Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πως ο κορονοϊός φέρνει κοντά ξενοδόχους, tour operators και hosts του Airbnb

bizness.gr

Published

on

Αγορά ακινήτων

Η κρίση του κορονοϊού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και ήδη, το κενό που έχει δημιουργηθεί στην αλυσίδα αξίας της οικονομίας λόγω της αναγκαστικής καραντίνας, γίνεται ολοένα και πιο εμφανές. Έχουμε αναλύσει ξανά ότι ένας από τους εξαιρετικά πληττόμενους κλάδους της παρούσας κρίσης καθίσταται, αναπόφευκτα, ο τουρισμός. Ένας κλάδος που ο περιορισμός της επιδημίας στη χώρα μας δεν θα σημάνει, αυτόματα, και την έξοδο του τουριστικού κλάδου από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Πόσο μάλλον, όταν η διασπορά του ιού συνεχίζει να μαίνεται σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο. Σε χώρες-πελάτες, ειδικότερα, του ελληνικού τουρισμού.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ «ΚΑΖΑΝΙ»

Είναι δεδομένο ότι αλλαγές έχουν κιόλας προκύψει στην ευρύτερη αγορά του hospitality. Πέρα από το ότι επηρεάζονται φυσικά και άμεσα τα ξενοδοχεία (εκ των οποίων τα περισσότερα άλλωστε ανά την επικράτεια έχουν κλείσει), μεγάλη πίεση δέχεται και το Airbnb. Όπως έχει αναδειχθεί, εσχάτως, αρκετοί hosts που μέχρι πρότινος συνεργάζονταν με την πλατφόρμα πλέον αρχίζουν να επιστρέφουν, σταδιακά, στους παραδοσιακούς τύπους μισθώσεων. Δηλαδή την κλασική ενοικίαση. Εξήγηση γι’ αυτό που συμβαίνει υπάρχει. Το Airbnb στηριζόταν κατά βάση στις τουριστικές ροές κι από τη στιγμή, που αυτές έχουν ανακοπεί εντελώς ελέω κορονοϊού, οι hosts βλέπουν μπροστά τους ένα αδιέξοδο. Επίσης, ακριβώς όπως ισχύει για τους ξενοδόχους, έτσι και οι hosts του Airbnb δεν θα δουν τα ακίνητά τους να αξιοποιούνται, με το που περιορίσουμε τον ιό στην Ελλάδα.

Αυτή η τελευταία πρόταση αναδεικνύει κι ένα από τα παράδοξα των συνεπειών της επιδημίας. Ότι δηλαδή επαγγελματίες του τουρισμού που παραδοσιακά βρίσκονταν απέναντι, πλέον είναι στην ίδια «βάρκα». Ξενοδόχοι, hosts και ασφαλώς tour operators πλήττονται το ίδιο από τις επικρατούσες συνθήκες. Ο κορονοϊός φέρνει τους τρεις παραπάνω πιο κοντά, ακριβώς διότι για να επιλέξει κάποιος τουρίστας ή επισκέπτης της Ελλάδας έναν τύπο διαμονής ή διακοπών, θα πρέπει πρώτα να υφίσταται το τουριστικό προϊόν αυτό καθ’ αυτό. Κάτι τέτοιο είχε υπογραμμίσει άλλωστε κι ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, στη συνέντευξη που είχε δώσει τον Μάρτιο στο bizness.gr.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ

Σημειώνεται, ότι από την πτώση του Airbnb επηρεάζεται εξίσου και η οικοδομή. Κι αυτό γιατί πολύ hosts προχωρούσαν σταθερά σε ανακαινίσεις των ακινήτων τους, προκειμένου να τα καταχωρήσουν στην πλατφόρμα προς μίσθωση. Πλέον και σε αυτό μπαίνει αναγκαστικά κάποιο «στοπ».

Επιπρόσθετα, όσον αφορά γενικότερα την αγορά ακινήτων, επισημαίνεται πως λόγω της επιδημίας έχει γίνει γνωστό από το Υπουργείο Οικονομικών, ότι αναστέλλεται προσωρινά η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων σε όλη τη χώρα.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στη σκιά της πανδημίας η ελληνική αγορά Πληροφορικής και Ανάπτυξης Λογισμικού

bizness.gr

Published

on

Πληροφορική

Στη σκιά της πανδημίας και των συνεπειών της στην οικονομία, συνέχισε να κινείται η εγχώρια αγορά Πληροφορικής και Ανάπτυξης Λογισμικού τον Μάιο του 2020. Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στον κλάδο υποχώρησε αισθητά και διαμορφώθηκε στις 48,9 μονάδες, από 69 μονάδες τον Απρίλιο και σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, όταν κινούνταν στις 87,1 μονάδες.

Οι κανονικές για την εποχή εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων υποχώρησαν αισθητά και διαμορφώθηκαν στις -39 μονάδες, ενώ παράλληλα το ισοζύγιο των εκτιμήσεων για την τρέχουσα ζήτηση υποχώρησε χάνοντας 32 μονάδες, κινούμενο στις -39 μονάδες.

Σύμφωνα με την έκθεση Οικονομικής Συγκυρίας του ΙΟΒΕ για τον Μάιο, στις έντονα αρνητικές προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της ζήτησης καταγράφηκε οριακή κάμψη στις -45 μονάδες (από -43 μονάδες τον Απρίλιο). Παράλληλα, στις προβλέψεις για την απασχόληση του κλάδου, το θετικό ισοζύγιο εξασθένησε ελαφρά κατά 13 μονάδες και ισοσκελίστηκε. Ταυτόχρονα, οι αρνητικές προβλέψεις για τις τιμές υποχώρησαν στις -10 μονάδες (από -3 μονάδες έναν μήνα νωρίτερα).

Σχεδόν μια στις πέντε επιχειρήσεις του κλάδου δηλώνει απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία, με το 33% να επισημαίνει την ανεπάρκεια ζήτησης, ένα 7% την ανεπάρκεια κεφαλαίων κίνησης και το 37% άλλους συγκυριακούς παράγοντες ως βασικά προσκόμματα στη λειτουργία τους.

Το κλίμα στην Ελλάδα
Συνολικά, στην ελληνική αγορά καταγράφηκε έντονη υποχώρηση του οικονομικού κλίματος, με επιδείνωση των προσδοκιών σχεδόν σε όλους τους τομείς και στην καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος επιδεινώθηκε έντονα τον Μάιο και υποχώρησε στις 88,5 μονάδες έναντι 99,3 μονάδων τον προηγούμενο μήνα. Επιδείνωση των προσδοκιών καταγράφηκε σε όλους τους τομείς πλην των Κατασκευών, με εντονότερη την υποχώρηση στις Υπηρεσίες και το Λιανικό Εμπόριο και ηπιότερη στη Βιομηχανία.

Στο μεταξύ, τον Μάιο καταγράφηκαν εντονότερες αρνητικές εκτιμήσεις, κυρίως, στο Λιανικό Εμπόριο και τις Υπηρεσίες, καθώς οι άλλοι τομείς και τα νοικοκυριά επηρεάστηκαν εντονότερα τον Απρίλιο. Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι κατά τον Μάιο ξεκίνησε η σταδιακή αποκατάσταση της λειτουργίας κλάδων, που βρίσκονταν σε αναστολή δραστηριότητας.

“Το “άνοιγμα” δεν συνοδεύτηκε από κάμψη της απαισιοδοξίας, καθώς η κατανάλωση σε πολλούς κλάδους απέχει πολύ από τα επίπεδα της πριν τη νέα κρίση και οι αβεβαιότητες είναι ακόμα ισχυρές”, αναφέρει το ΙΟΒΕ.

Και προσθέτει: “σε κάθε περίπτωση, η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος που καταγράφεται, υπογραμμίζει το βάθος της οικονομικής κρίσης, η οποία αναμένεται να έχει σημαντική διάρκεια και να επηρεάσει δομικά και όχι μόνο συγκυριακά όλους τους τομείς της οικονομίας”.

Η εικόνα στην Ε.Ε.
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος έκανε τα πρώτα βήματα ανάκαμψης τον Μάιο τόσο στην Ευρωζώνη, όσο και στην Ε.Ε., μετά την κατάρρευση του Μαρτίου και Απριλίου, ως συνέπεια της πανδημίας. Στην Ευρωζώνη, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 2,6 μονάδες και διαμορφώθηκε στις 67,5 μονάδες, ενώ στην Ε.Ε. η μείωση ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη, κατά 2,9 μονάδες, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 66,7 μονάδες.

Η βελτίωση των προσδοκιών στη Βιομηχανία (+5,0) και την καταναλωτική εμπιστοσύνη (+3,2) ήταν ήπια, ενώ στο Λιανικό εμπόριο (+0,4) οι προσδοκίες παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες, στις Κατασκευές (-1,3) παρουσιάστηκε μικρή υποχώρηση και στις Υπηρεσίες (-5,0) η επιδείνωση ήταν σχετικά εντονότερη.

Όσον αφορά στις πέντε μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, ο δείκτης ενισχύθηκε εντονότερα στην Ολλανδία (+3,5), στη Γερμανία (+3,2) και στην Ισπανία (+1,6) και παράλληλα υποχώρησε οριακά στη Γαλλία (-0,3), ενώ η μη πραγματοποίηση της έρευνας τον Απρίλιο στην Ιταλία δεν επιτρέπει τη μηνιαία σύγκριση με τον τρέχοντα μήνα.

Πηγή: ΣΕΠΕ

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

[VIDEO] Πώς τα πλαστικά μιας χρήσης έγιναν “βαρίδι”

bizness.gr

Published

on

Μέσα σε ένα λεπτό, όσο διαρκεί το βίντεο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ετοίμασε το συνεργαζόμενο Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, αποτυπώνεται η ιστορία των Πλαστικών Μίας Χρήσης στη ζωή μας.

Πριν από δεκαετίες, 70 χρόνια και πλέον, τα Πλαστικά Μίας Χρήσης ήταν «η ευκολία» στην καθημερινότητα των ανθρώπων, τα σκεύη, οι συσκευασίες, τα καθημερινά χρήσιμα αντικείμενα και αξεσουάρ που έγιναν συνήθεια και μόδα.

Με το πέρασμα των χρόνων όμως, τα Πλαστικά Μίας Χρήσης από ευκολία έγιναν πρόβλημα. Τόσο για το Περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο. Για τις 7 τουλάχιστον δεκαετίες που χρησιμοποιούνται, χρειάζονται 1.000 χρόνια (!) για να αποσυντεθούν τα Πλαστικά Μίας Χρήσης…

Με αυτό το απλό και πολύ παραστατικό animated βίντεο, ο πολίτης βλέπει πώς το αρχικό «καλό» και «βολικό» μετατράπηκε σε «βαρίδι» για την ίδια του τη ζωή. Θα ακολουθήσουν κι άλλα τέτοια βίντεο. Για να ενημερωθούν όλοι.

Μέσα σε έναν μήνα η Ελλάδα θα ενσωματώσει σε νομοσχέδιο τη σχετική κοινοτική Οδηγία για την απόσυρση 9 είδη Πλαστικών Μίας Χρήσης, δοχεία τροφίμων –ποτήρια –κύπελλα από φελιζόλ, πιάτα, μαχαιροπήρουνα, καλαμάκια, μπατονέτες, στηρίγματα μπαλονιών, αναδευτήρες ποτών, από τις αρχές Ιουλίου 2021 (03/07/2021).

Όπως έχει προαναγγείλει ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, τα Πλαστικά Μίας Χρήσης θα αποσυρθούν από το Δημόσιο, 6 μήνες νωρίτερα, τον Ιανουάριο του 2021.

Παράλληλα, με στόχο την υιοθέτηση κουλτούρας ανακύκλωσης, θα δοθούν κίνητρα στους καταναλωτές. Έτσι, τα πλαστικά μπουκάλια, νερού, αναψυκτικών κλπ. θα επιβαρύνονται με λίγα λεπτά το καθένα και κάθε πολίτης που τα επιστρέφει στα σημεία αγοράς, θα παίρνει τα επιπλέον χρήματα πίσω.

Το Υπουργείο είναι έτοιμο να υιοθετήσει και άλλα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση. Βασισμένο τόσο στην προδιαβούλευση που έχει ήδη διεξαχθεί, όσο και στη διαβούλευση που θα ακολουθήσει την παρουσίαση του νομοσχεδίου.

Ποια είναι τα 9 Πλαστικά Μίας Χρήσης

  1. Δοχεία τροφίμων από φελιζόλ
  2. Ποτήρια από φελιζόλ και τα καπάκια/καλύμματά τους.
  3. Κυπελλάκια από φελιζόλ και τα καπάκια/ καλύμματά τους.
  4. Μπατονέτες
  5. Μαχαιροπίρουνα (πιρούνια, μαχαίρια, κουτάλια,)
  6. Πιάτα
  7. Καλαμάκια
  8. Αναδευτήρες ποτών
  9. Στηρίγματα μπαλονιών

Περισσότερες πληροφορίες για μια Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης:

  • στη διεύθυνση: www.supfree.gr
  • Facebook: Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης
  • Instagram: supfreegreece
  • Email: sup@prv.ypeka.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Από τον Ηρακλή στην ηγεσία της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδας

bizness.gr

Published

on

Η Τακτική Γενική Συνέλευση της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος ανέδειξε νέο Πρόεδρο το Δημήτρη Χανή και νέο Γενικό Διευθυντή το Νίκο Πανταζάρα.

Η νέα διοίκηση αναλαμβάνει τα καθήκοντά της από την 1η Ιουνίου.

Ο Δημήτρης Χανής, νέος Πρόεδρος της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, εντάχθηκε στον Όμιλο το 2003 κατέχοντας διαδοχικά υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις από Μηχανικός Συντήρησης και Υπεύθυνος Βιομηχανικής Απόδοσης έως Προϊστάμενος Προμηθειών και Εμπορικός Διευθυντής. Έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος της ΛΑΒΑ, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, θέση από την οποία ανέπτυξε διεθνείς αγορές, στρατηγικές συνεργασίες και νέες εφαρμογές βιομηχανικών ορυκτών, καθώς και Διευθύνων Σύμβουλος της Lafarge Beton, θυγατρικής εταιρίας του Ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ, από όπου αναδιοργάνωσε τις δραστηριότητες αδρανών υλικών και σκυροδέματος.

Στη συνέχεια, ανέλαβε τη Γενική Διεύθυνση Πωλήσεων Τσιμέντου & Αδρανών Υλικών, υλοποιώντας τον εμπορικό μετασχηματισμό του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νέων αγορών, της στρατηγικής τοποθέτησης προϊόντων και υπηρεσιών και της ψηφιοποίησης των διαδικασιών εμπορίας.

Έχει διατελέσει μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της ΛΑΒΑ, Lafarge Beton και από το 2018 της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, ενώ διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Νέος Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Τσιμεντοβιομηχανιών Ελλάδος ανέλαβε ο Νίκος Πανταζάρας, τέως Περιφερειακός Διευθυντής Υγείας & Ασφάλειας για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη & την Ανατολική Μεσόγειο του Ομίλου ΤΙΤΑΝ. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως Μηχανικός Έργου, έχοντας υπό την ευθύνη του σημαντικά κατασκευαστικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 1990 αποτέλεσε μέλος του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, κατέχοντας διαδοχικά καίριες θέσεις. Έχει διατελέσει επικεφαλής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και ήταν υπεύθυνος για τις κατασκευαστικές δραστηριότητες του Ομίλου στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια, τέθηκε Διευθυντής του Έργου κατασκευής εργοστασίου τσιμέντου στην Kruja της Αλβανίας, το οποίο και ολοκλήρωσε επιτυχώς, προβλέποντας παράλληλα τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις της κατασκευής. Επιπλέον, διετέλεσε Διευθυντής του Τμήματος Νέων Έργων αναλαμβάνοντας τη διαχείριση των τεχνικών έργων του Ομίλου ΤΙΤΑΝ.

Είναι απόφοιτος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στην Πολιτική και Περιβαλλοντική Μηχανική από το Πανεπιστήμιο Cornell της Νέας Υόρκης, όπου διετέλεσε βοηθός έρευνας με υποτροφία.

Continue Reading
Advertisement

Trending