Connect with us

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Παρουσιάστηκε το νέο project “AGORA ATHENS – Πλάκα Μοναστηράκι”

bizness.gr

Published

on

Δημόσια πρόσκληση προς την κυβέρνηση και τον Δήμο Αθηναίων, απηύθυνε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων που απαιτούνται στο πλαίσιο της στρατηγικής για την αναμόρφωση και την τόνωση της αγοράς, από την Πλάκα μέχρι το Μοναστηράκι, στο πλαίσιο του σχεδίου «AGORA ATHENS».

Ο πρόεδρος, στην σημερινή απογευματινή διαδικτυακή εκδήλωση του επιμελητηρίου, σχετικά με την παρουσίαση της Στρατηγικής και του Νέου Branding, του εμπορικού σήματος και του λογότυπου για την «AGORA ATHENS»-Πλάκα και Μοναστηράκι», ανέφερε ότι η εκτίμηση είναι πως θα απαιτηθεί συνολικά ένα ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ. Όπως είπε, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών προτίθεται να ενισχύσει αυτή τη δράση με 1 εκατ. και κάλεσε τον δήμο να συμβάλει με ποσό 2 εκατ. και τα υπόλοιπα 7 εκατ. ευρώ να καταβληθούν από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Τουρισμού.

Επίσης, σε συνεργασία με τους εμπόρους και τους επιχειρηματίες της περιοχής, θα αναβαθμιστούν και τα καταστήματα. Όπως γνωστοποίησε, ήδη έχει πραγματοποιηθεί μελέτη, διακρίνοντας 3 τύπους καταστημάτων: α. Εμπορικό κατάστημα, β. Κοσμήματα γ. Εστίαση και η αναβάθμιση αφορά: α. Όψεις και Εξωτερική Πινακίδα, β. Σκίαση, γ. Εγκιβωτισμός Κλιματιστικών Μονάδων.

Επιπλέον, στόχος είναι να βοηθηθούν αυτά τα καταστήματα για να περάσουν στη νέα ψηφιακή εποχή με δημιουργία e-shop και δυνατότητα εικονικής περιήγησης του πελάτη στα καταστήματα.

«Δεν διεκδικούμε την πατρότητα του σχεδίου. Μοναδικό μας μέλημα να σταθούμε δίπλα σε συναδέλφους. Οποιεσδήποτε, λοιπόν, προτάσεις ή δράσεις από τα υπουργεία ή από τον δήμο είναι καλοδεχούμενες» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου και εξήγησε ότι μέσα από αυτή την πρωτοβουλία το επιμελητήριο, επιθυμεί να αναδείξει τις επιχειρηματικές προοπτικές σε μία εμβληματική περιοχή της Αθήνας.

Ο πρόεδρος υπενθύμισε ότι ξεκίνησε πριν από περίπου 8 μήνες η διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης που αφορά στο: «Στρατηγικό Πλάνο για την Αγορά Πλάκα-Μοναστηράκι».

Στόχος είναι να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί πλήρως η πιο ιστορική αγορά της Αθήνας, και «να καταστεί και πάλι η Πλάκα και το Μοναστηράκι επίκεντρο της νεολαίας και των παραγωγικών-δημιουργικών κοινών-στόχων της κοινωνίας, με την χρήση καινοτόμων ιδεών, τεχνολογίας και Marketing αλλά και με παρεμβάσεις στις υποδομές δημοσίου και ιδιωτικό χώρου» όπως εξήγησε.

Για παράδειγμα, συνέχισε ο ίδιος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κάθε χρόνο επισκέπτονται το Μουσείο της Ακρόπολης περίπου 2 εκατ. άνθρωποι. Όμως, μόνο οι 100.000 με 150.000 περνάνε μετά από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.

Κάποιες από τις προτάσεις του επιμελητηρίου είναι οι εξής:

Μία πρόταση που θα μπορούσε να υλοποιήσει ο δήμος σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, είναι να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος όπου τα τουριστικά πούλμαν θα αφήνουν τον κόσμο, έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς τους επισκέπτες να περνάνε μέσα από την αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου. Είναι κάτι που γίνεται σε άλλες πρωτεύουσες και μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Με την βοήθεια της Πολιτείας και του δήμου να αναβαθμιστεί ο δημόσιος χώρος στην περιοχή Πλάκα-Μοναστηράκι με παρέμβαση σε δάπεδα, φωτισμό, σκίαση, χώρους ξεκούρασης και πρασίνου, χώρους ανάπλασης και χώρους συντήρησης, καθώς και λύσεις λειτουργικότητας και προσβασιμότητας (πχ όδευση τυφλών και ατόμων με κινητικά προβλήματα).
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου γνωστοποίησε ότι έχουν, ήδη, γίνει μελέτες για τις πρώτες προδιαγραφές, προτάσεις και αρχικές κοστολογήσεις.

Η μελέτη
Ένα μοναδικό φαινόμενο συντελείται, όπως σημειώνεται στη μελέτη. Δηλαδή, υπάρχει μεγάλη προσέλευση επισκεπτών λόγω των μοναδικών αρχαιοτήτων -ακόμη και χωρίς καμία οργανωμένη καμπάνια μάρκετινγκ- αλλά «η αγοραστική εμπειρία που προσφέρει η αγορά είναι μέτρια προς χαμηλή, λόγω της έλλειψης οργάνωσης, ως δομή, της έλλειψης τεχνολογικών υποδομών, της έλλειψης οργανωμένου σχεδίου μάρκετινγκ-επικοινωνίας, της έλλειψης αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων, λόγω της μέτριας ή χαμηλής κατάρτισης προσωπικού, αλλά και λόγω της μέτριας εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών».

Σε ό,τι αφορά τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής, σε ερωτηματολόγιο του επιμελητηρίου μεταξύ των μελών του, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά απάντησαν ότι η ασφάλεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, ακολουθούν τα προβλήματα στην προσβασιμότητα, η καθαριότητα, η συνδεσιμότητα με άλλες περιοχές, η έλλειψη χώρων στάθμευσης, η ανάγκη αναβάθμισης του αποχετευτικού συστήματος, ο μειωμένος φωτισμός, η επισκευή πεζοδρομίων και οδοστρώματος και τελευταία αναφέρθηκε η κατηγορία: «πράσινο-παγκάκια-τουαλέτες».

Κατηγοριοποίηση υφιστάμενων καταστημάτων
Τα περισσότερα καταστήματα της περιοχής, σύμφωνα με τα στοιχεία των μελών του επιμελητηρίου, ανήκουν στην κατηγορία «παλαιοπωλεία και άλλα» (27,73%), ακολουθούν τα τουριστικά είδη (17,23%), εστίαση (15,55%), ένδυση και υπόδηση (13,87%), είδη λαϊκής τέχνης (12,61%), μικρή λιανική (8,82%) και κοσμήματα (4,20%).

Σχέδιο
Εκτός από τις παρεμβάσεις στον δημόσιο και ιδιωτικό χώρο, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση της μελέτης που πραγματοποιήθηκε σήμερα και υπογράφεται από τον Βασίλειο Μπλέσιο, από την εταιρεία Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ, προβλέπονται ακόμη τα εξής:

  • ο σχεδιασμός και κατασκευή app (θα περιλαμβάνει υπηρεσίες, ενημερώσεις, προσφορές, σύστημα πληρωμής parking, σύστημα πόντων από όλα τα καταστήματα και χρήση Qrcode)
  • Νέα προϊοντική στρατηγική-Έλληνες σχεδιαστές και σειρά προϊόντων με το νέο Branding
  • Λογότυπο
  • Νέο Ενιαίο Πλάνο Marketing, Επικοινωνίας-Διαφήμισης
  • Χρηματοδοτικές λύσεις
  • Νέα Ενιαία Αγορά
  • Νέος φορέας
  • Nέα στρατηγική που θα διαφοροποιεί από ανταγωνισμό
  • Νέο Branding
  • Όνομα
  • Λογότυπο
  • Σλόγαν (Tag Line)
  • Ανοιγμα σε νέους πελάτες-στόχους

Ναι στη χρηματοδότηση του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον δήμο Αθηναίων
Θα απαιτηθούν 6 με 9 μήνες για να ολοκληρωθούν οι αναλυτικές μελέτες αναμόρφωσης του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου, για να δημιουργηθεί στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας το «Ανοικτό Mall» που σχεδιάζει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, αλλά τα σχέδια που αφορούν τουριστικές και ψηφιακές δράσεις μπορούν να ξεκινήσουν να υλοποιούνται τους επόμενους μήνες.

Αυτό ανέφερε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, σε ηλεκτρονική εκδήλωση του επιμελητηρίου όπου παρουσιάστηκε η στρατηγική Branding και το νέο εμπορικό σήμα και λογότυπο του σχεδίου «AGORA ATHENS-Πλάκα Μοναστηράκι» και αφορά στη μετατροπή του ιστορικού εμπορικού κέντρου της Αθήνας σε «open mall».

Για τη χρηματοδότηση του έργου, ζητήθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, που συμμετείχαν στην εκδήλωση, να επιληφθούν ώστε το σχέδιο να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Η ανταπόκριση ήταν θετική, «εφόσον όμως δοθούν στο υπουργείο οι αναλυτικές και τεκμηριωμένες μελέτες για τη χρηματοδότηση του έργου» όπως σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Ο δήμαρχος είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος με όλους τους φορείς, προκειμένου να διορθώνονται προβλήματα και να προωθούνται νέες λύσεις, ώστε η Αθήνα να καταστεί μία σύγχρονη πρωτεύουσα «και σε αυτό το πλαίσιο χρειάζεται η συνεργασία όλων» όπως υπογράμμισε.

Για το οικονομικό μέρος της πρότασης, ο δήμαρχος ανέφερε ότι ο δήμος είναι διατεθημένος να προσφέρει τα 2 εκατ ευρώ, όπως προβλέπεται στη μελέτη.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης εξέφρασε τη θετική του γνώμη για το σχέδιο, διότι όπως είπε, συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας, ενώ συνεχάρη και το δήμαρχο για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει και αφορούν στο «μεγάλο περίπατο».

Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στη σημερινή συμφωνία με την TUI και τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να κερδίσει ο τουρισμός όσο μεγαλύτερο μερίδιο μπορεί από τις διεθνείς αγορές, σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ενώ ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, αφερόμενος στις δράσεις που σχεδιάζονται, γνωστοποίησε ότι ετοιμάζεται μελέτη για την αξιοποίηση την περιοχής κάτω από την οδό Αθηνάς, με την ανάδειξη του πολυπολιτισμικού χαρακτήρα της, ενώ ανέφερε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν και προγράμματα επιμόρφωσης.

Advertisement
Advertisement
Advertisement Macon
Η περιοχή που θα γίνει το νέο business park στη Θεσσαλονίκη
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ11 ώρες ago

Προχωρά η επένδυση της Dimand στη Θεσσαλονίκη – Σε ποιό γνωστό ακίνητο θα γίνουν τα νέα κτίρια γραφείων

Η νέα 5άστερη ξενοδοχειακή μονάδα στην Κύμη Ευβοίας - Πηγή: ΥΠΕΝ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ11 ώρες ago

Πράσινο φως από το ΚΕΣΑ για δύο νέα 5άστερα ξενοδοχεία σε Κεφαλονιά και Εύβοια

REAL ESTATE12 ώρες ago

Ολοκληρώθηκε η πώληση κτιρίου καταστημάτων & γραφείων στο Χαλάνδρι από την Trastor

REAL ESTATE14 ώρες ago

Νέος επενδυτής εκ Σουηδίας στο μετοχικό κεφάλαιο της Premia

Το Cosmopolitan Hotel στη Ρόδο - Πηγή: Melia Hotels International
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Επεκτάθηκε στα ελληνικά νησιά η Meliá Hotels – Ποιό γνωστό ξενοδοχείο εντάχθηκε στο χαρτοφυλάκιό της

Η νέα μορφή του παράκτιου μετώπου στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Προχωρά ο σχεδιασμός για τα 2 πολυτελή ξενοδοχεία στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

Ποιός είναι ο μεγαλύτερος σε αριθμό καταλυμάτων και προορισμών ξενοδόχος της Ελλάδας

Το νέο River West Open στον Κηφισό - Πηγή: Noval Property
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Άνοιξε το River West Open – Ποιά είναι τα πρώτα καταστήματα που ανοίγουν

To εμπορικό κέντρο Athens Heart της Premia Properties στην Πειραιώς - Πηγή: Athens Heart
REAL ESTATE4 ημέρες ago

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Premia Properties

Το ξενοδοχείο Aris Hotel στην Παλαιοχώρα Χανίων - Πηγή: Aris Hotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 ημέρες ago

Προχωρούν 3 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Χανιά και Ρέθυμνο

REAL ESTATE3 μήνες ago

Τα πάνω – κάτω στην αγορά ακινήτων φέρνει η νέα γραμμή 4 του Μετρό – Δείτε χάρτη με τους σταθμούς

To Grand Hyatt Athens στη Συγγρού - Πηγή: Grand Hyatt Athens
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

To 2022 θα ανοίξει το 2o μεγαλύτερο ξενοδοχείο της Αθήνας στη Λ. Συγγρού

ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 μήνες ago

Τα 7 εμπορικά κέντρα που αλλάζουν την εικόνα της Αθήνας – Ποιά νέα θα γίνουν και ποιά αλλάζουν

REAL ESTATE5 μήνες ago

Ξαναπαίρνουν ζωή 5 πρώην βιομηχανικά ακίνητα-φιλέτα στον Πειραιά

Το νέο ξενοδοχείο NYX Athens, στο πρώην Esperia στη Σταδίου - Πηγή: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 μήνες ago

Τα 9 νέα ξενοδοχεία που ετοιμάζονται στην Αθήνα το 2021

Το ακίνητο που θα γίνει η επένδυση της G4 BZPW στο Παλαιό Φάληρο - Πηγή: G4 BZPW
REAL ESTATE8 μήνες ago

Στα σκαριά νέα εντυπωσιακή Ισραηλινή επένδυση στο Παλαιό Φάληρο

Η καινοτόμα βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go SE
REAL ESTATE7 μήνες ago

Πού ψάχνει ακίνητο για το νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα η Next.e.go SE

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ2 έτη ago

Επενδύσεις 1,1 δισ. ευρώ ετοιμάζει η EBRD στα Βαλκάνια

Το υπό κατασκευή νέο εμπορικό πάρκο της Ten Brinke στην Πειραιώς - Πηγή: Ten Brinke
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ3 μήνες ago

Οι 3 νέοι εμπορικοί πόλοι που θα αλλάξουν τη Λεωφόρο Κηφισού

Το υπό κατασκευή νέο εμπορικό πάρκο της Ten Brinke στην Πειραιώς - Πηγή: Ten Brinke
REAL ESTATE5 μήνες ago

Οι 3 μεγάλες real estate επενδύσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της Πειραιώς

Το νέο River West Open στον Κηφισό - Πηγή: Noval Property
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 ημέρες ago

Άνοιξε το River West Open – Ποιά είναι τα πρώτα καταστήματα που ανοίγουν

Το νέο υπό κατασκευή κέντρο διαλογής δεμάτων (logistics hub) της ACS στην Π. Ράλλη - Πηγή: ACS
LOGISTICS4 ημέρες ago

[VIDEO] To νέο logistics hub της ACS στο Αιγάλεω σε αριθμούς

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Μερόπης στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL6 ημέρες ago

[VIDEO] Προχωρά η οικιστική επένδυση κοντά στην Ποσειδώνος στη Γλυφάδα

Πηγή: Prodea Investments
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

Στο Χρηματιστήριο οι “πράσινες” ομολογίες 300 εκ. ευρώ της Prodea

Το υπό κατασκευή νέο εμπορικό πάρκο της Ten Brinke στην Πειραιώς - Πηγή: Ten Brinke
VIDEOS1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Δείτε την πρόοδο κατασκευής του Piraeus Retail Park στο Φάληρο

H Marina Galleria στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
VIDEOS1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Δείτε ζωντανά την παρουσίαση της Marina Galleria στο Ελληνικό

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε την παρουσίαση του Marina Tower στο Ελληνικό

Το νέο River West Open στον Κηφισό - Πηγή: Noval Property
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Ολοκληρώθηκε και ανοίγει το εμπορικό πάρκο νέας γενιάς River West OPEN στον Κηφισό

Φωτογραφία αρχείου - Design by Canva Pro
VIDEOS4 εβδομάδες ago

Νέα συστήματα αποχέτευσης για έργα ξενοδοχείων, χωρίς περιορισμούς – Πώς λειτουργούν

Η νέα επένδυση σε εμπορικό ακίνητο της Ten Brinke στη Γλυφάδα
VIDEOS1 μήνα ago

[VIDEO] Συνεχίζονται οι νέες επενδύσεις σε εμπορικά ακίνητα κοντά στο Ελληνικό

Advertisement Aecom

Trending