Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οδηγίες της Κομισιόν για τη δυνατότητα ευελιξίας στις δημόσιες συμβάσεις

bizness.gr

Published

on

Σημαία της Ε.Ε.

Η Επιτροπή εξέδωσε οδηγίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δυνατοτήτων ευελιξίας που παρέχει το πλαίσιο της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που έχει προκαλέσει η έξαρση του κορονοϊού.

Η νομοθεσία της ΕΕ παρέχει ήδη στους αγοραστές του δημόσιου τομέα στα κράτη μέλη ευέλικτες λύσεις για την ταχεία κάλυψη επειγουσών αναγκών, όπως η αγορά μέσων ατομικής προστασίας, φαρμάκων και αναπνευστήρων, ώστε όσοι τα έχουν ανάγκη να μπορούν να τα προμηθευτούν το συντομότερο δυνατόν.

Ο Επίτροπος κ. Μπρετόν, αρμόδιος για την εσωτερική αγορά, δήλωσε σχετικά:

«Στην τρέχουσα κατάσταση έκτακτης ανάγκης, οι αγοραστές του δημόσιου τομέα υφίστανται τεράστιες πιέσεις για να εξασφαλίσουν σε όσους εργάζονται αδιάκοπα για την αντιμετώπιση της κρίσης μέσα ατομικής προστασίας, όπως μάσκες και προστατευτικά γάντια, αναπνευστήρες ζωτικής σημασίας και άλλα ιατρικά εφόδια. Θέλω να τους βοηθήσω, εξηγώντας όλες τις δυνατότητες ευελιξίας και τις λύσεις που παρέχει το πλαίσιο της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις για την ταχεία αγορά τέτοιων υλικών. Η κρίση του κορονοϊού αποτελεί μια εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη κατάσταση. Ακριβώς για τέτοιες καταστάσεις, οι ευρωπαϊκοί κανόνες επιτρέπουν στους αγοραστές του δημόσιου τομέα να πραγματοποιούν αγορές εντός λίγων ημερών, ακόμη και ωρών, εάν είναι απαραίτητο. Απευθύνω έκκληση σε όλους τους αγοραστές του δημόσιου τομέα να αξιοποιήσουν πλήρως αυτές τις δυνατότητες ευελιξίας και να μην διστάσουν να ζητήσουν περαιτέρω οδηγίες από την Επιτροπή».

Οι οδηγίες εξηγούν τις επιλογές και τις δυνατότητες ευελιξίας που παρέχει η ενωσιακή νομοθεσία. Παρέχουν μια επισκόπηση των διάφορων διαδικασιών διαγωνισμού που έχουν στη διάθεσή τους οι αγοραστές του δημόσιου τομέα, και των προθεσμιών που ισχύουν.

Οι οδηγίες επισημαίνουν διάφορες δυνατότητες, από τη σημαντική σύντμηση των προθεσμιών που ισχύουν γενικά, ως την προμήθεια χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκηρύξεων διαγωνισμού, σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως η εξαιρετικά επείγουσα κατάσταση που συνδέεται με τη μάχη κατά του κορονοϊού.

Παρέχουν επίσης διευκρινίσεις, π.χ. για το πώς οι αγοραστές του δημόσιου τομέα μπορούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις και τρόπους συνεργασίας με την αγορά στην παρούσα κατάσταση έλλειψης βασικών εφοδίων.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα «στέκια» των Βαλκάνιων τουριστών στη Βόρεια Ελλάδα

bizness.gr

Published

on

Θεσσαλονίκη, Λευκός Πύργος

Η Ελλάδα είναι η δική τους «Φλόριντα των Βαλκανίων». Είναι ο προορισμός που αγαπούν να επισκέπτονται ανελλιπώς τα καλοκαίρια αλλά και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ρουμάνοι, Βούλγαροι, Σέρβοι και λοιποί Βαλκάνιοι χρόνια τώρα πηγαινοέρχονται, οι περισσότεροι με τα οχήματά τους, δημιουργώντας όχι μόνο ισχυρούς δεσμούς με τους Βορειοελλαδίτες αλλά και τα δικά τους… στέκια. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα, γνωστές προσωπικότητες της πολιτικής σκηνής αλλά και απλοί πολίτες έχουν επιλέξει κάτι πιο μόνιμο, προχωρώντας σε αγορά εξοχικής κατοικίας. Λίγη έκπληξη προκαλεί στους γνώστες αυτής της πραγματικότητας, ότι μπορεί στη Χαλκιδική να συναντήσει κανείς τον πρώην πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας Ζόραν Ζάεφ ή να τύχει να κάνει μπάνιο δίπλα στον πρώην δήμαρχο της Φιλλιπούπολης Ιβαν Τοτεφ, αφού και οι δύο έχουν εξοχικές κατοικίες εκεί.

Περίπου 1.400.000 Ρουμάνοι και άλλοι τόσοι Βούλγαροι επισκέφθηκαν πέρσι την Ελλάδα, ενώ οι Σέρβοι ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο. Η συντριπτική πλειονότητα επιλέγει την Βόρεια Ελλάδα αλλά κάθε χώρα, ανάλογα και με τη γεωγραφική της θέση δείχνει προτίμηση σε διαφορετικές περιοχές, με εξαίρεση τη Θεσσαλονίκη, η οποία είναι μια πόλη που την επιλέγουν όλοι, για όλες τις εποχές, για city break διακοπές, αγορές κτλ.

Οι Ρουμάνοι, εκ των οποίων το 70% ταξιδεύουν οδικώς έχουν πρώτο σε προτίμηση το νησί της Θάσου, όπως αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας- Βουλγαρίας- Ουκρανίας Γιώργος Σταφυλάκης. Φανατικά κοινό όμως έχει και το νησί της Σαμοθράκης, όπου πάνω από το 50% των τουριστών είναι Ρουμάνοι. «Είναι ο μυστικός τους παράδεισος. Η Σαμοθράκη έχει ένα δικό της κοινό, πιο ιδιαίτερο αλλά πιστό, καθώς είναι ένα νησί που ξεχωρίσει για τις φυσικές ομορφιές, τη γαστρονομία και την αυθεντικότητά του», αναφέρει ο κ. Σταφυλάκης. Φυσικά η Χαλκιδική και η Πιερία παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις τους αλλά τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος και η Βόρεια Εύβοια, λόγω προσβασιμότητας και καλών τιμών, σύμφωνα με τον κ. Σταφυλάκη.

Οι Βαλκάνιοι είναι τουρίστες που αρχίζουν να έρχονται στην Ελλάδα από τις Απόκριες και «κλείνουν» την Πρωτοχρονιά, δηλαδή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Γιορτές, τριήμερα και πολύ περισσότερο το καλοκαίρι, η χώρα μας είναι πρώτη επιλογή, όπως αναφέρει ο Χρυσόστομος Καλαφάτης, ιδιοκτήτης τουριστικού πρακτορείου που εξειδικεύεται στη συγκεκριμένη αγορά περισσότερο από 20 χρόνια. «Είναι μια μερίδα τουριστών με σταθερότητα, που με το πέρασμα των χρόνων αυξάνει την αγοραστική της δύναμη», αναφέρει ο κ. Καλαφάτης.

«Οι Βούλγαροι είναι λάτρεις της Ολυμπιακής Ριβιέρας στην Πιερία και φυσικά της Χαλκιδικής. Κασσάνδρα, Σιθωνία, Ουρανούπολη, παντού. Επιλέγουν ξενοδοχεία τριών αστέρων και πάνω και ημιδιατροφή ή all inclusive, όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Δεν είναι τουρίστες που δεν ξοδεύουν. Το αντίθετο», επισημαίνει.

Διακινώντας περίπου 40.000 τουρίστες μόνο από τα Βαλκάνια, ο κ. Καλαφάτης έχει φτιάξει το δικό του «χάρτη προτιμήσεων». «Οι Σέρβοι είναι λάτρεις της Χαλκιδικής. Τους συναντάς παντού. Το ίδιο και οι κάτοικοι της Β. Μακεδονίας. Προτιμούν όμως συνήθως τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και λιγότερο τα ξενοδοχεία. Οι Αλβανοί μπορεί να πηγαινοέρχονται Ιωάννινα για ψώνια, δουλειές ή διασκέδαση αλλά για τις διακοπές τους επιλέγουν Κέρκυρα και Χαλκιδική», σημειώνει.

Φέτος, τα πράγματα δεν είναι εύκολα αλλά το ενδιαφέρον για την Ελλάδα παραμένει έντονο, σύμφωνα με τον κ. Καλαφάτη. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε τώρα, είναι να μεταθέσουμε τις κρατήσεις του Μαΐου και Ιουνίου στους επόμενους μήνες και βλέπουμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση», προσθέτει.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τους Σέρβους, όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, αναμένεται να έρθουν τουλάχιστον το 50% σε σχέση με πέρσι, όπως ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού του Βελιγραδίου και του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού της Σερβίας στην Ελλάδα, Νίκος Σαπουντζής. «Από το ένα εκατομμύριο τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας, το 70% επιλέγει τη Βόρεια Ελλάδα. Πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί είναι η Χαλκιδική και η Πιερία αλλά μεγάλη μερίδα τουριστών επιλέγει και τις περιοχές Βρασνά και Ασπροβάλτα», σημειώνει. Οι Σέρβοι προετοιμάζονται όλο το χρόνο για να έρθουν το καλοκαίρι στην Ελλάδα και μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σαπουντζή, είναι από τους τουρίστες των Βαλκανίων με τον μεγαλύτερο διάστημα παραμονής, καθώς παραθερίζουν 10 με 14 μέρες.

«Αγαπούν τους Έλληνες, έχουν δημιουργήσει φιλίες και τους αρέσει το φαγητό στις ταβέρνες, η διασκέδαση στα μπαράκια αλλά πάνω από όλα, η φιλοξενία και η αυθεντικότητα των Ελλήνων», προσθέτει ο κ. Σαπουντζής. «Η Βόρεια Ελλάδα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά την αγορά των Βαλκανίων», τονίζει ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας ότι πολλές επιχειρήσεις θα είχαν κλείσει χωρίς αυτήν την αγορά.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject

bizness.gr

Published

on

Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο

Ελληνική συμμετοχή στο διεθνές δίκτυο ηλεκτροκίνησης Hubject στο οποίο συμμετέχουν γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες ενέργειας ανακοινώθηκε σήμερα. Η εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνεται, δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, που κινούνται ανά την Ευρώπη και αντίστοιχα στους οδηγούς των άλλων ευρωπαϊκών χωρών που επισκέπτονται την Ελλάδα να φορτίζουν το όχημα τους άμεσα, χωρίς καμία νέα συνδρομή ή εγγραφή σε άλλη πλατφόρμα και χωρίς κάθε είδους άλλες πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις.

Πρόκειται για τη συμμετοχή του ελληνικού Όμιλος EUNICE ως κατασκευαστή φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο Hubject, που περιλαμβάνει 200.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και 600 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων οι: BMW Group, Blink, Bosch, Chargepoint, Daimler, Electrify America, E-ON, Renault, Siemens, Telekom, Volkswagen Group κ.α.

Η ένταξη στο δίκτυο Hubject πιστοποιεί την τεχνική συμβατότητα των φορτιστών που παράγονται στην Ελλάδα προς τα διεθνή πρότυπα και επιπλέον, όπως επισημαίνει η EUNICE στη σχετική ανακοίνωση, δίνει τη δυνατότητα εφαρμογής συστημάτων ανάλογων με το roaming της κινητής τηλεφωνίας. Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης που είναι συμβεβλημένος με έναν πάροχο υπηρεσίας φόρτισης μέλος του Hubject, μπορεί να φορτίσει σε οποιοδήποτε συνεργαζόμενο φορτιστή σε όλη τη Ευρώπη, με χρέωση για την χρήση της υπηρεσίας και τη φόρτιση ενέργειας, σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου, που έχει συνάψει στη χώρα του. Η χρέωση γίνεται σε επίπεδο πλατφόρμας και όχι μέσω διατραπεζικής συναλλαγής, η οποία έχει σημαντικό κόστος, που πολλές φορές αποτελεί σημαντικό ποσοστό του συνολικού κόστους της φόρτισης. Η εκκαθάριση της χρέωσης, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων roaming γίνεται κεντρικά από το Hubject.

Η EUNICE παράγει και διαθέτει στην αγορά τρεις τύπους φορτιστών ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται και το σημείο εγκατάστασης (π.χ. σπίτι ή χώρος στάθμευσης, ξενοδοχείο, βιομηχανία κ.α.), οι οποίοι διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω της συνεργασίας της με την Blink Charging Europe.

Σημειώνεται ότι στο χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε το νομοσχέδιο για τη θέσπιση κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση (με ρυθμίσεις όπως επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους κ.α.) που πρόκειται να ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, με την ευκαιρία της Ημέρας Περιβάλλοντος, από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο 13,9% η πτώση στο δείκτη τιμών παραγωγού στη βιομηχανία τον Απρίλιο

bizness.gr

Published

on

Βιομηχανία

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς), με μήνα αναφοράς τον Απρίλιο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Απριλίου 2019, παρουσίασε μείωση 13,9% έναντι αύξησης 3,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2019 με το 2018.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Απρίλιο 2020, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 4,1% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2019.

Περαιτέρω, ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαΐου 2019 – Απριλίου 2020, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαΐου 2018 – Απριλίου 2019, παρουσίασε μείωση 2,3% έναντι αύξησης 4,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Continue Reading
Advertisement

Trending