Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Παρουσιάστηκε το νέο project “AGORA ATHENS – Πλάκα Μοναστηράκι”

Newsroom

Published

on

Δημόσια πρόσκληση προς την κυβέρνηση και τον Δήμο Αθηναίων, απηύθυνε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων που απαιτούνται στο πλαίσιο της στρατηγικής για την αναμόρφωση και την τόνωση της αγοράς, από την Πλάκα μέχρι το Μοναστηράκι, στο πλαίσιο του σχεδίου «AGORA ATHENS».

Ο πρόεδρος, στην σημερινή απογευματινή διαδικτυακή εκδήλωση του επιμελητηρίου, σχετικά με την παρουσίαση της Στρατηγικής και του Νέου Branding, του εμπορικού σήματος και του λογότυπου για την «AGORA ATHENS»-Πλάκα και Μοναστηράκι», ανέφερε ότι η εκτίμηση είναι πως θα απαιτηθεί συνολικά ένα ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών προτίθεται να ενισχύσει αυτή τη δράση με 1 εκατ. και κάλεσε τον δήμο να συμβάλει με ποσό 2 εκατ. και τα υπόλοιπα 7 εκατ. ευρώ να καταβληθούν από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Τουρισμού.

Επίσης, σε συνεργασία με τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες της περιοχής, θα αναβαθμιστούν και τα καταστήματα. Όπως γνωστοποίησε, ήδη έχει πραγματοποιηθεί μελέτη, διακρίνοντας 3 τύπους καταστημάτων: α. Εμπορικό κατάστημα, β. Κοσμήματα γ. Εστίαση και η αναβάθμιση αφορά: α. Όψεις και Εξωτερική Πινακίδα, β. Σκίαση, γ. Εγκιβωτισμός Κλιματιστικών Μονάδων.

Επιπλέον, στόχος είναι να βοηθηθούν αυτά τα καταστήματα για να περάσουν στη νέα ψηφιακή εποχή με δημιουργία e-shop και δυνατότητα εικονικής περιήγησης του πελάτη στα καταστήματα.

«Δεν διεκδικούμε την πατρότητα του σχεδίου. Μοναδικό μας μέλημα να σταθούμε δίπλα σε συναδέλφους. Οποιεσδήποτε, λοιπόν, προτάσεις ή δράσεις από τα υπουργεία ή από τον δήμο είναι καλοδεχούμενες» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου και εξήγησε ότι μέσα από αυτή την πρωτοβουλία το επιμελητήριο, επιθυμεί να αναδείξει τις επιχειρηματικές προοπτικές σε μία εμβληματική περιοχή της Αθήνας.

Ο πρόεδρος υπενθύμισε ότι ξεκίνησε πριν από περίπου 8 μήνες η διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης που αφορά στο: «Στρατηγικό Πλάνο για την Αγορά Πλάκα-Μοναστηράκι».

Στόχος είναι να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί πλήρως η πιο ιστορική αγορά της Αθήνας, και «να καταστεί και πάλι η Πλάκα και το Μοναστηράκι επίκεντρο της νεολαίας και των παραγωγικών-δημιουργικών κοινών-στόχων της κοινωνίας, με την χρήση καινοτόμων ιδεών, τεχνολογίας και Marketing αλλά και με παρεμβάσεις στις υποδομές δημοσίου και ιδιωτικό χώρου» όπως εξήγησε.

Για παράδειγμα, συνέχισε ο ίδιος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο επισκέπτονται το Μουσείο της Ακρόπολης περίπου 2 εκατ. άνθρωποι. Όμως, μόνο οι 100.000 με 150.000 περνάνε μετά από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.

Κάποιες από τις προτάσεις του επιμελητηρίου είναι οι εξής:

Μία πρόταση που θα μπορούσε να υλοποιήσει ο δήμος σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, είναι να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος όπου τα τουριστικά πούλμαν θα αφήνουν τον κόσμο, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους επισκέπτες να περνάνε μέσα από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου. Είναι κάτι που γίνεται σε άλλες πρωτεύουσες και μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Με την βοήθεια της Πολιτείας και του δήμου να αναβαθμιστεί ο δημόσιος χώρος στην περιοχή Πλάκα-Μοναστηράκι με παρέμβαση σε δάπεδα, φωτισμό, σκίαση, χώρους ξεκούρασης και πρασίνου, χώρους ανάπλασης και χώρους συντήρησης, καθώς και λύσεις λειτουργικότητας και προσβασιμότητας (πχ όδευση τυφλών και ατόμων με κινητικά προβλήματα).
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου γνωστοποίησε ότι έχουν, ήδη, γίνει μελέτες για τις πρώτες προδιαγραφές, προτάσεις και αρχικές κοστολογήσεις.

Η μελέτη
Ένα μοναδικό φαινόμενο συντελείται, όπως σημειώνεται στη μελέτη. Δηλαδή, υπάρχει μεγάλη προσέλευση επισκεπτών λόγω των μοναδικών αρχαιοτήτων -ακόμη και χωρίς καμία οργανωμένη καμπάνια μάρκετινγκ- αλλά «η αγοραστική εμπειρία που προσφέρει η αγορά είναι μέτρια προς χαμηλή, λόγω της έλλειψης οργάνωσης, ως δομή, της έλλειψης τεχνολογικών υποδομών, της έλλειψης οργανωμένου σχεδίου μάρκετινγκ-επικοινωνίας, της έλλειψης αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων, λόγω της μέτριας ή χαμηλής κατάρτισης προσωπικού, αλλά και λόγω της μέτριας εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών».

Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής, σε ερωτηματολόγιο του επιμελητηρίου μεταξύ των μελών του, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά απάντησαν ότι η ασφάλεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, ακολουθούν τα προβλήματα στην προσβασιμότητα, η καθαριότητα, η συνδεσιμότητα με άλλες περιοχές, η έλλειψη χώρων στάθμευσης, η ανάγκη αναβάθμισης του αποχετευτικού συστήματος, ο μειωμένος φωτισμός, η επισκευή πεζοδρομίων και οδοστρώματος και τελευταία αναφέρθηκε η κατηγορία: «πράσινο-παγκάκια-τουαλέτες».

Κατηγοριοποίηση υφιστάμενων καταστημάτων
Τα περισσότερα καταστήματα της περιοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία των μελών του επιμελητηρίου, ανήκουν στην κατηγορία «παλαιοπωλεία και άλλα» (27,73%), ακολουθούν τα τουριστικά είδη (17,23%), εστίαση (15,55%), ένδυση και υπόδηση (13,87%), είδη λαϊκής τέχνης (12,61%), μικρή λιανική (8,82%) και κοσμήματα (4,20%).

Σχέδιο
Εκτός από τις παρεμβάσεις στον δημόσιο και ιδιωτικό χώρο, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση της μελέτης που πραγματοποιήθηκε σήμερα και υπογράφεται από τον Βασίλειο Μπλέσιο, από την εταιρεία Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ, προβλέπονται ακόμη τα εξής:

  • ο σχεδιασμός και κατασκευή app (θα περιλαμβάνει υπηρεσίες, ενημερώσεις, προσφορές, σύστημα πληρωμής parking, σύστημα πόντων από όλα τα καταστήματα και χρήση Qrcode)
  • Νέα προϊοντική στρατηγική-Έλληνες σχεδιαστές και σειρά προϊόντων με το νέο Branding
  • Λογότυπο
  • Νέο Ενιαίο Πλάνο Marketing, Επικοινωνίας-Διαφήμισης
  • Χρηματοδοτικές λύσεις
  • Νέα Ενιαία Αγορά
  • Νέος φορέας
  • Nέα στρατηγική που θα διαφοροποιεί από ανταγωνισμό
  • Νέο Branding
  • Όνομα
  • Λογότυπο
  • Σλόγαν (Tag Line)
  • Ανοιγμα σε νέους πελάτες-στόχους

Ναι στη χρηματοδότηση του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον δήμο Αθηναίων
Θα απαιτηθούν 6 με 9 μήνες για να ολοκληρωθούν οι αναλυτικές μελέτες αναμόρφωσης του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου, για να δημιουργηθεί στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας το «Ανοικτό Mall» που σχεδιάζει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, αλλά τα σχέδια που αφορούν τουριστικές και ψηφιακές δράσεις μπορούν να ξεκινήσουν να υλοποιούνται τους επόμενους μήνες.

Αυτό ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, σε ηλεκτρονική εκδήλωση του επιμελητηρίου όπου παρουσιάστηκε η στρατηγική Branding και το νέο εμπορικό σήμα και λογότυπο του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» και αφορά στη μετατροπή του ιστορικού εμπορικού κέντρου της Αθήνας σε «open mall».

Για τη χρηματοδότηση του έργου, ζητήθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, που συμμετείχαν στην εκδήλωση, να επιληφθούν ώστε το σχέδιο να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Η ανταπόκριση ήταν θετική, «εφόσον όμως δοθούν στο υπουργείο οι αναλυτικές και τεκμηριωμένες μελέτες για τη χρηματοδότηση του έργου» όπως σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο δήμαρχος είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με όλους τους φορείς, προκειμένου να διορθώνονται προβλήματα και να προωθούνται νέες λύσεις, ώστε η Αθήνα να καταστεί μία σύγχρονη πρωτεύουσα «και σε αυτό το πλαίσιο χρειάζεται η συνεργασία όλων» όπως υπογράμμισε.

Για το οικονομικό μέρος της πρότασης, ο δήμαρχος ανέφερε ότι ο δήμος είναι διατεθημένος να προσφέρει τα 2 εκατ ευρώ, όπως προβλέπεται στη μελέτη.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε τη θετική του γνώμη για το σχέδιο, διότι όπως είπε, συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας, ενώ συνεχάρη και το δήμαρχο για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει και αφορούν στο «μεγάλο περίπατο».

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στη σημερινή συμφωνία με την TUI και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να κερδίσει ο τουρισμός όσο μεγαλύτερο μερίδιο μπορεί από τις διεθνείς αγορές, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ενώ ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, αφερόμενος στις δράσεις που σχεδιάζονται, γνωστοποίησε ότι ετοιμάζεται μελέτη για την αξιοποίηση την περιοχής κάτω από την οδό Αθηνάς, με την ανάδειξη του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της, ενώ ανέφερε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν και προγράμματα επιμόρφωσης.

Advertisement

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Advertisement Δέλτα Τεχνική
Το πολυτελές 5άστερο ξενοδοχείο The Athenaeum στην Αθήνα
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

Ανοίγει τις πύλες του το πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων ‘The Athenaeum’ στις αρχές Μαΐου

Ακίνητο ΕΤΑΔ στο Μαρούσι - Πηγή: www.e-publicrealestate.gr
REAL ESTATE16 ώρες ago

Προκηρύχθηκε από την ΕΤΑΔ διαγωνισμός για γνωστό ακίνητο στο Μαρούσι – Δείτε που βρίσκεται

Πηγή: Danos Group
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ17 ώρες ago

Προς πώληση κτίριο γραφείων στο Χαλάνδρι – Δείτε πού βρίσκεται

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Voria Project: τι περιλαμβάνει η επένδυση 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Ξενία Κομοτηνής - Πηγή: ΕΤΑΔ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Παρατάθηκε ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση του Ξενία Κομοτηνής

REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ξεπέρασαν τα 165 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Prodea το 2023 – Τα νέα ακίνητα και η στόχευση σε logistics

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στο Ρέθυμνο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Πηγή: Danos Group
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Προς πώληση κτίριο γραφείων στη Μεταμόρφωση – Δείτε πού βρίσκεται

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ακίνητο προς αγορά στο κέντρο της Αθήνας αναζητά το ΕΑΠ – Δείτε το διαγωνισμό

Το ακίνητο που θα γίνει η επένδυση της G4 BZPW στο Παλαιό Φάληρο - Πηγή: G4 BZPW
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα μεγάλη οικιστική επένδυση στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Παλαιό Φάληρο

Image Credit: Bennetts Associates
ΚΤΙΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ2 εβδομάδες ago

[ΦΩΤΟ] Δείτε πώς θα “μεταμορφωθεί” το Anatolia College στη Θεσσαλονίκη – Ποιοί κορυφαίοι αρχιτέκτονες θα το σχεδιάσουν

Η οικιστική επένδυση της ZOIA στην οδό Γενναδίου 2 στα Εξάρχεια - Πηγή: ZOIA
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

“Στα σκαριά” η νέα οικιστική επένδυση της Zoia στα Εξάρχεια – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Η νέα επένδυση Voria στο Μαρούσι - Όμιλος Regency
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Voria με καζίνο & 5άστερο ξενοδοχείο στο Μαρούσι

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva Pro
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Από ξενοδοχείο σε κατοικίες μετατρέπεται ακίνητο στη Βουλιαγμένη

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Apollo Hills - Πηγή: Hines - Henderson Park
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[ΦΩΤΟ] Και εγένετο Apollo Hills – Πώς θα γίνει η mega οικιστική επένδυση 200 εκατ. των Henderson Park – Hines στη Βούλα

Το εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι - Πηγή: Eurokinissi / Σωτήρης Δημητρόπουλος
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Malls το 2023 – Προχωρούν τα 2 νέα mall στο Ελληνικό

Πηγή: Noval Property
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

Πώς έγινε με τα φωτοβολταϊκά πιό “πράσινο” το Mare West στην Κόρινθο

Μήλος -Φωτό: Unsplash
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

7 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία βρίσκονται στα σκαριά στη Μήλο

Πηγή: North Star Entertainment / ΜΠΕ / ASPA KST
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

[VIDEO – ΦΩΤΟ] Ξεκινά έως τέλος του 2024 η μεγάλη τουριστική επένδυση Voria στο Μαρούσι – Πώς θα μετεγκατασταθεί εκεί το Καζίνο της Πάρνηθας

Piraeus Tower. ο νέος Πύργος του Πειραιά – Πηγή: ypodomes.com
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε τον νέο Piraeus Tower από μέσα λίγο πριν την ολοκλήρωση του

Το Athens Heart που θα μετατραπεί σε σύγχρονο κτίριο γραφείων - Φωτό: A&S Architects / Πηγή: Premia Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η επένδυση μετατροπής του Athens Heart στην Πειραιώς σε “στρατηγείο” της ΑΑΔΕ

Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] “Σηκώνεται” σιγά σιγά το Riviera Tower στο Ελληνικό

Πηγή: Ten Brinke
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η εμπορική επένδυση της Ten Brinke στους Αγίους Αναργύρους

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: δείτε πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα υποδομών & το Riviera Tower

Τα νέα κτίρια γραφείων στο ακίνητο του ΤΕΕ στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι - Πηγή: ΤΕΕ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνει η νέα μεγάλη επένδυση “πράσινων”γραφείων στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι

Τα νέα κτίρια γραφείων της PwC που θα αναπτύξει στο Μαρούσι η Dimand - Πηγή: Dimand
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 μήνες ago

[VIDEO] Προς ολοκλήρωση το νέο “πράσινο” κτίριο γραφείων της PwC στο Μαρούσι – Πώς προχωρά το έργο της Dimand

Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο συγκρότημα κατοικιών Park Rise στη γειτονιά Little Athens στο Ελληνικό

Η επένδυση στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: πώς θα γίνουν τα 7 σύγχρονα κτίρια κατοικιών Pavillion Terraces στο Ελληνικό

Advertisement

TRENDING