Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι 3 λόγοι που αυξήθηκε σημαντικά το κόστος λειτουργίας των supermarket εν μέσω πανδημίας

Newsroom

Published

on

Στο ποσό των 96,1 εκατ. ευρώ εκτιμάται το κόστος διαχείρισης της πανδημίας για τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, από τον Μάρτιο μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ενώ το συνολικό κόστος για το 2020 αναμένεται να ξεπεράσει τα 160 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, το κόστος διαχείρισης της πανδημίας για τα σούπερ μάρκετ το οποίο πλησιάζει ήδη τα 100 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο 1,55% του κύκλου εργασιών, όταν το καθαρό περιθώριο εκμετάλλευσης του κλάδου για την τελευταία 2ετία είναι 0,89%. Πρακτικά, δηλαδή, αυτό το νέο κόστος υπερβαίνει την καθαρή κερδοφορία του κλάδου, ακόμα και στα πιο αισιόδοξα σενάρια για την πορεία της. ‘Αλλωστε το λειτουργικό κόστος της τελευταίας διετίας για τον κλάδο αντιστοιχεί στο 23,99% του κύκλου εργασιών, κάτι που σημαίνει ότι αυτό το νέο κόστος έρχεται να αυξήσει τις δαπάνες των επιχειρήσεων κατά 6,49%, αύξηση που είναι πολύ δύσκολα διαχειρίσιμη.

Το μεγαλύτερο μερίδιο κόστους προκύπτει από το επιπλέον εργασιακό κόστος, το οποίο εκτιμάται ήδη σε 76 εκατ. ευρώ. Η βασική πηγή αυτού του κόστους είναι οι νέες προσλήψεις που πραγματοποίησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020. Οι αιτίες γι’ αυτή την εξέλιξη, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, είναι πολλαπλές:

– Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, όπως η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στην είσοδο των καταστημάτων, η απολύμανση κλπ, δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας.

– Ένα σημαντικό ποσοστό του προσωπικού των καταστημάτων εντάσσεται στις ευπαθείς ομάδες και με την εμφάνιση της πανδημίας έπρεπε να προστατευθεί και επομένως προσλήφθηκε νέο προσωπικό για την αντικατάσταση του. Σημειώνεται ότι κατά κανόνα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας.

– Η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, οι τηλεφωνικές παραγγελίες, δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών. Εκτιμάται ότι το 15% των νέων προσλήψεων αφορούν αυτές τις θέσεις εργασίας.

– Οι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν επιπλέον νέες επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού.

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία κόστους αφορά την παράδοση κατ’ οίκον, η οποία εκτιμάται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ έως τον Σεπτέμβριο του 2020. Σημειώνεται ότι η παράδοση κατ’ οίκον μπορεί να προέρχεται είτε από ηλεκτρονικές παραγγελίες, είτε από τηλεφωνικές παραγγελίες, οι οποίες επίσης παρουσιάζουν αύξηση. Η παράδοση κατ’ οίκον για το λιανεμπόριο τροφίμων είναι μία ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει τόσο τη διαδικασία της συλλογής των αντικειμένων, όσο και τη διαδικασία της μεταφοράς. Η διαδικασία της συλλογής (picking) είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη, αρκεί να αναλογιστεί κάποιος ότι ένα τυπικό σούπερ μάρκετ περιλαμβάνει περίπου 10 χιλ. διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων. Επιπρόσθετα η διαδικασία της μεταφοράς είναι επίσης ιδιαίτερα κοστοβόρα καθώς περιλαμβάνει μεγάλους όγκους (π.χ. ογκώδη προϊόντα όπως νερά) και επιπλέον προϊόντα με απαιτήσεις συντήρησης (ψυγείου ή κατάψυξης). Σε αυτή την κατηγορία ενσωματώνονται πέρα από τα λειτουργικά κόστη (π.χ. καύσιμα, συντήρηση οχημάτων, υλικά συσκευασίας) και επενδύσεις και μισθώσεις, όπως π.χ. η προμήθεια νέων οχημάτων.

Σε σχέση με τα υλικά συσκευασίας, εκτιμάται ότι αυτά ανέρχονται ήδη σε αξία σε πάνω από 8 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν μία πλειάδα από διαφορετικά κόστη, τα οποία μπορούν να αφορούν από πλεξιγκλάς για τα ταμεία, μέχρι τεστ κορονοϊού για το προσωπικό. To 1/3 περίπου από αυτό το κόστος αφορά τη διάθεση μασκών (μίας χρήσης ή επαναχρησιμοποιούμενες, για το προσωπικό ή/και τους πελάτες), ενώ άλλα κόστη αφορούν τα αντισηπτικά (για το προσωπικό ή/και τους πελάτες, τα γάντια (μίας χρήσης για το προσωπικό ή/και τους πελάτες), τα καθαριστικά και οι απολυμάνσεις (σε καταστήματα, αποθήκες, οχήματα, Κεντρικά Γραφεία), οι κατασκευές (π.χ. πλεξιγκλάς στα ταμεία, αυτοκόλλητα στα δάπεδα, διαχωριστικά κλπ), αλλά και κόστη όπως τεστ κορονοϊού και η υποστήριξη τηλεργασίας.

Πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλά κόστη, καθώς το δίκτυο των καταστημάτων σουπερμάρκετ στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα εκτεταμένο με πάνω από 4.700 καταστήματα με πάνω από 90.000 εργαζόμενους. το μέγεθος των οποίων γίνεται περισσότερο αντιληπτό όταν αναφερθούν αριθμητικά στοιχεία. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020 έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 2,83 εκατ. μάσκες, 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών.

Παράλληλα η πανδημία και ιδιαίτερα η περίοδος του Lockdown, με τις αλλαγές που επέφεραν στις αγοραστικές συνήθειες, «ανάγκασαν» τις εταιρείες του κλάδου να στραφούν πιο έντονα στη λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν και υπήρχαν επενδύσεις από τις περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου, αυτές πολλαπλασιάστηκαν μέσα σε λίγους μήνες, με ένα κόστος ύψους 4,6 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να φτάσει ακόμα και τα 8 εκατ. ευρώ. Τα κόστη αυτά αφορούν τόσο τη διαμόρφωση, λειτουργία και υποστήριξη των ηλεκτρονικών καταστημάτων, όσο και των διαδικασιών που τα υποστηρίζουν, όπως Logistics με την αγορά εξοπλισμού και τη δημιουργία εγκαταστάσεων, όπως pick-up points στα καταστήματα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Το ακίνητο της ΕΤΑΔ στην Παραλία Ποροβίτσας στην Αχαΐα - Πηγή: ΕΤΑΔ
Χωρίς κατηγορία4 ώρες ago

“Στον αέρα” νέος διαγωνισμός της ΕΤΑΔ για την εκμίσθωση τουριστικού ακινήτου στην Αχαΐα

Σχοινούσα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ8 ώρες ago

Νέα ξενοδοχειακή επένδυση δρομολογείται στη Σχοινούσα – Πώς θα χρηματοδοτηθεί μέσω Αναπτυξιακού

Λήμνος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βασίλης Πρωτόπαπας / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ10 ώρες ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Λήμνο

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ10 ώρες ago

Εγκρίθηκε ως Στρατηγική Επένδυση το νέο mega τουριστικό έργο PHĀEA 121 εκατ. ευρώ στη Νότια Κρήτη

Οι νέες σουίτες στο Avant Mar στην Πάρο - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ10 ώρες ago

Επεκτάθηκε και εισήλθε στην επόμενη φάση ανάπτυξής του το 5άστερο Avant Mar στην Πάρο – Πώς ανακαινίσθηκε και ενσωματώθηκε το πρώην Ξενία Πάρου

To ανακαινισμένο Ξενία στην Πάρο - Watt Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ11 ώρες ago

Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του πρώην Ξενία στην Πάρο – Ποιές εταιρείες υλοποίησαν την επένδυση

Ο CEO της Trade Estates, Δημήτρης Παπούλης - Πηγή: Trade Estates
REAL ESTATE23 ώρες ago

“Πράσινο φως” για την κάλυψη ομολογιακού δανείου 5 εκατ. ευρώ της Evitenco από την Trade Estates

Premia Properties
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Ποιοί επενδυτές θα συμμετάσχουν στη νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 40 εκατ. ευρώ της Premia Properties

Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Εγκρίθηκε προς χρηματοδότηση από τον Αναπτυξιακό Νόμο νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κέρκυρα

YOTELPAD Athens - Πηγή: YOTEL
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

Saladi Project - Πηγή: Gnosis Investments
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί το “ιστορικό” ξενοδοχείο Saladi στην Αργολίδα – Ποιά εταιρεία δρομολογεί την mega επένδυση

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

H Marina Galleria στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
VIDEOS2 εβδομάδες ago

The Ellinikon: δείτε που ακριβώς θα γίνουν όλα τα μεγάλα έργα – Σε ποιά σημεία θα γίνουν τα ξενοδοχεία και malls

Το κτίριο επί της οδού Μάρνη 45 κοντά στην Πλατεία Βάθης - Φωτό: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στην Πλατεία Βάθης – Ποιό κτίριο γραφείων θα αξιοποιηθεί τουριστικά

Η τοποθεσία της τουριστικής επένδυσης Hydra Rock στην Αργολίδα - Πηγή: Enterprise Greece
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πρόσω ολοταχώς” για τη Στρατηγική Τουριστική Επένδυση Hydra Rock σε Πόρο – Ερμιονίδα

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Costa Nopia - Πηγή: Cretan Sea & Sun Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Άνοιξε ο δρόμος για την mega τουριστική επένδυση Costa Nopia στην Κρήτη

Athens Sansevieria - Athens Riviera Falirikon - Φωτό: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Σε εξέλιξη η κατασκευή της μεγάλης οικιστικής επένδυσης Athens Sansevieria στο Παλαιό Φάληρο – Ποιά εταιρεία επενδύει στο έργο

Το διατηρητέο κτίριο επί της Λεωφόρου Συγγρού 74 και οδού Φαλήρου 55 - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Στα σκαριά” νέο ξενοδοχείο σε διατηρητέο κτίριο στο Κουκάκι – Πού βρίσκεται το ακίνητο που θα αξιοποιηθεί

YOTELPAD Athens - Πηγή: YOTEL
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Ντεμπούτο της Yotel στην Ελλάδα με το 3-σε-1 YOTELPAD Athens – Σε ποιά 3 κτίρια και περιοχές στο κέντρο θα αναπτυχθεί

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Riviera Tower - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

The Ellinikon: έφτασε ήδη στα μισά ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower – Ξεπέρασε τα 113 μέτρα ύψος

The Grid - Πηγή: EY
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η κατασκευή του νέου “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Πότε θα ολοκληρώσει την επένδυση η Noval Property

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Τα 4+2 μεγάλα συγκροτήματα γραφείων στο Μαρούσι – Ποιά βρίσκονται υπό κατασκευή και πώς προχωρούν

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: και επίσημα το νέο υψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα ο ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα στον “πράσινο” ουρανοξύστη κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).