Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο αντίκτυπος του Covid-19 στην εποπτεία των αγορών κεφαλαίου της ΕΕ

bizness.gr

Published

on

Χαρτονομίσματα των 50 ευρώ

H εξάπλωση του covid-19 στην Ευρώπη από τα τέλη Φεβρουαρίου είχε δυσμενείς επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία και στις χρηματοπιστωτικές αγορές της ΕΕ. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ESMA), από τις 20 Φεβρουαρίου 2020, οι χρηματιστηριακές αγορές στην ΕΕ έχασαν το 30% της αξίας τους, ενώ όλοι οι τομείς επηρεάστηκαν από τις σοβαρές πτώσεις των τιμών των μετοχών.

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει η Grant Thornton, η εξάπλωση της νόσου έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στην ομαλή λειτουργία όλων όσοι συμμετέχουν στις κεφαλαιαγορές. Η πλειονότητα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων καθώς και οι επιχειρήσεις χρειάστηκε να προσαρμόσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους σε νέους κανόνες, αναμορφώνοντας τα πρότυπα εργασίας των εργαζομένων τους και, συχνά, ενεργοποιώντας μηχανισμούς διαχείρισης κρίσεων, λαμβάνοντας υπόψη τα προστατευτικά μέτρα που έλαβαν τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ.

Στο πλαίσιο αυτό, η ESMA δημοσίευσε μια σειρά προσωρινών μέτρων και συστάσεων προς τις Αρμόδιες Εθνικές Αρχές και τους συμμετέχοντες στις αγορές για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν ορισμένες από τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας.

Ως πρώτο βήμα, η ESMA εξέδωσε σειρά συστάσεων στους συμμετέχοντες στις χρηματοπιστωτικές αγορές, προτρέποντάς τους να προετοιμαστούν για την εφαρμογή των σχεδίων έκτακτης ανάγκης τους, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής μέτρων για τη συνέχιση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια της λειτουργίας σύμφωνα με τις κανονιστικές υποχρεώσεις. Οι εκδότες πρέπει να γνωστοποιήσουν το συντομότερο δυνατό κάθε σχετική σημαντική πληροφορία σχετικά με τις επιπτώσεις του covid-19 στις προοπτικές ή την οικονομική τους κατάσταση σύμφωνα με τις υποχρεώσεις διαφάνειας που προβλέπει ο κανονισμός για την κατάχρηση της αγοράς και θα πρέπει επίσης να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις πραγματικές και τις πιθανές επιπτώσεις του covid-19, στο μέτρο του δυνατού, με βάση τόσο την ποιοτική όσο και την ποσοτική εκτίμηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους, της χρηματοοικονομικής τους κατάστασης και των οικονομικών επιδόσεων στην οικονομική τους έκθεση για το έτος 2019 (εάν αυτές δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί ή δεν έχουν γνωστοποιηθεί στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις). Οι διαχειριστές κεφαλαίων πρέπει να συνεχίσουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις περί διαχείρισης κινδύνων.

Ανοιχτές πωλήσεις

Για να περιορίσει τις δυσμενείς επιπτώσεις των σημερινών συνθηκών στις τιμές των μετοχών, η ESMA εξέδωσε απόφαση που απαιτεί από τους κατόχους καθαρών ανοικτών θέσεων σε μετοχές που αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε ρυθμιζόμενη αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κοινοποιήσουν στις αντίστοιχες Αρμόδιες Εθνικές Αρχές, εάν η θέση φθάσει ή υπερβαίνει το 0,1% του εκδοθέντος μετοχικού κεφαλαίου. Η απόφαση αυτή, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 16 Μαρτίου 2020, εγκρίθηκε με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς που απειλούν σημαντικά τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα στην Ένωση. Σύμφωνα με την ESMA, η πίεση για πώληση μετοχών και η ασυνήθιστη μεταβλητότητα των τιμών των μετοχών βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και είναι ενδεχόμενο να επιταθεί.Εν μέσω της εν λόγω κατάστασης , οι συμμετέχοντες στην αγορά ενδέχεται να αναλάβουν νέες θέσεις για να επωφεληθούν από περαιτέρω πτώσεις τιμών, οι οποίες ενδέχεται με τη σειρά τους να επιδεινώσουν τις πτώσεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες.

Εν συνεχεία, η ESMA αξιολόγησε θετικά σχετικές αιτήσεις για την απαγόρευση συναλλαγών που ενδέχεται να συνιστούν ή να αυξάνουν τις καθαρές ανοιχτές πωλήσεις μετοχών που διαπραγματεύονται σε διάφορους τόπους διαπραγμάτευσης και σε οργανωμένες αγορές της ΕΕ (ανεξάρτητα από το αν εκτελούνται σε χώρο διαπραγμάτευσης ή σε εξωχρηματιστηριακά), οι οποίες υποβλήθηκαν από τη τη βελγική FSMA, την ελληνική HCMC, τη γαλλική AMF και την ιταλική CONSOB. Πρόκειται για επείγον μέτρο που προβλέπεται από τον Κανονισμό για τις Ανοικτές Πωλήσεις για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητων συμβάντων ή εξελίξεων που συνιστούν σοβαρή απειλή για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα ή την εμπιστοσύνη της αγοράς σε ένα ή περισσότερα κράτη μέλη.

Securities Financing Transactions Regulation (SFTR)

Όσον αφορά την επικείμενη εφαρμογή του Κανονισμού περί Διαφάνειας των Συναλλαγών Χρηματοδότησης Τίτλων (SFTR), η οποία έχει οριστεί για τις 13 Απριλίου για τα πιστωτικά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις επενδύσεων, η ESMA αναγνώρισε ότι η εφαρμογή της απαίτησης περί υποβολής εκθέσεων σχετικά με τις συναλλαγές χρηματοδότησης τίτλων επηρεάζεται έντονα από την πανδημία του covid-19. Οι οντότητες οι οποίες καλούνται να εφαρμόσουν τον Κανονισμό αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς όσον αφορά τους πόρους, εφαρμόζοντας συγχρόνως σχέδια έκτακτης ανάγκης για να εξασφαλίσουν τη συνέχεια των δραστηριοτήτων τους και τα συνεχιζόμενα έργα για την ικανοποίηση των νέων κανονιστικών απαιτήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ESMA αναμένει από τις αρμόδιες αρχές να μην δώσουν προτεραιότητα στις εποπτικές τους ενέργειες έναντι αυτών των οντοτήτων όσον αφορά τις συναλλαγές χρηματοδότησης τίτλων που έχουν συναφθεί μεταξύ της 13ης Απριλίου 2020 (ημερομηνία εφαρμογής) και της 13ης Ιουλίου 2020.

Καθεστώς βήματος τιμής (tick size) για συστηματικούς εσωτερικοποιητές

Σύμφωνα με τον Κανονισμό για τις Αγορές Χρηματοπιστωτικών Μέσων (MiFIR) και τον Κανονισμό για τις Εταιρείες Επενδύσεων (IFR), οι συστηματικοί εσωτερικοποιητές (Systematic Internalisers, SIs) πρέπει να συμμορφωθούν με το καθεστώς βήματος τιμής (tick size regime) από τις 26 Μαρτίου 2020.

Δεδομένου ότι οι αναδυόμενες απαιτήσεις για τους συστηματικούς εσωτερικοποιητές απαιτούν αλλαγές σε κρίσιμες τεχνολογικές εμπορικές υποδομές, σε μια στιγμή που οι επιχειρηματικές δραστηριότητες λειτουργούν από διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, η εφαρμογή των απαιτήσεων μπορεί να δημιουργήσει πρόσθετους λειτουργικούς κινδύνους για ορισμένους συμμετέχοντες στην αγορά της ΕΕ σε περίοδο αυξημένης μεταβλητότητας στις αγορές.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτούς τους παράγοντες και λόγω των σημερινών έκτακτων περιστάσεων, η ESMA αναμένει από τις αρμόδιες αρχές να μην δώσουν προτεραιότητα στις εποπτικές τους ενέργειες σε σχέση με το νέο καθεστώς βήματος τιμής (tick size regime) που εισήχθη στη MiFIR από τις 26 Μαρτίου 2020 έως τις 26 Ιουνίου 2020, και να εφαρμόζουν γενικά τις εποπτικές αρμοδιότητές με αναλογικό τρόπο.

Καταγραφή τηλεφωνικών συνομιλιών σύμφωνα με την MiFID II

Οι δυσμενείς συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία φαίνεται επίσης να έχουν αντίκτυπο στην ικανότητα των συμμετεχόντων στις χρηματοπιστωτικές αγορές να επιτύχουν τη συνεχή συμμόρφωση με ορισμένες απαιτήσεις. Η υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων επενδύσεων να καταγράφουν τηλεφωνικές συνομιλίες σχετικά με τη λήψη, τη διαβίβαση και την εκτέλεση εντολών σύμφωνα με την MiFID II ενδέχεται να μην είναι εφικτή (για παράδειγμα λόγω της απότομης απομακρυσμένης εργασίας από σημαντικό μέρος του προσωπικού ή λόγω έλλειψης πρόσβασης από πελάτες σε ηλεκτρονικά εργαλεία επικοινωνίας).

Εάν, στα πλαίσια αυτών των εξαιρετικών σεναρίων, οι επιχειρήσεις δεν είναι σε θέση να καταγράψουν φωνητικές συνομιλίες, η ESMA αναμένει να εξετάσουν ποια εναλλακτικά μέτρα θα μπορούσαν να λάβουν για να μετριάσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με την έλλειψη καταγραφής.

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση γραπτών πρακτικών ή σημειώσεων τηλεφωνικών συνομιλιών κατά την παροχή υπηρεσιών σε πελάτες, με την προϋπόθεση ότι θα παρέχεται στον πελάτη η προηγούμενη ενημέρωση σχετικά με την αδυναμία εγγραφής της κλήσης και ότι αντί αυτού θα ληφθούν τα γραπτά πρακτικά ή οι σημειώσεις της κλήσης. Σε αυτά τα σενάρια, οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζουν ενισχυμένη παρακολούθηση και εκ των υστέρων έλεγχο των σχετικών εντολών και συναλλαγών.

Η επόμενη ημέρα

Τα προσωρινά μέτρα της ESMA είναι ευπρόσδεκτα και παρέχουν κάποια «ανακούφιση» για τις επιχειρήσεις, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων της πανδημίας και των απαιτητικών συνθηκών εντός των οποίων καλούνται να λειτουργήσουν.

Δεδομένης της αβεβαιότητας σχετικά με τη διάρκεια των αναταραχών και του ακριβούς αντίκτυπου της πανδημίας και των μέτρων προστασίας των κυβερνήσεων στις δραστηριότητες των χρηματοοικονομικών οντοτήτων και τις οικονομικές τους προοπτικές, οι κανονιστικές απαιτήσεις που αναμένεται να ισχύσουν και μετά τον Ιούλιο και οι επιπτώσεις τους στις εν λόγω οντότητες οφείλουν να αξιολογηθούν επίσης από τις ρυθμιστικές αρχές.

Για παράδειγμα, τα σχέδια των χρηματοοικονομικών οντοτήτων για την εφαρμογή των απαιτήσεων περιθωρίου ασφάλισης (margin requirements) για τα μη κεντρικά εκκαθαρισμένα παράγωγα, οι οποίες τίθενται σε ισχύ σε δύο φάσεις, τον Σεπτέμβριο του 2020 και τον Σεπτέμβριο του 2021, είναι πολύ πιθανό να έχουν διαταραχθεί, θέτοντας σε κίνδυνο τα προγράμματα συμμόρφωσης των επιχειρήσεων.

Η Επιτροπή Βασιλείας για την Τραπεζική Εποπτεία (BCBS) και η Διεθνής Οργάνωση Επιτροπών Κινητών Αξιών (IOSCO) έχουν ήδη συμφωνήσει να παρατείνουν κατά ένα έτος την προθεσμία για την ολοκλήρωση των δύο τελευταίων φάσεων υλοποίησης των απαιτήσεων περιθωρίου ασφάλισης για τα μη κεντρικά εκκαθαρισμένα παράγωγα.

Σύμφωνα με την BCBS/IOSCO, η επέκταση αυτή θα παράσχει πρόσθετη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στον άμεσο αντίκτυπο του Covid-19 και ταυτόχρονα να διευκολύνει τις καλυπτόμενες οντότητες να ενεργήσουν με επιμέλεια για να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις σύμφωνα με την αναθεωρημένη προθεσμία.

Με την επέκταση αυτή, η τελική φάση υλοποίησης θα πραγματοποιηθεί την 1η Σεπτεμβρίου 2022, οπότε οι καλυπτόμενες οντότητες με συνολικό μέσο όρο μη κεντρικά εκκαθαρισμένων παραγώγων άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ θα υπόκεινται στις απαιτήσεις. Ως ενδιάμεσο στάδιο, από την 1η Σεπτεμβρίου 2021 οι καλυπτόμενες οντότητες με συνολικό μέσο όρο μη κεντρικά εκκαθαρισμένων παραγώγων άνω των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ οφείλουν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις.

Η προτεινόμενη παράταση, προκειμένου να έχει ισχύ στην ΕΕ, πρέπει να ενσωματωθεί στη δικαιοδοσία της ΕΕ μέσω των αναγκαίων νομοθετικών τροποποιήσεων.

Με βάση την ανωτέρω ανάλυση, οι ρυθμιστικές και εποπτικές αρχές στην ΕΕ θα πρέπει να αρχίσουν να αξιολογούν τον αντίκτυπο του covid-19 όσον αφορά την ικανότητα των επιχειρήσεων να συμμορφωθούν όχι μόνο με τις υποχρεώσεις των οποίων η υλοποίηση είναι επικείμενη αλλά και με τις απαιτήσεις που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μικρή η μείωση στον κύκλο εργασιών του λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο

bizness.gr

Published

on

Λιανικό εμπόριο

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τους Δείκτες Κύκλου Εργασιών και Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο, με μήνα αναφοράς τον Μάρτιο 2020, η εξέλιξη των οποίων, σύμφωνα με στοιχεία προσωρινά και διορθωμένα ως προς τον αριθμό εργάσιμων ημερών τυπικού μήνα ίσης χρονικής διάρκειας, έχει ως εξής:

Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, παρουσίασε μείωση 1,5% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, αύξηση 0,7%.

Ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, παρουσίασε μείωση 3,1% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 μείωση 2,0%.

Επιπρόσθετα, ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 παρουσίασε μείωση 0,4%.

Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Όγκου, κατά τον μήνα Μάρτιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020, παρουσίασε μείωση 0,7%.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετική κατά 265 εκατ. ευρώ η μηνιαία ροή χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις τον Απρίλιο

bizness.gr

Published

on

Χαρτονομίσματα των 100 ευρώ

Τον Απρίλιο του 2020, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης της εγχώριας οικονομίας αυξήθηκε σε 2,1% από 0,7% τον προηγούμενο μήνα, ενώ η μηνιαία καθαρή ροή ήταν θετική κατά 2.570 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 3.689 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής του συνόλου των καταθέσεων μειώθηκε σε 6,8% από 8,0% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή ήταν αρνητική κατά 2.683 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 5.150 εκατ. ευρώ το Μάρτιο του 2020.

Χρηματοδότηση της εγχώριας οικονομίας

Χρηματοδότηση της γενικής κυβέρνησης

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τη γενική κυβέρνηση, τον Απρίλιο του 2020, ήταν θετική κατά 2.573 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1.987 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης αυξήθηκε σε 12,0% από 3,8% τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα

Τον Απρίλιο του 2020, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα αυξήθηκε σε 0,3% από 0,1% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 3 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1.702 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των επιχειρήσεων

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Απρίλιο του 2020, ήταν θετική κατά 265 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1.856 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε σε 4,1% από 3,6% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων αυξήθηκε σε 3,9% από 3,4% τον προηγούμενο μήνα.

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 456 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 1.651 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων μειώθηκε σε 5,6% από 6,1% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 191 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 205 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων

Τον Απρίλιο του 2020, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 28 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 20 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε στο -2,4%, αμετάβλητος σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των ιδιωτών και ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων

Αρνητική κατά 240 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα τον Απρίλιο του 2020, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 175 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησής τους διαμορφώθηκε σε -3,0% από -2,9% τον προηγούμενο μήνα.

Καταθέσεις της εγχώριας οικονομίας στα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα

Καταθέσεις από τη γενική κυβέρνηση

Μείωση κατά 4.112 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2020, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης, έναντι αύξησης κατά 2.304 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε -9,5% από 1,7% τον προηγούμενο μήνα.

Καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα

Αύξηση κατά 1.429 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2020, οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα, έναντι αύξησης κατά 2.846 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 8,6% από 8,8% τον προηγούμενο μήνα.

Καταθέσεις από επιχειρήσεις

Μείωση κατά 155 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2020, οι καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 1.505 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής μειώθηκε σε 15,6% από 19,8% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 207 εκατ. ευρώ, έναντι αύξησης κατά 1.677 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκαν κατά 52 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 172 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Καταθέσεις από νοικοκυριά και ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα

Αύξηση κατά 1.584 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Απρίλιο του 2020, οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, έναντι αύξησης κατά 1.341 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής αυξήθηκε σε 7,1% από 6,5% τον προηγούμενο μήνα.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από τη Δευτέρα θα αρχίσει να «τρέχει» το πρόγραμμα SURE για την απασχόληση

bizness.gr

Published

on

Χρήστος Σταϊκούρας

Τον Οκτώβριο θα καταθέσει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις προτεραιότητές της για την αξιοποίηση των πόρων που της αναλογούν από το «Ταμείο Ανάκαμψης» που πρότεινε η Κομισιόν. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι οι ελληνικές προτάσεις θα έχουν δύο σκέλη: Αφ’ ενός την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τον κορονοϊό σε εισόδημα, απασχόληση, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δημόσια υγεία. Και, αφ’ ετέρου τις προτεραιότητες για την ανάκαμψη της οικονομίας τα επόμενα έτη.

Ο υπουργός είπε (μιλώντας στην τηλεόραση του MEGA) ότι επιδίωξη της χώρας είναι, στο πλαίσιο ιδιοκτησίας του συγκεκριμένου προγράμματος, η άμεση βοήθεια σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Ανέφερε, επίσης, πως βούληση της κυβέρνησης, και όχι μόνον της ελληνικής, είναι κάποιες εκταμιεύσεις από τους πόρους του Ταμείου να πραγματοποιηθούν εντός του 2020.

Ο κ. Σταϊκούρας χαρακτήρισε την πρόταση της Κομισιόν (συνολικού ύψους 750 δισ. ευρώ) ως «εμβληματική, απολύτως ευθυγραμμισμένη με τις μεγάλες ανάγκες της ευρωπαϊκής οικονομίας, δίκαιη (με την κοινή έκδοση χρέους) και ευέλικτη (διότι κάθε χώρα θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους πόρους ανάλογα με τις ανάγκες της)».

Επανέλαβε, τέλος, ότι από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου θα αρχίσουν να «τρέχουν» το πρόγραμμα SURE της Κομισιόν για την περίοδο Ιούνιος- Ιούλιος-Αύγουστος με στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης, καθώς και ο δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ υπάρχουν (έως το 2022) και οι προληπτικές γραμμές πίστωσης από τον ESM. Επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι έως σήμερα «δεν έχει έρθει ούτε ένα ευρώ από την Ευρώπη» και τα μέτρα στήριξης που έχουν ήδη ληφθεί καλύπτονται από εθνικούς πόρους.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending