Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι δύο ξενοδοχειακές επενδύσεις συνολικού κόστους 453 εκατ. ευρώ που ωριμάζουν το 2020

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Πολυτελές ξενοδοχείο

Εκτός από τα δύο επιχειρηματικά και εμπορικά κέντρα σε Ελαιώνα και Μεταμόρφωση, τα οποία παρουσιάσαμε και εγκρίθηκαν στο τέλος του 2019 από τη Διυπουργική Επιτροπή, ακόμα δύο εμβληματικά ξενοδοχειακά projects πήραν επίσης το «πράσινο» φως από την ίδια Επιτροπή στο φινάλε του περασμένου έτους.

Εντός του 2020, επομένως, οι στρατηγικές επενδύσεις που θα παρουσιάσουμε παρακάτω αναμένεται να ωριμάσουν και να περάσουν στο επόμενό τους στάδιο.

COSTA NOPIA

Τα δύο επενδυτικά πλάνα για τα οποία γίνεται λόγος είναι μεγάλα και δηλωτικό αυτού, είναι τα κόστη. Η πρώτη επένδυση, λοιπόν, αφορά τη δημιουργία ενός σύνθετου τουριστικού συγκροτήματος από την «COSTA NOPIA» της εταιρείας «Cretan Sun and Sea Developments ΑΕ, μέλος του Ομίλου Εταιρειών ΛΕΠΤΟΣ.

H Leptos Estates συνιστά μία εταιρεία με έδρα την Κύπρο και χαρτοφυλάκιο ανάπτυξης άνω των 325 διαφορετικών πολυτελών κατοικιών και με πάνω από 25.000 ιδιοκτήτες-αγοραστές σπιτιών. Ο Όμιλος διαθέτει μια εκτεταμένη τράπεζα γης σε Κύπρο και Ελλάδα (Αθήνα, Πάρο, Σαντορίνη και Κρήτη), σε μία γκάμα που περιλαμβάνει από πολυτελείς παραθαλάσσιες βίλες έως αγροτικές ιδιοκτησίες.

Σημειώνεται, ότι στην αγορά η Leptos Estates αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους home builders στην Κύπρο.

Θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου αποτελούν οι:
  • Leptos Calypso Hotels Public Ltd.
  • Neapolis Smart EcoCity
  • Iasis Hospital
  • Neapolis University Pafos

Ο συνολικός προϋπολογισμός της συγκεκριμένης επένδυσης φτάνει στα 303 εκατ. ευρώ. Το πλάνο της COSTA NOPIA περιλαμβάνει την τουριστική ανάπτυξη συνολικής έκτασης 1130 στρεμμάτων, στην ευρύτερη περιοχή του Κισσάμου, στο νομό Χανίων της Κρήτης.

Το σχέδιο κι οι μελέτες προβλέπουν την κατασκευή δύο ξενοδοχειακών μονάδων, παραθεριστικών κατοικιών, τουριστικού καταφυγίου σκαφών, αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς επίσης και τη δημιουργία γηπέδου golf.

CAPE THOLOS

Η έτερη μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση είναι εκείνη της «CAPE THOLOS», από την «Maris Hotels S.A.» του Ομίλου Μεταξά.

Το εν λόγω project κοστολογείται στα 150 εκατ. ευρώ. Για μία επένδυση σε συνολική έκταση 1.400 στρεμμάτων στην περιοχή Θόλος Καβουσίου στο Λασίθι, που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός παραθεριστικού-τουριστικού χωριού, ενός σύνθετου τουριστικού καταλύματος, ενός τουριστικού καταφυγίου, καθώς και την ανέγερση δύο ξενοδοχείων.

Επισημαίνεται, πως ο Όμιλος Μεταξά καθίσταται από τους μεγαλύτερους «παίκτες» στον τομέα του hospitality στην Ελλάδα. Διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του ξενοδοχεία όπως το Creta Maris Beach Resort, το Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa, το Candia Maris TUI Magic Life, το Creta Convention Centre, ενώ μέσα στο 2020 θα ανοίξει και το νέο συγκρότημα των Maris Hotels στη Σαντορίνη, σε κατασκευή της Rexex του Ομίλου Κοπελούζου.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ορόσημο το 2020 για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στα Χανιά

bizness.gr

Published

on

Χανιά, Κρήτη

Σε τρεις φάσεις και μέχρι το τέλος του 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη των Χανίων, που θα αποτελέσει την βάση για ένα νέο περιβαλλοντικό μοντέλο κινητικότητας, όπως έγινε γνωστό κατά την διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο δημαρχείο και στην οποία 19 φορείς της πόλης υπέγραψαν σύμφωνο για συμμετοχή τους στο δίκτυο κατάρτισης του ΣΒΑΚ.

Ήδη, όπως έγινε γνωστό, κατά την σύσκεψη υλοποιήθηκε η πρώτη φάση του Σχεδίου που περιελάμβανε την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Η μελετητική εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο συγκέντρωσε στοιχεία από ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από τους πολίτες, ενώ συνέλεξε και στοιχεία από μεγάλο όγκο μετρήσεων ώστε να προτείνει το κατάλληλο κυκλοφοριακό μοντέλο, το οποίο θα τεθεί προς διαβούλευση στους πολίτες και στη συνέχεια θα ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Θα ακολουθήσει το επόμενο στάδιο που αφορά στον καθορισμό συγκεκριμένων μέτρων και στόχων, μετρήσιμων και όχι θεωρητικών, για να διαπιστωθεί κατά πόσο οι σκοποί του ΣΒΑΚ επιτυγχάνονται.

Το τρίτο στάδιο αφορά στην κοστολόγηση των μέτρων και στη σύνταξη ενός αναλυτικού σχεδίου δράσης το οποίο, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, θα αποτελεί για τον Δήμο Χανίων οδηγό για τα έργα που πρέπει να γίνουν κάθε χρονιά, την ιεράρχησή τους και το κόστος τους.

Όπως δήλωσε κατά την συνεδρίαση ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης, «η σύγχρονη προσέγγιση είναι ότι πρέπει να πάμε σε ένα σχεδιασμό που αλλάζει και περνά από το μοντέλο που διευκόλυνε τη μετακίνηση των αυτοκινήτων εντός των πόλεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, σε ένα άλλο μοντέλο που σχετίζεται με την προσαρμογή του κέντρου της πόλης ώστε να είναι φιλικό προς την ήπια κινητικότητα πεζών, Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και οχημάτων».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιώργος Ξανθουδάκης, τόνισε ότι πλέον η ύπαρξη ΣΒΑΚ αποτελεί προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση των δήμων από ευρωπαϊκά προγράμματα.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αδ. Γεωργιάδης: Η Ελλάδα, στις χώρες που χρηματοδοτεί ο αμερικανικός οργανισμός DFC

bizness.gr

Published

on

Χαιρετισμός Άδωνις Γεωργιάδη

Τη νέα δυναμική στις αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα ανέδειξε ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης στον χαιρετισμό που απηύθυνε εκ μέρους του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρωτοχρονιάτικη δεξίωση του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Ο κ. Γεωργιάδης εστίασε:
  • Τόσο στις συναντήσεις με πολύ μεγάλες αμερικανικές εταιρείες που είχαν πρόσφατα στην Ουάσινγκτον με τον Πρωθυπουργό κ. Κυρ. Μητσοτάκη, αποτέλεσμα των οποίων είναι ότι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ανοίγει σε δύο εβδομάδες γραφείο στην Αθήνα και προγραμματίζει στην Ελλάδα επενδύσεις μισού δις δολαρίων εντός του 2020,
  • Όσο και στην ψήφιση από το Αμερικανικό Κογκρέσο στα τέλη του 2019 της συμπερίληψης της Ελλάδας στις χώρες που χρηματοδοτεί ο αμερικανικός οργανισμός DFC. «Αυτό σημαίνει ότι οι αμερικανικές εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα, μπορούν να εξασφαλίζουν και equity και εγγυήσεις για να έχουν χαμηλότερα επιτόκια στη χρηματοδότηση των επενδύσεών τους στη χώρα μας», επισήμανε.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων ανέδειξε την υποστήριξη της Κυβέρνησης των ΗΠΑ στο project LNG στην Αλεξανδρούπολη, ενώ όσον αφορά το ενδιαφέρον της ONEX για τα ναυπηγεία Ελευσίνας σημείωσε πως «με τη συμβολή του πρέσβη κ. Geoffrey Pyatt, πάμε να κάνουμε και την Ελευσίνα να πάρει μπρος τις επόμενες εβδομάδες.

Ν’ ανθίσει και αυτό το ναυπηγείο όπως άνθισε η Σύρος, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να κάνουμε το επόμενο βήμα όπως μπορούμε να το κάνουμε, όπως αποδείξαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε στη Σύρο».

Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε την προσωπική συμβολή του πρέσβη των ΗΠΑ κ. Geoffrey Pyatt στην επιτυχή ολοκλήρωση όλων των μεγάλων αμερικανικών επενδύσεων στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, συνεχάρη το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο για το έργο και τα σωστά μηνύματα που εκπέμπει προαναγγέλλοντας ότι «το 2020 θέλουμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί».

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Αναβαθμίζεται ο εξοπλισμός στα διυλιστήρια της Motor Oil – Το ύψος της επένδυσης

Χρήστος Δημόπουλος

Published

on

Motor Oil, Κόρινθος

Στο καθεστώς Ενισχύσεων Μηχανολογικού Εξοπλισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης Επενδύσεων και της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, έχει συμπεριληφθεί από τα τέλη του 2019 το επενδυτικό σχέδιο εταιρείας της οικογένειας Βαρδινογιάννη.

Πιο συγκεκριμένα, με σχετική απόφαση από το ΥΠΑΝΕΠ έχει εγκριθεί η υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου για το καθεστώς «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού», το πλάνο της εταιρείας MOTOR OIL ΕΛΛΑΣ για τα διυλιστήρια της Κορίνθου.

Η επένδυση της επιχείρησης συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, αφορά ειδικότερα την επέκταση της δυναμικότητας του συγκροτήματος καταλυτικής πυρόλυσης του διυλιστηρίου, συνολικού επιλέξιμου κόστους 14.239.386,72 ευρώ και συνολικού ενισχυόμενου κόστους 14.239.386,72 ευρώ. Μιλάμε, άρα, για μία σημαντική επένδυση αναβάθμισης.

Να υπογραμμίσουμε εδώ, πως η διεργασία της καταλυτικής πυρόλυσης είναι η σημαντικότερη σε ένα διυλιστήριο πετρελαίου και ουσιαστικά, ορίζεται ως η διαδικασία εκείνη κατά την οποία βαριά κλάσματα πετρελαίου διασπώνται σε υψηλές θερμοκρασίες με τη βοήθεια ενός καταλύτη (σ.σ. εξ’ ου και καταλυτική πυρόλυση), σε ελαφρύτερα προϊόντα όπως π.χ. η βενζίνη ή το diesel.

Σύμφωνα με την πληροφόρηση που υπάρχει, στο επενδυτικό σχέδιο της MOTOR OIL ΕΛΛΑΣ θα χορηγηθεί ενίσχυση με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής, ύψους για την ακρίβεια 4.983.785,35 ευρώ. Για την ιστορία, σημειώνεται ότι από την υλοποίηση της επένδυσης δεν θα δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης στην εταιρεία.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ MOTOR OIL

Με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία του εξαμήνου Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019, τα οποία και έχουν δημοσιοποιηθεί, ο κύκλος εργασιών της MOTOR OIL το α’ εξάμηνο του 2019 ενισχύθηκε κατά 137 εκατ. ευρώ (σ.σ. ποσοστό 3,09 %) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018.

Το α’ εξάμηνο του 2018 ο Όμιλος είχε καταγράψει έσοδα από παροχή υπηρεσιών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων, είχε προέλθει από την «OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E.». Η μεγάλη αύξηση των εσόδων του α’ εξαμήνου 2019 προέκυψε από το γεγονός, ότι πέραν των εσόδων που ήρθαν από την «OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E.», συμπεριλήφθηκαν εξίσου και τα έσοδα των δραστηριοτήτων της NRG TRADING HOUSE ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.. Μίας εταιρείας, το 90% της οποίας αποκτήθηκε από τη μητρική MOTORI OIL ΕΛΛΑΣ Α.Ε. τον Σεπτέμβριο του 2018.

Επιπρόσθετα, από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει κι ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου. Κι αυτό, δεδομένου ότι οι πωλήσεις εξωτερικού και ναυτιλίας ανήλθαν το α’ εξάμηνο 2019 σε 77,65% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έναντι 78,00% την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Σημαντικός παράγοντας στάθηκε και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας, που διαμορφώθηκε σε 80,28% το α’ εξάμηνο 2019, έναντι 85,97% το ίδιο διάστημα το 2018.

Θυμίζουμε, τέλος, πως το 2019 είχε ανακοινωθεί επίσης και η έναρξη ενός επενδυτικού προγράμματος ύψους 310 εκ. ευρώ στα διυλιστήρια της Κορίνθου από την MOTOR OIL, προς το σκοπό της βελτίωσης παραγωγής βενζίνης με υψηλότερα οκτάνια. Σε μία επένδυση η οποία, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2021.

Continue Reading
Advertisement

Trending