Connect with us

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Στην ΑΚΤΩΡ η συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού

Avatar

Published

on

Εγνατία Οδός

Η ΑΚΤΩΡ επικράτησε στον διπλό διαγωνισμό για τη νέα διετή συντήρηση του δικτύου της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, από τη διαδικασία αποσφράγισης των προσφορών εχθές, μειοδότησε προσφέροντας μία σημαντικά υψηλή έκπτωση. Στον διαγωνισμό για τον ανατολικό τομέα ήρθε πρώτη με ποσοστό 65,7% (δεύτερη ΙΝΤΡΑΚΑΤ 48,02%, τρίτη ΤΕΡΝΑ 43,99%). Αφορά στο τμήμα από το Κλειδί Ημαθίας μέχρι τους Κήπους Έβρου και τρεις κάθετους άξονες. Τον Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και τους Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα και Κομοτηνή-Σύνορα. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας έχει εκτιμηθεί σε 65εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 52,41εκατ.ευρώ).

Στο διαγωνισμό για το δυτικό τομέα, μειοδότησε με ποσοστό 65,67%, (δεύτερη η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 44,02%, τρίτη η ΤΕΡΝΑ με 41,96%). Αφορά στο τμήμα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας και τον κάθετο άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή. Το κόστος συντήρησης-λειτουργίας εδώ έχει εκτιμηθεί σε 75εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 60,48εκατ.ευρώ).

Να θυμίσουμε ότι μόλις προχθές η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε και στο έργο της οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία, κόστους 75εκατ.ευρώ. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και τα δύο έργα της ΕΥΔΑΠ (165εκατ.ευρώ) που μειοδότησε στα τέλη Μαρτίου, τότε συνολικά είναι δυνητικά ανάδοχος σε 5 έργα άνω των 300εκατ.ευρώ σε διάστημα δύο μηνών.

Το έργο της συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας Οδού

Στόχος της Εγνατίας Α.Ε. είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν το συντομότερο δυνατό, δηλαδή μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο. Η ΑΚΤΩΡ είναι ο ανάδοχος και των υφιστάμενων συμβάσεων συντήρησης-λειτουργίας της Εγνατίας Οδού. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον δεν έχουμε κάποια ανατροπή στο διαγωνισμό ότι θα συνεχίσει για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι δύο διαγωνισμοί έχουν συνολικό εκτιμώμενο κόστος 140εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,9εκατ.ευρώ). Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίε, οι υφιστάμενες συμβάσεις να εκτιμάται ότι θα παραταθούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέοι διαγωνισμοί και να αναλάβουν οι νέοι ανάδοχοι.

Οι διαγωνισμοί μεταφέρθηκαν για τις 6 Μαϊου (αντί για αρχικά στις 23 Απριλίου), λόγω της αναστολής που είχε δοθεί στους διαγωνισμούς, εξαιτίας του κορωνοϊού, μέχρι το τέλος Απριλίου. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από πόρους του ΠΔΕ.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

Το πρώτο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου και των κάθετων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων στα παρακάτω τμήματα:

— τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289) μέχρι πριν το Τελωνείο Κήπων (ΧΘ: 657,7), μήκους περίπου 368,7 χλμ.,

— στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας – Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων» (αυτοκινητόδρομος Α1) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 19 Αξιού/Χαλάστρας (ΧΘ: 0 / 485 ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ι/Κ Ειδομένης (ΧΘ: 59,9 / ΧΘ ΠΑΘΕ: 544,9, μη συμπεριλαμβανομένου του Ι/Κ Ειδομένης),

— στον Κάθετο Άξονα «Α/Κ Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα» (αυτοκινητόδρομος Α25 – συνολικού μήκους περίπου 95,5 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Α/Κ 24 Λαγκαδά (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ι/Κ στη ΧΘ: 95,5, πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Προμαχώνα,

— στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» (οδικός άξονας Α23 – συνολικού μήκους περίπου 21,9 χλμ.) της Εγνατίας Οδού, από τον Ι/Κ Κομοτηνής (ΧΘ: 0) μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (ΧΘ: 21,9).

ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Το δεύτερο έργο αφορά τη συντήρηση, λειτουργία και βελτίωση όλων των έργων πολιτικού μηχανικού και Η/Μ εγκαταστάσεων του αυτοκινητοδρόμου, και των καθέτων αξόνων του –ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων, στα παρακάτω τμήματα:

— τμήμα της Εγνατίας Οδού (αυτοκινητόδρομος Α2) από την έξοδο του λιμένα Ηγουμενίτσας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ) 17 Κλειδίου (ΧΘ: 289), μήκους περίπου 289 χλμ,

— στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, «Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας – Κορομηλιά – Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής» (αυτοκινητόδρομος Α29 – συνολικού μήκους περίπου 69,2 χλμ.) από τον Α/Κ 9Β Δυτ. Σιάτιστας (ΧΘ: 0) μέχρι τον Κ/Κ Κρυσταλλοπηγής στη ΧΘ: 69,2 (πριν το Συνοριακό Σταθμό (Σ.Σ.) Κρυσταλλοπηγής).

 

Πηγή: ypodomes.com

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Νέο έργο για την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ανέλαβε η Intrasoft International

bizness.gr

Published

on

Την υλοποίηση ενός νέου έργου για την ΕΤΕ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) που αφορά στην παροχή ευρείας γκάμας υπηρεσιών πληροφορικής, ανέλαβε η εταιρεία Intrasοft International.

Συγκεκριμένα, για τα επόμενα 4 χρόνια η Intrasoft, σαν μέλος της κοινοπραξίας Auxilium, αναμένεται να υποστηρίξει όλο το τεχνολογικό φάσμα που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε επίπεδο εφαρμογών και βάσεων δεδομένων.

Για την εκπόνηση του έργου η Intrasoft θα τοποθετήσει μια ομάδα εξειδικευμένων στελεχών της στις εγκαταστάσεις της ΕΤΕ στο Λουξεμβούργο, με την ανάλογη υποστήριξη των συναδέλφων τους από τα κεντρικά τμήματα της εταιρείας.

Ο Αλέξανδρος Μάνος, διευθύνων σύμβουλος της Intrasoft International δήλωσε: «Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αποτελεί έναν διαχρονικά σημαντικό πελάτη της Intrasoft και η συνέχιση αυτής της συνεργασίας έχει τεράστια σημασία για εμάς. Η διατήρηση τέτοιων μακροχρόνιων συνεργασιών είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για να μεγιστοποιήσουμε την αξία μας σαν εταιρία, να χτίσουμε δεσμούς εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και να τους βοηθήσουμε να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς τους στόχους».

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέες ρυθμίσεις στήριξης των startups – Τι αλλάζει για R&D δαπάνες και angel investors

bizness.gr

Published

on

Αυξάνεται, από 1η Σεπτεμβρίου, το ποσοστό έκπτωσης των δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας και εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα το 50% της εισφοράς σε νεοφυή επιχείρηση.

Αυτό προβλέπεται στο νομοσχέδιο για το παράνομο εμπόριο που κατατέθηκε στη Βουλή.

Αναλυτικά αναφέρεται ότι αυξάνεται, από 1.9.2020, το ποσοστό έκπτωσης των δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αποσβέσεις του εξοπλισμού και των οργάνων, που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες εκτέλεσης της επιστημονικής και της τεχνολογικής έρευνας, από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων.

Συγκεκριμένα, αυτές οι δαπάνες, εκπίπτουν εφεξής από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά το χρόνο της πραγματοποίησής τους προσαυξημένες κατά ποσοστό 100% από 30% που ισχύει.

Όπως σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση η παροχή ισχυρότερων φορολογικών κινήτρων για Ε&Α μέσω της αύξησης του επιπλέον ποσοστού φορολογικής έκπτωσης, από +30% σε +100%, αναμένεται να βελτιώσει την επίδοση της Ελλάδας στους σχετικούς δείκτες, να δώσει ώθηση στην ερευνητική δραστηριότητα των επιχειρήσεων και να περιορίσει το φαινόμενο του braindrain με τη δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας. Η παροχή ισχυρότερων φορολογικών κινήτρων θα βοηθήσει και στην προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων στη χώρα καθώς διεθνείς όμιλοι εταιρειών θα αυξήσουν την ερευνητική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα, η οποία πραγματοποιείται μέσω θυγατρικών ή συνδεδεμένων εταιρειών στο πλαίσιο συμβάσεων υπηρεσιών έρευνας και ανάπτυξης που έχουν συναφθεί μεταξύ της ελληνικής εταιρείας και συνδεδεμένης με αυτή εταιρείας (contract R&D).

Επιπρόσθετα, καθότι παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία υποβολής και εξέτασης αιτημάτων των επιχειρήσεων για τον έλεγχο και την πιστοποίηση των δαπανών για Ε&Α κρίνεται αναγκαία η επιτάχυνση της διαδικασίας αυτής, προκειμένου να περιοριστούν τα διαχειριστικά κόστη των επιχειρήσεων και να ενισχυθεί το αίσθημα φορολογικής ασφάλειας κατά την κατάρτιση των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεών τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση προκρίνεται η εισαγωγή μιας νέας, εναλλακτικής, διαδικασίας με στόχο την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του ιδιωτικού τομέα για τη σημαντική μείωση του φόρτου εργασίας της γενικής γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (Γ.Γ.Ε.Τ.). Σύμφωνα με τη νέα παράλληλη διαδικασία, οι επιχειρήσεις που θα την επιλέξουν μπορούν να επιταχύνουν την εξέταση των αιτημάτων τους υποβάλλοντας βεβαιώσεις από ορκωτούς λογιστές με τις οποίες πιστοποιείται η ορθότητα των λογιστικών εγγραφών. Η γενική γραμματεία θα διενεργεί έλεγχο μόνο στο φυσικό αντικείμενο των ερευνητικών σχεδίων, ήτοι τον χαρακτηρισμό των δαπανών ως Ε&Α, εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι μηνών. Κατά συνέπεια, αναμένεται να μειωθεί η γραφειοκρατική επιβάρυνση προς τις επιχειρήσεις, να αντιμετωπισθούν οι καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτημάτων και να αναβαθμισθεί ποιοτικά η διενέργεια των ελέγχων από την υπηρεσία.

Εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα το 50% της εισφοράς σε νεοφυή επιχείρηση

Εκπίπτει από το φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου που εισφέρει κεφάλαιο (angel investor) σε κεφαλαιουχική εταιρεία που είναι εγγεγραμμένη στο Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων της γενικής γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, ποσό ίσο με το 50% του ποσού της εισφοράς του, αναλογικά ανά κατηγορία δηλωθέντος εισοδήματος, κατά το φορολογικό έτος εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε η εισφορά.

Όπως αναφέρεται σχετικά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις στα πρώτα χρόνια λειτουργίας τους είναι ιδιαίτερα ευάλωτες καθώς διέρχονται από την αποκαλούμενη «κοιλάδα του θανάτου», όπου αναπτύσσουν το προϊόν/υπηρεσία χωρίς να έχουν επαρκή έσοδα, διατρέχοντας σημαντικό κίνδυνο επιβίωσης. Η χρηματοδότησή τους στα πρώτα στάδια προέρχεται από ίδια κεφάλαια καθώς και από φίλους και τον κοινωνικό περίγυρο. Εντούτοις, το καινοτόμο εγχείρημα για να αναπτυχθεί επαρκώς και να καταστεί βιώσιμο χρήζει πρόσθετης χρηματοδότησης. Το ΕΣΠΑ συμβάλλει μέσω του EquiFund και των Επενδυτικών Κεφαλαίων (VCs) τα οποία επενδύουν αφού πρώτα διαπιστώσουν τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα για το καινοτόμο προϊόν / υπηρεσία (Prototype, Minimum Viable Product).

Συνεπώς, παρατηρείται ένα κενό χρηματοδότησης, το οποίο καλύπτεται από τους επενδυτικούς αγγέλους (angel investors), δηλαδή φυσικά πρόσωπα που εισφέρουν επενδυτικά κεφάλαια και βοηθούν με την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτουν να περάσει επιτυχώς η νεοφυής επιχείρηση στα επόμενα στάδια.

Λόγω του κρίσιμου ρόλου των επενδυτικών αγγέλων και του υψηλού ρίσκου που αυτοί αναλαμβάνουν είναι αναγκαία η παροχή κινήτρων -σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική – μέσω μειώσεως του φορολογητέου εισοδήματός τους, ισόποσης με ποσοστό επί του ποσού που επενδύεται. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το ρίσκο και επιδιώκεται η αύξηση της επενδυτικής δραστηριότητας.

Έτσι, με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται ο ρόλος των angel investors, οι κανόνες για τις επενδύσεις τους και τα φορολογικά κίνητρα που τους παρέχονται. Επιπλέον προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για όσους επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν τη νομοθεσία με σκοπό την απόκτηση φορολογικού πλεονεκτήματος, που ματαιώνει τον σκοπό της.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Continue Reading

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Οι προτεραιότητες των επιχειρήσεων για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027

bizness.gr

Published

on

Νέο ΕΣΠΑ

Το ΕΣΠΑ ως εργαλείο ανάπτυξης του επιχειρείν βρέθηκε στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργάνωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ).

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απηύθυνε χαιρετισμό μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής. Ο κ. Σχοινάς σημείωσε την ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία στην οποία πραγματοποιείται η συζήτηση, σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των πόρων του νέου ευρωπαϊκού πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου και του ιστορικού πακέτου ανάκαμψης, καθώς και τον πολύ σημαντικό ρόλο του κλάδου των Συμβούλων Μάνατζμεντ στο νέο αναπτυξιακό σκηνικό, με βάση τη σχετική εμπειρία και τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει μέχρι σήμερα.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην ενότητα «Από το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027: οι εμπειρίες των επιχειρήσεων, διδάγματα για το μέλλον» παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε ο ΣΕΣΜΑ σε ΜμΕ, οι οποίες έχουν λάβει ενίσχυση στο πλαίσιο δράσεων υποστήριξης της επιχειρηματικότητας του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, από τον κ. Αλέξανδρο Καλόμοιρο, Ταμία ΔΣ, ΣΕΣΜΑ και τον κ. Μάρκο Τσόγκα, αναπληρωτή καθηγητή Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, στις περισσότερες περιπτώσεις, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου βοήθησε τις επιχειρήσεις, κυρίως, στην αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών τους, καθώς και στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών και τεχνογνωσίας. Η αύξηση της παραγωγικότητας και η βελτίωση της οργανωτικής ευελιξίας καταγράφονται, επίσης, υψηλά στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δράσεων.

Επίσης, στις περισσότερες περιπτώσεις η υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων οδήγησε σε δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και σε αύξηση του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα, προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις στην επόμενη πενταετία είναι, κυρίως, ο εκσυγχρονισμός του παραγωγικού εξοπλισμού και η δημιουργία νέων καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων προϊόντων και υπηρεσιών και λιγότερο η ενίσχυση των δραστηριοτήτων έρευνας και ανάπτυξης και η δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής.

Η απλοποίηση των διαδικασιών ένταξης και ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων εκτιμάται ότι θα βελτιώσει το σύστημα διαχείρισης των δράσεων κρατικών ενισχύσεων.

Όσον αφορά τις επιπτώσεις από τον COVID-19 στη δραστηριότητα των επιχειρήσεων, βασικό πρόβλημα είναι η μείωση του κύκλου εργασιών και η συνακόλουθη δημιουργία προβλημάτων ρευστότητας. Η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων πρέπει να αποτελέσει την βασική προτεραιότητα της πολιτείας.

Ακολούθησε συζήτηση στην οποία, μεταξύ άλλων, συμμετείχε η κ. Νίκη Δανδόλου, Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ, υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η Ειδική Γραμματέας καθώς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων, που έλαβαν ενίσχυση στο πλαίσιο δράσεων υποστήριξης της επιχειρηματικότητας του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020, συζήτησαν για τον τρόπο με τον οποίο οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στον σχεδιασμό της επόμενης προγραμματικής περιόδου, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας κάλυψης των επιχειρηματικών / επενδυτικών προτεραιοτήτων και αναγκών των ελληνικών ΜμΕ.

Στην ενότητα «Ανάπτυξη του επιχειρείν: νέο ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης και η τεχνογνωσία των Συμβούλων Μάνατζμεντ» ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συζήτησης, υπογράμμισε: «Εξήλθαμε από μια πολυετή οικονομική κρίση και στο σημείο όπου η οικονομία παρουσίαζε ανοδική τροχιά βρεθήκαμε αντιμέτωποι με ένα εξωτερικό, παγκόσμιο σοκ.

Παρόλο που αναγκαστήκαμε να επιβραδύνουμε τους σχεδιασμούς μας, λόγω των σημαντικών επιπτώσεων που κληθήκαμε άμεσα και στοχευμένα να αντιμετωπίσουμε, προχωρήσαμε στον απαιτούμενο ανασχεδιασμό τη σωστή στιγμή και με τις σωστές κινήσεις.

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, που θα εκκινήσει λίγους μήνες μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, θα είναι εμπροσθοβαρές και με σημαντικές διαφορές στην υλοποίησή του σε σύγκριση με το τρέχον. Εμείς θα είμαστε εκεί για να δώσουμε λύσεις σε προβλήματα, αλλά και ευκαιρίες σε κλάδους για να αναπτυχθούν ταχύτερα, προκειμένου η Ελλάδα όχι μόνο να ανακάμψει, αλλά και να γίνει πιο ανταγωνιστική σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Continue Reading
Advertisement

Trending