Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι μεγάλοι στόχοι Καραμανλή για τα μεγάλα έργα και τις συγκοινωνίες το 2020

Νίκος Καραγιάννης

Published

on

Με μία χρονιά πρόκληση έρχεται αντιμέτωπος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Το 2020 είναι η χρονιά στην οποία το στοίχημα θα είναι η ανάσταση του κατασκευαστικού κλάδου και η ανασύνταξη των μεταφορών, με ιδιαίτερη αναφορά στις αστικές συγκοινωνίες, Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Έχοντας πλέον 6 μήνες στο τιμόνι του υπουργείου, ο κ.Καραμανλής θα επιχειρήσει οι στόχοι του ετέθησαν από την αρχή της υπουργείας του, να αρχίσουν να εκπληρώνονται ένας-ένας.

ΤΑ ΚΑΥΤΑ ΜΕΤΩΠΑ

Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι αδιαμφισβήτητα η ολοκλήρωση του διαγωνισμού της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το έργο της Αττικό Μετρό, με κόστος 1,8δισ.ευρώ είναι η ναυαρχίδα των δημόσιων έργων της χώρας για αυτή τη νέα δεκαετία. ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ διεκδικούν το χρυσό συμβόλαιο. Για να φτάσουμε στις υπογραφές, θα πρέπει να οριστεί ημέρα κατάθεσης προσφορών και να μην διαρκέσουν πολύ τυχόν προσφυγές των διαγωνιζόμενων. Είναι το απόλυτο έργο του 2020.

Ένας δεύτερος στόχος είναι να τρέξουν με μεγάλες ταχύτητες τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Ο χρόνος κυλά αντίστροφά και μετά την απόφαση του ΚΑΣ για το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ θα πρέπει, γρήγορα οι διαδικασίες υλοποίησης να “γκαζώσουν”. Ερώτημα αποτελούν οι τυχόν προσφυγές στο ΣτΕ που θα επιφέρουν νέα χρονική υστέρηση στο έργο.

Η οριστική επίλυση του γρίφου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι το τρίτο στοίχημα του υπουργού. Η δηλωμένη πρόθεση του να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα σε όλες τις πτυχές του. Θα χρειαστεί να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εταιρειών που έχουν ήδη συμβάσεις, η έγκριση της Κομισιόν, η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, των τραπεζών που τη χρηματοδοτούν και η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων. Όλες οι παραπάνω διαδικασίες είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες.

Ακόμα ένα δύσκολο έργο αποτελεί για τον Κώστα Καραμανλή, η υπόθεση ένταξης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία. Η δηλωμένη απόφαση του ιδίου και του Πρωθυπουργού κ.Μητσοτάκη, υποδηλώνει την πρόθεση να τρέξουν οι διαπραγματεύσεις και το έργο να μπει σε πορεία κατασκευής εντός του 2020.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα και ιδιαίτερα η επίλυση του γόρδιου δεσμού της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα είναι επίσης ένα δύσκολο επίτευγμα. Ο υπουργός, έχει δηλώσει την επιθυμία του να υλοποιηθεί το έργο με ένα βιώσιμο πλάνο το οποίο αποκλείει την υπογειοποίηση κατά 9χλμ. Θα πρέπει να βρεθεί ο κοινός δρόμος με την τοπική κοινωνία για να γίνει εφικτό από την ΕΡΓΟΣΕ να τρέξει ένα διαγωνισμό που θα φέρει επιτέλους το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα. Εδώ η δηλωμένη αντίθεση του δήμου Πατρέων, είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα.

Ζήτημα σοβαρό αποτελεί και ο προγραμματισμός σειράς σιδηροδρομικών έργων με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα παρά το γεγονός της παρουσίας πλείστων έργων στο ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ, σε επίπεδο μεγάλων έργων δεν έχουμε υπογραφές. Θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για την ηλεκτροκίνηση σε Κιάτο-Ροδοδάφνη και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα και να τρέξουν τα έργα για την ολοκλήρωση του σταθμού της Αθήνας, την ηλεκτροκίνηση στο Λάρισα-Βόλος και οι εργολαβίες για την λειτουργία της διπλής γραμμής από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Στην ουρά υπάρχουν και άλλα έργα που θα πρέπει να ενεργοποιηθούν.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ

Σε επίπεδο νέων έργων ο υπουργός ΥΠΟΜΕ έχει βάλει στόχο την ανάταξη του κατασκευαστικού κλάδου με μία νέα γενιά. Στο πλαίσιο αυτό, στην πρώτη γραμμή έρχεται ο ΒΟΑΚ, έργο για το οποίο αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις σύντομα. Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από άλλο αυτοκινητόδρομο με παραχώρηση προκειμένου να χαρακτηριστει βιώσιμο. Η προετοιμασία είναι σε πλήρη εξέλιξη. Ο υφιστάμενος διαγωνισμός θα πρέπει να θεωρείται νεκρός.

Παράλληλα θα τρέξουν αντιπλημμυρικά έργα 350εκατ.ευρώ στους 5 αυτοκινητόδρομους της χώρας. Έχει ήδη εξαγγελθεί και απομένει η ολοκλήρωσης της προετοιμασίας για να ενεργοποιηθούν τα απαραίτητα έργα. Την ίδια ώρα θα πρέπει να τρέξουν και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί για τα 10 αντιπλημμυρικά έργα με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται επίσης η προώθηση σε δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας, έργο 230εκατ.ευρώ.

Σε επίπεδο προετοιμασίας, ο Κώστας Καραμανλής διερευνά τις δυνατότητες που υπάρχουν για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με όλα τα σενάρια να είναι ανοιχτά. Τελευταία προσθήκη θεωρείτα η Σήραγγα Αργυρούπολης η οποία αποτελεί κρίσιμο κρίκο για την επένδυση του Ελληνικού. Το 2020 θα είναι χρονιά-σταθμός για την τύχη των επεκτάσεων που συζητιούνται εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.

Με ταχύτητα τρέχει και η προετοιμασία για το μεγάλο νέο-ΣΔΙΤ για το fly-over της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που φιλοδοξεί με αυτό το έργο να την κάνει “Αττική Οδό”. Το κόστος του, που φτάνει τα 300εκατ.ευρώ το κάνει ένα από τα μεγάλα έργα της δεκαετίας και θα αφορά και τη συντήρηση-εκμετάλλευση του δρόμου.

Σε επίπεδο ωρίμανσης διαγωνισμών, το επιτελείο του υπουργού, καλείται να τρέξει το ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, σε μία περιοχή που έχει να επιδείξει άλματα στο τουριστικό και όχι μόνο προϊόν της, εν ολίγοις απόρροια των επενδύσεων αλλά και του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Δεν θα κλείσει μέσα στη χρονιά αλλά θα πρέπει να φτάσει σε επίπεδο οριστικών μελετών και ΜΠΕ.

Επίσης αναμένουμε την κατάληξη μετά από 4 χρόνια του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος. Το μεγάλο αυτό έργο, έχει ένα σημαντικό επίπεδο ωρίμανσης και με την έγκριση της ΜΠΕ, πάμε για κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και ίσως οριακά να έχουμε και ανάδοχο μέσα στη χρονιά. Για υπογραφές, το πιθανότερο είναι να πάμε το 2021.

Στην κορυφή της ατζέντας του υπουργού είναι και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδου. Η παράταση για τις 26 Ιουνίου, φημολογείται πως θα είναι η τελευταία. Εδώ έχουμε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων ομίλων της χώρας.

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ 2020

Ο Κώστας Καραμανλής αναμένεται να κόψει κορδέλες σε τουλάχιστον 3 έργα. Η πρώτη κορδέλα θα αφορά την επαναλειτουργία, αυτή τη φορά με διπλή γραμμή και νέους σταθμούς του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Μετά θα πάει δύο φορές στον Πειραιά για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης του Τραμ μέχρι το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά και της επέκτασης του Μετρό μέχρι τη Νίκαια.  Αν και θεωρητικά είναι δύσκολο, ίσως επιτευχθεί και η ολοκλήρωση των συστημάτων στο σιδηρόδρομο και στα τέλη του 2020 έχουμε το βελτιωμένο δροολόγιο των 3 ωρών και 30 λεπτών μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Η ΑΝΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Αν σε επίπεδο έργων υπάρχει ανοχή χρόνου από την αγορά, δεν συμβαίνει το ίδιο με τις συγκοινωνίες. Η κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν είναι η πρέπουσα και έχουν ήδη προγραμματιστεί παρεμβάσεις.

Από εχθές ενεργοποιήθηκε η σύμβαση των ΚΤΕΛ με τον ΟΑΣΘ για να διορθωθεί η κωμικοτραγική εικόνα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Η προσθήκη 100 λεωφορείων θα εξομαλύνει τα σοβαρά προβλήματα και στην ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι Θεσσαλονικείς από τον ανεπαρκή στόλο που κινείται στους δρόμους της πόλης.

Ο Κώστας Καραμανλής, μετά την ακύρωση του διαγωνισμού για τα 750 λεωφορεία, έχει θέσει σε προετοιμασία, ένα ακόμα μεγαλύτερο διαγωνισμό για περίπου 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα λήξουν την σημερινή αποκαρδιωτική κατάσταση.

Τα λεωφορεία της Αθήνας σε πολλές περιπτώσεις είναι πλέον “αντίκες” και με εμφάνιση που δεν αρμόζει σε πρωτεύουσα Ευρωπαϊκής χώρας. Ο διαγωνισμός είναι απολύτος απαραίτητος και έχει κινήσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων βιομηχανιών παραγωγής λεωφορείων.

Στο Μετρό σε επίπεδο καθημερινότητας έχουμε την εξαγγελία Καραμανλή για την αναβάθμιση των 15 συρμών 8ης γενιάς της Γραμμής 1 του Μετρό, κόστους 80εκατ.ευρώ. Το κονδύλι “βρέθηκε” στο ΕΣΠΑ και αναμένεται να τρέξει ο διαγωνισμός για τον εκμοντερνισμό τους και την μετατροπή τους σε σύγχρονους συρμούς Μετρό με όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και μία δεύτερη ζωή. Οι συρμοί θα εξομαλύνουν την κατάσταση που επικρατεί στα καθημερινά δρομολόγια της Γραμμής 1 που ταλαιπωρεί το επιβατικό κοινό.

ΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ

Τέλος, μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην ολοκλήρωση του προβληματικού διαγωνισμού για το Θριάσιο 1. Οι αλλεπάλληλες επιστολές με την Κομισιόν, έχει δείξει την σοβαρότητα της κατάστασης και στο επιτελείο του υπουργού έχει δοθεί προτεραιότητα στο λύσιμο ακόμα ενός παζλ που θα φέρει σε επίπεδο υλοποίησης ένα από τα πλέον φιλόδοξα έργα για το μεγαλύτερο Εμπορευματικό Κέντρο στην Ελλάδα. Παράλληλα μαζί του θα πρέπει να ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο 2 που θα πάρει τα σκήπτρα με τις υπογραφές, όντας το μεγαλύτερο Logistics Center στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.

 

Πηγή: ypoodomes.com

Advertisement

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Το πολυτελές 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στην Αθήνα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ17 ώρες ago

Ανοίγει τις πύλες του το πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων ‘The Athenaeum’ στις αρχές Μαΐου

Ακίνητο ΕΤΑΔ στο Μαρούσι - Πηγή: www.e-publicrealestate.gr
REAL ESTATE1 ημέρα ago

Προκηρύχθηκε από την ΕΤΑΔ διαγωνισμός για γνωστό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε που βρίσκεται

Πηγή: Danos Group
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 ημέρα ago

Προς πώληση κτίριο γραφείων στο Χαλάνδρι – Δείτε πού βρίσκεται

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Voria Project: τι περιλαμβάνει η επένδυση 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Ξενία Κομοτηνής - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Παρατάθηκε ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση του Ξενία Κομοτηνής

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ξεπέρασαν τα 165 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Prodea το 2023 – Τα νέα ακίνητα και η στόχευση σε logistics

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στο Ρέθυμνο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Πηγή: Danos Group
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Προς πώληση κτίριο γραφείων στη Μεταμόρφωση – Δείτε πού βρίσκεται

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE3 ημέρες ago

Ακίνητο προς αγορά στο κέντρο της Αθήνας αναζητά το ΕΑΠ – Δείτε το διαγωνισμό

Το ακίνητο που θα γίνει η επένδυση της G4 BZPW στο Παλαιό Φάληρο - Πηγή: G4 BZPW
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο

Image Credit: Bennetts Associates
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν

Η οικιστική επένδυση της ZOIA στην οδό Γενναδίου 2 στα Εξάρχεια - Πηγή: ZOIA
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria με καζίνο & 5άστερο ξενοδοχείο στο Μαρούσι

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Apollo Hills - Πηγή: Hines - Henderson Park
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Και εγένετο Apollo Hills – Πώς θα γίνει η mega οικιστική επένδυση 200 εκατ. των Henderson Park – Hines στη Βούλα

Το εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι - Πηγή: Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Malls το 2023 – Προχωρούν τα 2 νέα mall στο Ελληνικό

Πηγή: Noval Property
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

Πώς έγινε με τα φωτοβολταϊκά πιό “πράσινο” το Mare West στην Κόρινθο

Μήλος -Φωτό: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

7 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία βρίσκονται στα σκαριά στη Μήλο

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Piraeus Tower. ο νέος Πύργος του Πειραιά – Πηγή: ypodomes.com
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand

Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό

Advertisement

TRENDING