ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Παρουσιάστηκε το νέο project “AGORA ATHENS – Πλάκα Μοναστηράκι”

Published
5 έτη agoon
By
NewsroomΔημόσια πρόσκληση προς την κυβέρνηση και τον Δήμο Αθηναίων, απηύθυνε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων που απαιτούνται στο πλαίσιο της στρατηγικής για την αναμόρφωση και την τόνωση της αγοράς, από την Πλάκα μέχρι το Μοναστηράκι, στο πλαίσιο του σχεδίου «AGORA ATHENS».
Ο πρόεδρος, στην σημερινή απογευματινή διαδικτυακή εκδήλωση του επιμελητηρίου, σχετικά με την παρουσίαση της Στρατηγικής και του Νέου Branding, του εμπορικού σήματος και του λογότυπου για την «AGORA ATHENS»-Πλάκα και Μοναστηράκι», ανέφερε ότι η εκτίμηση είναι πως θα απαιτηθεί συνολικά ένα ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών προτίθεται να ενισχύσει αυτή τη δράση με 1 εκατ. και κάλεσε τον δήμο να συμβάλει με ποσό 2 εκατ. και τα υπόλοιπα 7 εκατ. ευρώ να καταβληθούν από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Τουρισμού.
Επίσης, σε συνεργασία με τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες της περιοχής, θα αναβαθμιστούν και τα καταστήματα. Όπως γνωστοποίησε, ήδη έχει πραγματοποιηθεί μελέτη, διακρίνοντας 3 τύπους καταστημάτων: α. Εμπορικό κατάστημα, β. Κοσμήματα γ. Εστίαση και η αναβάθμιση αφορά: α. Όψεις και Εξωτερική Πινακίδα, β. Σκίαση, γ. Εγκιβωτισμός Κλιματιστικών Μονάδων.
Επιπλέον, στόχος είναι να βοηθηθούν αυτά τα καταστήματα για να περάσουν στη νέα ψηφιακή εποχή με δημιουργία e-shop και δυνατότητα εικονικής περιήγησης του πελάτη στα καταστήματα.
«Δεν διεκδικούμε την πατρότητα του σχεδίου. Μοναδικό μας μέλημα να σταθούμε δίπλα σε συναδέλφους. Οποιεσδήποτε, λοιπόν, προτάσεις ή δράσεις από τα υπουργεία ή από τον δήμο είναι καλοδεχούμενες» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου και εξήγησε ότι μέσα από αυτή την πρωτοβουλία το επιμελητήριο, επιθυμεί να αναδείξει τις επιχειρηματικές προοπτικές σε μία εμβληματική περιοχή της Αθήνας.
Ο πρόεδρος υπενθύμισε ότι ξεκίνησε πριν από περίπου 8 μήνες η διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης που αφορά στο: «Στρατηγικό Πλάνο για την Αγορά Πλάκα-Μοναστηράκι».
Στόχος είναι να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί πλήρως η πιο ιστορική αγορά της Αθήνας, και «να καταστεί και πάλι η Πλάκα και το Μοναστηράκι επίκεντρο της νεολαίας και των παραγωγικών-δημιουργικών κοινών-στόχων της κοινωνίας, με την χρήση καινοτόμων ιδεών, τεχνολογίας και Marketing αλλά και με παρεμβάσεις στις υποδομές δημοσίου και ιδιωτικό χώρου» όπως εξήγησε.
Για παράδειγμα, συνέχισε ο ίδιος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο επισκέπτονται το Μουσείο της Ακρόπολης περίπου 2 εκατ. άνθρωποι. Όμως, μόνο οι 100.000 με 150.000 περνάνε μετά από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.
Κάποιες από τις προτάσεις του επιμελητηρίου είναι οι εξής:
Μία πρόταση που θα μπορούσε να υλοποιήσει ο δήμος σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, είναι να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος όπου τα τουριστικά πούλμαν θα αφήνουν τον κόσμο, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους επισκέπτες να περνάνε μέσα από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου. Είναι κάτι που γίνεται σε άλλες πρωτεύουσες και μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.
Με την βοήθεια της Πολιτείας και του δήμου να αναβαθμιστεί ο δημόσιος χώρος στην περιοχή Πλάκα-Μοναστηράκι με παρέμβαση σε δάπεδα, φωτισμό, σκίαση, χώρους ξεκούρασης και πρασίνου, χώρους ανάπλασης και χώρους συντήρησης, καθώς και λύσεις λειτουργικότητας και προσβασιμότητας (πχ όδευση τυφλών και ατόμων με κινητικά προβλήματα).
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου γνωστοποίησε ότι έχουν, ήδη, γίνει μελέτες για τις πρώτες προδιαγραφές, προτάσεις και αρχικές κοστολογήσεις.
Η μελέτη
Ένα μοναδικό φαινόμενο συντελείται, όπως σημειώνεται στη μελέτη. Δηλαδή, υπάρχει μεγάλη προσέλευση επισκεπτών λόγω των μοναδικών αρχαιοτήτων -ακόμη και χωρίς καμία οργανωμένη καμπάνια μάρκετινγκ- αλλά «η αγοραστική εμπειρία που προσφέρει η αγορά είναι μέτρια προς χαμηλή, λόγω της έλλειψης οργάνωσης, ως δομή, της έλλειψης τεχνολογικών υποδομών, της έλλειψης οργανωμένου σχεδίου μάρκετινγκ-επικοινωνίας, της έλλειψης αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων, λόγω της μέτριας ή χαμηλής κατάρτισης προσωπικού, αλλά και λόγω της μέτριας εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών».
Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής, σε ερωτηματολόγιο του επιμελητηρίου μεταξύ των μελών του, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά απάντησαν ότι η ασφάλεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, ακολουθούν τα προβλήματα στην προσβασιμότητα, η καθαριότητα, η συνδεσιμότητα με άλλες περιοχές, η έλλειψη χώρων στάθμευσης, η ανάγκη αναβάθμισης του αποχετευτικού συστήματος, ο μειωμένος φωτισμός, η επισκευή πεζοδρομίων και οδοστρώματος και τελευταία αναφέρθηκε η κατηγορία: «πράσινο-παγκάκια-τουαλέτες».
Κατηγοριοποίηση υφιστάμενων καταστημάτων
Τα περισσότερα καταστήματα της περιοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία των μελών του επιμελητηρίου, ανήκουν στην κατηγορία «παλαιοπωλεία και άλλα» (27,73%), ακολουθούν τα τουριστικά είδη (17,23%), εστίαση (15,55%), ένδυση και υπόδηση (13,87%), είδη λαϊκής τέχνης (12,61%), μικρή λιανική (8,82%) και κοσμήματα (4,20%).
Σχέδιο
Εκτός από τις παρεμβάσεις στον δημόσιο και ιδιωτικό χώρο, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση της μελέτης που πραγματοποιήθηκε σήμερα και υπογράφεται από τον Βασίλειο Μπλέσιο, από την εταιρεία Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ, προβλέπονται ακόμη τα εξής:
- ο σχεδιασμός και κατασκευή app (θα περιλαμβάνει υπηρεσίες, ενημερώσεις, προσφορές, σύστημα πληρωμής parking, σύστημα πόντων από όλα τα καταστήματα και χρήση Qrcode)
- Νέα προϊοντική στρατηγική-Έλληνες σχεδιαστές και σειρά προϊόντων με το νέο Branding
- Λογότυπο
- Νέο Ενιαίο Πλάνο Marketing, Επικοινωνίας-Διαφήμισης
- Χρηματοδοτικές λύσεις
- Νέα Ενιαία Αγορά
- Νέος φορέας
- Nέα στρατηγική που θα διαφοροποιεί από ανταγωνισμό
- Νέο Branding
- Όνομα
- Λογότυπο
- Σλόγαν (Tag Line)
- Ανοιγμα σε νέους πελάτες-στόχους
Ναι στη χρηματοδότηση του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον δήμο Αθηναίων
Θα απαιτηθούν 6 με 9 μήνες για να ολοκληρωθούν οι αναλυτικές μελέτες αναμόρφωσης του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου, για να δημιουργηθεί στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας το «Ανοικτό Mall» που σχεδιάζει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, αλλά τα σχέδια που αφορούν τουριστικές και ψηφιακές δράσεις μπορούν να ξεκινήσουν να υλοποιούνται τους επόμενους μήνες.
Αυτό ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, σε ηλεκτρονική εκδήλωση του επιμελητηρίου όπου παρουσιάστηκε η στρατηγική Branding και το νέο εμπορικό σήμα και λογότυπο του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» και αφορά στη μετατροπή του ιστορικού εμπορικού κέντρου της Αθήνας σε «open mall».
Για τη χρηματοδότηση του έργου, ζητήθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, που συμμετείχαν στην εκδήλωση, να επιληφθούν ώστε το σχέδιο να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Η ανταπόκριση ήταν θετική, «εφόσον όμως δοθούν στο υπουργείο οι αναλυτικές και τεκμηριωμένες μελέτες για τη χρηματοδότηση του έργου» όπως σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.
Ο δήμαρχος είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με όλους τους φορείς, προκειμένου να διορθώνονται προβλήματα και να προωθούνται νέες λύσεις, ώστε η Αθήνα να καταστεί μία σύγχρονη πρωτεύουσα «και σε αυτό το πλαίσιο χρειάζεται η συνεργασία όλων» όπως υπογράμμισε.
Για το οικονομικό μέρος της πρότασης, ο δήμαρχος ανέφερε ότι ο δήμος είναι διατεθημένος να προσφέρει τα 2 εκατ ευρώ, όπως προβλέπεται στη μελέτη.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε τη θετική του γνώμη για το σχέδιο, διότι όπως είπε, συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας, ενώ συνεχάρη και το δήμαρχο για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει και αφορούν στο «μεγάλο περίπατο».
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στη σημερινή συμφωνία με την TUI και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να κερδίσει ο τουρισμός όσο μεγαλύτερο μερίδιο μπορεί από τις διεθνείς αγορές, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ενώ ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, αφερόμενος στις δράσεις που σχεδιάζονται, γνωστοποίησε ότι ετοιμάζεται μελέτη για την αξιοποίηση την περιοχής κάτω από την οδό Αθηνάς, με την ανάδειξη του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της, ενώ ανέφερε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν και προγράμματα επιμόρφωσης.
Μην ξεχάσετε
You may like
-
Ανοίγει σύντομα νέο 4άστερο ξενοδοχείο στο Μοναστηράκι
-
Στηρίζει τις πληγείσες από την κακοκαιρία “Ιανός” επιχειρήσεις στην Καρδίτσα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών
-
Δημιουργία δωρεάν e-shop για τα μέλη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
-
Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών: λιγότερο από 5% των επιχειρήσεων έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης
-
Επικαιροποιημένοι Πρακτικοί Οδηγοί για μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών
-
Παρουσιάζεται την Τρίτη η AGORA ATHENS, το νέο σήμα για την Πλάκα και το Μοναστηράκι

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση η νέα ξενοδοχειακή επένδυση στη Φολέγανδρο

Τα 5+1 σε εξέλιξη μεγάλα έργα real estate της Premia Properties – Σε ποιές περιοχές επενδύει

The Ellinikon: πώς προχωρούν τα μεγάλα οικιστικά έργα και malls – Πού σημειώνονται καθυστερήσεις και γιατί

Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την αξιοποίηση ακινήτου – φιλέτου του ΕΦΚΑ στο Σύνταγμα – Στις επιλογές και η ανέγερση ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Ενδιαφέρον από 11 σχήματα για την Ακτή και Κάμπινγκ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής – Πώς προχωρά ο διαγωνισμός του Υπερταμείου

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στην Χίο – Δείτε πού θα γίνει

Στην Κρήτη ανοίγει τον Ιούλιο το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο allsun της γερμανικής alltours στην Ελλάδα – Σε ποιές άλλες περιοχές επεκτείνεται

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

“Πράσινο φως” σε 3 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke
TRENDING
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ9 ώρες ago
“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago
Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago
“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί
-
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago
Πώς ένα μικρό νησί του Ιονίου προσελκύει μια μεγάλη αλλά ήπια τουριστική επένδυση – Τι θα περιλαμβάνει το Project Anemos στο Μεγανήσι
-
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago
Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής