Με “πυροσβεστική” σύσκεψη την Παρασκευή μεταξύ στελεχών του ΟΛΠ και των Υπουργών Επικρατείας (κ.Φλαμπουράρης), Ναυτιλίας (κ.Κουβέλης), αν.Υπουργού Οικονομίας (κ.Πιτσιόρλας) και υφυπουργού Πολιτισμού (κ.Στρατή) αποφασίστηκε παρά τον χαρακτηρισμό σχεδόν του μισού Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου, να δρομολογηθούν οι προτεινόμενες επενδύσεις με διαφοροποιήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες πηγών κοντά στο θέμα θα προχωρήσουν το ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε με μικρότερο όγκο (χαμηλότερο από 4 ορόφους), το Logistics Center (60εκατ.ευρώ-48.000τμ) αλλά με την προϋπόθεση να μην λειτουργεί ανταγωνιστικά σε εκείνα του Θριασίου (με αιτιολογική έκθεση) και τα 2 κτίρια στάθμευσης οχημάτων (27εκατ.ευρώ) έκτασης 150.000τμ καταθέτοντας και πάλι αιτιολογικές εκθέσεις. Το περίφημο mall που ξεσήκωσε αντιδράσεις και στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν θα προχωρήσει αλλά θα υπάρχει κάτι σαν Duty Free Shop.
Αυτό που αναμένεται πλέον είναι να καταθέσει ο ΟΛΠ ανανεωμένο σχέδιο με τροποποιήσεις στην Επιτροπή Λιμένων βάσει του πολεοδομικού σχεδίου το οποίο θα πρέπει και πάλι να εγκριθεί από την Διυπουργική και με τη νέα του μορφή να οδεύσει προς υλοποίηση.
Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι ο χρόνος που μπορεί να γίνει αυτό καθώς πλησιάζουμε στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου. Ο θόρυβος που προκλήθηκε από τις αλλεπάλληλες αρνήσεις της ΕΣΑΛ (Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και του ΚΑΣ με δημοσιεύματα ακόμα και εκτός Ελλάδας προκάλεσε την άμεση αντίδραση των κυβερνητικών στελεχών.
Οι επενδύσεις που έχουν εγκριθεί από την ΕΣΑΛ (και δεν αφορά τις παραπάνω) είναι: την επέκταση του επιβατικού λιμένα (Νότια Ζώνη, φάση Α) με σκοπό τη δημιουργία 2 θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους έως 350μ., την επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στοιβασίας (RMG cranes) στον προβλήτα 1 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τη μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας που βρίσκεται στην ακτή Μιαούλη, την υπόγεια οδική σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο ΟΔΔΥ, τη βελτίωση και συντήρηση υποδομών του λιμένα, την προμήθεια εξοπλισμού λιμένα, τη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, προκειμένου να αποκατασταθούν τα λειτουργικά βάθη, την εκπόνηση μελετών, την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών (έχει ήδη ολοκληρωθεί) την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (λιμένας Ηρακλέους, εμπορικός λιμένας) και τη βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών), με την προϋπόθεση τήρησης των δεσμεύσεων όπως αυτές απορρέουν από το χαρακτηρισμό της Ψυττάλειας ως αρχαιολογικού και ιστορικού τόπου.
Για τη μετατροπή της Παγόδας σε ξενοδοχείο, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι για να εγκριθεί η εν λόγω πρόταση, είναι κατά το νόμο απαραίτητη προϋπόθεση να προηγηθεί η έγκριση της αλλαγής της χρήσης του κτιρίου από το υπουργείο Πολιτισμού μετά από σχετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), δεδομένου ότι πρόκειται για χαρακτηρισμένο μνημείο.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com