Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πώς μπορεί ο αειφόρος τουρισμός να κάνει τα ξενοδοχεία πιό κερδοφόρα – 7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

Παύλος Ρίζος

Published

on

Sponsored content

Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ακούγεται από τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να ξέρουν εάν οι επενδύσεις που θα κάνουν, θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα και κέρδος. Η γρήγορη απάντηση είναι “Ναι, μπορεί αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις”.

Τι σημαίνει αυτό; Το να εφαρμοστούν οι απαραίτητες πράσινες πρακτικές και να πάρει το ξενοδοχείο μία «πράσινη» πιστοποίηση, ενδεχομένως να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα (για παράδειγμα, αύξηση των κρατήσεων). Θα έχει βέβαια κάποιο κέρδος σε βάθος χρόνου, από τις εξοικονομήσεις πόρων σαν το νερό, το καύσιμα και το ρεύμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα απόσβεση ή προσέλκυση πελατών.

Το κλειδί είναι να αξιοποιήσει ο ξενοδόχος όλες τις οικολογικές και κοινωνικές βελτιώσεις που έχει κάνει, είναι μέσω μίας σωστά οργανωμένης στρατηγικής «πράσινου» διαδικτυακού marketing, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σήμερα, αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα για τη διαμονή τους.

Έρευνα της booking.com του 2021 δείχνει ότι το 83% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, πιστεύει ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας, και ότι το 76% των ταξιδιωτών δεσμεύονται να αναζητήσουν καταλύματα που έχουν αξιόπιστη πιστοποίηση βιωσιμότητας.

Κάθε πράσινη πρακτική είναι μέρος ενός ολιστικού οράματος, και εκπροσωπεύει μια ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, να εμπλέκουμε τους πελάτες και να τραβήξουμε την προσοχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Είναι επίσης ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, δείχνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την επιχείρησή μας, το πως σεβόμαστε το περιβάλλον και το πως βοηθάμε την κοινωνία μας.

Η εποχή όπου ο ταξιδιώτης εντυπωσιαζόταν με φωτογραφία από πισίνα και κοκτέιλ στο χέρι τελειώνει. Παρατηρείται αρκετές φορές, πως μια ανάρτηση στα social media με περιβαλλοντικό στοιχείο, π.χ. δενδροφύτευση ή καθαρισμό παραλίας με τους επισκέπτες, έχει μεγαλύτερη απήχηση και δένει με την σημερινή πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Οι πιο σημαντικοί τουριστικοί πράκτορες, π.χ. η TUI, επιμένουν να στείλουν πελάτες σε οικολογικά πιστοποιημένα ξενοδοχεία. Παράλληλα, τα μικρά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις μέσω ίντερνετ ή ακόμα και από στόμα σε στόμα, θα γίνουν και εκείνα πιο ανταγωνιστικά και πιο οικονομικά βιώσιμα.

7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

  1. Ανάρτηση της πράσινης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου στην ιστοσελίδα του και επισήμανση των κοινωνικών οφελών
  2. Στρατηγικές συνεργασίες και cross-marketing με οικολογικούς παρόχους δραστηριοτήτων (πεζοπορία, ποδηλασία, αναρρίχηση, καταδύσεις με περιβαλλοντικό στοιχείο, επισκέψεις σε οινοποιεία και ελαιοτριβεία).
  3. Χρήση και προώθηση τοπικών προϊόντων.
  4. Ανάδειξη της βιοποικιλότητας και φύσης της περιοχής (π.χ. εθνικό πάρκο, τοπικό υγροβιότοπο ή διπλανή περιοχή Natura 2000), και ενημέρωση για απειλούμενα είδη.
  5. Ανάρτηση των πράσινων πρακτικών στην καταχώριση του ξενοδοχείου στη Google.com, στην ενότητα “βιωσιμότητα” στη πλατφόρμα booking.com και στην Tripadvisor.
  6. Αναρτήσεις στα Social Media για τις δραστηριότητες και τις περιβαλλοντικές δράσεις.
  7. Αποστολή δελτίων τύπων για πράσινα νέα και διανομή διαδικτυακά (επίσης σε συνεργάτες, πελάτες, και στοχευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες).

Ο αειφόρος τουρισμός δεν έχει να κάνει μόνο με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς πυλώνες. Ο τρίτος πυλώνας – η οικονομική βιωσιμότητα – είναι εξίσου σημαντικός. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνουν ότι ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα πιο κερδοφόρο μοντέλο λειτουργίας. Και το δικό σας τουριστικό κατάλυμα μπορεί να μπει στο κύμα της αειφορίας και να αυξήσει τα κέρδη του μακροπρόθεσμα.

O Iyad KayaliCEO της Medventure, είναι σύμβουλος και εκπαιδευτής αειφόρου τουρισμού. Είναι εισηγητής του Go Green! Sustainable Tourism Training – mini course. To επόμενο σεμινάριο ξεκινάει 1η Δεκεμβρίου.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Radisson Collection Resort, Σαντορίνη - Πηγή: Radisson Hotel Group
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ9 ώρες ago

Ανοίγει το 2028 στη Σαντορίνη το νέο Radisson Collection Resort – Τι θα περιλαμβάνει

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ14 ώρες ago

Προχωρά έργο για νέο ξενοδοχείο στην Πάρο – Πού θα γίνει

Ίος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Νέο ξενοδοχείο στα “σκαριά” στην Ίο – Σε ποιά περιοχή του νησιού θα γίνει

Project VORIA - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028 ξεκίνησαν τα έργα για τη μεγάλη τουριστική επένδυση Project Voria στο Μαρούσι

White Coast Pool Suites - Φωτό: Prodea Investments
LOGISTICS16 ώρες ago

Η επόμενη ημέρα της Prodea μετά τα mega deals – Γιατί στοχεύει σε ξενοδοχεία και logistics και ποιές νέες επενδύσεις δρομολογεί

Sitia Bay Resort - Πηγή: ΙΚΤΙΝΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ16 ώρες ago

Νέα “εποχή” για τη mega τουριστική επένδυση Sitia Bay Resort – Τι θα περιλαμβάνει το έργο και πώς θα προχωρήσει

Sitia Bay Resort - Πηγή: ΙΚΤΙΝΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Υπεγράφη η συμφωνία ΙΚΤΙΝΟΣ – CBE CAPITAL για την αξιοποίηση του ακινήτου στη Σητεία

Άποψη της Αράχωβας - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Eurokinissi
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ποιά κατηγορία ακινήτων στην Ελλάδα παραμένει “ευκαιρία” με 50% χαμηλότερες τιμές από τα επίπεδα ρεκόρ του 2008

ΜΙΝΙΟΝ - Πηγή: DIMAND
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Έτος δημιουργίας νέας αξίας το 2026 για τη Dimand – Από ποιά μεγάλα έργα real estate θα κάνει exit φέτος και το 2026

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Νέο ξενοδοχείο “στα σκαριά” στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά εταιρεία επενδύει

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Στα “σκαριά” 4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στο Ιόνιο – Σε ποια νησιά θα γίνουν

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Little Athens Project, Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
REAL ESTATE1 εβδομάδα ago

The Ellinikon: πώς προχωρούν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα – Πότε ολοκληρώνονται τα κτίρια κατοικιών, τα ξενοδοχεία και τα malls

ViOS Autograph Psychiko - - Πηγή: ViOS
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ6 ημέρες ago

Σε εξέλιξη έργο για νέο κτίριο σύγχρονων γραφείων στο Ψυχικό – Ποιό γνωστό κτίριο στη Λεωφόρο Κηφισίας μεταμορφώνεται

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του νέου έργου γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο - Πηγή: Hellenic Properties
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ6 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέα επένδυση γραφείων της Hellenic Properties στον Ταύρο – Ποιό γνωστό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Agora Modiano - Φωτό: ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ5 ημέρες ago

Αλλαγή “σελίδας” για την ιστορική Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – Πώς θα ανοίξει εκ νέου το 2026 ανανεωμένη

ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 εβδομάδες ago

Στα “σκαριά” και το δεύτερο κτίριο “πράσινων” γραφείων MOB2 της Hellenic Properties στο Μαρούσι – Προχωρά και το MOB1

Το ιστορικό βιομηχανικό ακίνητο Τεγόπουλου στη Νέα Φιλαδέλφεια που θα αξιοποιηθεί - Πηγή: The Prosperity Group
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

Αλλάζει “χέρια” το ιστορικό βιομηχανικό ακίνητο Τεγόπουλου στη Νέα Φιλαδέλφεια – Ποιά εταιρεία από την Κύπρο θα υλοποιήσει την μεγάλη επένδυση με κατοικίες και μουσείο

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ3 εβδομάδες ago

Το δικό της πλήρες IKEA αποκτά η Ρόδος – Ποιά εταιρεία ανέλαβε το έργο

Green Haven Melissia - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η νέα μεγάλη οικιστική επένδυση Green Haven στα Μελίσσια

Πηγή: Dimand Real Estate
REAL ESTATE2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Παρουσιάστηκε το masterplan για τη μεγάλη επένδυση της Dimand στο ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη – Τι θα περιλαμβάνει

Conrad Athens The Ilisian - Πηγή: Hilton
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ4 εβδομάδες ago

Τους πρώτους μήνες του 2026 θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο 5άστερο Conrad Athens The Ilisian

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά όταν ολοκληρωθεί - Πηγή: Dimand Real Estate
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Προχωρούν από την Dimand τα έργα κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 μήνες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS3 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).