ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Καταναλωτική κόπωση» στην Αττική καταγράφεται σε έρευνα
Published
6 έτη agoon
By
Newsroom«Καταναλωτική κόπωση» καταγράφει έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής η οποία διεξήχθη από το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, όμορων νομών και νήσων και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά για το διάστημα, από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 εμπορικούς συλλόγους και 30 επιχειρήσεις, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα λιανικής της Αττικής, τις δύο πρώτες εβδομάδες από την επίσημη έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι μάλλον απογοητευτική.
Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την απαιτητική περίοδο της εορταστικής αγοράς και όσα «market events» προηγήθηκαν, οι καταναλωτές δείχνουν «χορτασμένοι» από την «Black Friday» και την «Cyber Monday», τις συνεχείς προσφορές και το δεκαπενθήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να μην «συγκινούνται» ιδιαιτέρως από τις τακτικές εκπτώσεις. Βεβαίως, κανένας δεν παραβλέπει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται πίεση ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, μετέφερε με επιστολή του στον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Π. Σταμπουλίδη, το μήνυμα της μίνι έρευνας και το αίτημα της πλειοψηφίας των εμπόρων στην Αττική για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, προτείνοντας μάλιστα ως ισοδύναμο μέτρο την παράταση κατά μία εβδομάδα στην διάρκεια των τακτικών εκπτωτικών περιόδων.
Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν αμέσως μετά την λήξη της εορταστικής περιόδου, δηλαδή την 1η Δευτέρα του Ιανουαρίου, αντί της 2ης Δευτέρας, που ισχύει σήμερα και αντίστοιχα οι θερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αντί του συνήθους 10ήμερου των προσφορών που ακολουθεί τις θερινές εκπτώσεις από την συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων.
Από τους 13 Εμπορικούς Συλλόγους της Αττικής οι 8 λένε «ναι» στη παραπάνω πρόταση, οι 2 λένε «όχι» και οι 3 λένε να καταργηθούν οι ενδιάμεσες, χωρίς αλλαγές στην έναρξη και λήξη των τακτικών εκπτώσεων. Από τις 30 εμπορικές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου οι 20 λένε «ναι» σε έναν τέτοιο συνδυασμό, οι 9 λένε «ναι» στη κατάργηση των ενδιάμεσων και «όχι» στην επέκταση των τακτικών, ενώ μόνο μία επιχείρηση απάντησε πως θέλει να παραμείνουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Η πληροφόρηση που προκύπτει από τους 13 εμπορικούς συλλόγους της Αττικής είναι ενδιαφέρουσα, αφού οι 8 δήλωσαν στην αγορά τους χειρότερο τζίρο από πέρυσι τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, οι 4 στα ίδια επίπεδα και μόνο ένας καλύτερα. Σε 30 εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής οι 12 κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, οι 2 καλύτερα με άνοδο 5-10% και οι 16 χειρότερα με πτώση 2-20%. Για τη συνέχεια των εκπτώσεων οι 10 εμπορικοί σύλλογοι προβλέπουν χειρότερη πορεία και οι 3 ότι θα κινηθούν καλύτερα ή έστω στα ίδια επίπεδα. Από τις 30 επιχειρήσεις οι 14 είναι απαισιόδοξες για την πορεία των εκπτώσεων, οι 6 αισιόδοξες ότι θα πάνε καλύτερα και οι 10 εκτιμούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν τελικά με τις πωλήσεις τους στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ο εμπορικός κόσμος διαπιστώνει ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και άλλων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Αυτό φάνηκε και φέτος, στη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων των εκπτώσεων, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν εκπτώσεις πάνω από 50% στις ακριβές φίρμες και μάρκες. Μάλιστα, φέτος, ίσως για πρώτη φορά, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στην κατηγορία ένδυση-υπόδηση, τόσο στην προτίμηση όσο και στις αποδείξεις, οι αγορές παπουτσιών, είναι αισθητά μικρότερες σε σχέση με αυτές για ρούχα.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 19/1/20, τα περισσότερα καταστήματα στις περισσότερες αγορές της Αττικής λειτούργησαν. Συγκεκριμένα 9 εμπορικοί σύλλογοι δήλωσαν πως το 100% ήταν ανοικτά τα εμπορικά, 3 σύλλογοι ότι ήταν το 50% ανοικτά και μόνο ένας ότι ήταν κλειστή όλη η αγορά. Από τα 30 εμπορικά καταστήματα μόνο τα 4 ήταν κλειστά την συγκεκριμένη Κυριακή. Όμως, από τα 26 ανοικτά καταστήματα, μόνο τα 2 κινήθηκαν θετικά, 5 στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και τα 19 αρνητικά.
Όλα αυτά βεβαίως συμβαίνουν, όταν με υπουργική απόφαση επιτρέπεται πλέον να ανοίγουν 32 Κυριακές το χρόνο τα καταστήματα στα όρια των δήμων που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές και πλησίον των αεροδρομίων, αρχής γενομένης με το εκπτωτικό χωριό και το εμπορικό κέντρο των Σπάτων, προς προβληματισμό των μικρομεσαίων εμπόρων λιανικής στην Αττική.
Σύμφωνα με το Γενικό Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και τον Ιανουάριο του 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, υπήρξε μείωση -2,3% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2018, μείωση -21,9%. Επίσης, ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης, όγκου και Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Ιανουάριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, παρουσίασε μείωση. Συμπερασματικά λοιπόν από την έρευνα του ΠΕΣΑ και σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, ο φετινός Ιανουάριος του 2020 δεν αποτελεί εξαίρεση με ότι παρατηρήθηκε πέρυσι και πρόπερσι, κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
You may like
-
Εντυπωσιακή η πορεία της BriQ στο 9μηνο – Συνεχίζει τις επενδύσεις εν μέσω πανδημίας
-
Από τις ΑΠΕ στη βιώσιμη γεωργία – Νέα επένδυση 6 εκ. ευρώ από τον όμιλο ΕΝΤΕΚΑ
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Super 9μηνο για τα Πλαστικά Θράκης – Θεαματική αύξηση τζίρου και κερδών
-
Στόχο πωλήσεων 1 δισ. δολαρίων για τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτομικών ανακοίνωσε η Unilever
-
9 στις 10 εγχρήματες συναλλαγές της Alpha Bank γίνονται πλέον ηλεκτρονικά
Την πώληση του Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη διερευνά ο Όμιλος Φάις – Τι αναφέρει για την ανάκληση της συγχώνευσης
Ομολογιακό 25 εκατ. ευρώ από την ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ στην GreenHill Voula Estates για την οικιστική επένδυση στη Βούλα
Στην ΕΚΤΕΡ η κατασκευή του Yacht Club της Orilina Properties στο The Ellinikon
Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σάμο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει
Προχωρά το επενδυτικό πλάνο της Paralos Hospitality στη Νότια Κρήτη
Πως έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα το μετρό την αγορά ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι προσδοκίες για την έναρξη της επέκτασης προς Καλαμαριά
Προχωρά με νέες μελέτες η διαδικασία για την επένδυση μετατροπής του ιστορικού κτιρίου της ΕΣΤΙΑ σε ξενοδοχείο
“Πράσινο φως” για νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κω – Δείτε τί περιλαμβάνει
Σημαντική αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών της BriQ Properties το 2025 λόγω ICI – Στα 283 εκατ. ευρώ το χαρτοφυλάκιο ακινήτων
“Πράσινο φως” στο ομολογιακό 5 εκατ. ευρώ από την Trade Estates για το mega κέντρο logistics της IKEA στον Ασπρόπυργο
Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν
Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν
Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία
“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον
5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις
8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό
[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο
[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη
[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει
Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες
[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται
[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο
[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens
Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση
TRENDING
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα agoΆνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες agoΟι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες agoΣε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν





