Μειωμένη σχετικά με τους έξι τελευταίους μήνες παρουσιάζεται η μέση τιμή διανυκτέρευσης στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2019, αγγίζοντας τα 71 ευρώ.
Σε μια περίοδο όπου η Αθήνα αλλά και όλες οι ευρωπαϊκές τουριστικές πόλεις έχουν κατακλυστεί από τα ακίνητα βραχείας μίσθωσης, οι ξενοδόχοι προσπαθούν να κρατήσουν ελκυστική για τον τουρίστα την επιλογή της διαμονής σε ξενοδοχείο.
Σύμφωνα με την μηχανή αναζήτησης ξενοδοχειακών τιμών trivago, η Αθήνα αποτελεί μια προσιτή επιλογή σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, από τη στιγμή που η μέση τιμή διανυκτέρευσης στο Παρίσι κυμαίνεται στα 125 ευρώ, στη Ζυρίχη στα 147 καθιστώντας την, την ακριβότερη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα βάσει τιμής ξενοδοχείων για τον Ιανουάριο. Ρέικιαβικ, Λονδίνο, Δουβλίνο και Άμστερνταμ αποτελούν πόλεις με υψηλές τιμές διανυκτέρευσης καθώς ανέρχονται όλες σε τριψήφιο αριθμό και συγκεκριμένα στα €124, €118, €116 και €108 αντίστοιχα. Αντίθετα Κωνσταντινούπολη και Βαρσοβία προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές ανά διανυκτέρευση, στα €57
Αυτό που προκαλεί εντύπωση για την ελληνική πρωτεύουσα είναι ότι μέσα στους τελευταίους έξι μήνες η υψηλότερη τιμή για διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 όταν και έφτασε στα €114. Την περίοδο των Χριστουγέννων η τιμή ήταν λίγο υψηλότερη από σήμερα, συγκεκριμένα στα 75€. Οι συγκεκριμένες τιμές αφορούν την διαμονή σε δίκλινα δωμάτια και είναι η μέση τιμή από το Hotel Price Index της Trivago. Σε μια απλή αναζήτηση σε ιστοσελίδες κράτησης μπορεί να βρει κανείς τον Ιανουάριο ακόμη φθηνότερες επιλογές στην Αθήνα.
Από την άλλη πλευρά, ο μεγάλος αντίπαλος των ξενοδοχείων, τα ακίνητα βραχείας μίσθωσης , προσφέρουν ακόμη χαμηλότερες τιμές τον Ιανουάριο, με την μέση τιμή τον μήνα σύμφωνα με το Airbnb.gr στο κέντρο της Αθήνας να βρίσκεται στα €53 ευρώ. Η σημαντική διαφορά ωστόσο είναι ότι αυτή η τιμή δεν αφορά αποκλειστικά την διαμονή σε ένα διαμέρισμα για 2 άτομα αλλά μπορεί και απευθύνεται σε περισσότερους επισκέπτες μειώνοντας έτσι το προσωπικό κόστος του καθενός.
Τα ακίνητα βραχείας μίσθωσης δείχνουν να έχουν πάρει μια ανοδική πορεία και αυξάνεται ο αριθμός τόσο των τουριστών που τα επιλέγουν αλλά όσο και των ιδιωτών που τα βλέπουν σαν μια επιχειρηματική ευκαιρία. Αυτή η εξέλιξη σίγουρα δεν αποτελεί θετικό σημάδι για τα ξενοδοχεία. Ωστόσο οι μεγάλοι ελληνικοί αλλά και ξένοι ξενοδοχειακοί όμιλοι δεν δείχνουν να πτοούνται και συνεχίζουν τις τουριστικές επενδύσεις του στην Ελλάδα διαθέτοντας σημαντικά ποσά.
Θάνος Τσαλουχίδης-bizness.gr