον προορισμό και τα προϊόντα», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κουντουρά.
«Αυτή τη στιγμή συμμετέχουν περισσότερα από 1200 ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα “Ελληνικό πρωινό”.
Η τάση είναι ανοδική και αναπτύσσεται σταθερά. Το “Ελληνικό πρωινό” απαριθμεί πάνω από 44 τοπικά σύμφωνα, που έχουν γίνει μεταξύ ξενοδόχων, παραγωγών και αγροτών για την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και της τοπικής γαστρονομίας, μέσα από συνταγές αλλά και μέσα από τα ίδια τα προϊόντα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξανδρος Βασιλικός, πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
«Είμαστε περήφανοι γιατί είναι το μόνο πιστοποιημένο και εδραιωμένο προϊόν που υπάρχει και το οποίο συνδέει την γαστρονομία με τον τουρισμό», σημείωσε ο κ. Βασιλικός. «Ουσιαστικά ο Έλληνας ξενοδόχος θέτει το ξενοδοχείο στην υπηρεσία του Έλληνα αγρότη και του παραγωγού, ανοίγοντας την πύλη της εξαγωγής και βοηθώντας στην αναγνωρισιμότητα», ανέφερε, επισημαίνοντας πως «αυτή ήταν η πρώτη παρουσίαση του “Ελληνικού πρωινού” στο εξωτερικό, διότι πρώτα θέλαμε να δημιουργήσουμε το προϊόν, ώστε να είμαστε έτοιμοι να το προβάλουμε ως brand».
Σε καλά επίπεδα και το 2019 ο τουρισμός από Γερμανία
Την εκτίμηση ότι και το 2019 θα είναι μια καλή χρονιά για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο από Γερμανία τουρισμό, εξέφρασε η Βίκυ Στρούμπου, προϊσταμένη της υπηρεσίας ΕΟΤ Γερμανίας, σημειώνοντας ότι η αύξηση θα είναι διψήφια σε αριθμό.
«Το 2018, σε σχέση με το 2017, σημειώθηκε αύξηση που άγγιξε το 24%», είπε η κ. Στρούμπου και συνέχισε: «η αύξηση αυτή ξεπέρασε τις προσδοκίες όχι μόνο των tour operators αλλά και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Φέτος εκτιμάμε ότι θα έχουμε μια καλή χρονιά αλλά θα είναι δύσκολο να σημειωθεί η ίδια αύξηση».
Την ίδια ώρα, οι Γερμανοί, έχοντας πίσω τους ένα καλό καλοκαίρι και έναν ήπιο χειμώνα δεν βιάζονται να κλείσουν τις διακοπές τους στο εξωτερικό, συν το γεγονός ότι ο εσωτερικός τουρισμός ήταν και είναι πάντα πρώτος σε προτεραιότητα για τους εκείνους. Όπως εξηγεί η κ. Στρούμπου, οι Γερμανοί αγαπούν επίσης τον οδικό τουρισμό και αυτό τους ωθεί εκτός από τη χώρα τους, να ταξιδεύουν και στις γειτονικές χώρες.
Πάντως, όπως ανέφερε η κ. Στρούμπου, η Ελλάδα είναι η δεύτερη σε προτίμηση χώρα στην Ευρώπη για τους Γερμανούς, μετά την Ισπανία.
Η έκθεση ITB Berlin, που διεξάγεται στη γερμανική πρωτεύουσα, θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου. Στο περίπτερο του ΕΟΤ συμμετέχουν 87 συνεκθέτες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ