Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Παγώνει η διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών

bizness.gr

Published

on

Εργασίες

«Παγώνει» η διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών στις παρούσες συνθήκες καθώς αυτό προκύπτει από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τα κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού.

Αναλυτικά όπως αναφέρεται στο εξηκοστό άρθρο που αφορά σε ζητήματα δημοσίων συμβάσεων:

Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού ή του αρμόδιου οργάνου, είναι δυνατή:

α) η αναβολή διενέργειας δημόσιων διαγωνισμών,
β) η παράταση της ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ή προσφορών, στις περιπτώσεις που έχει ήδη δημοσιευθεί προκήρυξη κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας,
γ) η αναστολή κάθε προθεσμίας που αφορά δημόσιες συμβάσεις, ανεξάρτητα από το στάδιο ανάθεσης ή εκτέλεσης αυτών και
δ) η χορήγηση παράτασης κάθε είδους συμβατικών προθεσμιών, για χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται με την οικεία απόφαση.

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Energean: Πρόοδος στο project ανάπτυξης του κοιτάσματος φυσικού αερίου στο Ισραήλ

bizness.gr

Published

on

Energean Power FPSO

Μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για την πρόοδο του project ανάπτυξης του κοιτάσματος φυσικού αερίου Karish στο Ισραήλ ανακοίνωσε η Energean, καθώς το κύτος του FPSO «Energean Power» αναχώρησε από το ναυπηγείο της COSCO στo Zhoushan της Κίνας το πρωί της Παρασκευής 3 Απριλίου.

Το κύτος ρυμουλκείται τώρα προς το ναυπηγείο Admiralty της Sembcorp Marine στη Σιγκαπούρη όπου θα εγκατασταθεί το σύνολο των εξάλων (topsides) με τελικό προορισμό, προς το τέλος του έτους, το Ισραήλ για εγκατάσταση και θέση σε λειτουργίας.

Η αναχώρηση του κύτους από την Κίνα εντός του χρονικού προγραμματισμού της Energean συνιστά ένα σημαντικό επίτευγμα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί διεθνώς στις αγορές λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της κατασκευής του κύτους, συμπληρώθηκαν πάνω από 5 εκατομμύρια ώρες χωρίς εργατικό ατύχημα (Lost Time Injury), ενώ ως τώρα συνολικά στην κατασκευή του FPSO έχουν συμπληρωθεί πάνω από 10 εκατομμύρια ώρες, σε μία απόδειξη των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που η Energean έχει ως απόλυτη προτεραιότητα και εφαρμόζει σχολαστικά.

Η εταιρεία έχει επίσης ολοκληρώσει με επιτυχία τις τρεις γεωτρήσεις ανάπτυξης στο κυρίως κοίτασμα του Karish, επιβεβαιώνοντας ότι οι τρεις γεωτρήσεις θα είναι σε θέση να παράγουν συνολικά 800 εκατ. κυβικά μέτρου αερίου ετησίως, κατ΄ αναλογία προς την πλήρη δυναμικότητα του FPSO η οποία είναι 8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα τον χρόνο.

Σημειώνεται επίσης ότι τις προηγούμενες ημέρες εκφορτώθηκε στο λιμάνι της Λεμεσού ο αγωγός (σωλήνες διαμέτρου 30 και 24 ιντσών) που προορίζεται να εγκατασταθεί στο Ισραήλ. Το επόμενο διάστημα ο συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων αγωγός θα μεταφορτωθεί σε ειδικά σκάφη με τελικό προορισμό το Ισραήλ, όπου θα συνδέσει το FPSO “Energean Power” με τις χερσαίες εγκαταστάσεις φυσικού αερίου στην περιοχή του Dor.

H Energean διατηρεί τον προγραμματισμό της για έναρξη παραγωγής φυσικού αερίου από το Karish στο πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι εξελίξεις στην εξαγορά της Edison Ε&P

Εξάλλου η Energean και η Edison συμφώνησαν να προχωρήσουν στην τροποποίηση των όρων της εξαγοράς της Edison E&P από την Energean. Με βάση τη νέα συμφωνία:

  • Το χαρτοφυλάκιο της Edison E&P στην Αλγερία θα εξαιρεθεί από την εξαγορά.
  • Το συμφωνηθέν τίμημα της εξαγοράς θα μεταβληθεί κατά 150 εκατ. δολάρια.

Η Energean εργάζεται ώστε να ολοκληρώσει την εξαγορά της Edison E&P το συντομότερο δυνατό εντός του 2020, υπό την έγκριση των μετόχων της και των κυβερνήσεων που εμπλέκονται στη διαδικασία. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα προχωρήσει και η συμφωνημένη μεταβίβαση προς την Neptune του χαρτοφυλακίου της Edison E&P στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία έναντι 250 εκατ. δολαρίων, με πιθανή προσαύξηση του τιμήματος κατά 30 εκατ. δολάρια, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Energean.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Δημιουργείται το κέντρο καινοτομίας στην Αθήνα – Δύο έργα ΣΔΙΤ 165 εκατ. ευρώ

bizness.gr

Published

on

Καινοτομία

Δύο νέα έργα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικού προϋπολογισμού 165 εκατομμυρίων ευρώ, ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ που συνεδρίασε την Παρασκευή, μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη και τη συμμετοχή του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα, της Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως, του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή, του Υφυπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Βασίλη Διγαλάκη και του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα κ. Νικόλαου Μαντζούφα.

Τα δύο έργα που εγκρίθηκαν είναι:
  • «Υλοποίηση φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών, και λοιπών υποδομών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης» και
  • «Δημιουργία κέντρου καινοτομίας στην Αθήνα».

Το έργο του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ, αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση φοιτητικών εστιών καθώς και άλλων κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου στην Αλεξανδρούπολη, την Κομοτηνή και την Ξάνθη. Ειδικότερα, στην Αλεξανδρούπολη και την Κομοτηνή θα αναπτυχθούν φοιτητικές εστίες συνολικής δυναμικότητας 700 ατόμων και χώροι σίτισης φοιτητών, ενώ στην Κομοτηνή θα αναπτυχθεί και Κεντρική Βιβλιοθήκη – Αναγνωστήριο. Στην Ξάνθη θα αναπτυχθεί χώρος Στέγασης Ερευνητικών Δομών που θα αποτελούν το Ερευνητικό Κέντρο Αριστείας, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι ερευνητικές δομές της Πολυτεχνικής Σχολής.

Το έργο του Κέντρου Καινοτομίας, προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, στην Αθήνα (οδός Πειραιώς) αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση των υποδομών της πρώτης Πολιτείας Καινοτομίας, που θα αποτελέσει ένα φυσικό χώρο, όπου τμήματα Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) εταιρειών και βιομηχανιών, ακαδημαϊκά ιδρύματα, νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) και startup incubator/accelerators, θα δημιουργούν επιχειρηματικές συνέργειες παράγοντας καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες προς όφελος της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα project του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και η δημιουργία του θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της Ελλάδας στο χάρτη της Ανταγωνιστικότητας και την αναβάθμισή της στους διεθνείς δείκτες Καινοτομίας. Η Πολιτεία Καινοτομίας θα στεγαστεί στις εγκαταλελειμμένες για 30 χρόνια αποθήκες της Χρωματουργίας Πειραιώς (ΧΡΩΠΕΙ), έκτασης 18 στρεμμάτων, σε ένα κτίριο που είναι αμιγώς συνδεδεμένο ιστορικά με την Έρευνα και Ανάπτυξη στην Ελλάδα.

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Γραμμή 4: Συνέχεια στο διαγωνισμό με οδικό χάρτη ολοκλήρωσης η απόφαση του ΣτΕ

bizness.gr

Published

on

Συρμός του μετρό στην Αθήνα

Πλημμέλημα που διορθώνεται γυρίζοντας την διαδικασία πίσω στην επιτροπή του διαγωνισμού. Αυτό υποστηρίζουν πηγές του κατασκευαστικού κλάδου ότι είναι η ερμηνεία του σκεπτικού της απόφασης του ΣτΕ στις προσφυγές των δύο φιναλίστ για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. «Πρόκειται για έναν οδικό χάρτη ολοκλήρωσης του διαγωνισμού και όχι εντολή ακύρωσης του» τονίζοντας πως δεν υπάρχει ερμηνεία αλληλοεξόντωσης.

Αντιθέτως, όπως σημειώνουν, «από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ αναγνωρίζονται ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών – με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα – εντούτοις κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών».

Το σκεπτικό του ΣτΕ

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την ανάγνωση του σκεπτικού του ΣτΕ προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Για τη μεν κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom Transport, η ανταγωνίστρια κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Άκτωρ, μεταξύ των θεμάτων που έθεσε και για τα οποία τίθεται ποινή αποκλεισμού, ήταν και το ότι:
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, και ειδικά στο πρώτο στάδιο της αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, όπου η Επιτροπή Διαγωνισμού οφείλει να εξετάσει τη συμμόρφωση ή μη των διαγωνιζομένων με τις απαιτήσεις της Αττικό Μετρό, εφαρμόζοντας το σύστημα επιτυχίας (pass) ή αποτυχίας (fail) επί ποινή αποκλεισμού, η επιτροπή διαγωνισμού δεν απέκλεισε ως όφειλε κατά τη γνώμη της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, την αντίπαλη κοινοπραξία παρά το γεγονός ότι δεν συνυποβλήθηκαν με την προσφορά τα ειδικώς απαιτούμενα από τις προδιαγραφές στοιχεία και τεκμήρια, δηλαδή τα πιστοποιητικά που αναφέρονται στο φάκελο Β4.9 σχετικά με τη μελέτη προσφοράς σχετικά με το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών. Από την πλευρά της, η Αττικό Μετρό είχε απορρίψει τη σχετική προσφυγή της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, δηλώνοντας πως αυτή η παράλειψη δεν εμπίπτει στους λόγους που επισύρουν ποινή αποκλεισμού, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Πρόσκλησης υποβολής προσφορών και, σε κάθε περίπτωση, τα πιστοποιητικά αυτά είχαν κατατεθεί στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, όπως απαιτούνταν.

Το ΣτΕ, αξιολογώντας τα δεδομένα, απορρίπτει την απάντηση της Αττικό Μετρό, σημειώνοντας πως τα πιστοποιητικά αυτά έπρεπε, επί ποινή αποκλεισμού, να υποβληθούν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού και συνέχισε ότι «η αιτιολογία με την οποία απορρίφθηκε η προδικαστική προσφυγή της αιτούσας (σ.σ. της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) εξακολουθεί να είναι σε κάθε περίπτωση πλημμελής, δεδομένου ότι τα στοιχεία αυτά υποβλήθηκαν κατά το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ως δικαιολογητικά απόδειξης της εν γένει εμπειρίας της παρεμβαίνουσας (δια της εταιρείας-μέλους της ALSTOM TRANSPORT S.A.) σε παρόμοια έργα και τις απαιτήσεις του σταδίου αυτού (…) και όχι ως ειδικά στοιχεία και τεκμήρια από τα οποία πρέπει να προκύπτει κατά την αιτιολογημένη κρίση των οργάνων του αναθέτοντος φορέα η απόδειξη των εξειδικευμένων τεχνικών απαιτήσεων που τίθεται με τα τεύχη δημοπράτησης του Β’ σταδίου του διαγωνισμού».

Για τη δε κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy, η ανταγωνίστρια κοινοπραξία της οποίας ηγείται η Άβαξ, έθεσε το εξής θέμα στην προσφυγή της στην Αττικό Μετρό, υποστηρίζοντας πως επισύρει ποινή αποκλεισμού.

Στην τεχνική τους προσφορά (στην ενότητα «Σύστημα Έλξης Συρμών») οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να εκπονήσουν προσομοιώσεις με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές αλλά και δεδομένα, μεταξύ των οποίων και η συνεχής λειτουργία του αερισμού των συρμών χωρίς κλιματισμό ή θέρμανση, χωρίς περαιτέρω να αποσαφηνίζεται με ποιο φορτίο αερισμού πρέπει να γίνουν οι εν λόγω προσομοιώσεις. Η προσομοίωση που η κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy υπέβαλε, εμπεριέχει πράγματι στοιχεία που αφορούν συνεχή λειτουργία του αερισμού των συρμών χωρίς κλιματισμό ή θέρμανση, λαμβάνοντας υπόψη ένα μέσο φορτίο αερισμού που αντιστοιχεί σε 192 W. Κατά τη διαδικασία του πρώτου σταδίου της αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, η Επιτροπή Διαγωνισμού ζήτησε από την κοινοπραξία να εκπονήσει συμπληρωματικές προσομοιώσεις χρησιμοποιώντας ως φορτίο αερισμού το μέγεθος των 2400 W. Η κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom Transport υποστήριξε ότι συμμορφούμενη η ανταγωνίστρια κοινοπραξία με την οδηγία της Αττικό Μετρό για χρήση φορτίου 2400 W κι όχι 192 W, υπέβαλε μία προσομοίωση που παρήγαγε πλέον νέα κι όχι συμπληρωματικά στοιχεία, παραβιάζοντας επί ποινή αποκλεισμού τους όρους του διαγωνισμού.

Πλην, όμως, η ίδια η Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό επισημαίνει ότι η Πρόσκληση δεν απαιτούσε την διεξαγωγή των προσομοιώσεων με συγκεκριμένο φορτίο αερισμού υπενθυμίζοντας ότι ζήτησε και από τις δύο κοινοπραξίες συμπληρωματικά δεδομένα για τις παραδοχές βάσει των οποίων έγινε η προσομοίωση. Κοινώς, η Επιτροπή Διαγωνισμού υποστηρίζει πως το αίτημα προς την κοινοπραξία Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy δεν έγινε γιατί κρίθηκε πως δεν πληρούσε την απαίτηση για συνεχή λειτουργία του αερισμού, αλλά για να έχει συγκρίσιμα μεγέθη μεταξύ των δύο διαγωνιζομένων. Επιπλέον, η Αττικό Μετρό, υποστηρίζει πως τα αρχικώς υποβληθέντα στοιχεία σχετικά με το σύστημα έλξης δεν τροποποιήθηκαν με την υποβολή της νέας προσομοίωσης εκ μέρους της κοινοπραξίας Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ούτως ή άλλως δεν αλλοιώθηκε το περιεχόμενο της προσφοράς του συστήματος έλξης. Επί αυτού του θέματος, το ΣτΕ δεν δέχεται τη θέση της Αττικό Μετρό και σημειώνει πως ακόμα κι αν την έκανε δεκτή «η προσβαλλόμενη απόφαση αιτιολογείται πλημμελώς διότι δεν εξειδικεύεται ποια είναι τα ‘αρχικώς υποβληθέντα’ στοιχεία τα οποία ‘δεν τροποποιήθηκαν’ ούτε αν ο αναθέτων φορέας στήριξε την κρίση του για την τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας στα αρχικά στοιχεία ή στα στοιχεία που περιελήφθησαν στην επανυποβληθείσα μελέτη προσομοίωσης».

Μία άλλη διάσταση στην εξήγηση του σκεπτικού

Σύμφωνα με αυτή την εξήγηση, δεν μιλάμε για ακύρωση του διαγωνισμού αλλά για τη δημιουργία ενός οδικού χάρτη για την Αττικό Μετρό. Το σκεπτικό σύμφωνα με αυτή την ερμηνεία, μας γυρίζει πίσω στη διαγωνιστική διαδικασία, δίνει χρόνο για να διορθώσει το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και να επανακατατεθει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών στις υποδείξεις του Ανώτατου Δικαστηρίου. Από την εν λόγω ορθή αξιολόγηση που θα γίνει με τις υποδείξεις του ΣτΕ, θα προκύψει εάν και ποιος από τους υποψηφίους πρέπει να αποκλειστεί. Με αυτόν τον τρόπο το ΣτΕ θωρακίζει πλήρως τον διαγωνισμό και παρέχει απόλυτη νομιμοποίηση στη συνέχισή του, μην αφήνοντας κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ή σκιάς στο τι υποχρεούται να πράξει η Αττικό Μετρό.

Οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν πως “δεν υπάρχει λόγος η πολιτεία σε αυτή τη φάση να λάβει απόφαση επί της ματαίωσης του διαγωνισμού, ούτε χρειάζεται να περιμένει 1,5 χρόνο για να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης, παίρνοντας το ρίσκο να βρεθεί στο χειρότερο σενάριο ενώπιον μίας απόφασης που θα αποκλείει και τους δύο συμμετέχοντες, καθιστώντας το διαγωνισμό άγονο και έχοντας χάσει άλλους 18 μήνες. Οφείλει να ζητήσει η Αττικό Μετρό να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση της Δικαιοσύνης”.

Αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Πολύ περισσότερο, έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει αισίως 3 χρόνια.

Το μοναδικό ώριμο μεγάλο δημόσιο έργο

Πρόκειται φυσικά για εξαιρετικά κρίσιμη υπόθεση, αφού το εν λόγω έργο είναι το μόνο τόσο ώριμο μεγάλο δημόσιο έργο σε μία αγορά που ακόμα και πριν τον κορωνοϊό είχε πληγεί σοβαρότατα από τις συνέπειες της κρίσης και την απουσία κατασκευαστικού αντικειμένου. Στο πλαίσιο αυτό, η οποιαδήποτε έστω και σκέψη για ματαίωση ενός συγχρηματοδοτούμενου διαγωνισμού 1,8 δις ευρώ θα προκαλούσε, όχι μόνο στις διαγωνιζόμενες εταιρείες, αλλά και σε μία ολόκληρη αλυσίδα άλλων κλάδων όπως τσιμεντοβιομηχανίες, χαλυβουργίες και μελετητικές εταιρείες πανικό.

Παράγοντες του κλάδου μάλιστα σημείωναν πως «είναι αδύνατο να πιστεύει κανείς με γνώση της αγοράς στην Ελλάδα, πως μία ματαίωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού θα σήμαινε κάτι άλλο πέραν από απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, αφού ο νέος διαγωνισμός θα απαιτούσε τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί, ακόμα και με τις καλύτερες προϋποθέσεις».

Αυτό προκύπτει και από το γεγονός ότι ασχέτως αν έχει κατηγορηθεί εξαρχής η διακήρυξη του διαγωνισμού ως ελλιπής σε επίπεδο μελετών κι άλλων στοιχείων, οι προσφυγές των δυο κοινοπραξιών είναι παντελώς άσχετες με τέτοια ζητήματα και αφορούν αποκλειστικά ελλείψεις και λάθη που η μία κοινοπραξία καταλογίζει στον τεχνικό φάκελο της άλλης, κι όχι προβληματικές διατάξεις του διαγωνισμού. Το ίδιο ισχύει άλλωστε και με τις προηγούμενες προσφυγές, των υπολοίπων εταιρειών που είχαν υποβάλλει προσφυγές αλλά αποκλείστηκαν σε προηγούμενα στάδια της διαδικασίας.

Το έργο του 1,8δις.ευρώ που συνιστά το μεγαλύτερο νέο έργο Μετρό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη, έχει αποτελέσει το μήλον της έριδος για όλους τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας από τον Αύγουστο του 2017, όταν και ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία. Στο τελικό στάδιο έχουν φτάσει δύο σχήματα: ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

 

Πηγή: ypodomes.com

Continue Reading
Advertisement

Trending