Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πώς μπορεί ο αειφόρος τουρισμός να κάνει τα ξενοδοχεία πιό κερδοφόρα – 7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

Παύλος Ρίζος

Published

on

Sponsored content

Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ακούγεται από τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να ξέρουν εάν οι επενδύσεις που θα κάνουν, θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα και κέρδος. Η γρήγορη απάντηση είναι “Ναι, μπορεί αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις”.

Τι σημαίνει αυτό; Το να εφαρμοστούν οι απαραίτητες πράσινες πρακτικές και να πάρει το ξενοδοχείο μία «πράσινη» πιστοποίηση, ενδεχομένως να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα (για παράδειγμα, αύξηση των κρατήσεων). Θα έχει βέβαια κάποιο κέρδος σε βάθος χρόνου, από τις εξοικονομήσεις πόρων σαν το νερό, το καύσιμα και το ρεύμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα απόσβεση ή προσέλκυση πελατών.

Το κλειδί είναι να αξιοποιήσει ο ξενοδόχος όλες τις οικολογικές και κοινωνικές βελτιώσεις που έχει κάνει, είναι μέσω μίας σωστά οργανωμένης στρατηγικής «πράσινου» διαδικτυακού marketing, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σήμερα, αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα για τη διαμονή τους.

Έρευνα της booking.com του 2021 δείχνει ότι το 83% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, πιστεύει ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας, και ότι το 76% των ταξιδιωτών δεσμεύονται να αναζητήσουν καταλύματα που έχουν αξιόπιστη πιστοποίηση βιωσιμότητας.

Κάθε πράσινη πρακτική είναι μέρος ενός ολιστικού οράματος, και εκπροσωπεύει μια ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, να εμπλέκουμε τους πελάτες και να τραβήξουμε την προσοχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Είναι επίσης ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, δείχνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την επιχείρησή μας, το πως σεβόμαστε το περιβάλλον και το πως βοηθάμε την κοινωνία μας.

Η εποχή όπου ο ταξιδιώτης εντυπωσιαζόταν με φωτογραφία από πισίνα και κοκτέιλ στο χέρι τελειώνει. Παρατηρείται αρκετές φορές, πως μια ανάρτηση στα social media με περιβαλλοντικό στοιχείο, π.χ. δενδροφύτευση ή καθαρισμό παραλίας με τους επισκέπτες, έχει μεγαλύτερη απήχηση και δένει με την σημερινή πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Οι πιο σημαντικοί τουριστικοί πράκτορες, π.χ. η TUI, επιμένουν να στείλουν πελάτες σε οικολογικά πιστοποιημένα ξενοδοχεία. Παράλληλα, τα μικρά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις μέσω ίντερνετ ή ακόμα και από στόμα σε στόμα, θα γίνουν και εκείνα πιο ανταγωνιστικά και πιο οικονομικά βιώσιμα.

7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

  1. Ανάρτηση της πράσινης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου στην ιστοσελίδα του και επισήμανση των κοινωνικών οφελών
  2. Στρατηγικές συνεργασίες και cross-marketing με οικολογικούς παρόχους δραστηριοτήτων (πεζοπορία, ποδηλασία, αναρρίχηση, καταδύσεις με περιβαλλοντικό στοιχείο, επισκέψεις σε οινοποιεία και ελαιοτριβεία).
  3. Χρήση και προώθηση τοπικών προϊόντων.
  4. Ανάδειξη της βιοποικιλότητας και φύσης της περιοχής (π.χ. εθνικό πάρκο, τοπικό υγροβιότοπο ή διπλανή περιοχή Natura 2000), και ενημέρωση για απειλούμενα είδη.
  5. Ανάρτηση των πράσινων πρακτικών στην καταχώριση του ξενοδοχείου στη Google.com, στην ενότητα “βιωσιμότητα” στη πλατφόρμα booking.com και στην Tripadvisor.
  6. Αναρτήσεις στα Social Media για τις δραστηριότητες και τις περιβαλλοντικές δράσεις.
  7. Αποστολή δελτίων τύπων για πράσινα νέα και διανομή διαδικτυακά (επίσης σε συνεργάτες, πελάτες, και στοχευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες).

Ο αειφόρος τουρισμός δεν έχει να κάνει μόνο με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς πυλώνες. Ο τρίτος πυλώνας – η οικονομική βιωσιμότητα – είναι εξίσου σημαντικός. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνουν ότι ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα πιο κερδοφόρο μοντέλο λειτουργίας. Και το δικό σας τουριστικό κατάλυμα μπορεί να μπει στο κύμα της αειφορίας και να αυξήσει τα κέρδη του μακροπρόθεσμα.

O Iyad KayaliCEO της Medventure, είναι σύμβουλος και εκπαιδευτής αειφόρου τουρισμού. Είναι εισηγητής του Go Green! Sustainable Tourism Training – mini course. To επόμενο σεμινάριο ξεκινάει 1η Δεκεμβρίου.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Zelia Halkidiki - Πηγή: Hyatt
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

Άνοιξε στη Χαλκιδική το νέο ξενοδοχείο της Hyatt – Τι περιλαμβάνει το Zélia Halkidiki

Το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και αναβάθμιση - Πηγή: Mitsis Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

Σε νέα “εποχή” περνά σύντομα το Mitsis Grand Hotel στη Ρόδο – Δείτε πώς θα μεταμορφωθεί

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ20 ώρες ago

Στον Αναπτυξιακό προς χρηματοδότηση έργο ανακαίνισης ξενοδοχείου στη Φθιώτιδα

Μύκονος - Φωτό: Χρήστος Μπόνης / Eurokinissi
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στη Μύκονο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ2 ημέρες ago

Τα 3 έργα “πράσινων” γραφείων που ολοκληρώνει η Noval Property το 2025 – Πώς στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ έως το 2030

Πρέβεζα, Πάργα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για τη νέα Στρατηγική Τουριστική Επένδυση στην Πρέβεζα – Πώς εμπλέκεται ο Δήμος

Χαλκιδική - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STR
REAL ESTATE2 ημέρες ago

Ανοδικά κινήθηκε το 2024 η αγορά ακινήτων στη Χαλκιδική – Ποιά ακίνητα προτίμησαν οι επενδυτές και από ποιές χώρες προέρχονται

Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi
RESIDENTIAL3 ημέρες ago

Μειώνονται οι αυξήσεις στις τιμές διαμερισμάτων στην Ελλάδα το 2025 – Ποιές οι τάσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

“Πράσινο φως” για έργο επέκτασης ξενοδοχείου 4 αστέρων στην Κέρκυρα

Πηγή: Google Maps
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ3 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέο μεγάλο έργο ξενοδοχείου και γραφείων στο κέντρο του Πειραιά – Πού θα γίνει

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Σε ποιό νησί των Κυκλάδων “μετακομίζει” ο επενδυτικός “πυρετός” για νέα ξενοδοχεία – Ποιά 4 νέα έργα προχωρούν

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ/STR
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 ημέρες ago

Οι 7 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις που προχωρούν στον Πειραιά – Σε ποιά σημεία θα γίνουν και ποιές εταιρείες επενδύουν

Η Αθήνα από ψηλά - Design by Canva Pro
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ6 ημέρες ago

“Στα σκαριά” νέα τουριστική επένδυση στο Κουκάκι – Ποιό ακίνητο θα αξιοποιηθεί

Το νέο συγκρότημα γραφείων και καταστημάτων The Grid στο Μαρούσι - Πηγή φωτό: Noval Property
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 εβδομάδα ago

Ολοκληρώνεται έως τέλος του 2025 το ήμισυ του “πράσινου” συγκροτήματος γραφείων The Grid στο Μαρούσι – Ποιός θα είναι ο μισθωτής

Το νέο 5άστερο ξενοδοχείο NYX Thessaloniki στα Λαδάδικα - Φωτό: Tsolakis Architects
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Ανοίγει το καλοκαίρι το νέο ξενοδοχείο Nyx του Ομίλου Fattal στη Θεσσαλονίκη

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Piraeus Gate: από το 2026 οι πρώτες παραδόσεις στη μεγάλη επένδυση real estate στην καρδιά του Πειραιά – Ποιές 10 αναπτύξεις περιλαμβάνει

Κέρκυρα - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

4 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις “στα σκαριά” στα Ιόνια Νησιά – Πού θα γίνουν και ποιοί επενδύουν

Η μεγάλη αστική ανάπλαση και επένδυση real estate της Noval Property στην Πειραιώς - Πηγή: Noval Property
RESIDENTIAL2 εβδομάδες ago

Από το 2028 ξεκινά η μεγάλη επένδυση της Noval στο ακίνητο – φιλέτο στην Πειραιώς – Ξενοδοχείο, γραφεία και κατοικίες στα πλάνα

Luura Cliff - Πηγή: Ennismore
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Έρχονται στην Ελλάδα τα νέα ξενοδοχεία Luura – Σε ποιό νησί θα ανοίξει το πρώτο το 2026

Το project Nea Polis στο Περιγιάλι Καβάλας - Πηγή: Όμιλος Κουρτίδη
RESIDENTIAL1 εβδομάδα ago

[VIDEO] Σε εξέλιξη η μεγάλη οικιστική επένδυση Nea Polis στην Καβάλα – Πώς θα αναβαθμίσει την περιοχή με 7 νέους σύγχρονους οικισμούς με κατοικίες

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Piraeús Gate - Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς θα γίνουν τα νέα “πράσινα” κτίρια κατοικιών και γραφείων στο Piraeus Gate Project

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
RESIDENTIAL4 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψήλωσε” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Piraeus Gate - Πηγή: DKG Development
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Piraeus Gate: πώς θα μεταμορφωθεί μια ολόκληρη περιοχή στο κέντρο του Πειραιά – Ποιά κτίρια θα αξιοποιηθούν

The Grid - Πηγή: ΤΕΡΝΑ
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ1 μήνα ago

[VIDEO] Ποιά είναι τα 4 μεγάλα έργα για νέα “πράσινα” κτίρια γραφείων στο Μαρούσι που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ

Athens Riviera Falirikon - QG Investments / 314 Architecture Studio
RESIDENTIAL1 μήνα ago

[VIDEO] Ξεκίνησαν τα έργα για τη νέα οικιστική επένδυση Athens Sansiveria στην Λεωφόρο Ποσειδώνος

The Ilisian - Πηγή: Ionian Hotel Enterprises
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ilisian: πώς προχωρά το μεγάλο έργο μεταμόρφωσης του πρώην Hilton της Αθήνας

Ο οικιστικός πύργος Marina Tower στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: “ψηλώνει” και άλλο ο “πράσινος” ουρανοξύστης κατοικιών Riviera Tower στο Ελληνικό

Το νέο οικιστικό έργο στην οδό Λόντου 42, στη Γλυφάδα - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL3 μήνες ago

[VIDEO] Ξεκίνησε νέα οικιστική επένδυση στη Γλυφάδα η Ten Brinke

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).