Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Παρεμβάσεις καθαρισμού και επισκευών από το δήμο Αθηναίων σε πλατείες

bizness.gr

Published

on

Δημαρχείο Αθήνας

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις του δήμου Αθηναίων σε κεντρικά σημεία ολόκληρης της πόλης με στόχο τον καθαρισμό και την αποκατάστασή τους.

Το τελευταίο τριήμερο συνεργεία του δήμου «σάρωσαν» δυο πολυσύχναστες πλατείες της Αθήνας, στο Γκάζι και στο Παγκράτι. Την πλατεία Κεραμεικού και την Πλατεία Πλυτά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου, στην Πλατεία Πλυτά, έγινε «μια μεγάλη παρέμβαση που κράτησε τρεις ημέρες» και κατά τη διάρκεια της οποίας κλαδεύτηκαν όλα τα δένδρα, επιδιορθώθηκαν και βάφτηκαν τα παγκάκια, επισκευάστηκε ο ηλεκτροφωτισμός και στους γύρω πεζόδρομους, ενώ πλύθηκε και απολυμάνθηκε η πλατεία.

Στην Πλατεία Κεραμεικού, καθαρίστηκε από αφίσες ο χώρος κοντά στις εισόδους του μετρό, έγιναν βαψίματα κ.α. «Ακόμη δύο πλατείες που είναι έτοιμες, καθαρές και περιποιημένες, για τη βόλτα του Σαββατοκύριακου», έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τον Οκτώβριο το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την τηλεργασία

bizness.gr

Published

on

Γιάννης Βρούτσης

Την άμεση νομοθέτηση του πλαισίου της εξ αποστάσεως εργασίας προανήγγειλε, από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης.

Στο πλαίσιο παρουσίασης τροπολογίας του υπουργείου του, επί του νομοσχεδίου για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση, που αφορά στη δυνατότητα τηλε-εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, λόγω της πανδημίας, ο κ. Βρούτσης σημείωσε ότι απουσιάζει από τον χώρο του εργατικού δικαίου ένα σαφές πλαίσιο για την εξ αποστάσεως εργασία η οποία, όπως είπε, “ήρθε για να μείνει”. Θα το νομοθετήσουμε στο μεγάλο νομοσχέδιο της εργασιακής μεταρρύθμισης που θα έρθει τον Οκτώβριο, είπε ο κ. Βρούτσης.

Νωρίτερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είχε ασκήσει κριτική στην κυβέρνηση ότι η τροπολογία της, που αφορά σε έκτακτα μέτρα για την οργάνωση του τόπου και χρόνου εργασίας, λόγω της πανδημίας, έρχεται με ηθελημένα αποσπασματικό τρόπο. Αποτελεί αιφνιδιαστική πρωτοβουλία της κυβέρνησης όταν το πρόβλημα της πανδημίας δεν είναι χθεσινό και προχθεσινό, αλλά έχει ενσκήψει εδώ και μήνες, παρατήρησε ο κ. Ραγκούσης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

1 στις 2 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι ακόμη στο βασικό στάδιο ψηφιακής ωριμότητας

bizness.gr

Published

on

Φωτογραφία αρχείου

Στα πρώτα στάδια ψηφιακής ανάπτυξης βρίσκεται το 50% των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που εκπόνησε το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE.

Η έρευνα, που διεξήχθη πανελλαδικά το 2019 και, στη συνέχεια, το 2020, σε συνολικά ~1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων, καταγράφει και τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτοντας ότι 8 στις 10 ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους και μάλιστα, 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της, ενώ το 70% αξιοποίησε τις ψηφιακές τεχνολογίες για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του COVID-19.

Η έρευνα του ELTRUN για πρώτη φορά εστιάζει στις ελληνικές επιχειρήσεις με 1-50 εργαζόμενους και δημιουργεί τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, προκειμένου να καταγράψει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών: website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, καθώς αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων. Η μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή και η υιοθέτηση των κατάλληλων «έξυπνων» εργαλείων, είναι για τις επιχειρήσεις αυτές ζήτημα επιβίωσης, κάτι που φάνηκε ακόμη πιο ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.

Στην COSMOTE θέλουμε να είμαστε δίπλα τους, στηρίζοντας την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και την ψηφιακή πρόοδο της χώρας. Έτσι προέκυψε η ανάγκη για αυτή την έρευνα, που παρουσιάζει σημαντικά ποσοτικά στοιχεία και αναδεικνύει την ανάγκη των ΜμΕ -που πλέον αναγνωρίζουν τη σημασία των ψηφιακών εργαλείων- για υποστήριξη.

Μαζί με το ELTRUN, φιλοδοξούμε να επαναλαμβάνουμε την έρευνα κάθε 2 χρόνια, καταγράφοντας την πρόοδο των ελληνικών επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά στο ψηφιακό τους ταξίδι», ανέφερε ο Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής Εnterprise & Business Marketing & CRM του Ομίλου ΟΤΕ.

Βελτιωμένη το 2020 η χρήση των ψηφιακών Μέσων από τις ΜμΕ, αλλά συχνά επιλέγουν ερασιτεχνικές λύσεις

Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020, και κυρίως όσον αφορά στα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.

Αναλυτικά κάποια από τα ευρήματα που ανέδειξε η έρευνα:

  • Το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά.
  • Ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ’ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020.
  • Το 36% των ΜμΕ έχει ‘τρέξει’ ψηφιακή καμπάνια προώθησης -όμως μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία-, ενώ τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης & επικοινωνίας για 2 στις 3 επιχειρήσεις.
  • Το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για 1 στις 2 επιχειρήσεις, ενώ εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών).
  • 20% αυξημένη εμφανίζεται η χρήση των λύσεων τηλεδιάσκεψης το 2020, κυρίως λόγω του COVID-19, με τις πλατφόρμες Skype, Zoom & Microsoft Teams να είναι οι δημοφιλέστερες.
  • Το 40% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν συστήματα CRM (Customer Relationship Management), για την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών τους, ενώ αυξημένη (στο 43% των ΜμΕ) εμφανίζεται το 2020 η χρήση ERP (Enterprise Resource Planning) συστημάτων, για τη διαχείριση όλων των λειτουργιών μίας επιχείρησης.
  • Η ψηφιακή ασφάλεια θεωρείται σημαντική για το 90% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Όμως 9 στις 10 επιλέγουν απλά antivirus για σταθερές συσκευές.
  • Η χρήση servers είναι αρκετά διαδεδομένη στις μικρότερες επιχειρήσεις, με 1 στις 2 ΜμΕ να διαθέτει κεντρικό server. Μάλιστα, το 25% των χρηστών έχει επιλέξει cloud server.
  • Αυξημένη είναι το 2020 η χρήση IoT. To 22% των ΜμΕ δηλώνει ότι χρησιμοποιεί IoT συστήματα, όμως η χρήση είναι απλή, αφού το 80% αφορά την παρακολούθηση χωρών. Πολύ λίγες ΜμΕ αναζητούν προχωρημένες λύσεις (energy, asset management, κ.ά.)

Με βάση την κατάταξη στον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας, 1 στις 2 ελληνικές ΜμΕ σήμερα βρίσκεται στα πρώτα στάδια ωριμότητας (Elementary, Basic), ενώ μόλις 1 στις 8 κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced) και καμία στο ιδεατό (Ideal).

Οι ψηφιακά πιο ώριμες ΜμΕ αξιοποίησαν αποτελεσματικότερα την τεχνολογία για να ξεπεράσουν τα προβλήματα λόγω COVID-19

Το 80% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα επηρεάστηκε σημαντικά από την κρίση του COVID-19, όπως αναδεικνύει η έρευνα του ELTRUN. Συγκεκριμένα:

  • το 21% των επιχειρήσεων αναγκάστηκε να κλείσει μέρος τμημάτων/υποκαταστημάτων,
  • το 16% διεκπεραίωνε την πλειονότητα των εργασιών απομακρυσμένα,
  • το 17% κατέγραψε μείωση πωλήσεων/συναλλαγών,
  • ενώ το 37% των ΜμΕ αναγκάστηκε να προχωρήσει σε πλήρη αναστολή λειτουργίας.

Σήμερα, μόνο 6 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν ότι έχουν επανέλθει πλήρως στην προ-COVID κατάσταση λειτουργίας τους.

Η πλειονότητα, πάντως, των επιχειρήσεων (7 στις 10) δηλώνουν ότι αξιοποίησαν περισσότερο τις ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να επιστρέψουν στην κανονικότητα, σύμφωνα με την έρευνα. Συγκεκριμένα, αναφέρουν* αύξηση στις τηλεφωνικές παραγγελίες (48%) και τις διαδικτυακές πωλήσεις (48%), αλλά και ενίσχυση της τηλεργασίας (50%).  *Η κατανομή ποσοστών αφορά το μέρος του δείγματος που διέθετε την εκάστοτε ψηφιακή υποδομή.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα ποσοστό 8% των ΜμΕ δηλώνει ότι σήμερα βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από πριν την έναρξη της κρίσης.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ικανοποίηση για την ένταξη και των τουριστικών γραφείων στο “Τουρισμός Για ‘Ολους”

bizness.gr

Published

on

Τουρίστες στην Ελλάδα
Φωτογραφία αρχείου

Την ικανοποίησή της εκφράζει η Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων, FedHATTA, μετά την ένταξη των τουριστικών γραφείων στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Τουρισμός για όλους» ως παρόχων.

Με τη νέα απόφαση του υπουργείου δίνεται η δυνατότητα στους δικαιούχους του προγράμματος να απευθυνθούν σε τουριστικό γραφείο – πάροχο για να εξαργυρώσουν τα e-voucher τους οργανώνοντας τα ταξίδια τους.

Οπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι μία υπηρεσία που έλειπε από το πρόγραμμα του υπουργείου, η οποία θα βοηθήσει τους δικαιούχους να λάβουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες, διευκολύνοντας τον προγραμματισμό των διακοπών τους.

Ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε ότι «η απόφαση αυτή αναγνωρίζει για πρώτη φορά τον ρόλο των τουριστικών γραφείων, ως διοργανωτών ταξιδίων, όπως προβλέπεται στο ΠΔ 7/2018, το οποία καθορίζει τον αποκλειστικό ρόλο των τουριστικών γραφείων, τα οποία ανταποκρίνονται με υπευθυνότητα στις ανάγκες των ταξιδιωτών, καθώς προτείνουν εξειδικευμένες λύσεις με εμπειρία και τεχνογνωσία, και για το λόγο αυτό δεν πρέπει να λείπουν από κανένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.

Με τον τρόπο αυτό, το νέο πρόγραμμα αναμένεται να τονώσει τόσο τον κλάδο μας, όσο και τον εσωτερικό τουρισμό και βέβαια να επεκτείνει την τουριστική περίοδο, αφού τα voucher είναι διαθέσιμα για χρήση από τους δικαιούχους έως τέλος του 2020».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading
Advertisement

Trending