Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Πώς μπορεί ο αειφόρος τουρισμός να κάνει τα ξενοδοχεία πιό κερδοφόρα – 7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

Παύλος Ρίζος

Published

on

Sponsored content

Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση που ακούγεται από τους ξενοδόχους, οι οποίοι θέλουν να ξέρουν εάν οι επενδύσεις που θα κάνουν, θα φέρουν άμεσα αποτελέσματα και κέρδος. Η γρήγορη απάντηση είναι “Ναι, μπορεί αλλά μόνο υπό ορισμένες προϋποθέσεις”.

Τι σημαίνει αυτό; Το να εφαρμοστούν οι απαραίτητες πράσινες πρακτικές και να πάρει το ξενοδοχείο μία «πράσινη» πιστοποίηση, ενδεχομένως να μην φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα (για παράδειγμα, αύξηση των κρατήσεων). Θα έχει βέβαια κάποιο κέρδος σε βάθος χρόνου, από τις εξοικονομήσεις πόρων σαν το νερό, το καύσιμα και το ρεύμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει πάντα απόσβεση ή προσέλκυση πελατών.

Το κλειδί είναι να αξιοποιήσει ο ξενοδόχος όλες τις οικολογικές και κοινωνικές βελτιώσεις που έχει κάνει, είναι μέσω μίας σωστά οργανωμένης στρατηγικής «πράσινου» διαδικτυακού marketing, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σήμερα, αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα για τη διαμονή τους.

Έρευνα της booking.com του 2021 δείχνει ότι το 83% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, πιστεύει ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι ζωτικής σημασίας, και ότι το 76% των ταξιδιωτών δεσμεύονται να αναζητήσουν καταλύματα που έχουν αξιόπιστη πιστοποίηση βιωσιμότητας.

Κάθε πράσινη πρακτική είναι μέρος ενός ολιστικού οράματος, και εκπροσωπεύει μια ευκαιρία να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό, να εμπλέκουμε τους πελάτες και να τραβήξουμε την προσοχή των ταξιδιωτικών πρακτορείων. Είναι επίσης ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, δείχνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη γύρω από την επιχείρησή μας, το πως σεβόμαστε το περιβάλλον και το πως βοηθάμε την κοινωνία μας.

Η εποχή όπου ο ταξιδιώτης εντυπωσιαζόταν με φωτογραφία από πισίνα και κοκτέιλ στο χέρι τελειώνει. Παρατηρείται αρκετές φορές, πως μια ανάρτηση στα social media με περιβαλλοντικό στοιχείο, π.χ. δενδροφύτευση ή καθαρισμό παραλίας με τους επισκέπτες, έχει μεγαλύτερη απήχηση και δένει με την σημερινή πραγματικότητα της κλιματικής αλλαγής.

Οι πιο σημαντικοί τουριστικοί πράκτορες, π.χ. η TUI, επιμένουν να στείλουν πελάτες σε οικολογικά πιστοποιημένα ξενοδοχεία. Παράλληλα, τα μικρά ξενοδοχεία που έχουν κρατήσεις μέσω ίντερνετ ή ακόμα και από στόμα σε στόμα, θα γίνουν και εκείνα πιο ανταγωνιστικά και πιο οικονομικά βιώσιμα.

7 παραδείγματα “πράσινου” μάρκετινγκ

  1. Ανάρτηση της πράσινης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου στην ιστοσελίδα του και επισήμανση των κοινωνικών οφελών
  2. Στρατηγικές συνεργασίες και cross-marketing με οικολογικούς παρόχους δραστηριοτήτων (πεζοπορία, ποδηλασία, αναρρίχηση, καταδύσεις με περιβαλλοντικό στοιχείο, επισκέψεις σε οινοποιεία και ελαιοτριβεία).
  3. Χρήση και προώθηση τοπικών προϊόντων.
  4. Ανάδειξη της βιοποικιλότητας και φύσης της περιοχής (π.χ. εθνικό πάρκο, τοπικό υγροβιότοπο ή διπλανή περιοχή Natura 2000), και ενημέρωση για απειλούμενα είδη.
  5. Ανάρτηση των πράσινων πρακτικών στην καταχώριση του ξενοδοχείου στη Google.com, στην ενότητα “βιωσιμότητα” στη πλατφόρμα booking.com και στην Tripadvisor.
  6. Αναρτήσεις στα Social Media για τις δραστηριότητες και τις περιβαλλοντικές δράσεις.
  7. Αποστολή δελτίων τύπων για πράσινα νέα και διανομή διαδικτυακά (επίσης σε συνεργάτες, πελάτες, και στοχευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες).

Ο αειφόρος τουρισμός δεν έχει να κάνει μόνο με περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς πυλώνες. Ο τρίτος πυλώνας – η οικονομική βιωσιμότητα – είναι εξίσου σημαντικός. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαπιστώνουν ότι ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα πιο κερδοφόρο μοντέλο λειτουργίας. Και το δικό σας τουριστικό κατάλυμα μπορεί να μπει στο κύμα της αειφορίας και να αυξήσει τα κέρδη του μακροπρόθεσμα.

O Iyad KayaliCEO της Medventure, είναι σύμβουλος και εκπαιδευτής αειφόρου τουρισμού. Είναι εισηγητής του Go Green! Sustainable Tourism Training – mini course. To επόμενο σεμινάριο ξεκινάει 1η Δεκεμβρίου.

Advertisement Macon
Advertisement
Advertisement Ergon Tzanidakis
Advertisement TÜV Austria
Advertisement Aecom
Σάμος, Πυθαγόρειο - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ11 ώρες ago

Δρομολογείται έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σάμο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Design by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ12 ώρες ago

Προχωρά το επενδυτικό πλάνο της Paralos Hospitality στη Νότια Κρήτη

Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: Βερβερίδης Βασίλης / Motionteam
REAL ESTATE12 ώρες ago

Πως έχει επηρεάσει μέχρι σήμερα το μετρό την αγορά ακινήτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι προσδοκίες για την έναρξη της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το ιστορικό κτίριο της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ στην οδό Άνθιμου Γαζή 7 στο κέντρο της Αθήνας - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ12 ώρες ago

Προχωρά με νέες μελέτες η διαδικασία για την επένδυση μετατροπής του ιστορικού κτιρίου της ΕΣΤΙΑ σε ξενοδοχείο

Κως - Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ12 ώρες ago

“Πράσινο φως” για νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Κω – Δείτε τί περιλαμβάνει

REAL ESTATE23 ώρες ago

Σημαντική αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών της BriQ Properties το 2025 λόγω ICI – Στα 283 εκατ. ευρώ το χαρτοφυλάκιο ακινήτων

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS1 ημέρα ago

“Πράσινο φως” στο ομολογιακό 5 εκατ. ευρώ από την Trade Estates για το mega κέντρο logistics της IKEA στον Ασπρόπυργο

Κεφαλονιά - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στην Κεφαλονιά – Πού θα γίνει

Σταθμός Λαρίσης - Φωτό: EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 ημέρα ago

Πώς θα αξιοποιηθούν τα ακίνητα των Σιδηροδρομικών Σταθμών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης – Πρόβλεψη για κτίρια φιλοξενίας και καταστήματα

Creta Palace - Πηγή: Grecotel Hotels & Resorts
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 ημέρα ago

Προχωρούν οι νέες επενδύσεις στα ξενοδοχεία της Grecotel στο νησί – ναυαρχίδα του ομίλου – Ποιές μονάδες στην Κρήτη αναβαθμίζονται

Sokio Flisvos, Trademark Collection by Wyndham - Πηγή: Sokio Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο Sokio στην Αθήνα – “Στα σκαριά” ακόμη 3 νέα καταλύματα σε Αττική και Χαλκιδική

Πάρος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: EUROKINISSI/PANORAMAPRESS/ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ5 ημέρες ago

“Στα σκαριά” 14 νέα έργα για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Φωτογραφία αρχείου - Designed by Canva
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

Οι 11 νέες επενδύσεις για ξενοδοχεία 5 αστέρων σε όλη την Ελλάδα – Σε ποιές περιοχές θα γίνουν

Πολυτελές θέρετρο και ιδιωτικές κατοικίες της Four Seasons στο Πόρτο Χέλι - Πηγή: Four Seasons
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 εβδομάδες ago

“Πράσινο φως” και με τη “βούλα” για τη μεγάλη τουριστική επένδυση του νέου Four Seasons στο Πόρτο Χέλι – Τι θα περιλαμβάνει

Το ακίνητο στην οδό Αγησιλάου 23-25 και Κολωνού στο Μεταξουργείο - Πηγή: Google Maps
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 εβδομάδες ago

Σε hot spot νέων ξενοδοχείων μετατρέπεται το Μεταξουργείο – Ποιές δύο νέες επενδύσεις προχωρούν

Η ανανεωμένη Στοά Αρσακείου - Πηγή: Legendary Food
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ & ΠΑΡΚΑ1 εβδομάδα ago

Προς ολοκλήρωση η μεγάλη εμπορική επένδυση στη Στοά Αρσακείου – Ποιοί χώροι έχουν ήδη ξεκινήσει να λειτουργούν

Athenaeum Eridanus - Πηγή: Athenaeum Hotels
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

Οι 3 νέες επενδύσεις της Athenaeum Hotels στην Αθήνα – Που σχεδιάζονται νέα 5άστερα ξενοδοχεία

Μεσσηνία - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

“Πράσινο φως” για 4 νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Πελοπόννησο – Ποιές δύο περιοχές μονοπωλούν το επενδυτικό ενδιαφέρον

Ρόδος - Φωτό: ΑΡΓΥΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ/EUROKINISSI
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ3 ημέρες ago

5 νέα έργα ξενοδοχείων δρομολογούνται στα Δωδεκάνησα – Ποιό νησί “κυριαρχεί” στις επενδύσεις

Ζάκυνθος - Φωτογραφία αρχείου - Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Διονύσης Παπαντώνης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ1 εβδομάδα ago

8 νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις δρομολογούνται στα Ιόνια Νησιά – Σε ποιά νησιά θα γίνουν

Το νέο Μινιόν, φωταγωγημένο - Πηγή: DIMAND - Φωτογραφίες: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] Το όραμα της Dimand για τις πόλεις του σήμερα και του αύριο μέσα από 20 εμβληματικά έργα

Τα έργα σε εξέλιξη στον νέο Riviera Tower στο The Ellinikon - Πηγή: Bizness.gr
VIDEOS2 εβδομάδες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα κτιριακά έργα για τις μεγάλες οικιστικές, εμπορικές και τουριστικές επενδύσεις στο Ελληνικό

Φωτογραφία αρχείου - Πηγή: Canva
LOGISTICS3 εβδομάδες ago

[VIDEO] Προχωρά η mega επένδυση logistics της ΙΚΕΑ στον Ασπρόπυργο

Το νέο κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη - Πηγή: Ten Brinke
ΚΤΙΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ4 εβδομάδες ago

[VIDEO] Δείτε πώς μεταμορφώθηκε παλιό κτίριο γραφείων στην Πλατεία Μαβίλη

Eleusis Project - Πηγή: Karpathios Development
LOGISTICS2 μήνες ago

[VIDEO] Πώς θα γίνει το νέο έργο logistics Eleusis Project στον Ασπρόπυργο – Ποιά εταιρεία επενδύει

Voria Project - Πηγή: North Star Entertainment
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ξεκινούν από τη ΜΕΤΚΑ τα έργα για τη μεγάλη επένδυση VORIA στο Μαρούσι – Εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες

Η οικιστική επένδυση της Vita Estate Development στην οδό Ιάσονος 42 στη Νέα Σμύρνη - Πηγή: Vita Estate Development
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Προχωρά η νέα οικιστική επένδυση στη Νέα Σμύρνη – Σε ποιά περιοχή κατασκευάζεται

Η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην οδό Εθνάρχου Μακαρίου 80 στην Αργυρούπολη - Πηγή: Ten Brinke
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] Ολοκληρώνεται η οικιστική επένδυση της Ten Brinke στην Αργυρούπολη – Πού βρίσκεται το ακίνητο

Το νέο Hard Rock Hotel & Casino Athens στο Ελληνικό - Φωτό: Γιάννης Παναγόπουλος / Eurokinissi
RESIDENTIAL2 μήνες ago

[VIDEO] The Ellinikon: προχωρούν τα έργα σε Riviera Tower, IRC και Little Athens

Filoxenia Kalamata - Πηγή: Grecotel
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ2 μήνες ago

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ανακαίνισης στο εμβληματικό Filoxenia Kalamata της Grecotel – “Στα σκαριά” και η επόμενη φάση

TRENDING

Επικοινωνία

Copyright © 2019-2024 Bizness.gr

Bizness.gr - Ταυτότητα
Ιδιοκτήτρια εταιρεία: «INFRA MEDIA M.I.K.E.» Διακριτικός τίτλος: «INFRA MEDIA» - Έδρα: Δήμος Αθηναίων, Αριστείδου αρ. 10-12, Τ.Κ. 10559 - ΑΦΜ: 801478591 Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ. - Τηλ. επικοινωνίας: 2130405600 - E-mail: contact@ypodomes.com Νόμιμος Εκπρόσωπος: Καραγιάννης Νικόλαος, Νόμιμος Εκπρόσωπος - Δικαιούχος του ονόματος τομέα (bizness.gr): INFRA MEDIA M.I.K.E. - Διευθυντής/Διαχειριστής: Καραγιάννης Νικόλαος - Διευθυντής Σύνταξης: Κατερίνα Παναγέα
Η Εταιρεία δηλώνει ότι έχει συμμορφωθεί με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018 σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63).