ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Καταναλωτική κόπωση» στην Αττική καταγράφεται σε έρευνα

Published
5 έτη agoon
By
Newsroom«Καταναλωτική κόπωση» καταγράφει έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής η οποία διεξήχθη από το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, όμορων νομών και νήσων και του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά για το διάστημα, από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 εμπορικούς συλλόγους και 30 επιχειρήσεις, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα λιανικής της Αττικής, τις δύο πρώτες εβδομάδες από την επίσημη έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι μάλλον απογοητευτική.
Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την απαιτητική περίοδο της εορταστικής αγοράς και όσα «market events» προηγήθηκαν, οι καταναλωτές δείχνουν «χορτασμένοι» από την «Black Friday» και την «Cyber Monday», τις συνεχείς προσφορές και το δεκαπενθήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να μην «συγκινούνται» ιδιαιτέρως από τις τακτικές εκπτώσεις. Βεβαίως, κανένας δεν παραβλέπει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται πίεση ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής Βασίλης Κορκίδης, μετέφερε με επιστολή του στον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Π. Σταμπουλίδη, το μήνυμα της μίνι έρευνας και το αίτημα της πλειοψηφίας των εμπόρων στην Αττική για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, προτείνοντας μάλιστα ως ισοδύναμο μέτρο την παράταση κατά μία εβδομάδα στην διάρκεια των τακτικών εκπτωτικών περιόδων.
Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν αμέσως μετά την λήξη της εορταστικής περιόδου, δηλαδή την 1η Δευτέρα του Ιανουαρίου, αντί της 2ης Δευτέρας, που ισχύει σήμερα και αντίστοιχα οι θερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αντί του συνήθους 10ήμερου των προσφορών που ακολουθεί τις θερινές εκπτώσεις από την συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων.
Από τους 13 Εμπορικούς Συλλόγους της Αττικής οι 8 λένε «ναι» στη παραπάνω πρόταση, οι 2 λένε «όχι» και οι 3 λένε να καταργηθούν οι ενδιάμεσες, χωρίς αλλαγές στην έναρξη και λήξη των τακτικών εκπτώσεων. Από τις 30 εμπορικές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου οι 20 λένε «ναι» σε έναν τέτοιο συνδυασμό, οι 9 λένε «ναι» στη κατάργηση των ενδιάμεσων και «όχι» στην επέκταση των τακτικών, ενώ μόνο μία επιχείρηση απάντησε πως θέλει να παραμείνουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Η πληροφόρηση που προκύπτει από τους 13 εμπορικούς συλλόγους της Αττικής είναι ενδιαφέρουσα, αφού οι 8 δήλωσαν στην αγορά τους χειρότερο τζίρο από πέρυσι τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, οι 4 στα ίδια επίπεδα και μόνο ένας καλύτερα. Σε 30 εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής οι 12 κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, οι 2 καλύτερα με άνοδο 5-10% και οι 16 χειρότερα με πτώση 2-20%. Για τη συνέχεια των εκπτώσεων οι 10 εμπορικοί σύλλογοι προβλέπουν χειρότερη πορεία και οι 3 ότι θα κινηθούν καλύτερα ή έστω στα ίδια επίπεδα. Από τις 30 επιχειρήσεις οι 14 είναι απαισιόδοξες για την πορεία των εκπτώσεων, οι 6 αισιόδοξες ότι θα πάνε καλύτερα και οι 10 εκτιμούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν τελικά με τις πωλήσεις τους στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ο εμπορικός κόσμος διαπιστώνει ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και άλλων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Αυτό φάνηκε και φέτος, στη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων των εκπτώσεων, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν εκπτώσεις πάνω από 50% στις ακριβές φίρμες και μάρκες. Μάλιστα, φέτος, ίσως για πρώτη φορά, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στην κατηγορία ένδυση-υπόδηση, τόσο στην προτίμηση όσο και στις αποδείξεις, οι αγορές παπουτσιών, είναι αισθητά μικρότερες σε σχέση με αυτές για ρούχα.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 19/1/20, τα περισσότερα καταστήματα στις περισσότερες αγορές της Αττικής λειτούργησαν. Συγκεκριμένα 9 εμπορικοί σύλλογοι δήλωσαν πως το 100% ήταν ανοικτά τα εμπορικά, 3 σύλλογοι ότι ήταν το 50% ανοικτά και μόνο ένας ότι ήταν κλειστή όλη η αγορά. Από τα 30 εμπορικά καταστήματα μόνο τα 4 ήταν κλειστά την συγκεκριμένη Κυριακή. Όμως, από τα 26 ανοικτά καταστήματα, μόνο τα 2 κινήθηκαν θετικά, 5 στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και τα 19 αρνητικά.
Όλα αυτά βεβαίως συμβαίνουν, όταν με υπουργική απόφαση επιτρέπεται πλέον να ανοίγουν 32 Κυριακές το χρόνο τα καταστήματα στα όρια των δήμων που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές και πλησίον των αεροδρομίων, αρχής γενομένης με το εκπτωτικό χωριό και το εμπορικό κέντρο των Σπάτων, προς προβληματισμό των μικρομεσαίων εμπόρων λιανικής στην Αττική.
Σύμφωνα με το Γενικό Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και τον Ιανουάριο του 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, υπήρξε μείωση -2,3% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2018, μείωση -21,9%. Επίσης, ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης, όγκου και Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Ιανουάριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2018, παρουσίασε μείωση. Συμπερασματικά λοιπόν από την έρευνα του ΠΕΣΑ και σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, ο φετινός Ιανουάριος του 2020 δεν αποτελεί εξαίρεση με ότι παρατηρήθηκε πέρυσι και πρόπερσι, κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Εντυπωσιακή η πορεία της BriQ στο 9μηνο – Συνεχίζει τις επενδύσεις εν μέσω πανδημίας
-
Από τις ΑΠΕ στη βιώσιμη γεωργία – Νέα επένδυση 6 εκ. ευρώ από τον όμιλο ΕΝΤΕΚΑ
-
40 εκ. ευρώ από το Marathon Fund για χρηματοδότηση ελληνικών startups τεχνολογίας
-
Super 9μηνο για τα Πλαστικά Θράκης – Θεαματική αύξηση τζίρου και κερδών
-
Στόχο πωλήσεων 1 δισ. δολαρίων για τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος και γαλακτομικών ανακοίνωσε η Unilever
-
9 στις 10 εγχρήματες συναλλαγές της Alpha Bank γίνονται πλέον ηλεκτρονικά

“Στα σκαριά” νέα mega αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties – Σε ποιούς 5 τομείς θα επενδυθούν τα κεφάλαια

Ανοίγει το 2025 στην Κρήτη το πρώτο ξενοδοχείο Handwritten Collection της Accor στην Ελλάδα – Πού θα βρίσκεται

Σε μικρή αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με διανομή δωρεάν μετοχών προχώρησε η PREMIA Properties

“Πράσινο φως” για έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Ρόδο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Ανοίγει το νέο εμπορικό πάρκο της Trade Estates στο Ηράκλειο – Και δεύτερο retail park “στα σκαριά” στην πόλη

Ξεκινά το Μάιο το νέο ξενοδοχείο Golden Milos Beach House από την Domotel – Πού βρίσκεται

To 25% της Prosperty απέκτησε η Eurobank – Πώς θα προωθήσει άμεσα μέσω της πλατφόρμας 800 ακίνητα στην αγορά

Εκτινάχθηκαν ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη της Prodea το 2024 – Σε ποιά στρατηγική κίνηση οφείλονται

“Στα σκαριά” 4 νέα έργα για ξενοδοχεία στην Ζάκυνθο

Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων

Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand

“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λεωφόρο Συγγρού – Ποιά άλλα έργα υλοποιεί στην Αθήνα η Blend Development

“Πράσινο φως” για νέο 5άστερο ξενοδοχείο στην Εύβοια – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

[VIDEO] Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα για το νέο κτίριο γραφείων The Syndesis Hub στο Ελληνικό – Ποιός όμιλος επενδύει στο ακίνητο

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στο Παλαιό Φάληρο – Πώς θα γίνει και ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα real estate στο Ελληνικό – “Σηκώθηκε” και άλλο ο Riviera Tower

[VIDEO] Σε εξέλιξη τα έργα για μια ακόμη οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα μεγάλα έργα στο Ελληνικό

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση της Ten Brinke στη Γλυφάδα
TRENDING
-
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago
Σε φάση ολοκλήρωσης το νέο Μινιόν – Ποιοί είναι οι ένοικοι των γραφείων και καταστημάτων
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago
Ξεκίνησαν τα έργα για το νέο κτίριο της Πειραιώς στην Κοραή – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο της Dimand
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
“Στα σκαριά” 5 νέα ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Μέσω Αναπτυξιακού προχωρά η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago
Νέα μεγάλη τουριστική επένδυση “στα σκαριά” στη Λήμνο – Τι περιλαμβάνει το Master Plan του Limnos Resort